Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

Pe Tiguan 2.0TSi. 

http://www.sgcarmart.com/news/review.php?AID=316

"Codenamed 'DQ500', the new transmission is a wet-clutch high-performance application that has grown out of the brand's experience garnered from the DQ200 (a dry-clutch 7-Speed transmission found in the lower-powered models) and the DQ250 (a wet clutch 6-Speed system found in the GTI) transmissions."

 

L.E.: Nu m-am inselat :P

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bre oameni buni, decat formulari de genul "logic ar fi..." sau "daca nu ma insel", nu mai bine cautam material informativ, postam un link si astfel devenim cu totii mai educati? ...ca asa, si io stiu ca, sau pot presupune ca.

My two cents...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe ce se pune dsg 7 in ulei ??

3.0TDI spre exemplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bre oameni buni, decat formulari de genul "logic ar fi..." sau "daca nu ma insel", nu mai bine cautam material informativ, postam un link si astfel devenim cu totii mai educati? ...ca asa, si io stiu ca, sau pot presupune ca.

My two cents...

Nu prea sunt date. Numai păreri neoficiale. Eu cu greu am găsit o referință și fiind o singură sursă e egal cu zero până la urmă.

Dar de asta suntem aici mai mulți, să ne completăm. Au mai fost informații confuze chiar pe căi oficiale, de la oameni din sistem. Se întâmplă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Audi a trecut la dsg ?? stiam k doar a3 e pe dsg

restul au cvt...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-tronic e DSG-ul folosit de Audi si a fost introdus din 2008.

Ce zici tu de CVT este multitronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

what he said ^

Plus ca mai exista si clasicul tiptronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puteai sa iei Golf cu DSG6 :winter:

Vad ca te-ai mutat in tabara Skoda. Superb cu DSG6 sau cutie manuala?

Am avut 1.4tsi iar in 2009 cand am cumparat masina nu se stiau prea multe de dsg7 cu ambreiaje uscate. Skoda e M6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lambda_dryver

Observ ca se simte nevoia sa vin cu o completare referitor la problema mea cu DSG6 pe Diesel, si anume, faptul ca toata problema pe care o am cu DSG-ul, la ora actuala, (se pare ca) se datoreaza faptului ca un om de la linia de asamblare VW a pus prea putin ulei in cutie, adica 6 litri, in loc de 7,2 l cat scrie in cartea tehnica. Ori acum eu nu sunt mecanic cu experienta si cu atat mai mult specialist in cutii automate, dar se pare ca aceasta lipsa inexplicabila a dus la uscarea ambreiajelor care au inceput sa produca span, care a fost dus de ulei prin valvele mechatronic-ului pana cand acesta a cedat. Deci, fara sa pot da o concluzie certa, cutia nu a avut nicio vina, ci a fost, pur si simplu, o eroare umana. Ghinionul meu a fost sa fie la 6 luni dupa iesirea din garantie a masinii...

Citind intreg topic-ul si cu preponderenta in ultimele pagini ale acestuia, observ ca se pune mult accent (in continuare) pe faptul ca aceste cutii nu sunt deloc fiabile si necesita investitii majore de ordinul miilor de RONi, dar mai nimeni nu face o comparatie directa preturi intretinere manuala - intretinere DSG la reprezentanta. Pot sa vin si eu cu un exemplu de A3-ul unui amic cu motor 1,9 TDi PD 105 cp, luata la ~110.000 km si la care, pana la 220.000 cat are acum, a schimbat nu mai putin de 3 seturi de ambreiaj+placa presiune+volant, la care nu stiu exact pretul, dar oricum peste 3000 ron fiecare schimb. Asta in conditiile in care a dat 7000 euro pe masina... Ma vedeti ca spun ca manuala este o porcarie ordinara, care cere bani cu nemiluita si nu este fiabila? Evident, excludem DSG7 - uscat, care se pare ca este un caz special.

Parerea mea este ca situatia trebuie privita in mod obiectiv si fara sa dam in extreme. Fiecare cutie are bubele ei si cum am zis si mai in urma, orice masina va cere bani. Totul tine de gusturi, fie ca-ti place sa simti masina si sa schimb cum si cand vrei tu sau ca-ti place comfortul unei automate. Daca te incadrezi in cea de-a 2-a categorie, abia atunci ajungi si la DSG unde te intrebi daca iti trebuie/place schimbul de viteze rapid si aproape pe nesimtite sau mergi pe un Tiptronic/CVT etc. In final, tine foarte mult si de norocul cu care ai fost inzestrat si nu in mica masura si de flerul de a-ti alege masina potrivita.

Modificat de lambda_dryver
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta spuneam și eu.

În plus câți știu sau respectă procedura de exploatare. Câți parchează corect sau mai bine spus, câți decuplează corect cutia? Probabil numărul lor tinde spre zero.

