Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

Mai am eu un argument:

Volkswagen DSG (Golf GTI) 8 ms

BMW SMG II (M3 E46) 80 ms

Ferrari F1 (Maserati 4200GT) 80 ms

Ferrari F1 (360 F1) 150 ms

Ferrari F1 (Enzo) 150 ms

Ferrari F1 (575M) 220 ms

BMW SMG (M3 E36) 220 ms

Aston Martin Vanquish 250 ms

BMW SSG (3-series) 250ms (150ms for 1st to 2nd)

Alfa Selespeed (156 Selespeed) 700 ms

:rolleyes: Bun argument nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai ca am vazut asa de multe pareri pro ca ma faceti si pe mine sa imi iau masina cu DSG :lol: :rolleyes: :Driver: :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda...pacat ca DSG-ul asta nu tine la mai mult de 300 sau 350 nm...si e pe vine unu' de 500.....deci masinutele alea care le-ai enumerat tu.....pierd cate 100 ms la treapta....dar crede-ma ca au de unde pierde :Driver: :lol: :lol: :P :P

Si asta asa ca sa fiu rautacios....plus ca dsg-ul nu ma va lasa niciodata sau fac frana de motor din 4 la 4000 rpm in 3 sa o simt cum sta sa se rupa... :lol: :P e faina.....dar raman la ideea mea... :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Veyron are dsg. Cum nu tine? :rolleyes:

te lasa dsg a faci, aproape, ce vrei tu. Si frana de motor.

Ai mers cu dsg? si daca da cat timp? Nu cred ca cineva care a mers tot mai crede ca manuala e mai "cool". Poate doar daca nu are bani pt dsg..

Ce legatura are faptul ca masinile alea sunt mai puternice cu faptul ca dsg schimba mai repede? Sa "recupereze" cat vor vrea tot dsg schimba mai repede. Asta era ideea.

Modificat de NetFlow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tazzz, DSG te lasa sa faci si frana de motor dar nu chiar din aia de simti cum se rupe ca sa te citez :rolleyes: Stii foarte bine ca motoarele sunt limitate electronic ca si turatie superioara maxima, ia gandeste-te un pic, la o frana de motor din aia de simti ca se rupe, ce zici? merge sa depasesti limitarea aia?, ce zici e bine? daca trosneste ceva pe acolo e ok?

Ca idee, cand e pe sport cutia face singura frana de motor, nu violenta dar face, daca vrei frana de motor mai puternica ai varianta schimbarii manuale a treptelor de viteza, chestia e ca trebuie sa te acomodezi cu ea un pic ca nu te lasa sa faci 100% ce vrei tu, dar dupa putina practica ai sa vezi ca faci o frana de motor suficient de puternica pentru un stil de conducere sportiv.

Era un filmulet pe Youtube cu 2 Golf 5 GTI, unul cu DSG si unul cu manuala si au vrut sa vada in "drag" care e mai tare, ce zici? stii care e raspunsul da? Iar pilotul de pe manuala era un supermeserias nu vreun fraier, adica era chiar pilot de incercari si schimba super bine si repede, cauta filmuletul si ai sa vezi :P

Mai sunt multe de spus si s-a discutat si rasdiscutat cum e cu cutia asta, nu zis ca e perfecta dar pot sa zic cu certitudine ca e cea mai reusita cutie de viteze pentru masinile non premium. Si mai e o chestie, este viitorul cutiilor de viteze, putini inteleg ca sa ai de facut un lucru in plus, adica ambreiaj, iti rapeste din performanta globala a pilotului in a pilota masina ( moama ce formulare, te doare capul :Driver: ) deci eu vad asa cutia "perfecta" sa aiba avantajele unei cutii manuale dar sa nu aiba ambreiaj, padele la volan si asta e, un fel de cutie secventiala mai pe scurt, ceva de genul cutiilor din WRC ca si comportament nu ca si constructie :lol: Deci sportivitate pura la ea acasa :lol: So, sper ca te-am pus in situatia de a revedea anumite aspecte :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@NETFLOW=vb despre VW parca?? :rolleyes: la veyron e cam acelasi printzip...da nu e aceeasi cutie....

