Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

Am si eu nevoie de un sfat ref la condusul DSG-ului.

 

Scenariu: zilnic intru pe un bulevard larg, urcare lina, urc viteza pana la 60km/h si stabilizez acolo. Cutia trece prin toate treptele, ajunge in 6, unde turatia la 60km/h e cam de 1300rpm. Din sunetul motorului, avand in vedere ca e si urcare lina, nu prea ii place regimul, o simt subturata. 

 

Ce fac? O las in D, treapta6, 1300rpm, sau schimb pe manual si o tin in treapta 5, moment in care am vreo 1600rpm si motorul nu mai pare subturat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar subturata si nu-i place a 6-a, mai ales ca esti in primele mii de km, recomandarea mea este sa o dai intr-a 5-a, la 1600rpm este f bine.

 

Ar fi o chestie ca DSG-ul sa stie daca esti in oras sau in afara (un buton gen City) si sa nu mai schimbe a 6-a (a 7-a in cazul meu) ci sa schimbe un pic mai tarziu (+500rpm respectiv +10kmph).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul nu are de suferit la mers constant cu 60kmh intr-a 6a sau a 7a cum e cazul DSG7. Doar nu credeti ca DSG-ul dauneaza motorului. In drive merge la consum, dar in caz de accelerare brusca retrogradeaza chiar si doua trepte pentru a oferi demaraj si sa nu strice turbina.

Chiar si pe manuala indicatia computerului de bord la 60kmh este sa se schimbe intr-a 6a.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o chestie de confort, se simte foarte stresant cand simti vibratia aceea a subturarii, mai ales in urcare lina cand nu e suficient sa schimbe el automat a 6-a. O schimba DSG cat mai sus cat mai repede pentru consum, dar pentru confort eu aleg sa-i dau un -1 atunci cand e sub 1500rpm. Nu-mi place mersul de "taximetrist" cu schimbat ultima treapta la 50-60kmph. Pe diesel se simte mai pregnant, pe benzina se simte mai subtil dar tot ii dau -1 cand exagereaza cu D7 :)

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul nu are de suferit la mers constant cu 60kmh intr-a 6a sau a 7a cum e cazul DSG7. Doar nu credeti ca DSG-ul dauneaza motorului. In drive merge la consum, dar in caz de accelerare brusca retrogradeaza chiar si doua trepte pentru a oferi demaraj si sa nu strice turbina.

Chiar si pe manuala indicatia computerului de bord la 60kmh este sa se schimbe intr-a 6a.

 

 

Indică el bordul, dar nu ține cont de drum din păcate.

 

Personal dau un minus pentru astfel de situații. Cutia revine pe D la primul semafor și toată lumea e fericită.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant ca iti schimba a 6-a la 60 km/h. La mine la 60 km/h sta in D4 sau D5 (de cele mai multe ori in D4) insa niciodata nu trece in D6 la viteza asta, ci pe la 70-75 km/h.

Probabil au schimbat programul DSG la masinile mai recente...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu ai 2.0TDI, alte rapoarte... nu poti compara 1 la 1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...si pe langa asta, DSG6 se comporta intr-un fel, DSG7 intr-altul. Deci comparam mere cu rosii de gradina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu nevoie de un sfat ref la condusul DSG-ului.

 

Scenariu: zilnic intru pe un bulevard larg, urcare lina, urc viteza pana la 60km/h si stabilizez acolo. Cutia trece prin toate treptele, ajunge in 6, unde turatia la 60km/h e cam de 1300rpm. Din sunetul motorului, avand in vedere ca e si urcare lina, nu prea ii place regimul, o simt subturata. 

 

Ce fac? O las in D, treapta6, 1300rpm, sau schimb pe manual si o tin in treapta 5, moment in care am vreo 1600rpm si motorul nu mai pare subturat ?

Eu faceam referire la ce a zis colegul 75NOR, care are tot 2.0 TDI (el a adus in discutie treaba cu D6 la 60 km/h)... deci? Modificat de tlc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, de 2.0tdi 140 cuplata cu DSG6 e vorba.

 

Am facut un test ieri, la 55km/h ramane in 5, nu schimba 6 si nu mai merge subturat motorul.

 

Mai e ceva, ce am constatat si pe Octavia 1.6tdi DSG7 din familie: in primii 5 000km cutia tine motorul mai putin turat, schimband mai repede. Initial am crezut ca e o impresie, dar la 15 000km, DSG7, schimba mai sus si nu mai tine motorul subturat ca in primii 5-6 000km. Am fchimba aseara test, conditii identice de drum ca in primii km si da, schimba mai sus cam cu 2-300rpm si nu lasa motorul sa cada in 1100-1200rpm ca in primii km.

 

Sa fie o protectie a cutiei, un fel de "program de rodaj" ? Asta doar cineva care a avut DSG de nou poate confirma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In 15.000 km nu ai aflat ca dsg-ul iti invata stilul de condus? (schimba mai sus daca conduci mai sportiv sau ai nevoie de retrogradari dese)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

DSG interpreteaza parametri.

DSG-ul nu invata nimic pentru ca nu e inteligent ci o bucata de fier!

 

N-as vrea sa intervin dar chestiile astea se propaga si peste tot, nu zic ca e cazul aici, mai vorbesti cine stie cu cine de DSG si-ti spune ca DSG-ul "invata" stilul de condus...