E aceeași poveste ca la turbine. În general cad pe capete datorită unei exploatări necorespunzătoare. Excepțiile vin să întărească regula, nu să o infirme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tre' sa recunosc ca vorba asta cu exceptia care confirma regula mi se pare cea mai stupida si ilogica zicala ever :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cât se poate de logic, doar că pare mai ciudat. De exemplu dacă ceva se strică numai în anumite condiții, înseamnă că în general nu se strică și că acele condiții sunt o excepție. Pe cale de consecință ele întăresc regula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vad cum regula "in mod normal nu se strica" e ajutata de ceva ce nu face parte din regula aia (si anume niste cazuri speciale care nu fac parte din "modul normal"). Dar oricum, suntem pe aratura...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lambda_driver - exemplu cu un amic care si-a luat un tdi sh la 110 k km (care in general au 200-300k km) si care a fost nevoit sa schimbe ambreiajul nu mi se pare relevant... Sunt soferi si soferi... daca merge in forja maxima pe serpentine, daca tracteaza remorci, daca trece raul cu apa rece cu motorul fierbinte, daca nu stie sa schimbe viteza etc etc, normal ca se duce ambreiajul

Am si eu o intrebare legata de conducerea corecta a DSG: cand opresti la semafor, ce trebuie sa faci:

1. o scoti din D in N

2. o tii in D si stai cu piciorul pe frana

?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atentie ca intrebarea lui @nsm e capcana ;) nu raspundeti cum faceti, raspundeti cum scrie in manual (cine are dsg) :D

 

on: am intrebat si eu la dealer la td G7 ce se intampla la semafor in D cu AutoHold daca nu se uzeaza ambreiajul, nu a stiut sa spuna, dar a intors-o elegant spunandu-mi ca oricum se opreste motorul de la Start/Stop :) dar acum pe bune as vrea sa stiu si eu, daca dezactivez Start/Stop si la semafor las in D si pe AutoHold (ridic piciorul de pe frana), daca ambreiajul e cuplat sau cupleaza doar cand plec si se dezactiveaza AutoHold - logic ar fi ca la AutoHold care este de fapt o frana apasata de masina, cutia sa nu fie cuplata .. insa intervine intrebarea lui @nsm, stai pe D sau treci in N?

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ramane la alegerea fiecaruia. In D la semafor ambreiajele sunt cat de cat cuplate, se vede in consumul instant care la mine e 0,5l/h in N si 0,7l/h in D. Manualul spune ca nu este necesar scoaterea in N decat daca astepti mai mult deci interpreteaza fiecare cum vrea, teste in privinta asta nu sunt :). La DSG 7 daca nu ar avea auto stop banui ca s-ar incinge destul de rau ambreiajele fiind uscate..

 

p.s. eu o scot pe N daca sunt mai mult de 30 de secunde la semafor dar este strict alegerea mea :)

Modificat de Boditza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca cineva care a citit mai mult despre DSG ne va spune ce se intampla in D si N, din cate imi imaginez eu, cutia automata este ca o cutie manuala (bine, dsg are si doua ambreiaje) care debreiaza si ambreiaza asa cum am face si noi pe cutie manuala prin apasarea pedalei de ambreiaj, numai ca la automata (non CVT) acest lucru se face de catre mecatronic .. prin urmare, cand stam la stop in D, cutia este cuplata in vit 1 (si 3 la dsg, daca nu ma insel) dar este ca si cum ar fi apasat ambreiajul (de aici si consumul mai mare) .. daca vrei sa scoti in viteza efectiv pui in N (ca si cum ai scoate din viteza la manuala) .. daca o tii in D, avand in vedere ca mecatronicul este "in sarcina" tot timpul in care tine debreiat (cum ar fi piciorul tau care tine pedala mereu apasata pe ambreiaj) s-ar putea ca asta sa conduca la uzura si in final la cedarea lui .. de aici concluzia ca ar fi mai bine in N cand stai pe loc decat in D .. daca ma insel si mecatronicul nu este "in sarcina" cand stai pe loc in D, atunci n-ar mai fi necesar sa treci in N

 

LE: pe topicul Jurnal DSG 6trepte se discuta si de faptul ca daca apesi putin frana cutia ramane cuplata iar daca apesi tare frana se decupleaza .. e interesant cat de complicata e cutia si in cate moduri poate fi controlata :)

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am citit eu in manual, N se foloseste doar la tractarea masinii. Nicaieri nu scrie ca la semafor sa nu stai cu piciorul pe frana si cu cutia in D. Cand am ridicat masina de la PBN chiar am intrebat daca la semafor e bine sa pun cutia in N. Mi s-a spus ca nu e nicio problema daca stau cu cutia in D si cu piciorul pe frana. Nu am manualul la indemana insa diseara cand ajung acasa ma uit prin el si va zic daca scrie ceva in legatura cu acest aspect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu scrie.. este alegerea fiecaruia ce si cum face. In manual este scris doar ca nu este necesar ca la semafor sa se treaca in N sau P. Eu am apasat frana in toate modurile insa la fel ramane consumul instant deci tot cuplate raman ambreiajele si in mintea mea m-am decis sa o scot pe N la semafor. Parere strict personala, genu aleia ca sa mergi turat pentru turbina ca ii face bine si nu se infunda.

@codz 

Este perfect adevarat ce ai scris acolo dar numai in cazul DSG... automatele functioneaza altfel iar cvt-urie altfel decat dsg si automatele :P

 

Untitled.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum adica s-ar incinge ambreiajele? inseamna ca se freaca in timp ce stai cu piciorul pe frana?

