Jump to content

Probleme Volant


danic
 Share

Postare recomandată

 

@ Laurentiu: Faptul ca are o usoara trepidatie in decelerare in zona aia de 1000rpm n-o vad o problema..

Avand in vedere ca una din principalele cauze pt defectarea volantului este mersul subturat, as zice sa pleci de pe loc un pic mai turat..bine..nici sa pleci in 3000rpm :D dar un pic mai turat decat o faci acum..Schimba vitezele undeva mai sus (peste 2500 rpm) si evita s-o calci tare sub 2000rpm. Cand volantul tau va fi la fnal de viata, crede-ma ca vei sti asta...pt ca volantul e cel care echilibreaza motorul. S-a maii discutat in pagini anterioare: batai accentuate in relanty, trepidatii urate la plecare de pe loc indiferent de cum pleci, trepidatii uarate la oprirea motorului, clantanit urat la calcarea partiala a pedalei in relanty, etc. Daca exploateazi masina corect s-ar putea sa te mai duca si cateva zeci de mii de km volantul actual...Bine..daca nu cade ambreiajul primul...La volant te apuci sa umbli cand oricare din simptomele caracteristice lui devine accentuat. Altfel ca mai scoate ici colo cate-un mic zgomot / trepidatie nu-i bai..si uneori poate nu e vina saracului volant..poate ai prea putin ulei in motor sau n-a mai fost schimbat demult, poate ai nimerit o motorina proasta, poate ai vreun filtru (aer/motorina) imbacsit, etc., etc.

 

O sa urmez sfatul cu plecarea de pe loc mai turat. In rest in mers evit cat pot sa merg subturat. Zgomotele pe care le-am descris mai sus le am tot timpul nu doar ocazional. Uleiul si filtrele au fost schimbate recent, motorina am alimentat de la diferite statii si nu s-a schimbat comportamentul. Deci volantul e singurul suspect...dar deocamdata e adevarat ca zgomotele/simptomele sunt usoare. Multumesc de sfaturi si sugestii.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va rog sa ma ajutati cu pareri vis-a-vis de cauza zgomotului urmator:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lucian, si eu tot Sachs am avut initial si batea de la 5000km...Cursa moarta depinde cat este..daca e mai mult din jumatatea cursei totale..poti suspecta si cilindru receptor...dar si discul..
Totusi, cand ai schimbat cutia, nu s-au uitat oamenii aia la starea discului si volantului? Cel putin la disc e cel mai simplu de observat..La volant sa zicem ca nu e la fel de usor decat daca are joc mare stanga dreapta sau sus-jos, sau daca are suprafata albastrita...

Laurentiu, lasa volantul in pace momentan si bucura-te de concediu :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, s-au uitat. Dupa au montat totul si m-au chemat sa iau masina mi-au zis ca voantul e rotit cativa mm (trebuie tras putin de ele ca sa poti baga cheia sa il desfaci) Ce era sa mai fac, ca totul era pus la loc. N-ai cu cine  :grrrrrr:

De disc si placa nu au zis nimic. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Uitasem sa mentionez o chestie care mi se intampla sa zicem regulat, dar acum dupa un drum de 2 km mers bara la bara mi-a revenit in atentie si chiar ma scoate din minti. Situatia e asa, cuplez treapta 1, accelerez cu vibratiile de rigoare mentionate pe pagina anterioara, merg usor cat se poate, ca e aglomeratie mare, apoi cand masinile din fata opresc, calc ambreiajul sa scot din viteza, moment in care vibreaza motorul, parca ar vrea sa intre peste mine in masina. Asta se intampla doar daca calc ambreiajul, daca il las in frana de motor, nu e nicio problema, decelereaza pana in momentul in care sunt nevoit sa calc ambreiajul sa nu se opreasca motorul, si atunci iar apare aceastra vibratie sau cum naiba sa o numesc. A mai experimentat cineva genul asta de problema, are legatura cu ambreiajul, volantul, sau e de la altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica tampoanele motorului, in special pe cel de jos (tamponul anti-balans)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat tampoanele, l-am schimbat pe cel de jos, era crapat cauciucul si o parte din trepidatii au disparut, e mult mai bine acum. Din ce am discutat cu mecanicul la care am dus masina in garantie cu volantul, el zice ca restul problemei ar fi din injectie, cel mai probabil pe partea de soft. La relanti motorul merge sa zicem 4 timpi din care 3 normal si 1 are un tremur asa care il scoate din ritm, apoi revine normal... merge 3 normal si 1 tremura. Nu stiu daca se intelege exact din modul cum am descris, dar probabil cine a avut sau are problema isi da seama. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa un log si vezi ce valoare au injectoarele,dar este putin probabil sa fie de la ele.De obicei cand unul este mai slab celelalte compenseaza,nu ar trebui sa faca asa rau.Verifica si cablajul de la ele sa nu ai contact slab la vreo unul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe topicul de la TDI - Injectoare, am pus valorile lor dupa o diagnoza facuta acum 1 saptamana, si sunt ok din ce am inteles -0,04, -0,32, -0,28, +0,68. Nu mi-a dat nicio eroare pe partea electrica. Masina are revizia si distrubutia facute in ianuarie 2013 si ambreiaj+volant schimbate in mai 2013. Si 2 diagnoze facute la interval de 4 luni, 1 singura eroare la o bujie, dupa inlocuire a disparut. Sunetul motorului la relanti si in sarcina este ca la orice masina care este in parametri optimi, nu scoate fum nu consuma ulei, trage bine, motorina pun doar de la Rompetrol Efix55.

Nu stiu ce si unde sa ma mai uit sa gasesc cauza.. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ca sa-ti spun ,vad ca ai valori bune,stii problemele mari au rezolvari simple dar greu de vazut.Vezi si la cureaua de accesorii atunci cand ai trepidatii sa nu fie vreo rola obosita.Incearca si cu o motorina superioara poate este din ea.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat si curea, role, intinzatori, etc. :( Nu e de aici..

Motoria Efix55 e cea superioara de la Rompetrol, mai e Efix51, mai slaba.

Ma gandesc la tamponul ala, pare ca vibreaza din ce in ce mai putin, poate inca se aseaza singur sau eu stiu.. il mai las ceva timp sa vedem ce mai apare.

Ma bate gandu sa ii fac o marire de putere si implicit cuplu, poate are mai multa forta sa plece de pe loc fara sa solicite motorul in asa fel incat sa vibreze. 90cp par putini pt dimesiunile si greutatea masinii. Zic eu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am verificat tampoanele, l-am schimbat pe cel de jos, era crapat cauciucul si o parte din trepidatii au disparut, e mult mai bine acum. Din ce am discutat cu mecanicul la care am dus masina in garantie cu volantul, el zice ca restul problemei ar fi din injectie, cel mai probabil pe partea de soft. La relanti motorul merge sa zicem 4 timpi din care 3 normal si 1 are un tremur asa care il scoate din ritm, apoi revine normal... merge 3 normal si 1 tremura. Nu stiu daca se intelege exact din modul cum am descris, dar probabil cine a avut sau are problema isi da seama. :(

 

Cand se intampla asa ceva, de regula vinovat este volantul..pt ca el este cel ce echilibreaza motorul..Ma indoiesc sa fie de la soft/injectie treaba de care spui tu. 

Dupa ce ai schimbat acel tampon, mai ai tremuratul ala urat de care spuneai la inceput cand scoteai masina din viteza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am schimbat tamponul, vibratiile per total la plecarea de pe loc au scazut in intensitate, dar inca le simt. Treaba cu tremuratul la viteze mici cand scot din viteza, nu l-am mai simtit, poate a scazut si el in intensitate astfel ca nu il mai simt.

