Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

Cand alegeti sa stati cu piciorul pe frana ganditi-va si la violul vizual aplicat celui din spate, mai ales noaptea cand e contrastul cel mai mare. Asta daca vreti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@yopy Bine punctat... mai ales cei care au Passat B6/ Jetta cu leduri - devii daltonist dupa ce stai 10 min in spatele lui la semafor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici cu ledurile mele de touareg golf nu mi-e rusine, insa eu am manuala si sta pe liber la stopuri, evident.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Serios, acuma, am ajuns chiar la gradul ala de rafinament si civilizatie in trafic incat sa ne gandim ca pe ala din spate il deranjeaza faptul ca stam cu piciorul pe frana noaptea la stop? :huh: Adica, i-am rezolvat deja pe toti aia care arunca gunoaie pe geam, care se pisha si se caca la marginea drumului, care dau geamul jos si te scuipa in trafic, care injura si fac gesturi obscene, care merg noaptea cu farurile de ceata si stopul de ceata pornit, care vireaza la dreapta direct de pe banda a doua, care circula pe autostrada pe banda a doua desi pe banda 1 nu-i nimeni, care dau flashuri de la o mie de kilometri pe autostrada ca vezi-Doamne, tu depasesti camioanele de-abia cu 150 si-i incurci, ETC, incat sa ne apucam sa le batem obrazul celor care stau cu piciorul pe frana noaptea la stop, fiindca nu se gandesc la ochii celui din spate? :dry: Pe bune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine punctat bwwlan... nu intru in categoria cu led-uri insa nu imi aduc aminte sa ma fi deranjat. Poate aveti parbrizul zgariat de la racleta si de-asta va plangeti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul ca cineva are o nevoie fiziologica si prefera sa o rezolve pe marginea drumului in loc de pantaloni nu ma deranjeaza.

Stopurile cu leduri folosite obsesiv da, ma deranjeaza prin frecventa lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concluzia este ca esti norocos daca un DSG, mai ales uscat, te tine 3-4 ani fara sa se strice, daca mergi preponderent in Bucuresti in trafic intens?

 

Inseamna ca sistemul Start/Stop mai mult decat sa economiseasca combustibil economiseste din viata DSG-ului. Ce se intampla cand se opreste motorul si cutia este in D, si apoi porneste? Banuiesc ca totusi stresul e mult mai putin decat cand stai la stop in D cu motorul pornit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lambda_dryver

In teorie, nu exista miscare de rotatie a motorului, deci cutia (precum motorul) stau pe loc, exact ca atunci cand masina este cu motorul pornit. Pe de alta parte, nu stiu ce se petrece in cutie atunci cand se reporneste motorul, fiind direct in D, dar probabil ca este ca si cum ai porni o manuala cu ambreiajul apasat. Deci, da, se menajeaza cutia. Pe de alta parte, s-ar putea sa-ti pice demarorul mult mai repede la o masina cu Start&Stop, decat la una fara :))...

Legat de stopurile cu led-uri aprinse la semafor, pe unii ii deranjeaza, pe altii nu. Bwwlan a punctat cat se poate de bine, ca sunt multe altele care ar trebui rezolvate inainte sa ne preocupe asta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie să începi de undeva. Stopurile sunt la fel de bune.

Eu de exemplu mă gândesc și dacă e de stat mai mult, o trec chiar în P.

Apropo, n-a discutat nimeni despre procedura de trecere în P, în funcție de drum.

Cutia automată are și ea niște "fițe", cum are și manuala de altfel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai, numa' putin, ca nu inteleg foarte bine: deci ar trebui ca, atunci cand ajung la stop, sa franez, sa scot in N, sa trag frana de mana, sa ridic piciorul de pe frana, iar cand se face din nou verde, sa calc frana, sa las frana de mana jos, sa trec din N in D, sa ridic piciorul de pe frana si sa calc acceleratia, doar ca sa nu-l deranjez pe ala din spate? :huh:

Scuze, da' :coffee_lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca trebuie facut asa ce rost mai are DSG-ul? :winter:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai explicat pe forum de cateva ori dar s-a pierdut printre pagini. :)

 

 

Ceea ce zici tu nu e o problema a masini ci a ta. Uite cum trebuie sa faci cand te opresti.
1. Apesi frana de serviciu, pedala de frana;
2. Pui maneta din D in N;
3. Tragi frana de mana;
4. Lasi frana de serviciu
5. Apesi din nou frana de serviciu si pui in P;
6. Lasi din nou frana de serviciu si treaba e buna... poti scoate cheia din contact.

Mai ales cand esti in panta, daca nu respecti pasi dati de mine iese greu din P.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar tu opresti la stop doar in panta? Nu vad rostul sa stai cu piciorul pe frana daca e plat...

Si ptr DSG se pare ca e mai bine sa o scoti din D in N ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie să începi de undeva. . Eu de exemplu mă gândesc și dacă e de stat mai mult, o trec chiar în P. Apropo, n-a discutat nimeni despre procedura de trecere în P, în funcție de drum. Cutia automată are și ea niște "fițe", cum are și manuala de altfel.

 

La ce procedura de trecut in P te referi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nsm: daca tu poti sa-mi spui cum pot sta la stop, fie si pe teren plan, fara sa trec prin pasii descrisi de mine, please, enlighten me :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa stai in N fara sa apesi frana daca e plat...

Eu cand vad ca e rosu, opresc, scot din viteza si astept. La verde bag in viteza si accelerez...