S-a tot vorbit mai sus ca DSG 7 cu ambreiaj uscat nu ar fi asa fiabil...

Totusi mie mi se pare mai ieftin la intretinere... banuiesc ca nu trebuie sa ii schimbi uleiul sau filtrul... Deci economisesti bani seriosi la revizie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la DSG 6 ambreiajele sunt in ulei, uleiul circula prin toata cutia si printr-un racitor de ulei, cam ca antigelu la masina se pastreaza la o temperatura. La dsg  ambreiajele sunt uscate(ca la o manuala), mai multe nu iti pot spune, poate la frana se decupleaza complet sau poate nu insa de racit nu stiu cine le raceste. De economisit economisesti 700-800ron la fiecare 60.000km, ceea ce nu mi se pare o economie serioasa. 

Modificat de Boditza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La dsg 7 uscat ambreiajele nu se decupleaza cand stai la semafor cu piciorul pe frana. Mai mult, nefiind scufundate in ulei, de la mersul bara la bara se incing, rezultand cu timpul o uzura prematura.

Deci, intr-adevar economisesti 800 lei la fiecare 4 revizii dar in schimb exista probabilitatea destul de mare sa schimbi ambreiajele la tot cam pe la km aia. Si cred ca costa mai mult de 800 lei. Cam de 7 ori mai mult (cu tot cu manopera de la reprezentanta).

 

Unde mai pui ca este mult mai greu de schimbat ambreiajele la DSG7 (nu-i asa usor ca la DSG6), fiind nevoie de un kit care de regula nu exista decat la reprezentanta. Pentru ca este scump si nu-s asa multe DSG7 pe piata, in general, service-urile particulare nu au acest kit si nici nu-s dispuse sa-l achizitioneze.

 

Si cea mai interesanta parte... reglajele pentru noile ambreiaje sunt atat de pretentioase si dificil de efectuat (multiple alinieri si reglaje calculate in microni) incat exista riscul ca montajul sa nu mai iasa ca-n fabrica si cutia tot sa smuceasca dupa cateva mii de km.

Modificat de YEP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lambda_dryver

La DSG6, in general, cu masina stationand la semafor in D si piciorul pe frana, cutia este in viteza, dar cu ambreiajul cuplat, lucru care se face prin mentinerea presiunii de ulei, de catre mechatronic, intre placile de frictiune aferente treptei 1. In teorie, acest lucru nu produce daune, dar, probabil, cu timpul, duce la uzura prematura a mechatronicului/ambreiajelor.

La DSG7, nu stiu ce face cutia, dar probabil, principiul de functionare nu difera prea mult.

P.S: Informatiile le am de la un baiat care cu asta se ocupa si care mi-a aratat exact ce si cum, pe o cutie deschisa, pe bancul de lucru :D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lambda_dryver - vrei sa spui ca ca la DSG 6 in D cu piciorul pe frana ambreiajul este decuplat? Cuplat nu inseamna ca pleaca de pe loc? La manuala decuplat este cand stai cu piciorul pe ambreiaj si cuplat atunci cand il iei. Vrei sa spui ca si dsg 6 face la fel, doar ca isi da seama singur cand tii piciorul pe frana ca trebuie sa decupleze ambreiajul...

Daca e asa atunci faptul ca stai in D pe loc cu piciorul pe frana = la manuala stai cu ea in viteza 1 si cu piciorul pe ambreiaj (care duce la stricarea rulmentului de presiune).

Deci DSG fiind tot o manuala (dar actionata automat) atunci ii face rau...

Nu sunt specialist in cutii de viteze dar din ce s-a scris mai sus, eu asta am dedus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lambda_dryver

Cam asa ceva. Mai precis, cand masina este in D, dar stand pe loc cu piciorul pe frana este asemanatoare cu situatia in care pleci de pe loc in rampa. Cutia este in treapta 1 si ambreiajul deja este cuplat pentru a pune masina in miscare (echivalentul ridicarii piciorului de pe ambreiaj pana la jumatatea cursei, la manuala), dar masina este tinuta pe loc din frana. Chestia asta se poate observa usor atunci cand Autohold-ul este dezactivat. Imediat cu incepi sa ridici piciorul de pe frana, masina deja pleaca de pe loc.

Pe langa cutia care se afla "in tensiune", se aplica si ceva forta asupra sistemului de franare, deoarece masina vrea sa plece, dar este tinuta de frane, fie ca vorbim de clasicul tinut piciorul pe frana sau de Autohold, care tine semi-cuplata frana de parcare.

Adica, desi asemanatoare cu situatia de la manuala (cutia in treapta 1 si ambreiajul apasat), practic, la automata, sunt mai multe lucruri care se uzeaza, nu doar ambreiajul... De aceea eu recomand stationarea in N, in mod special pentru opririle mai lungi de 20-30 secunde.

P.S: Nici eu nu sunt specialist in cutii, dar asa mi-a fost explicata functionarea cutiei in situatia data.

Modificat de lambda_dryver
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!