Oricum ceva e dubios, ca in momentul in care plec de pe loc cand masina stationeaza, apar vibratiile. daca masina e intr-o oarecare panta..f mica chiar, sau atunci cand reduc aproape de 0 gen la 1-2km/h apoi incerc sa ii dai a-1-a sa cresc iar in viteza, nu vibreaza deloc. Daca masina sta pe loc pe teren drept si incerc sa plec doar din ambreiaj usor.. vibreaza f putin si se aude o bataie diferita fata de modul in care functioneaza motorul in mod normal, iar bataie dispare atunci cand masina are 5-10 km/h si ambreiajul e ridicat complet, mai pe scurt, bataia tine cat timp actionez pedala de ambreiaj. Imi vine aiurea sa explic sunetele si vibratiile astept incat sa reiasa exact realitatea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vibreaza f putin si se aude o bataie diferita fata de modul in care functioneaza motorul in mod normal, iar bataie dispare atunci cand masina are 5-10 km/h si ambreiajul e ridicat complet, mai pe scurt, bataia tine cat timp actionez pedala de ambreiaj. Imi vine aiurea sa explic sunetele si vibratiile astept incat sa reiasa exact realitatea.

 

Asta e de la volant... Daca bataia nu a foarte accentuata, las-o in pace pana se intensifica cu adevarat. Daca bate tare indiferent de cum ai pleca de pe loc,  n-ai decat sa schimbi volantul. Desi din ce am vazut cu 2 pagini in urma, l-ai schimbat de curand, caz in care nu ai de ce sa mai astepti si te duci direct cu masina la garantie. Varianta cu injector sau injectoare de vina pt asa ceva nu exista..aia e vrajala. Atata timp cat lucrurile se intampla conform spuselor tale subliniate de mine mai sus, aia nu are cum sa aiba legatura cu altceva decat cu volant. Ori aia in service nu ti-au schimbat volantul si l-au lasat tot pe al tau, ori ti-au pus unul SH, ori pur si simplu ai nimerit o piesa cu defect, care trebuie schimbta in garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Ei..dragi prieteni, azi am dat jos cutia la masina mea ca nenea rulmentul de presiune incepuse sa ma enerveze extraordinar :D Chitaia din ce in ce mai des la aproape fiecare retrogradare de treapta. Dupa cum ma asteptam, rulmentul era cam la final de cariera..insa volantul, placa si discul, jos palaria...dupa aproape 120.000km facut 100% cu masina modificata volantul era cat se poate de ok...fara nici o bataie suspecta, fara joc anormal, iar discul avea o uzura cat se poate de normala la acest nr de km; mai ducea lejer cativa zecii de mii de km..Dar daca tot dadusem cutia jos, am schimbat tot kitul nu doar rulmentul. Evident am pus tot LUK, achizitionat cu 1550 ron. Dupa ce am instalat kitul nou, nu sesizez aproape nici o diferenta fata de cum era cu anteriorul...O singura diferenta este, cea uzuala: pedala cupleaza ceva mai jos acum, insa nu se apasa nici mai greu nici mai usor decat cu cel vechi. E pur si simplu la fel. Inca 1 data ma declar multumit de LUK...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu un puzzle de rezolvat in special ptr colegul Cowboy care vad ca e foarte priceput...

 

Acum 3 luni exact inainte de un drum de 2000 de km am descoperit ca in anumite cazuri aud niste zgomote ca niste clampanituri undeva in partea din fata, dar nu la denivelari cat mai mult pe drum drept...

Am fost pe la diferite serviceuri, nu i-a dat nimeni de capat dar am schimbat o bieleta de directie cu aceasta ocazie :D

 

Am plecat si la acest drum spre Germania, masina nu a facut figuri dar parca se simtea o vibratie ca si cum ceva la viteza mare

nu se invarte tocmai perfect echilibrat si da o vibratie si in caroserie...

 

Am ajuns si in Germania si in primele zile de mers, cu anumite ocazii de exemplu frana de motor inainte de a intra intr-un giratoriu, am

mai simtit acele batai.

Am fost si in Germania la o constatare gratis si nu s-a gasit nimic, eu eram convins de planetara...

In ultimele luni in Germania nu le-am mai auzit deloc.

 

Zilele trecute am facut si drumul inapoi spre tara...si ca si schimbare am simtit la mers pe autostrada la 3000 de rpm cum masina vibreaza de la ceva, vedeam si schimbatorul cum vibreaza intr-a 5 a ceea ce inainte nu s-a intamplat.

 

Mai mult cand am ajuns in Romania si mers prin sate, gauri etc, a inceput sa vibreze si mai urat chiar si la viteze mai mici adica 70 la ora

si la anumite turatii...

