Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

Aici nu e vorba despre câteva secunde. E OT. Dacă vrei să schimbi ceva, o faci cum poți. Dacă nu, accepți și restul "plăcerilor", pentru că și ăia gândesc la fel. Dar să o dăm în extreme și să justificăm diverse, e simplu. N-are treabă cu civilizația rutieră. Pur și simplu, dacă se poate, de ce nu? Care e motivația de fapt? Eu de multe ori mă simt prost când îi țin stopurile în ochi celui din spate pentru că știu că m-ar deranja și pe mine și știu că pe unii îi deranjează chiar și mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu le sting ptr ca sunt adaptive si in oras bat mai in jos ca pe sosea si mai inspre laterale... Plus ca xenonul oem e mai apropiat de lumina zilei ca nuanta si nu deranjeaza asa de tare ca halogenul.

Deci incerc sa ma misc fara sa deranjez oamenii cu claxoane, flashuri, stopuri de ceata si altele... In general ce mie nu imi place nu ii fac altuia...

E inconfortabil oricum sa stai cu piciorul pe ambreiaj sau frana...

Ma deranjeaza in oglinzile laterale farurile tale care lumineaza ca ziua caci ochii mei sunt invatati cu negura de afara, asa ca de acum in colo noaptea la semafor sa le stingi si nici eu nu voi mai sta cu piciorul pe frana :). In legatura cu statul cu piciorul pe frana nu pot spune ca ma simt inconfortabil ca doar ating usor frana si masina nu se mai misca pe N, deci nu aplic vreo presiune sa ma simt inconfortabil. Faza cu claxoane si faruri nu o practic, prefer sa plec pe langa el unde permite iar daca nu sigur da un taximetrist claxon :)). Stiu ce fac butoanele din bord sa nu aprind ceata pe spate sau proiectoarele cand nu sunt conditiile prielnice pentru ele, nu tin pe faza lunga ceilalti participanti la trafic fie din acelasi sens sau din sens opus, nici macar pe cei cu gzenoane care mai nou datorita faptului asta ii aud "Eu am gzenoane de 1 an si nu mi-am luat decat 3-4 flashuri". Imi e si frica sa ii dau flash ca in taranismul lui imi arata ca e pe scurta si cand imi arunca o faza lunga de nu mai vad 3-4 secunde dupa, in felul asta ajung cu bine acasa :)

Modificat de Boditza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi 99% chiar sunt pe scurtă. Poți testa dacă nu mă crezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DSG-ul este mai scumpa de intretinut cand vine vorba de schimbul de ulei si filtru la fiecare 60k km. In rest mechatronicul este comparabil cu kitul de ambreiaj plus volant de la manual. 

Feelingul de automata vs manuala eu il vad ca alegerea fiecaruia. Userul Drujba am citit ca a avut un soc neplacut in privinta dsg-ului, se astepta la altceva iar DSG-ul nu a fost acel ceva. Eu unul sunt multumit caci merg din punctul A in punctul B cat mai relaxat posibil acum ca am DSG, Bluetooth, pilot automat si comenzi pe volan. I'm really just steering =))

Modificat de Ice_2k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

clapete ca n F1 ar fi ceva...cutia manuala e regresul...dsg ul e progresul..in 2090 o sa zburammm :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DSG-ul este mai scumpa de intretinut cand vine vorba de schimbul de ulei si filtru la fiecare 60k km. In rest mechatronicul este comparabil cu kitul de ambreiaj plus volant de la manual. 

