Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

Salutare eu am un  touran 2.0 DSG 170 cp si pot sa spun ca abia acum am inteles adevarata placere de a conduce, simplu, rafinat, fara zmucituri etc . Placerea de a conduce DSG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Super DSG-ul dar la noi in Romania este cam chinuit si costisitor la intretinere.Daca Doamne fereste te lasa mecatronicul,asta se poate intampla dintr-o data.atunci sa vezi adevarata placere de 3-4000 de Eur.sa-l schimbi.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin cu 4000 euro schimbi cutiacu totul. Mechatronicul este 5500ron cu manopera si schimb ulei la reprezentanta. Orice lucru facut pentru comfort este costisitor, complicat si predispus la defectiuni :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Eu am DSG 6+1 pe 1.4 TSI de 170cp. Este, fara indoiala, un progres fata de manuala si fata de alte cutii automate in general. Ai aici Drive/Sport/Manual (fara padele) in timp ce la manuala nu ai decat..manual. Si toate astea vin la pachet cu schimburi mai rapide de treapta atat in sine cat si pentru faptul ca nu mai trebuie sa corelezi mana cu piciorul stang. Pentru frana de motor ajunge sa mut levierul in 'S', pentru consum merg pe 'D' si obtin valori cu 1 litru sub manuala. Iar la o [cenzurat] stii ca daca esti pe Sport nu ai cum sa nu scoti timpul din brosura pe 100km/h, in timp ce pe manuala iti iese cam o data la 10 incercari sau mai mult. Si da, are un program de adaptare la stilul de condus chiar si in 'D'.TOTUSI, consider ca manuala are in continuare farmecul ei. Prin manuala primesti cumva un feedback mai bun de la masina in timp ce automata te tine intr-un fel de izolare. Nu pot sa descriu mai bine. Mie cel putin asa mi s-a parut cand am trecut de pe A6 4F 2.4 V6 177cp MT6 pe Jetta 1.4 TSI DSG 170cp. Mai nervoasa clar Jetta, mai 'pe sine' in curbe cu sasiul Sport, directie mai faina, insa cutia DSG ma tinea departe de masina. Acum m-am mai obisnuit dupa 15.000km facuti. Cine stie? Poate dupa alti 15k nu vreau sa mai aud de manuala...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"placebo! o bucata de fier neinteligenta nu se poate adapta la nimic."

 

in primul rand nu bucata de fier se adapteaza ci softul de operare al cutiei. in al doilea rand confirm ca se adapteaza. daca conduci mai agresiv cativa kilometri, schimba mai sus. atunci cand vrei sa depasesti in forta, cutia "intelege" si retrogradeaza si schimba la turatie mai mare. in acelasi regim D, cand merg calm schimba la 2000 de ture. daca apas mai agresiv pedala schimba la 2500-3000 ture. si asta fara sa umblu deloc la cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ce zici tu nu inseamna "adaptare". A se adapta inseamna ca, dupa o vreme, sa faca lucruri diferite la acelasi input. Ce zici tu acolo se refera la faptul ca reactioneaza intr-un fel cand pui pedala la podea si in alt fel cand o tii la 15%, este cu totul altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DSG se adapteaza, termen care in cazul nostru inseamna ca invata sa execute mai repede ceea ce ii ceri. De ex. daca e masina unui pensionar, al 2-lea ambreiaj va sta pozitionat pt o treapta superioara, daca o ia un flacau la liniute - dupa o ora sa zicem - al 2-lea ambreiaj va sta pozitionat pentru o treapta inferioara. Precum si altele.

 

Ieri m-am urcat intr-o Octavia in showroom si am frecat putin manuala -  de buna voie nu m-as intoarce la o manuala. Pe de alta parte, mai bine inapoi la manuala decat la o automata inferioara calitativ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

n-am negat ca se adapteaza, am zis doar ca explicatia colegului era despre orice, numa' despre adaptare nu. Acum, revenind... ai vreo documentatie sau ceva care atesta ce zici tu acolo? Nu de alta dar am vazut ca parerile sunt foarte impartite si eu pan-acum n-am gasit in vreun loc de incredere specificata existenta vreunui astfel de algoritm de adaptare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am dsg 7 viteze dublu ambreiaj uscat. Si vreau sa va spun ca e o placere !! :RO flag:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca am cutie manuala, se pot pune pedale pe volan ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa-ti pui pedale unde vrei tu, si pe capota, daca asta iti doresti.

