Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

de un an de cand am cutie DSG, azi am mers prima oara pe manual. e o senzatie super si intr-adevar schimba vitezele de nu-i adevarat. sunt superincantat ca am ales DSG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

dupa 30 luni si 60.000 km de dsg mi-am format parerea urmatoare:

- in bucurestiul de zi cu zi, iertat sa imi fie de catre puristi, nu mai vad rostul unei cutii manuale, nu prea se pune problema de sportivitate. totusi, daca te grabesti tare, dsg te intarzie putin.

- mod S util pentru ceva senzatii pe drum virajat.atat.

- mod D foarte placut pt ca ai in talpa limitatorul de turatie pentru schimbarea treptei in sus

- mod secvential interesant, insa fara fun-ul franei de motor al unei cutii manuale.

\on topic, dsg NU este mai sportiva, insa nu e nici pe departe puturoasa si pentru un sofer normal(chiar si cu pretentii mai sport) ESTE alegerea buna, in cazul in care masina merge preponderent in oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca daca nu este "bibilita" cutia DSG (si din nou accentuez ca e vorba de PARCARE) o sa apara surprize, prima dintre ele, cu cea mai mare probabilitate, fiind defectarea volantei.

De asemenea, la semafor nu se recomanda trecerea in N (prietenii stiu de ce :icon_rendeer: )!!

De ce nu se recomanda trecerea in N cand stai la semafor mai mult?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In manualul utilizatorului la cutia DSG, scrie ca la semafor nu este obligatoriu sa treci in pozitia N. Poti sa o tii din frana. Eu nu am citit pe undeva ca nu este voie/nu e recomandat sa o treci in N

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- nu prea se pune problema de sportivitate. totusi, daca te grabesti tare, dsg te intarzie putin.

- dsg NU este mai sportiva, insa nu e nici pe departe puturoasa .

Afirmatiile acestea sunt contrazise chiar de specificatiile tehnice. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de a conduce o masina care este echipata cu DSG, nu prea ii acordam credit. Insa, de cand detin o astfel de masina, afirm cu toata sinceritatea ca DSG este de vis

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebare pt dsg-driveri:nu vi s-a intamplat niciodata sa fie nevoie sa retrogradati din 5 in 3 de ex,sau 2,iar cutia sa nu stie?ma refer la o situatie in care o secunda te poate costa multe,daca te trece prin mai multe trepte,pana la ce ai tu nevoie!intreb pt ca chiar nu stiu!brgds.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer mie nu mi s-a intamplat. Daca sunt in modulul M, retrogradeaza exact in treapta in care o selectez eu. Daca sunt in D sau S si e nevoie sa beneficiez de toata puterea masinii pe moment, cu ajutorul functiei kickdown cutia retrogradeaza pana in treapta in care masina ofera maximul de cuplu. Totul se realizeaza instant. Cel putin asa mi se pare mie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Afirmatiile acestea sunt contrazise chiar de specificatiile tehnice. :D

nu inseamna totul la o masina timpul 0-100km. pe traseu virajat tip VTM la abordare rapida dsg pierde la sportivitate in fata cutiei manuale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu inseamna totul la o masina timpul 0-100km. pe traseu virajat tip VTM la abordare rapida dsg pierde la sportivitate in fata cutiei manuale.

salut soso ... mau aici de pe sbz :D

este clar cutia automata este viitorul si nu degeaba pana si masinile actuale supersport au cutii automate

pentru o masina normala gen golf ... o cutie de viteze automata DSG este tot ce poate fi mai comfortabil in oras sau la drum lung

am mers in golf-uri si cu si fara DSG si fara discutie la schimbarea vitezelor in sus DSG bate rau de tot cutia manuala (evident in kick-down sau S) - in schimb la tot ce tine de retrogradare si frana de motor cutia automata pierde enorm ca timp fata de o cutie manuala si asta la un mers sportiv sau iarna pe aderenta scazuta se simte.

