Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

Tu nu trebuie să crezi tot ce citești.

 

clienţi ai VW se plângeau de vibraţii anormale, pene de curent şi accelerarea subită a maşinilor echipate cu sistemul de cutii de viteză DSG

 

Asta văd că spun la noi. alte surse pe net aminteau numai chstia cu accelerarea. Ai auzit vreodată despre așa ceva pe aici? Cred că sunt ceva mașini cu DSG. Singura bubă care apare pare a fi legată de acele valve (și asta pare o bubă mai veche VW).

 

VW este atât de puternic în China, încât sunt și atacuri din astea. Ce e de apreciat e că VW nu se face că plouă (cum fac alții), ci reacționează cât se poate de frumos. Desigur costurile sunt și ele puțin cam mari, dar să pară efortul mai mare. Îți dai seama ce ar fi fost pe restul planetei dacă problemele astea erau specifice tuturor mașinilor cu DSG. China e un os la care mulți râvnesc.

 

Și în US și-a luat-o grupul VAG, după ce Audi a făcut vânzări record la diesel și promova agresiv diesel-ul, OMS a declarat peste noapte că mașinile diesel produc cancer. Ura și la gară. N-a stat nici dracu să citească ce studii au avut ăia la bază și că numai unul pe mineri a "confirma" ipoteza (ăia fiind mineri, sunt ceva circumstanțe suspecte). Nici nu a stat să vadă că Audi taman ce luase cu un TDI, titlul de mașina verde a anului. Nici faptul că a trecut toate testele, nici faptul că Audi a dovedit cum particulele de la alte mașini pe benzină sunt în cantitate mai mare decât la clean diesel-ul ce-l vând ei acolo (în Europa mai cu altă ocazie însă).

 

Asta e, când iei DSG, pui bani la saltea și pentru niște valve. Faptul că te poate lăsa dintr-o dată undeva, e greu de crezut. De obicei se vaită. În rest eu pe afară am văzut mașini cu foarte mulți km și nici o problemă. Niciodată. Posibil ca regimul de la noi (sau în anumite cazuri) să fie mai solicitant pentru cutie. Eu încerc să o folosesc cât de corect pot. Ca și la diesel de altfel, oferă avantaje, dar cere și puțină atenție.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sunt eu mai norocos dar din 2004 conduc doar masini cu automata si nu am avut la nici una probleme cu cutia.

In acest moment masinile familiei 2 buc au dsg si functioneaza ca in prima zi iar la firma mai avem 4 buc cu dsg fara nici o problema.

Trei din cele de la firma fac multi km pe an, peste 60.000 iar utilizatorii care vin de pe manuala sunt super incantati de cutia automata.

Singurul moment in care nu imi place dsg-ul este revizia de 60k cand trebuie sa platesti 900 ron schimb ulei la cutie.

Concluzia mea este ca dsg este mult peste o manuala in exploatarea de zi cu zi pe o masina dar normal ca are un pret atat la achizitie cat si la intretinere.

Ideea generata pe forum ca ar avea probleme nu se prea sustine daca sunt respectate conditiile de service.

Modificat de quattro2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut. O intrebare legata de schimbul de ulei. Inteleg ca schimbul se face la 60.000 de km...exista insa si o limita de timp pentru asta sau nu? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi-au spus la DSG6 pe R20 că anul viitor ar fi bine să fac schimbul, chiar dacă mașina nu trece de 30k km și e făcută pe final de 2011.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul pt. DSG nu are limita de timp, doar de km. Probabil ti-au spus asa ca sa-si creasca si ei vanzarile ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare??? Asa zic si pt cutia manuala si totusi atunci cand schimbi uleiul de cele mai multe ori intra mai bine in viteza.

 

Oricum eu inca sunt de parere ca la noi in romania ar trebuii sa schimbati uleiul mai devreme deoarece nemtii merg foarte mult timp cu ea fara sa schimbe (autostrada)

 

In schimb noi mergem foarte mult in oras

Modificat de robi_zet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat uleiul la manuala la ~200.000km si 8 ani vechime, fara niciun improvement. Parerea mea e ca in cele mai multe cazuri e doar placebo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@robi_zet: vorbim de pareri personale sau de manualul de utilizare?