Daca vorbim de padele, pe masina din profil nu exista volan cu padele, pentru ca DSG nu a existat pe Golf 4. Oricum, discutia e inutila, oricum nu ai avea ce sa faci cu ele pe o cutie manuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu c-ar fi f important in discutia de fata, dar ca idee, Golf 4 a avut DSG pe R32. Anyway, sa revenim ontopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect asa este ai dreptate este DSG pe r32 mk4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

n-am negat ca se adapteaza, am zis doar ca explicatia colegului era despre orice, numa' despre adaptare nu. Acum, revenind... ai vreo documentatie sau ceva care atesta ce zici tu acolo? Nu de alta dar am vazut ca parerile sunt foarte impartite si eu pan-acum n-am gasit in vreun loc de incredere specificata existenta vreunui astfel de algoritm de adaptare.

 

Am citit pe dsg/ wikipedia, unde apare si fuzzy logic. Practic am simtit pe masina mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am DSG de aproape 3 ani si pot spune ca se "adapteaza" daca poate fi numita asa insa nu cum te-ai astepta. Practic ea are modul ei de functionare in care schimba la ~2000rpm insa daca merg cu pedala apasata mai mult schimba la o turatie mai mare. Daca revin la modul de condus linistit ea va schimba la turatie mai mare cateva minute dupa care va reveni la schimbatul la 2000rpm.

Modificat de Boditza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfect de acord, insa asta nu e adaptare :) Decat daca putem spune si ca motorul se adapteaza, cand apesi pedala mai tare trage mai tare, cand o apesi mai incet trage mai slab :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca sunt anumiti parametrii pe care ii foloseste si interpreteaza, spre exemplu pozitia pedalei de acceleratie. Aceasta nu se poate numi adaptare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ppaarroollaa

O intrebare la iitouranul

meu dsg 170 cp am 2 pozitii la kick dow ? Ca se simte decat o data cand apas tare si i-i da inferioara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am DSG de aproape 3 ani si pot spune ca se "adapteaza" daca poate fi numita asa insa nu cum te-ai astepta. Practic ea are modul ei de functionare in care schimba la ~2000rpm insa daca merg cu pedala apasata mai mult schimba la o turatie mai mare. Daca revin la modul de condus linistit ea va schimba la turatie mai mare cateva minute dupa care va reveni la schimbatul la 2000rpm.

Exact. Eu am auzit si de revers, in sensul ca-mi zicea cineva (cu un Golf IV de 400cp) ca atunci cand iese la alergat cu prietenul lui cu Golf V DSG, mai intai asta din urma trage cateva forje singur si abia apoi pornesc impreuna..cica pentru DSG zice el. Dar am observat si eu ce spui; asta e programul cutiei: mergi incet mult timp si in momentul in care o calci parca ai trezit-o din somn si e buimaca. Daca tii talpa pe ea mai mult, incepeti sa va intelegeti. Iar apoi cand nu mai vrei tu, mai vrea ea. Tipic   :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu puteam sa o spun mai bine ca tine MiiK :))).. adaptare nu prea mi se pare insa este ceva acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia asta de care vorbiti tine de ce "invata" calculatorul masinii din felul cum apasati pedala de aceleratie si e din 90' incoace atat pe manuale cate si pe automate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, e minune cum era deja pe manuale si automate cu 1 singur ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu tine de ambreiaj ci de injectie dar eu nu ma refeream la cat de repede schimba treptele ci la raspunsul acceleratiei. La manuala daca ne referim la schimbarea mai rapida a treptelor in functie de modul de condus exista si  aia dar se afiseaza in bord sa schimbi mai repede sau mai tarziu :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Ia DSG, nu o sa iti para rau.  Parerea mea ca deja nu se mai pune problema: de ce sa iau cu dsg? ci acum e: de ce sa iau cutie manuala?

foarte bine punctat, sarind peste diversele probleme ale unor versiuni de DSG, intrebarea corecta e cea de mai sus. Daca e buget si auto va fi folosita in limite uzuale, de ce manuala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Not_used_calin

Foate bine a punctat @NetFlow acum 10 ani ca "Ia DSG, nu o sa iti para rau.(...)de ce sa iau cutie manuala?", asa cum foarte bine a punctat @sosoktm acum, dupa 10 ani "sarind peste diversele probleme ale unor versiuni de DSG".

 

Deci, daca buzunarul nu "plange", DSG sa fie, dar atentie de care.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!