Jump to content

Interval schimb curea distributie km/ani


aalecs24
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor, de cateva zile sunt proaspat posesor de Octavia 1, an fabricatie 2002 motorizare 1,6 SR 8 valve cod AVU

Intrebarea mea este urmatoarea: la 8V se intampla sau nu ceva daca se rupe cureaua de distributie? Intreb deoarece pe vremuri aveam un Vectra A 1.8, 8V la care s'a rupt distributia si nu s'a intamplat nimic.

Multumesc!

Modificat de AB05ZYC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si esti curios sa vezi ? :))

De obicei sint probleme la motoarele in 16V la ruperea distributiei...dar eu unul nu m-as risca nici la 8V :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, asa stiam si eu ca la 8v nu sunt probleme, dar tocmai de asta sa nu risc am intrebat in ideea ca poate imi raspunde cineva care stie sigur sau a patit'o...eu de obicei la orice masina imi cumpar ca are carte sau nu primul lucru ii schimb distributia, iar la aceasta dupa cartea service mai merge si nu vreau sa risc, de asta am intrebat daca stie cineva din propria experienta ca la 8v nu ating suapapele in pistoane o las, daca nu o schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal recomand verificarea vizuala a starii curelei de distributie, macar o data pe an, cu ocazia reviziei. Si in cazul tau poti face pt. siguranta ta o verificare a starii ei, nu trebuie sa te bazezi pe faptul ca in caz de rupere nu patesti nimic la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, cureaua arata normal ca una folosita dar nu este crepata sau insertii iesite din ea...ma repet ideea intrebarii mele este daca pateste sau nu ceva motorul acesta in caz de rupere, in caz ca nu ating supapele in pistoane nu ma strsez ca deocamdata dupa cartea service mai merge si nici drumuri nu am decat in jurul casei.

Cele bune va doresc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavia I 1.9TDI motor ALH an 2002 la cati km trebuie sa schimb distributia , momentan am 3 ani si 90.000 km cu ea :huh: si de o saptamana cand o las' la relanti mi se pare ca se aude rola de la distributie :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam este cazul sa schimbi kit-ul de distributie, intervalul la ALH fiind de 90.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La carte zice sa arunci un ochi la 90k si dupa aia din 30 in 30k...nu sa schimbi...

Du-te la mecanic(BUN!!!) si functie de ce zice omul schimbi ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curea de distribuţie -

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost la reprezentanta skoda si a zis ca e din 2001/12 si pe certificat scrie 2002 ! prima distributie a motorului mi s-a rupt la 200.000km cce-a originala are mi-a spus mecanicu si a trebuit sa fac motorul si am schimbat tot chitu' (acuma are 290.000km si de asta am intrebat) :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce depaseste luna 07..pe grupul vag(si la opel)intra automat pe acte anul viitor,daca e anul 2000 luna 08/pe serie si pe acte intra automat 2001.Mai faci cu ea 20.000 sa o schimbi la interval de 110.000 si e perfect

;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma stie cineva daca la AVU 1,6 8v ruperea curelei de distributie provoaca daune motorului?

O zi buna va doresc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

singurele masini care scapa cat de cat la ruperea curelei de distributie,sunt masinile diesel de generatie mai veche cele care au chiulasa de fonta,la toate generatiile noi de masini atat diesel cat si benzina care au chiulasa de aluminiu, daca se rupe cureaua ,se blocheaza pompa de apa,se sparge un intinzator,sau o rola de intindere sau galet e destul de nasol.Scapi minim cu 2 supape strambe.Depinde de multi factori;viteza in momentul ruperii curelei ce anume sa rupt in distributie.DECI in consecinta ceel mai usor scapi cu 2 supape strambe,schimbat garnitura de chiulasa.In ceel mai rau caz..6 supape,garnitura de chiulasa planat chiulasa,nu mai pomenesc de motorizarile de 16 valve la care se pot duce si 8 supape sa apara probleme la axele cu came la compensatorii care fac legatura dintre supape si tachetii hidraulici.De regula e de evitat astfel de accident cu ruperea distributiei :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

"Salutare tuturor, de cateva zile sunt proaspat posesor de Octavia 1, an fabricatie 2002 motorizare 1,6 SR 8 valve cod AVU

Intrebarea mea este urmatoarea: la 8V se intampla sau nu ceva daca se rupe cureaua de distributie? Intreb deoarece pe vremuri aveam un Vectra A 1.8, 8V la care s'a rupt distributia si nu s'a intamplat nimic."

Salutare, astazi am schimbat kit'ul de distributie si am elucidat "misterul"...pt cei interesati de acest aspect in speta la motoarele 1.6 SR cod AVU nu se intampla absolut nici o dauna a motorului la ruperea distributiei in afara de faptul ca se opreste motorul si te lasa in drum :) A facut mecanicul acest "experiment" in fata mea cu, cureaua data jos a invartit axul cu came pana s'a plictisit si nici poveste sa atinga vre'o supapa in piston...tin sa precizez ca pistonul 1 si 4 erau sus.