Asa pot spune si eu:

baieti, nu va luati dupa tampitii aia de la VW care au scris "X km" interval de service, ci mai bine:

- schimbati uleiul de motor la 2000 km,

- schimbati antigelul si lichidul de frana la 1 an,

- la dracu', schimbati motorul cu totul la 100k km,

ca doar sintem in Romania si e plin de praf, aglomeratie si caldura mare sau respectiv frig mare...

wtf? cum suna? praf, aglomeratie si cald/frig e in juma' de glob pamantesc, insa singurele distinctii pe care le face VAG sunt legate de

- tari cu clima foarte calda (desertica)

- tari cu clima f. rece

- tari cu mult praf (unde se si foloseste un alt fel de filtru de aer)

- tari cu combustibil neconform cu normele VAG.

Ai gasit tu Romania pe lista tarilor astora? Eu nu cred.

Si in alta ordine de idei, crezi ca nu sunt si nemti care merg 90% in oras? Crezi ca ei sunt scutiti de blocaje in trafic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu știu cum e la VW (încă), dar la BMW neoficial se recomandă schimbarea uleiului la automate în jurul a 90k. Oficial nu se schimbă niciodată pe durata de viață a autoturismului (care este estimată de către unii ca fiind perioada garanției, undeva la 160k km). Tot de la BMW pot spune că schimbul uleiului la motor la 30k km este foarte optimist, pentru că uleiul are ore de funcționare și la viteza noastră medie 30k înseamnă ca dublu sau chiar triplu orelor. Eu am ales să-l schimb pe la 10k. Da, se poate discuta pe tema asta la nesfârșit, nu, producătorii nu (mai) doresc ca mașinile lor să meargă zeci de ani. De altfel ciar ei recunosc că service-ul reprezintă o importantă sursă de venit, la unii chiar mult peste profitul obținut din vânzare.

 

Repet la final, nu știu exact ce se întâmplă la VW, doar am precizat ce mi s-a spus și mie în service la revizie. Mai vedem atunci ce și cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Service-ul inseamna nu numai reparatii ci si revizii, adica schimburi de ulei la 10k in loc de 30k. Deci buzunarul lor tot se umple indiferent de caz... Diferenta fiind ca reparatia este probabila in timp ce revizia este certa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revizia e recomandată la 30k. Are sens pentru ei și pentru orele de funcționare de acolo. Știi cumva de ce la noi VW nu (prea) aplică serviciul Long life sau cum s-o numi el la ei? Adică revizii la intervale duble sau doi ani și ulei corespunzător? Eu nu știu, întreb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ne lamureste cineva care lucreaza la PoRo :)

Eu la Passat am setat service-ul pe Long Life, insa au trecut 2 ani inainte sa treaca 30k km...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Multe din consumabilele masinii au durata de viata calculata in ore de functionare, asta am reusit eu sa inteleg din informatiile ce mi-au trecut prin fata ochilor. Astfel ca in tarile cu infrastructura mai dezvoltata inseamna mai multi km, iar la noi mai putini. Probabil ca reprezentantele calculeaza acest interval de km dupa o viteza medie pentru tara respectiva, informatie care probabil vine de la o autoritate sau o firma care se ocupa cu astfel de statistici, sincer n-am idee. Si de-aia la noi iese mai putin la km decat in De, spre exemplu, pentru ca tara noastra inca are infrastructura din anii '80 cand cel care avea o masina in proprietate era numit de societate "boier". Iar rezultatul acela in functie de orele de functionare ale consumabilei si viteza medie cu care se aplica formula, este cel mai probabil rotunjit prin scadere(la un numar mai mic), pentru a evita sa repare/schimbe stricaciunile/reperele defectate de problema cauzata si pentru un profit mai mare(revizii mai dese=profit mai mare). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e chiar asa;

Importatorul are libertatea de a decide asupra multor aspecte "tehnice" legate de mentenanta masinii (asta ti-o spun din proprie experienta, atunci cand in aprilie 2011 mi-a picat un faimos injector Siemens).

VAG nu vinde masini doar in tarile dezvoltate ci si in "restul lumii" (altfel spus "lumea a 3-a", aici incluzand si Ro, Bg, Ru, Ua, Md etc), poate chiar in volum mai mare decat in vest (inchipuiti-va spre exemplu cati rusi de clasa medie isi permit masini VAG). Insa VAG NU a facut o diferentiere clara asupra conditiilor specifice fiecarei tari. Ci a dat dreptul de decizie importatorului din fiecare tara (in cazul nostru PoRo) asupra conditiilor specifice ţărişoarei.

Cum spuneam, astept o parere "oficiala" asupra acestor ipoteze, altfel vorbim discutii...

Reprezentantele au drepturi foarte restranse asupra "politicilor" VAG, insa cu siguranta primesc instructiuni de la importator (PoRo in cazul nostru), fiind subordonate acestuia (de fapt lucrand in regim de franciza).