Per total sunt pentru cutie automata DSG la o masina care are aceasta optiune de echipare (obligatoriu cu anvelope adaptate sezonului)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este clar cutia automata este viitorul si nu degeaba pana si masinile actuale supersport au cutii automate

Asta nu este neaparat un lucru important. Multi fabricanti de masini supersport pun cutii automate pentru ca astfel nu mai exista riscuri asa mari asupra transmisiei. Daca ai o masina cu 6-700cp si cutie manuala si esti putin dobitoc, nu e foarte greu sa rupi o transmisie. Gandeste-te doar la o retrogradare cu 2 trepte facuta foarte brutal (eliberat brusc ambreiajul), la ce soc supui toate elementele transmisiei. Cu o cutie automata in aceeasi situatie, se face automat un rev-matching perfect si aia e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebare pt dsg-driveri:nu vi s-a intamplat niciodata sa fie nevoie sa retrogradati din 5 in 3 de ex,sau 2,iar cutia sa nu stie?ma refer la o situatie in care o secunda te poate costa multe,daca te trece prin mai multe trepte,pana la ce ai tu nevoie!intreb pt ca chiar nu stiu!brgds.

1. chiar in modul D (uzual) de mers, DSG va schimba diferentiat dupa cum dai talpa; daca accelerezi liniar, vei trece din 4 in 5 la 1800 de ture (sa zicem); daca dai talpa brutala va schimba din 4 in 2 !

2. la retrogradari extreme, cred ca este posibil ca DSG sa aiba un oarecare 'lag' (nu imi dau seama, 1 sec sau fractiuni de secunda ?) deoarece cutia aceasta se muleaza pe stilul de condus al soferului; daca tu conduci 10 ore liniar si brusc dai kickdown, posibil ca vei lua DSG 'prin surprindere' si va lua cateva milisecunde in plus

3. cel mai interesant este ca, asa cum am spus aceasta se muleaza pe stilul de condus al soferului; asta inseamna ca, daca bagi 1-2 accelerari brutale, in perioada urmatoare cutia se va astepta la asa ceva si va reactiona mai rapid decat prima data

4. totul este o chestiune de obisnuinta; daca te familiarizezi cu masina vei sti cum si cand poti sa fortezi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...Cu o cutie automata in aceeasi situatie, se face automat un rev-matching perfect si aia e.

Am vazut la Nissan 370Z, la cutie manuala, in momentul retrogradarii, masina facea revmatching. Uite si un

. Modificat de MarlboroMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uau, ma bucur sa te regasesc maule pe aici!! nu pot decat sa intaresc cele spuse deja. la up-shift normal DSG rulz, la down-shift normal dsg rulz pt ca face transferul f lin, la up-shift sportiv dsg in S e ok, dar la down-shift e de cacao, inclusiv cand vrei frana de motor (in D sau S). secvential tot naspa e.povestea cu "memoria" cutiei DSG legata de stilul de conducere este...doar o poveste. Eu nu am remarcat altceva decat dependenta turatiei de schimb de % de apasare al acceleratiei.

legat de masinile sport adevarate, explicatia cutei automate este ca protejeaza mai mult de erori un pilot slab dar mai ales elementele transmisiei si ale ambreiajului. recunosc, nu stiam ca o manuala poate avea functii de rev-matching si eventual limitare de cuplu, insa e genial daca se poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut in zilele astea de iarna cel putin 150 km pe drumuri inzapezite, inclusiv in afara localitatii. Nu am simtit lipsa franei de motor de la cutia manuala. Pe drumuri inzapezite am mers doar in modul Sport, ca sa am frana de motor mai buna. Am observat ca pana la 40 km/h cutia ma tinea in treapta a 2-a, iar pana la 60 km/h in trepta a 3-a, parca ar fi simtit ca afara e iarna :blink: Treceam in modul Drive doar cand urcam o panta (atunci decuplam si ESP-ul). Nu am avut niciun fel de probleme, dar am si cauciucuri de iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut la Nissan 370Z, la cutie manuala, in momentul retrogradarii, masina facea revmatching. Uite si un
.

Am vazut si eu aia, geniala treaba :blink: Chiar nu stiu de ce n-au implementat si altii chestia asta, din ce stiu eu e singura masina care are asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este. Cu siguranta e foooarte placut sa conduci asa ceva. Pe de alta parte e rau, o sa ajungem si noi ca cei din WALL-E. "Evolutiile" de genul asta ne transforma intr-o specie de...handicapati?!

