Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

M-ar interesa un versus DSG vs Powershift (Ford), sa deschid topic separat ?

NU am condus dar am mers in dreapta (TDCI 2 l) si se simtea / auzea mai bine decat DSG6 (zic eu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am condus acu ceva timp un Taurus cu Powershift, masina inchiriata, cu vreo 2000 mile la bord. Poate asta sa fi fost motivul pentru care parca schimba mai repede si mai silentios, altfel, n-as putea spune ca e mai deosebita. Acelasi delay la accelerari puternice, aceleasi ezitari la viteze mici.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca Taurus are automata clasica, cu convertizor de cuplu.

 

Powershift e denumirea comerciala pentru automata cu dublu ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nope, DKG250, dual clutch, blabla. Facuta tot de Continental ca si DSG250. Cel putin eu asa am inteles. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu, Powershift sunt facute in colaborare cu Getrag, iar "DSG250", adica DQ250, e fabricata de VW sub licenta BorgWarner.

 

Ce inseamna ca o automata se aude bine?!? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba lin, silentios.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Iata ce scriam in urma cu mai bine de 8 ani chiar pe acest topic.

 

cand vorbim despre o cutie automata, gen DSG, vorbim despre viitor. In 10 sau 20 de ani vom sta si ne vom intreba cum naiba eram in stare sa conducem o masina cu cutie manuala. Si cat de neplacut era, din punctul de vedere al confortului.

Recunosc, poate sunt subiectiv. Intrucat viitoarea mea achizitie va fi obligatoriu echipata cu DSG. 

 

Si, intradevar, achizitia mea a fost una echipata cu DSG.

 

cutia manuala incepe, usor-usor, sa fie depasita cam din toate punctele de vedere de cutiile automate performante (as mai adauga, desi probabil a mai fost adus in discutie, si argumentul sigurantei active). A conduce cu cutie manuala e ca si cum ai prefera, intr-o epoca a internetului, sa comunici cu ceilalti prin scrisori expediate pe cale postala. Fie procedezi astfel pentru ca nu ai bani decat de timbre, fie iti e frica de tehnologia noua ori nu stii sa o folosesti, fie pur si simplu esti un nostalgic (in sensul pozitiv al cuvantului).

 

Nu mi-am schimbat aceste pareri. Si, totusi, m-am intors la cutie manuala. Cand te frigi cu ciorba, sufli si in iaurt. 

 

Am avut un Jetta 1.4 TSI 122 CP cu DSG7, achizitionat in 2008. Dupa 30.000 de km, cutia a fost schimbata in garantie. Dupa alti 30.000 de km, cutia incepuse sa faca iar figuri, iar masina iesise din garantie. Costul inlocuirii cutiei, in cazul in care ar fi trebuit sa il suport integral, se apropia de 5.000 de euro.

 

Este adevarat, am fost unul dintre „pioneri” in materie de DSG cu 7 trepte. Masina mea a avut nevoie, in 2008, de omologare individuala. Dar am avut incredere in succesul VW realizat cu DSG-ul cu 6 trepte. Pe asta m-am bazat de fapt. Problemele avute m-au facut sa ma despart, inainte de vreme, in 2011, de masina respectiva si sa trec la ceva cat mai simplu din punct de vedere constructiv.

 

Trebuie sa recunosc ca am fost deosebit de incantat si de multumit de aceasta cutie, cat timp a functionat in parametri. Masina parca era o jucarie mai mare. Performantele si consumul erau foarte bune in combinatia 1.4TSI + DSG7. Dar, avand in vedere problemele pe care le-am avut, inca imi este teama sa revin la DSG, desi au trecut aproape 4 ani de atunci.

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de DSG6 din dotare, ma deranjeaza ca tine motorul subturat de oricate ori are ocazia. De ex, in localitati, la rulare lina, sta la ~1100 rot/min sau chiar sub, iar la accelerari usoare nu retrogradeaza, rezultatul... vibratii motor. Deocamdata vibratiile sunt la un nivel acceptabil, dar in timp, odata cu uzura, s-ar putea sa se accentueze si sa dea un feeling de Aro 244.

Modul sport te scapa de subturare si de vibratii, dar vine cu un zgomot inutil a motorului turat (diesel), ceea ce in exploatarea urbana de zi cu zi... nu e prea placut. Parca as vrea ceva intre normal si sport.

Ajuta padelele in schimb, dar nu am tot timpul chef sa le folosesc.