 

AM fost zilele trecute sa fac revizia, iarasi verificat planetare, tampoane motor si nimic gasit de catre mecanici.

AM echilibrat si rotile, oricum nu am simtit nimic in Romania dar nici nu ai cum sa mergi cu 140 si sa fii atent la vibratii.

 

La sfarsit cand imi aduce masina mecanicul mi-a zis ca e o mica posibilitate sa fie volant  de vina deoarece se simta o mica vibratie la ralanti.

 

Tin minte ca in vara lui 2012 mi-a mai zis un singur mecanic vezi ca e inceputa un pic volant.

Normal ca m-am interesat si ar fi kitul de volant cu tot cu manopera 1500 de ron, nu ar fi problema asa mare de bani, dar nici sa schimb ceva degeaba.

 

Timpul meu e limitat mai stau o saptamana si plec asa ca trebuie sa iau o hotarare rapid, mai am de facut inca 10000 de km cel putin in Germania si n-as vrea sa o schimb pe acolo sau Doamne Fereste sa-mi crape pe autostrada....

 

Stiu ca e topic de Golf V dar ptr Golf 4 pare sa fie destul de parasit topicul si sper aici sa primesc raspuns mult mai rapid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma indoiesc sa fie volantul de vina in cazul tau atata timp cat vibratiile le simti in mers. Volantul se manifesta in general in relanty, sau la plecari de pe loc, sau la porniri/opriri (zguduie toata masina). In mers cand tot ansamblul e cuplat, volantul nu da astfel de trepidatii decat daca este blocat. Ori daca ar fi fost blocat ai fi simtit tot felul de vibratii in primull rand la plecarile de pe loc si la porniri si opriri ale motorului. Cand e blocat face ca toti dracii masina si e cam impracticabila.

Mici vibratii in relanty le avem aproape toti, unii permanent, altii ocazional, fara sa fie defect volantul..

Bieleta anibalans ai verificat-o? (tamponul ala de jos care are prindere pe cutie). la mine cand s-a defectat aia, la prima vedere nu se vedea aboslut nimic, dar avea joc sus-jos in bucsa ca la balamuc. In unele situatii se mai defecteaza si bucsa aia mare pe care vine prinsa aceasta bieleta in partea din spate. Se intampla rar ce-i drept, dar nu e de exclus. 

O testare a injectoarelor ai facut? Filtrul de motorina e schimbat ?

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ce am facut revizia deci schimbat tot filtre.

Nu e o vibratie data de injectoare sunt sigur de asta.

E o vibratie data de o masa care se roteste, deci volant,

planetare si roti.

De curand am schimbat si cauciucurile le-am pus cele de iarna.

Am mai simtit asa o vibratie asemanatoare cand aveam un cauciuc dezechilibrat

pe spate dar acuma erau echilibrate perfect rotile.

Foarte straniu, ceva este oricum.

O alta chestie pe care am uitat sa o mentionez, in ultima

vreme in anumite cazuri imi agata viteza 1, adica vreau sa bag,

simt ca agata si mai incerc o data si merge.

Poate inseamna si asta ceva...

Ce poate sa aiba bataie radiala la viteze mari incat sa induca vibratii in bord si caroserie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iti agata, te poti gandi la discul de ambreiaj, sau placa de presiune, iar daca ai ajuns acolo, adica sa dai cutia jos, automat schimbi tot kitul cu volant cu tot.

Vibratie la viteze mari iti poate veni si din transmisie...o eventuala defectiune la cutia de viteze, dar poate ne gandim prea departe. Ai incercat sa urci la viteza la care spui ca apare vibratia dar in treapta 4?

Vibratie la viteza iti poate da si un rulment de roata defect, dar pe ala ar cam trebui sa-l auzi destul de concludent...

De la vreo dezechilibrare a rotilor..putin probabil atata timp cat spuneai mai sus ca si in frana de motor cand intrai intr-un giratoriu (deci viteza mica) la fel se auzea..

Eu tot tind sa cred ca are legatura cu vreun tampon de la motor/cutie...