 

"Some have said that the DSG transmission learns your driving style but this is technically incorrect. The DSG transmission shift behavior adapts to variables like internal wear, D or S mode, and other input factors like throttle position and rate of change, uphill or downhill, and applies these variables over an existing shift map. Learning is the wrong term since it means new knowledge that wasn't there before- the transmission cannot learn anything new, it just applyies variables to existing maps. Some engineer has already determined and tested how the shift maps and variables will react. There is no single input field "driving style". The perception of a reaction to driving style is the result of the change in a number of variables applied to the shift maps. So yes the transmission adapts but not how most people think. Although "learn" might be used in marketing literature, it's not the right word to use when describing technical operation."

 

Sunt cateva posturi interesante aici:

 

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=3840561

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In 15.000 km nu ai aflat ca dsg-ul iti invata stilul de condus? (schimba mai sus daca conduci mai sportiv sau ai nevoie de retrogradari dese)

N-ai inteles intrebarea mea. Nu era vorba de adaptarea la stilul de condus, era vorba de felul in care se comporta cutia in primele mii de km si mai apoi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca vom sti vreodata exact cum au gandit softul (sau softurile ca sunt mai multe variante in timp) de DSG. Eu personal nu cred ca au gandit sa protejeze motorul in rodaj schimband mai jos in primele mii de km (pentru ca mersul subturat nu este deloc ok pentru rodajul unui un motor nou, scrie si in carte sa nu il tii subturat). Referitor la "adaptarea" la stilul de condus, cred ca a fost gandit mai mult la drum intins, cand te simte cum obisnuiesti sa apesi pe acceleratie (pentru ca de fapt singurul input pe care il dai este apasarea acceleratiei in combinatie cu viteza masinii) si atunci va schimba mai repede sau mai incet. Problema softului este ca nu stie ca esti in oras sau afara, eu vad ca pe viitor VAG sa se gandeasca la un buton "city" care sa schimbe comportamentul cutiei in oras .. my two cents.

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

Cred ca un buton de City poate fi solutia.

 

De "invatat" nu se pune problema din alt motiv...indiferent de "Stil" si cat se lauda unii cu "stilul" lor, nimeni nu conduce 100K sau 200k de km la fel.

Deci poti sa mergi o data mai sportiv, mai ales daca iesi si un pic afara si e liber iar data viitoare cand vei vrea sa-ti duci familia si neamurile la un botez, de exemplu, o sa-i tii numai in 3-4 mii de ture zmucituri si frane de motor...Iar situatiile de genul asta alrterneaza.

 

Dar un buton de city si, evident, 2 scenarii presetate si valori predefinite, pare ceva destul de usor de realizat in mileniul 3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai bine o interfata din care sa se selecteze comportamentul cutiei, nu doar de mutat schimbatorul in D sau S. Multitronic (cutie CVT, complet altceva fata de DSG) are 5 moduri de comportament. De la efficency unde schimba jos, pana la dynamic (cel Sport de pe DSG). Exista si un mod Individual unde se poate umbla la diferitele setari, iar la mijloc se afla Auto. Are si modul comfort, unde nu am vazut mari diferente fata de efficency. 

 

Nu stiu daca s-ar putea implementarea pe DSG a doua programe care sa poata fi selectate in D.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dsg nu se adapteaza si nu invata nimic. totul este numai in functie de cat apesi acceleratia. d si s sunt softuri diferite cu alti parametrii pe care ea ii urmeaza. in manual schimbi cum vrei tu, dar si acolo cu limitari. nu poti da multe inferioare violente fiindca are protectie si nu iti va lua mai mult de 1 retrogradare, iar cand ai ajuns pe rosu schimba singura in superioara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am observat altceva:daca sunt in D si calc tare pedala in mod repetat, at in urmatoarele minute e de ajuns sa apas mai putin pe acc si retrogradeaza muult mai devreme. Mai mult, o tine chiar si o idee mai turata (nu intra in S automat..stiu ce vreti sa spuneti...acolo sunt alte turații)

Opinia mea de conducator dsg pe 15k km este ca se adapteaza, dar pe perioade f scurte.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

placebo! o bucata de fier neinteligenta nu se poate adapta la nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm si eu cele spuse de giony82. Daca merg mai violent schimba la o turatie usor mai mare chiar daca apas mai usor pe pedala timp de apox 1 minut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Eu am observat altceva:daca sunt in D si calc tare pedala in mod repetat, at in urmatoarele minute e de ajuns sa apas mai putin pe acc si retrogradeaza muult mai devreme. Mai mult, o tine chiar si o idee mai turata (nu intra in S automat..stiu ce vreti sa spuneti...acolo sunt alte turații)

Opinia mea de conducator dsg pe 15k km este ca se adapteaza, dar pe perioade f scurte.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Confirm si eu, se numeste fuzzy logic si efectueaza un fel de adaptare la stilul soferului.

Cand am dat masina unui prieten 2 zile, in prima ora dupa ce am luat-o parca era cutia dereglata :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact..este vorba de logica fuzzy,chiar am vorbit cu cineva de la continental iasi care a lucrat la soft si mi a confirmat acest lucru înainte sa îmi fi luat mașina. Pana la urma nici nu ar fi mare smecherie implementarea unui astfel de sistem...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

automatele sunt mult mai comode zic eu si stau mai aproape de LENESII ca mine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare eu am un  touran 2.0 DSG 170 cp si pot sa spun ca abia acum am inteles adevarata placere de a conduce, simplu si rafinat, etc . Placerea de a conduce DSG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!