@d-rive= sefu stiu f bine ce e cu DSG-ul....(inclusiv am desfacut una sic..)cum am zis si mai devreme....la mine e ALL bout the sensations.....poate voua va place sa i dati un launch control, dupa aia full gaz si sa mor ce tare is la liniute.....eu vreau sa simt ca "stiu" motorul, ca il simt si il aud, ca nu imi face nimeni altcineva treaba, sarind peste faza urmatoare...voi stiti cam ce inseamna sa schimbi un ambreiaj de DSG (care slava domnului se intampla sa pice)??? la o manuala va promit ca ma apuc acum si peste 2 ore ma plimb cu masina....stiati ca vin foarte putine piese la cutiile astea???

Da sunt de acord cu voi...e cea mai tare conceptie in materie de cutii din ultimii ani (faptul ca bate detasat SMG-ul spune multe), da scoate timpi mai buni decat o manuala....dar la atata se reduce condusul? Uite, de exemplu mie imi place sa cred ca stiu sa conduc o masina, ca o simt si cu mici "exceptii" pot sa o controlez.....da un DSG pe mana unei fatuci de 14 ani fara carnet si ma face...pana in primul viraj:)))).

Concluzionez. DSG e footere....dar feelingul vine din cutia clasica..... :P :lol: hai sa fim sanatosi si sa sarbatoriti fara evenimente neplacute..oricare v-ar fi cutiile de viteza :P :P :P :P :Driver: :lol: :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai mers cu dsg? si daca da cat timp? Nu cred ca cineva care a mers tot mai crede ca manuala e mai "cool". Poate doar daca nu are bani pt dsg..

Think again.....si scuza-ma ca iti zic...dar e un pic superficial felul in care ai pus problema...in final e chestie de gusturi...... :rolleyes: Uite...de exemplu eu personal mi-as pune automata doar daca as vrea un anume confort....si inca o treaba de abia astept sa vad ce e cu acel R-tronic (oare asa ii zicea???) de pe R8.....e secventiala curata sau ce o fi cu ea????.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atata timp cat DSG poate schimba manual. Si o face mai repede ca un om nu inteleg unde e "problema" la cutie. Eu cred ca problema e la om si nu la cutie. Poate ti se pare "cool" ca mesteci in schimbator si ca te smuceste la fiecare schimbare in forta. Mie mi se pare cool ca am super confort si ea schimba mai repede ca mine. E ca diferenta dintre taste de calc si masina de scris. Ambele pot face acelasi lucru, doar ca una e avansata si una nu.

Sa stii ca in toate sporturile cu masini cutiile sunt cel putin robotizate. Oare la WRC sau F1 de ce nu se folosesc cutii manuale? Ca doar e "cool" si doar asa "simti" (ce simti tu cu manuala nu pot sa pricep). Doar asa te poti numi "sofer" nu?

Ce zici tu cu fata de 14 ani e corect. Mai nasol e daca dai peste un sofer adevarat cu dsg.

Intreb iar. Cat timp ai mers cu o cutie DSG si pe ce masina?

DSG de pe veyron e acceasi cutie. E acelasi principiu si opereaza la fel. Singura diferenta e de materiale folosite. Normal ca alea sunt mai bune pt a suporta. Tu ai zis ca "dsg", adica tehnologia, nu "duce" mai mult de 500Nm. Ceea ce e total fals. CVT are probleme dinastea, DSG NU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:angry: ...salutare din nou...

hai sa clarificam nejte chestii: topicul e clar: DSG sau manuala?...eu zic manuala....si nu e nevoie sa imi impui punctul tau de vedere la fel cu te-am inteles perfect de ce ai ales DSG si sunt de acord cu alegerea ta (nu e nevoie sa creem flame-uri)....numeste-ma old-fashion...da mie asta imi place....cat despre cat am mers cu DSg...hmmm...sa zicem ca sunt intr-un domeniu oarecare in care ma lovesc macar zilnic de o masina cu DSG....BTw....daca treci prin Bacau da un semn ca tare mi-ar placea sa trag o tura cu GT-ul....(mi se pare footere masinica si inca nu am mers cu una :angry: )...iar in ce discutam despre cuplul maxim...iti reamintesc un lucru...veyronul e un top...si nu putem sa il discutam la modul general...iar la ora actuala in concern cam asta avem pe DSG....tre sa iasa aia de 500....is curios pe ce o pune....(Tiguan, oare...Q5.....greu de zis). Sincer iti zic imi pare rau de mor ca nu s-o chinuit astia de la Vw sa o puna si pe un motor longitudinal sa o vedem si combinata cu un Torsen....iar acum va zic noapte buna...ca imi cad ochii in gura..... :vaidecapulmeu: :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai am eu un argument:

Volkswagen DSG (Golf GTI) 8 ms

BMW SMG II (M3 E46) 80 ms

Ferrari F1 (Maserati 4200GT) 80 ms

Ferrari F1 (360 F1) 150 ms

Ferrari F1 (Enzo) 150 ms

Ferrari F1 (575M) 220 ms

BMW SMG (M3 E36) 220 ms

Aston Martin Vanquish 250 ms

BMW SSG (3-series) 250ms (150ms for 1st to 2nd)

Alfa Selespeed (156 Selespeed) 700 ms

:vaidecapulmeu: Bun argument nu?

Mda din pacate argumentul asta tine doar pentru schimbarea treptelor in sus... invers DSG e sensibil mai lent, si manual

faci mai repede retrogradarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e thheo, e mai lent dar sa stii ca nu semnificativ, daca atunci cand schimba in sus este "fulgeratoare" cand retrogradeaza este doar rapida, dezavantajul nu este major, chestia e ca intarzierea asta nu este mecanica ci de soft, adica, daca in sus stie sa schimbe la turatia de putere maxima si nu o lasa sa cada din ture, ei la retrogradare e mai greu sa pui la punct un soft care sa "stie" cum schimba soferul, daca o pui pe sport ai sa vezi ca si retrogradarile le face exact cand trebuie ca sa tina motorul in ture :P

Hai sa va zic o treaba, eu am DSG si sunt super multumit dar vreau sa imi iau si o alta masina si ce fel de cutie credeti ca va avea?.... manuala :P dar + Quattro, aici e hiba. De ce nu DSG, pentru ca inca nu este perfecta, se intampla, rar ce-i drept sa mai si retrogradeze cand eu nu as vrea, daca e pe sport sa zic, dar daca e sa vorbim de performanta pura recunosc ca DSG e tatutzu la toate. Acu daca orice fraier poate conduce in "drag" cu DSG si o poate face doar tinand pedala la fund asta nu inseamna ca daca esti un sofer meserias sau chiar mai mult nu iti iei DSG ca aia si un fraier o poate conduce :vaidecapulmeu: Eu am zis un lucru, as prefera manuala dar sa nu mai aiba ambreiaj si sa aiba padele la volan, de ce? simplu, asa sunt mai rapid, ca de aia masinile de curse nu au ambreiaj decat pentru plecarea de pe loc iar apoi stiti si voi foarte bine cum schimba si in cat timp schimba :angry:

Nu este cazul sa ne contram ci doar sa ne contrazicem si sa discutam cu argumente pro si contra, numai asa vom sti cam care e realitatea despre cutia asta.

Piese pentru DSG cred ca nu prea sunt din simplul motiv ca fabrica din Germania abia face fata sa produca cutii pentru masinile noi, de unde sa mai faca si piese :angry: tazzz (si fara sefu :lol: ) ai desfacut DSG? imi vine greu sa cred si de aia te mai intreb odata :) deci daca ai desfacut da mai multe detalii si spune concret ce e asa naspa la ea, in sens de manopera ma refer...

Tazzz vad ca te dai pilot, dar nu ai subliniat adevaratele situatii unde DSG schioapata iar aceste situatii exact cu pilotajul au legatura, sunt dezavantaje si avantaje dar te-ai limitat sa te contrezi cu NetFlow in loc sa vorbim despre ceea ce trebuie :) hai sa dezvoltam partea de pilotaj cu ajutorul DSG :angry:

Modificat de d-rive
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda din pacate argumentul asta tine doar pentru schimbarea treptelor in sus... invers DSG e sensibil mai lent, si manual

faci mai repede retrogradarea.

haha...brava :vaidecapulmeu: ...sa intelegem Theo ca nu sunt singurul care prefera "mestecatul in oala cu benzina"??? :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca acum mai tine doar de "gusturi" . Depinde de cumparator, ce vrea sa simta, ce vrea sa faca, dar eu cred totusi, ca dupa ce conduci o masina cu cutie automata, daca mai e si DSG...., nu mai revii niciodata la masina manuala.