 

E clar ca setarea e din cauza rapoartelor lungi si a optimizarii pentru consum, dar as prefera totusi sa nu scada turatia motorului sub 1300-1400 rot/min decat in decelerari. Parca nu sunt nici rapoartele cel mai fericit alese, distanta intre treptele inferioare e destul de mare, iar intre cele superioare mica. Probabil ca o cutie cu 7-8 trepte nu are problema asta.

 

Exista soft-uri custom pentru DSG(6)? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand am luat si eu DSG am spus ca pentru a evita subturarea in oras VW ar trebui sa introduca un buton City cum avea Lancia, prin care sa nu tina turatia mai jos de 1300rpm ca sa evite vibratiile, mai ales la diesel sunt suparatoare. Si ar putea combina si altceva pe butonul acela, cum ar fi senzorii de auto brake, luminile samd.

 

Pana atunci singurul mod, in afara de Sport, care nu se potriveste in oras, este sa apasam mai tare acceleratia ca sa nu mai apara vibratiile. Sau -1 din padela. Dar revine pe automat in scurt timp. Nici sa mergi pe full manual nu este normal.

 

Vezi totusi daca mai exista update oficial de soft la masina, poate e si la cutie. Eu in ultimul timp nu am mai bagat de seama vibratii la subturare. Sau poate o evit instinctiv dupa cum ziceam mai sus din acceleratie.

 

La benzina DSG7 distanta intre treptele inferioare este ff mica, iar in cele superioare ajungi oricum rapid in a 7-a chiar si la 60kmph.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vibratiile sa nu fie de la volant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Heh, exclus de la volant, e strict de la subturare. Masina are 2500km, la fel se comporta de la km 0.

Orice diesel de pana in 2000cmc vibreaza in sarcina cand e subturat, cuplu e destul de mic sub 1300rpm. A nu se intelege ca vibreaza ca autobuzu' :) Nu sunt la un nivel deranjant, nu se simt in volan sau bord, dar mi-e teama sa nu apara in timp, odata cu uzura.

 

In afara de asta, sunt foarte multumit de DSG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice motor vibreaza la subturare indiferent de cutie. Trebuie sa te inveti cu cutia si cel putin n o sa mai bagi in seama astfel de chestii, apesi un pic mai tare pe acceleratie. Si eu am avut un soc la trecerea de pe manuala unde nu schimbam sub 2500rpm la DSG7 unde schimba si la 1600rpm si ajung sa fiu intr a saptea la 70km/h. Dar asta e DSGul, ne bucuram de ea cat merge. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aviz amatorilor: schimb ambreiaj (pe original) + volant (pe producator) la 200,000 km cca 3800 ron piesele, cica la kilometrajul asta ar fi normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca la un moment dat, cu ceva ani in urma, VW garanta DSG-urile pentru 150.000 km. Nu in sensul de garantie, ci de perioada minima de functionare fara probleme. Desigur, exceptiile, ca in cazul meu, nu au decat rolul de a intari regula  :( Deci, faptul ca un DSG ajunge la 200.000 de km fara probleme majore este un lucru bun. De asemenea, faptul ca producatorul face posibila schimbarea unor piese in cutie este iarasi un lucru bun, desi pretul ar putea pare un pic cam mare.

 

O problema similara am avut si eu, acum 4 ani, dupa 60.000 km, la un DSG7, dupa ce il schimbasem deja in garantie, la 30.000 km. Protocolul producatorului la vremea respectiva recomanda schimbarea cutiei cu totul, la un pret ce putea ajunge pe la vreo 5.000 de euro. Asa ca nu m-ar deranja atat de mult sa ajung si eu la 200.000 km cu o cutie DSG si sa dau 850 de euro pe reparatii. Sa tinem, totusi, cont ca DSG-ul este mult mai complex decat o cutie manuala si, prin urmare, mult mai expus unor probleme care, daca apar, sunt mai costisitoare.

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu numai DSG-ul merge subturat in Drive, producatorii probabil ca au facut o analiza si procentul de piese schimbate in garantie este suficient de mic incit sa nu modifice soft-ul ca sa tina turatia mai mare

 

am mers o perioada in US cu o Toyota Camry, benzina aspirata de 2.5l, cutia 'hidramata' cu 6 trepte, in Drive la mers constant o tinea pe la 1300rpm, macar la benzina tremuratul subturarii in sarcina nu era deranjant cum este la Powershift-ul meu 'umed' care tot in Drive tot sub 1500rpm prefera sa mearga (si sa tremure cind apare brusc sarcina) ...