Observ ca e la fel de mult de munca in oras la DSG ca si la manuala... daca vrei sa nu o bulesti...

Prin urmare, ptr comfort in oras nu vad rostul DSG... Ci mai degraba o automata cu convertizor de cuplu...

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nsm Ignori in mod ciudat debraierea la plecarea de pe loc, schimbarile de viteza, retrogradarile (cu rev-matching daca vrei s-o faci ca lumea) etc. In afara de astea da, e la fel de mult de munca si la DSG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bwwlan: bunul simt poate sa inceapa cu tine. Ca sunt altii mai putin simtiti asta nu inseamna ca ai unda verde la jenat alti oameni.

Modificat de yopy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a deviat mult.. nu e de munca deloc, putin ma intereseaza de ala din spatele meu ca imi vede stopu de frana, chestie universal valabila si la automata si la manuala, eu o scot pe N si atat. Frana ramane apasata in tot acest timp pt a nu se deplasa masina inainte sau inapoi chiar si pe teren plat.Cand se face verde trec in D si accelerez pana la urmatorul semafor unde daca timpul permite o trec inapoi in N si tot asa. Nu trebuie dusa in P. In primul post este descrisa procedura corecta pentru stationare cu motorul oprit pentru a nu se "propti" masina in cutie ca e greu sa o scoti din P dupa.

 

@nsm poti sa o lasi bine mersi in D si nu o sa ai treaba cu ea, se raceste foarte bine si asa, nu e facuta pe marginea santului din ciocan. Cele cu convertizor in schimb se incing foarte tare la mersul in oras, dar nu stiu cum le afecteaza asta

Modificat de Boditza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Boditza - asa pot sa dau si eu drumul la faza lunga (care pe bixenon e jale ca aprinde si halogenele) + proiectoare la semafor . Ce imi pasa mie ca ala din fata e chior... Eu vad ca ziua si e ok...

E vorba de respect ptr partenerii de trafic...

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

off-topic: Daca cel din fata mai are si led-uri la stopuri, frana se vede foarte intens noaptea. Eu spun din experienta celui care mai uita piciorul pe frana la semafor si ma uit in retrovizoare si ii vad fata rosie celui din spate. Cum iau piciorul de pe frana e alta viata.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci nu imi vine sa cred.. nu am mai auzit de treaba asta :coffee_lol: . Tu vorbesti de lucruri ilegale cu bixenonul pe lunga si proiectoare fara ceata afara etc. Daca tot pretinzi lucruri din astea stingi farurile cand stai in spatele unuia la semafor? 

 

@The_Ego la fel vad si eu cu lumanari de becuri fata celui din spate si nu am considerat sa fie o problema ca doar e firesc sa calc frana la semafor. Probabil ca la voi cu LED e mai intens insa e road legal si nu e nimic impotriva

 

 

p.s. suntem off-topic

Modificat de Boditza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie să începi de undeva. . Eu de exemplu mă gândesc și dacă e de stat mai mult, o trec chiar în P. Apropo, n-a discutat nimeni despre procedura de trecere în P, în funcție de drum. Cutia automată are și ea niște "fițe", cum are și manuala de altfel.

 

La ce procedura de trecut in P te referi ?

 

 

S-a deviat mult.. nu e de munca deloc, putin ma intereseaza de ala din spatele meu ca imi vede stopu de frana, chestie universal valabila si la automata si la manuala, eu o scot pe N si atat. Frana ramane apasata in tot acest timp pt a nu se deplasa masina inainte sau inapoi chiar si pe teren plat.Cand se face verde trec in D si accelerez pana la urmatorul semafor unde daca timpul permite o trec inapoi in N si tot asa. Nu trebuie dusa in P. In primul post este descrisa procedura corecta pentru stationare cu motorul oprit pentru a nu se "propti" masina in cutie ca e greu sa o scoti din P dupa.

 

@nsm poti sa o lasi bine mersi in D si nu o sa ai treaba cu ea, se raceste foarte bine si asa, nu e facuta pe marginea santului din ciocan. Cele cu convertizor in schimb se incing foarte tare la mersul in oras, dar nu stiu cum le afecteaza asta

 

La asta.

 

Revenind la topic, e exagerat să o faci la fiecare stop, dar dacă stau la unele câteva minute, de ce să stau cu piciorul blocat pe frână fără motiv. Nici mie nu mi-ar plăcea să-mi țină careva ochii roșii de pomană.

 

Cele cu convertizor patinează în mod nativ, așa că nu știu care e mai câștigat ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu le sting ptr ca sunt adaptive si in oras bat mai in jos ca pe sosea si mai inspre laterale... Plus ca xenonul oem e mai apropiat de lumina zilei ca nuanta si nu deranjeaza asa de tare ca halogenul.

Deci incerc sa ma misc fara sa deranjez oamenii cu claxoane, flashuri, stopuri de ceata si altele... In general ce mie nu imi place nu ii fac altuia...

E inconfortabil oricum sa stai cu piciorul pe ambreiaj sau frana...

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie personal nu mi se pare complicat deloc. Si daca stopurile mele il jeneaza pe ala din spatele meu, sa se uite-n alta parte 30 de secunde, cat dureaza stopul. Iar de comentarii gen "schimbarea incepe de la tine"-s satul pana peste cap.

Daca masura civilizatiei mele rutiere este data de faptul ca tin piciorul pe frana noaptea la stop, atunci da, is un porc badaran si cu asta am incheiat discutia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!