Si am mai citit undeva ca DSG-ul ajuta mult si iarna. Eu inca nu am prins zapada cu a mea, deci nu ma pot pronunta din experienta proprie...Asteptam insa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Piese pentru DSG cred ca nu prea sunt din simplul motiv ca fabrica din Germania abia face fata sa produca cutii pentru masinile noi, de unde sa mai faca si piese :lol: tazzz (si fara sefu :vaidecapulmeu: ) ai desfacut DSG? imi vine greu sa cred si de aia te mai intreb odata :angry: deci daca ai desfacut da mai multe detalii si spune concret ce e asa naspa la ea, in sens de manopera ma refer...

Bre...io nu zic ca e najpa (cutia e footere sincer...dar se pune problema de gusturi)...dar daca te duci la o reprezentanta si intrebi...ai sa vezi ca iti vine doar mecatronicul, ambreiajul, uleiul, filtrul, sau cutie cu totul. Iar la demontare/ montare nu e atat dificil cat trebuie sa lucrezi cu "manusi"...Plus mai are (deocamdata) un dezavantaj major: e riscanta in cazul up-gradeurilor pe motor...n-o sa stii niciodata daca tine cand te apuci de chipuit...sau na , :angry: daca ma insel...sariti cu detalii...si ramane faza cu frana de motor (aia dura) :angry: ..pe de alta parte treaba asta e buna...ca DSG-ul se poate spune ca e "anti-prost" adica nu te lasa sa o "comiti" grav......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Partea cu frana de motor poti s-o uiti. Se face si la DSG. Si ai 2 modalitati, kick down sau treci pe manuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai am inteles ca a "picat" doar o singura cutie in Ro, ceea ce zic eu ca e aproape perfect, nu vad totusi de ce ar trebui sa pice, tazzz, uita-te la ce masini si ce motoare mai au cutia asta in tot concernul VAG si ai sa vezi ca inca sunt rezerve si duce si pentru chiptuning, chiar mai bine decat multe ambreiaje de manuale.

Imi place pasajul cu "anti prost", bine punctat aici :vaidecapulmeu:

Da GrooVe, ai sa vezi ca iarna lucreaza foarte bine in armonie cu ASR-ul. Este scris pe celalalt topic cu DSG, am incercat sa explic eu cat mai pe larg experienta traita de mine cu DSG.

Pentru mine cel mai mare avantaj il constituie demarajele in trafic, cand plec de pe loc si trebuie sa ma inscriu in coloana intr-un spatiu relativ restrans si nu fac nimic altceva decat push the pedal to the metal, restul face ea si asta nu inseamna ca sunt prost, eu pot rata o viteza dar cutia nu a gresit niciodata :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e din soft problema! Schimbarea in sus se realizeaza asa de repede deoarece doar ambreiajul comuta, cutia a doua fiind deja in treapta imediat superioara ( exceptie face probabil doar cazul cu a-5-a si a-6-a cand ramane cutia de impare in a-5-a oricum ). In schimb cand ai nevoie sa retrogradezi din a patra in a treia sa zicem, cutia a doua de fapt e deja in-a-cincea si trebuie sa o mute trenul mobil in a treia.. si asta ia timp! nu mai zic cazul cel mai defavorabil cand trebuie sa retrogradezi exact 2 trepte.. atunci trebuie sa astepti cutia activa sa mute trenul mobil.

Intr-adevar demarajul de pe loc este perfect, in schimb elasticitatea este afectata cand la un moment dat in timp ce mergi faci un kick-down.. atunci cam astepti din pacate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca cutia e perfectibila din soft. Eu unul nu inteleg de ce tine treapta superioara selectata si nu ceva inferioara. Oricum nu e mereu cum zici tu.

La mine daca am 3000rpm in a 6-a si apas mai tare imediat schimba a 5-a. Pt ca e deja preselectata.

Cutia nu preselecteaza doar treapta superioara.. ci si cea inferioara. Mai greseste e corect.

Pe manual e alta treaba, pt ca nu poate ghici, se comporta aproape ca un tiptronic normal. Zic aproape pt ca avand 2 ambreaje e mai rapida oricum ca un tiptronic. Cine nu crede sa incerce sa sara peste 2-3 trepte cu o cutie tiptronic sa vada cat dureaza la aia si cat dureaza la dsg. La DSG dureaza 300-600ms pt a sari 3-4 trepte.. cee a ce infim daca ne gandim ca unui tiptronic normal ii trebuie 700-1000ms pt O SINGURA treapta schimbata.