Noi sa fim sanatosi ca boala vine singura. :frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2. la retrogradari extreme, cred ca este posibil ca DSG sa aiba un oarecare 'lag' (nu imi dau seama, 1 sec sau fractiuni de secunda ?) deoarece cutia aceasta se muleaza pe stilul de condus al soferului; daca tu conduci 10 ore liniar si brusc dai kickdown, posibil ca vei lua DSG 'prin surprindere' si va lua cateva milisecunde in plus

Chiar si atunci cutia schimba mai repede decat o manuala, dar daca la manuala apesi ambreiajul schimbi viteza si in momentul in care apesi acceleratia ai raspuns instant (asteptat), la DSG la apasarea acceleratiei se initiaza procesul de schimbare a vitezei perceput ca un usor lag care este oricum mai scurt decat o schimbare manuala de viteza. In momentul in care te obisnuiesti cu modul de lucru al cutiei anticipezi acest lucru si compensezi.

Cutia manuala nu mai exista. A murit. Cel putin pentru mine. Pentru ca legatura dintre domiciliul propriu si servici nu e un circuit de formula 1(din pacate :icon_thumright: ) ci de o banala strada, culmea cu semafoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este. Cu siguranta e foooarte placut sa conduci asa ceva. Pe de alta parte e rau, o sa ajungem si noi ca cei din WALL-E. "Evolutiile" de genul asta ne transforma intr-o specie de...handicapati?!

:Driver: Nici vorba. Asteptam alte "evolutii" care sa introduca si a IV-a pedala...pentru cei mai "evoluati". ;)

Sincer...detest acest mod de gandire si apreciere. Aveti acasa masini de spalat automate? De ce aveti? Sunteti hanicapati si nu puteti spala cu mana?

Majoritatea, spuneti (de exemplu) ca, ESP este un must have. De ce? Sunteti handicapati si nu stiti sa conduceti preventiv? Pana si padurarii au devenit handicapati. Acum au drujbe si nu mai gusta din placerea de a trage la joagar. Nu in ultimul rand, pentru a ramane in registrul auto, pentru cei "sanatosi" ar fi fost mai placuta senzatia pornirii motorului la manivela dar, pentru "handicapati", s-au gandit unii sa puna electromotorul. Si exemplele pot continua.

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu ce spui. De asta am folosit semnul intrebarii. Uite niste exemple de evolutie la care m-am gandit eu cand am scris.

Oglinzile electrocromatice, evolutie, dar sunt mult mai incomode decat cea normala pe care o reglez eu in functie de ce cred eu, nu ce crede masina. Acelasi lucru se aplica si pentru senzorii de ploaie. La fel si cu masinile care au card in loc de cheie, ramai si plangi pe langa ea.

NU era sub nici o forma o acuza sau o jignire (ma folosesc de aparatele pe care le-ai enumerat mai sus, poate mai putin drujaba ;) ) ci, pur si simplu, o intrebare.

Modificat de MarlboroMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oglinzile electrocromatice, evolutie, dar sunt mult mai incomode decat cea normala pe care o reglez eu in functie de ce cred eu, nu ce crede masina. Acelasi lucru se aplica si pentru senzorii de ploaie.
Mi-ar fi greu sa ma intorc la "normalitate" si sa ma lipsesc de senzorul de ploaie :icon_thumright: Mi se pare super. Ca si de cutia automata, de altfel... De oglinda cu efect antiorbire, desi e buna si aia, m-as putea totusi lipsi. Cu cardul nu cred ca m-as impaca nici eu, deci recunosc ca nu am avut ocazia sa folosesc asa ceva.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Desi DSG-ul este viitorul si desi este o reusita a grupului VAG eu optez tot pentru manuala... M-am obisnuit asa. Plus ca DSG-ul este vreo 1000 de euro in plus, banuti cu care poti face altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine e fix invers. As lua oricand o masina mai cheala dar cu DSG. Desi ce vine cu DSG de obicei e cu echipare bogata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as alege DSG pt. ca sunt constient ca schimba vitezele si protejeaza abreiajul mai bine decat as face-o eu.Si in plus mie imi place sa ma simt bine la volan,relaxat fara dureri de picioare si cu mana pe schimbator tot timpul prin oras, riscul de a opri motorul este exclus,etc.

Pe de alta parte ii inteleg si pe cei trecuti de prima tinerete (cum este tatal meu ) care nu suporta cutiile automate si atunci cand trebuie sa conduca una se enerveaza pt. ca nu vrea sa se adapteze la lucrurile noi,avand carnet de peste 30 de ani considera ca o cutie automata ii taie multe atributii si nu mai poate comunica cu masina. Incerc sa il inteleg dar asta nu inseamna ca sunt de accord cu el in totalitate.

Sper ca la masina proprie sa imi pot permite un DSG, dar daca as avea de ales intre tiptronic si manuala tind spre manuala..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!