Eu, ca utilizator VW, citesc manualul de service, si atat timp cat acolo NU se specifica: "Romania: tara cu mult praf, aglomeratie etc." inseamna ca sunt asimilat "conditiilor generale".

Fii tu sigur ca inginerii VAG au luat in considerare orele de functionare pentru diverse scenarii, insa atat timp cat nu au decis ceva de genul "Romania e tara desertica" sau altceva similar, ne incadram 100% la "normalitate" (adica: service Long Life, schimbarea uleiului DSG la 60k km INDIFERENT de limita de timp etc etc).

Parerea mea... :hainoroc:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai intervine si o oarecare apreciere persoanal a fiecarui utilizator in parte. daca stii ca intr-un oras aglomerat, cutia mesteca vitezele in continuu, iar apoi cand iesi la un drum spre munte iti place sa o arzi pe sport, probabil ca ar fi o idee buna (de ce nu?) sa faci schimb ceva mai devreme. in loc de 60km la 45k, sau la maxim 4 ani. pana la urma chiar daca e un cost mai mare, e un cost asumat la achizitia masinii si e un cost ce probabil pentru unii merita facut mai des pentru buna functionare a masinii lor. asta mai ales cand stim ca dsgul este totusi un mecanism sensibil adeseori.

Modificat de Cr1sti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate schimba in siguranta la DSG din D in S sau chiar in manual si invers in timpul mersului la viteza mare? Am tot cautat informatia asta prin manual dar nu am gasit nimic concret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident, sunt doar niste setari software, nu mecanice. Practic tu doar ii ceri cutiei "as vrea S" si cutia raspunde in modul in care stie ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este si logic sa se poata schimba in mers din "D" in "S", si invers. Doar nu tragi pe dreapta ca sa o bagi in "S"!

Singurul lucru care sa-l nu faci NICIODATA, este sa o pui in "N" in mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar cand o pui din D in S si invers nu trebuie sa accelerezi in timp ce schimbi, asa scrie in manualul masinii mele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singurul lucru care sa-l nu faci NICIODATA, este sa o pui in "N" in mers.

Doar daca ai motorul oprit nu e voie (scrie in manual). Daca motorul merge poti s-o pui linistit in N si apoi iar in D, in mers. Schimba si apoi cupleaza foarte fin. Evident cu acceleratia neatinsa.

Si nici macar nu trebuie sa apesi clachiciul.

Modificat de tlc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este si logic sa se poata schimba in mers din "D" in "S", si invers. Doar nu tragi pe dreapta ca sa o bagi in "S"!

Singurul lucru care sa-l nu faci NICIODATA, este sa o pui in "N" in mers.

 

Poti s-o pui fara probleme. Ganditi-va ca N-ul ala este doar un "buton". Nu e o comanda mecanica. Daca apesi butonul la un moment cand cutia ar avea probleme daca te-ar asculta, nu o sa te asculte. Ca si cum dai shutdown la calculator in timp ce-si instaleaza update-uri... o sa-si termine treburile si d-abia dup-aia o sa faca shutdown.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta nu se aplica la DSG?

 

post-314-0-83586200-1368802407_thumb.jpg

 

LE: Daaaaa .... Se refera la motor oprit. Roger. Roger.

Modificat de AndyG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma intreb daca sunt multi care se gandesc sa mearga la vale cu motorul oprit si cu masina scoasa din viteza  :screwy: , indiferent daca e dsg sau manuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da m-am lamurit cu "N" in mers. Mult timp am avut impresia ca in neutru (in mers) e vreo problema cu lubrefierea cutiei sau ca anumite valve ale cutiei vor suferii la reintrarea in "D".

 

Off Topic: Se purta mai mult in trecut cu masini fara servo economia cu motorul oprit la vale. Chiar si la prima mea Dacie din '91 am avut servofrana. Cu motorul oprit mai tinea o data frana din cate-mi aduc aminte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu for fun mai merg la vale cu motorul oprit dar nu pe serpentine. Frana tine la 2-3 opriri de urgenta sau la 3-4 franari usoare/mentinut viteza. Interesant ca masina isi da seama de intentia mea (sa ma dau la vale) si imi lasa farurile aprinse, servo directia activata pana cand opresc de tot. Cand m-am oprit, se sting farurile si se opreste si servo directia :)

 

Cand mergi fara motor ai senzatia ca esti cu o masina electrica. E foarte liniste... Abia astept sa apara hibride si la Skoda. O sa iau cu siguranta ptr aceasta senzatie de liniste.

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!