 I'm really just steering =))

 

   Daca ai masina diesel. La benzina cu cutie manuala nu am auzit sa existe volant stricata sau schimbata. Asa ca la o masina pe benzina DSG este si mai scumpa la intretinere si am auzit ca nici la revanzare nu plateste ceva in plus cumparatorul pentru DSG, ba din contra, lumea fuge de complicatii. Eu chiar, desi am manuala, pot zice ca nu mai schimb vitezele. Dupa 23 de ani de carnet de conducere, mana singura schimba vitezele ca un automatism fara sa ma gandesc. Pentru incepatori, DSG este ceva extraordinar, un ajutor major in conducerea masinii, si chiar indispensabil pentru unii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este cu motorul pe benzina, singurul exemplu care l-am avut in cap a fost un motor de 2.0 pe benzina care are volant dubla, de aici cele de mai sus... Si eu la fel schimb vitezele, fara sa ma gandesc(desi nu am experienta ta), conduc zilnic manuala in oras in interes de servici insa cand ma urc in a mea e relativ perfect :). Iti doresc sa mergi cu o automata de orice fel o saptamana zi de zi apoi sa mergi pe manuala sa vedem atunci te vei considera incepator ?

Modificat de Boditza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut ocazia sa merg in SUA de cateva ori si sa conduc cate 3 sapt doar auto... Abia asteptam sa ma intorc la manuala.. Deci e subiectiv... Depinde de stilul fiecaruia... Mie chiar imi place sa conduc si sa mestec in mamaliga...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E la aprecierea fiecaruia, si la stilul fiecaruia de condus :). Cei ce conduc linistit in general apreciaza automata.. in general nu e regula :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

depinde si de ce auto ai condus in sua...daca-s masini mai vechi sau ai mers doar pe distante scurte...3 sapt nu-s mare lucru...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare ca unii tot nu inteleg diferenta intre automata (simpla), tiptronic, si DSG (S-tronic, PDK..etc).

pentru ca sunt diferente MARI si pot inclina balante.

topicul este DSG sau manuala...nu automata sau manuala.

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Jetta20tdiHLDSG6

Am mers in toate conditiile si locurile posibile: uscat, ploaie, zapada cu serpentine (unde chiar mi-a fost frica cu automata), ger, canicula, noapte zi, desert, LA, Hawaii, Vegas, interstates ... Am condus masini noi coupe, SUV, sedan;

Ca producatori Toyota (4 modele), TC, Crysler, GM cu 3 sau 4 sau 5 trepte..

Cu DSG nu am mers decat in Bucuresti...

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

in 3 saptamani...? wow :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ zapada cu serpentine (unde chiar mi-a fost frica cu automata), ...

poti explica de ce?

chiar si la coborare pe zapada...are frana de motor. are treptele 3/2/1 si o tii cum vrei tu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am simtit ca pot sa o controlez la fel de bine... sau ca nu raspunde la fel de brutal ca la manuale diesel cu care sunt obisnuit... Oricum masinile lor sunt mari si grele ca niste dizele cel putin...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

sa prinzi in 3 saptamani si zapada si canicula e ceva :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai vezi ca reactiile alea brutale, pot insemna ca pui la grea icercari cu socuri ambreiajul cutiei manuale. tocmai asta protejeaza o cutie automata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Jetta ... Pai am fost si iarna si vara :) Nu am prins in aceeasi excursie :)

@Bogdan_wrc. De acord cu tine. Tocmai din acest motiv sustin ca o masina de inchiriat e mai bine sa fie automata... va rezista mai bine condusa de oameni diferiti.. si va putea fi revanduta dupa 1-2 ani...

Dar daca te pricepi foarte bine sa conduci manuala si nu o bruschezi decat in caz de forta majora (sa eviti un pericol) atunci nu o sa ai probleme cu ambreiajul... macar primii 150-200 k km... Eu nu am avut probleme cu ambreiajul/rulmenti de presiune/volant la nici o masina luata de noua pana acum... (3 benzinare si 2 dizele)

Daca chiar as aprecia comfortul atunci chiar as cumpara DSG/auto...

Am intrebat cand am fost la Porsche TM la revizie daca vin oameni cu probleme la DSG si mi-au zis ca nu ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

am inteles acum :) la cum se merge la americani pe autostrazi in draci, nici pe mine nu m-ar deranja manuala, iar in oras metroul.

dar cum la noi de 11 ani mestecam in benzina vreo 100 de km pe zi numai in buc (Fara weekenduri, ce-i drept) am zis pas...mai bine mai lenes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!