Cele bune va doresc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol: smecher mecanic,de ce nu l-ai pus sa dea o cheie la masina cu cureaua data jos sa vezi daca se intampla ceva :lol: Cu opel ai avut noroc,posibil sa se fi rupt la turatie mica.Singurele masini la cate teoretic nu se intampla aproape nimic sunt masinile diesel de generatie mai veche care au chiulasa de FONTA.La masinile cu chiulasa de aluminiu daca ai noroc scapi cu 2 supape strambe.daca ai 16 valve e si mai nasol 4..8 supape strambe..planat chiulosa ..etc.Logic se rupe cureaua..axa cu came nu mai lucreaza si supapele fac ce vor ele..se stramba cand lovesc in axa cu came sau in tacheti..culbutori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic trebuie sa cunosti niste informatii constructive ca sa iti dai cu parerea care se pot stramba si la care nu sau, daca nu, trebuie sa incerci sa vezi daca se poate invarti fara pb axul cu came cand ai pistonul 1 in pozitia sus. La mana daca dai o sa simti cand se poate intampla ceva rau pentru ca necesita un efort sa poti indoi niste supape. Cu motorul pornit este foarte usor sa le indoi. Informatiile referitoare la care se indoie si la care nu in caz de rupere a curelei sunt destul de absente...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca era pt mine postul,incerc sa iti dau niste informatii constructive.chiulasa de ford..rfn,si chiulasa de vag..aeb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU Gabi...am completat si eu cu parerea mea...adica spuneam ca nu ajunge ce face mecanicul cu mana si nu da garantie ca in caz de rupt cureaua de distributie nu apere nici o pb. Pana la urma la ce ajuta informatia asta? Sa mergi cu cureaua aiurea? E un noroc sa nu pateasca nimic motorul dar nu trebuie sa se culce nimeni pe vreo ureche.Iar daca chiar vrei sa afli asa ceva faci cu mana ta si risti pe deciziile tale pentru ca e totusi un motor care costa ceva sa nu mai vb de siguranta. Un forum ramane un forum si ideile noastre pot sa ajute sau nu functie de fiecare caz particular.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tocmai ;eu nu am auzit in viata mea mecanic sa zica ca nu e problema daca se rupe cureaua de distributie indiferent de masina,si sa demonstreze la client ca nu are nimic si sa invarta de axa cu came cu mana.. :lol:Chiar rog colegii de forum sa posteze(ce probleme au avut la ruperea curelei de distributie si cum au scapat).Tocmai asta vreau sa spun;citeste cineva pe forum si spune..daoo in balamuc de curea, daca se rupe am citit eu pe forum ca nu pateste nimic motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tocmai ;eu nu am auzit in viata mea mecanic sa zica ca nu e problema daca se rupe cureaua de distributie indiferent de masina,si sa demonstreze la client ca nu are nimic si sa invarta de axa cu came cu mana.. :lol:Chiar rog colegii de forum sa posteze(ce probleme au avut la ruperea curelei de distributie si cum au scapat).Tocmai asta vreau sa spun;citeste cineva pe forum si spune..daoo in balamuc de curea, daca se rupe am citit eu pe forum ca nu pateste nimic motorul.

Am un prieten cu T4 de 2.5 care a mers cu distributia pana a crapat..adica sa rupt....ce inseamna supape piston ax cu came toate s-au dus..in mers parca a zis ca sa rupt..a trebuit sa schimbe toata chiulasa si pistoanele..deci lol..e problema daca se rupe..

P.S.: GABIVWX e adv ca la benzinare nu se intampla nimic daca se rupe ditributia ci doar la diesel ? am auzit de la cineva dar nu cred ca e adevarat..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu prefer sa nu patesc nimic daca se rupe distributia dar ma feresc sa spun ca nu sunt pb pentru ca lumea citeste si dupa ce o pateste zice ca se rezolva usor. Totul costa si e bine sa respectam niste indicatii ale producatorilor chiar daca uneori avem noroc cu carul...Masina e un angrenaj de piese cu anumite cerinte, un angrenaj sensibil la fiecare piesa din angrenaj asa ca...sa le respectam daca vor sa ne slujeasca atat cat ne pot sluji si ele ca totusi au o viata limitata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e ok nici la diesel nici la benzina.Din ce am vazut cu ochii mei un ultimele 2 luni;la un ford escort 1800 diesel la curea rupta s-au schimbat 1 supapa admisie+1 evacuare+garnitura chiulasa(160 lei),la un opel kadet ds de prin 90..sa blocat pompa de apa si s-au dus dintii curelei;pompa de apa 80 lei si cureaua 50..au facutoo pe sant(erau din Brasov)au terminat lucrarea au dat cheie la masina si au plecat :blink: .renault clio 1400 benzina 2002(acelasi motor de la logan solenza)..curea rupta, 6 supape ,garnitura, planat chiulasa ,distributie,pinion axa came.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu m adica au facut-o pe "sant"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A schimbat pompa de apa si a montat cureaua noua,in parcare. Unu din ei(erau 2 barbati)din cate am vazut se pricepea destul de bine la mecanica.Oricum era un opel kadett destul de rupt cu care nu as fi avut curaj sa fac drumul Brasov-Bucuresti si retur. E mult mai simplu la masinile mai vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aa acum inteleg nu mi-am dat seama ce era de sant..deci asa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!