Mergi la o reprezentanta VW cand ajungi in tara, dar reprezentanta sa fie nu un service care oarecare multimarca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost cum am ajuns ptr revizie si ei n-au gasit nimic...

Sa schimb asa parca ambreiajul si volant in speranta ca

o sa se rezolve?

Ce e comic ca mi-au spus ca la AXR am volant cu masa simpla,

ori eu nu cred asa ceva...

Planetara poate sa vibreze asa de la viteza?

Suportul de la cutie se incalzeste sau oboseste dupa 10 ore de mers?

Care din ei e mai probabil sa cauzeze vibratii cel din spatele cutiei

sau cei de la motor?

Daca nu e scump macar ala l-as schimba...

Faza ca joi plec spre Germania si tre sa ma hotarasc rapid daca vreau sa fac ceva,

daca nu fac nimic si o sa crape pe drum am pus-o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu stiu ca AXR-ul sa aiba volant cu masa simpla decat daca i s-a facut conversie ulterioara.

Daca kitul e vechi si are multi km pe masina, il poti schimba, insa daca nu are km multi efectuati, nu te grabi...Pt ca poti sa scapi de dracu' si sa dai de ta-su...Cum am patit eu saptamana trecuta cand am schimbat kitul din cauza rulmentului si acum volantul ala nou dupa 200km  face zgomot iar vanzatorul se cam spala pe maini...si imi tine mie lectii de cum se manifesta un volant defect sau cum trebuie montat...

Planetara ar trebui sa scoata in primul rand sunete in viraje la viteze mici.

Suportul din spatele cutiei, la ala uita-te cu atentie si trage de el sus-jos

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Am o problema cu un 1.9 tdi ( golf plus): la pornirea la rece ( cel putin 8 ore pauza) se aude o vibratie si un zgomot destul de neregulat (parca sta sa cedeza ceva) din zona cutiei. daca apas pedala de ambreiaj, zgomotul dispare cu totul si apare cand dau drumul la pedala -totul stand pe loc. cand se incalzeste masina, cam dupa 5 minute de mers, zgomotul dispare de tot. motorul merge "rotund". masina are 80.000 km, si o am de noua. are cineva vreo idee unde trebuie cautata problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Volant. De acolo iti face asa. Cred ca o mai poti duce pana incepe sa faca urat si la cald..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si volant mea a inceput sa bata cateodata la ralanti.ma poate ajuta un coleg amabil sa mi spuna cum pot sa mi cresc ralantiul un pic la g5 1.9 105?nu merge ca la passat b5 cu cod logare 12233.

apropo,colegul cowboy ce ai facut cu kitul vechi de ambreiaj?multumesc

Modificat de radu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kitul cel vechi de ambreiaj, a disparut ca prin minune la service...explicatia fiind "l-am aruncat" desi specificasem clar ca doresc piesa veche. Kitul cel nou este varza cu carne...imi pare si acum rau ca l-am schimbat pe ala vechi care avea 120.000km...Din cauza rulmentului care era singurul cu probleme am schimbat un kit care era inca ok...Dar nah...cine se astepta la asa ceva...am zis ca daca tot am dat cutia jos si daca tot avea 120k kitul vechi sa-l schimb cu totul..cum era si normal. Am avut ghinion..

N-am vazut pana acum nici un volant  care sa faca in halul asta de nou!! Are toleranta orizontala 7-8 dinti..ceea ce e enorm (nici volantul ala vechi nu avea mai mult de 4-5), are joc mare atat pe orizontal cat si pe vertical..iar bataia aia pe verticala e cea mai nenorocita..ca aia da cele mai nasoale trepidatii la accelerare.

S-ar putea sa circule un lot de kit-uri LUK cu ceva probleme...pt ca astia le service ziceau ca e deja a treia masina in ultima luna cu acelasi gen de probleme pe LUK...cu bataie foarte mare la volant inca de nou. Naiba sa le ia..cel vechi era fix acelasi model si n-a avut nici o problema...Masina e actualmente in service..se demonteaza kitul si se intocmeste documentatia pt schimb pe garantie

 

Legat de ralanti, de ce ai vrea sa-l cresti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!