Parerea mea ca importanta e schimbarea "in sus". In jos e important doar la masini cu motoare relativ mici, pt kickdown.

Oricum, cutia e super rapida, mai rapida ca un om deci nu inteleg unde e problema. Ca nu e instantaneu e corect, dar oricum e mai rapida. Eu cred ca problema e mai mult de obisnuinta decat de placere cu cutia manuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai am inteles ca a "picat" doar o singura cutie in Ro, ceea ce zic eu ca e aproape perfect

d la cine ai inteles :emthup:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tazzz a scris cineva aici pe forum, nu la tine ma refeream :( cu, cutia picata :emthup:

thheo, daca esti pe sport nu se intampla ce ziceai tu in cazul kick-down, dar in D ai dreptate :))

intrutotul de acod cu tine NetFlow :(

Modificat de d-rive
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in Sport mode evident ca tine mai turat tot timpul si de fapt nu are nevoie sa retrogradeze pentru ca este in "putere".

Dar nu este mai rapida la retrogradare decat daca te misti repede cu facaletu la o manuala ( cu exceptia din a-6-a in a-5-a ).. si am simtit

asta de nenumarate ori in trafic.. kick-down si da si asteapta si vroiam ceva brusc.

Si apropos e o chestie cunoscuta peste tot ca in sus e bine si in jos e rau, si evident ca VW nu o sa faca marketing

cu parametrii care nu ii avantajeaza. So inca odata marea smecherie este preselectia ( indiferent daca e sau

nu anticipata ) altfel partea de robotizare nu e chiar asa rapida pe cat se crede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu iti place lagu de la kick down de ce nu o folosesti ca pe o cutie secventiala? O lasi in manual, schimbi cand si cat vrei si apoi apesi cat vrei pe pedala. Asa ce mai are cutia? :Driver: Oricum e extrem de rapida. Sa nu imi zici ca schimbi la manuala mai repede decat schimba ea in modul tiptronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti, dar e careva care a trecut de , sa zic asa, 100k, 150 k km?? ca tare is curios ce apare in timp.....eu am doar un prieten cu 1.9 105 cp DSG caruia pe la 170k km i s-a dus volant (deci nu cutia..). Plus is tare curios daca se intampla ceva cand nu schimbi uleiul la 60k ....

Legat de comportamentul ei iarna...e ok cred...ce nu am inteles foarte bine (nu am incercat) e cum dreq o scoti daca ai impotmolit-o :rr:

AAAA....si mai am o intrebare...oare la noi te lasa politia sa faci scoala de soferi cu masina cu DSG??? ar fi prea tare :rr: :rr: :rr: :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti, dar e careva care a trecut de , sa zic asa, 100k, 150 k km?? ca tare is curios ce apare in timp.....eu am doar un prieten cu 1.9 105 cp DSG caruia pe la 170k km i s-a dus volant (deci nu cutia..). Plus is tare curios daca se intampla ceva cand nu schimbi uleiul la 60k .... pai cumparati tu masina nu DSG si nu-l schimba :P

Legat de comportamentul ei iarna...e ok cred...ce nu am inteles foarte bine (nu am incercat) e cum dreq o scoti daca ai impotmolit-o :rr: cu grija si atentie, la fel ca la manuala

AAAA....si mai am o intrebare...oare la noi te lasa politia sa faci scoala de soferi cu masina cu DSG??? ar fi prea tare :rr: :rr: :rr: :blink: depinde si pe ce masina dai examenul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul unei masini cu pretentii de sportivitate, cum e GTI, eu as lua manuala. O "simti" mai bine, poti trage de ea mai bine, motorul poate fi exploatat mai eficient in partea de sus a turometrului, ce mai, e alta chestie. Daca vrei comoditate ia 2.0TDI+DSG si ai terminat lucrarea. Nu stiu cat de bine poti imbina o masina de 24/7, care sa fie si sportiva, si comoda, si sa aiba si un consum mic. Trebuie sa faci o alegere.

Totusi pretul unui GTI nefiind chiar asa de mare (fa

Modificat de di0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!