 

in modul Sport insa imi place ca nu merge atit de turat cu o facea DSG-ul 6 tot in Sport, daca apas pedala lejer schimba pe la 2600-2700rpm adica asa cum as face si manual (la DSG rar scapam cu schimbari sub 3000rpm) si continua sa mearga undeva sub 2000rpm ... interesant mi se pare ca de ex. la 80km/h merg in Sport cu a 4-a pe la 2300rpm, daca activez cruise control-ul pe aceeasi viteza masina considera (pe buna dreptate la o adica) ca nu trebuie sa mai fie pregatita de accelerari rapide (fiind totusi in Sport) si schimba intii intr-a 5-a pe la 1700rpm si dupa citeva secunde daca terenul este plat schimba chiar a 6-a sub 1500rpm ... cum dezactivez cruise-ul, cum iar 'se pregateste' de Sport si trece inapoi intr-a 4-a, in continuare fiind la 80km/h ... aici nu mai tin minte daca DSG-ul 'gindeste' similar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In combinatia 1.4 TSI 122 CP cu DSG7, la 60 km/h, in modul Drive, cutia era inca in treapta a 7-a iar turatia era in jur de 1.200 rpm. Cam asta era turatia minima de functionare in modul Drive, in regim de mers. Nu am simtit insa niciodata niciun fel de vibratie la aceasta turatie, nici atunci cand acceleram, indiferent cat de tare apasam pedala de acceleratie.

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vi se pare ca merge subturat, tineti cutia in S si problema e rezolvata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Avem in familie 2 DSG-uri, un DSG 7 pe o Octavia 1.6tdi si un DSG 6 pe Superb 2.0 tdi. Ambele au ajuns la 50,000km in 2.5 ani, ambele fara niciun fel de probleme.

 

De vreo cateva zile si aprox 1,000km conduc o Octavia 1.6tdi M5...asa ca am putut sa gust iarasi sentimentul de manuala. 

 

Ca sa nu fiu ipocrit, o sa admit ca manuala nu e din epoca de piatra. :)

Merge frumos, timoneria e ok, masina e responsiva, e o anumita placere sa ghidezi schimbatorul prin portile cutiei.

 

Totusi, necesita mai multa atentie in condus decat DSG-ul, trebuie sa ai grija cum schimbi ca sa cada in turatii ok in treapta superioara, trebuie putina atentie in depasiri :)

Inca ceva, la schimbat din 1 in 2 in ture joase cum schimba DSG-ul, recunosc ca mi-a murit motorul de vreo 2 ori, iar de vreo alte cateva ori l-am simtit prea subturat, deci...are si manuala "schepsisurile" ei...

 

Dincolo de asta, adevarul e ca DSG-ul e mai comod in utilizare, iti permite de exemplu sa-ti bei linistit cafeaua in drum spre birou, iar cu minusurile la capitolul responsivitate a masinii si un oarecare sentiment "indirect" se poate trai lejer...

 

Parerea mea....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dincolo de asta, adevarul e ca DSG-ul e mai comod in utilizare, iti permite de exemplu sa-ti bei linistit cafeaua in drum spre birou, iar cu minusurile la capitolul responsivitate a masinii si un oarecare sentiment "indirect" se poate trai lejer...

 

Odata ce te obisnuiesti cu DSG, reusesti sa elimini 90% din problemele de responsivitate etc prin planificare, iti intra in instinct.

 

Ma bucur sa aud de DSG7 fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A, da, clar, trebuie foarte putina atentie la DSG pana ii intelegi micile "slabiciuni" de soft, apoi aplici solutiile de corectie instinctiv.

 

All in all, dupa vreo 450,000km pe manuale si vreo 60,000km pe DSG, nu mi-as mai lua manuala.

Imi asum cei 1,000Ron/3 ani pentru intretinere si micile slabiciuni si costul de 1800-2000Eur cand o alegi in lista de optionale, caci beneficiile merita...

 

DSG7-le este pe un O2 MY2013, sper sa se mentina in continuare fara probleme si urmatorii 50,000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am in familie DSG 7 pe O3 1.8TSI (2013) , are 50.000km fara nici o problema.

Am detinut doar masini cu cutie manuala 5 si 6 trepte, dar urmatoare va fi sigur automata, cel mai probabil DSG (6 sau 7) pentru ca nu am de gand sa parasesc grupul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici eu nu l-as parasi pe viitor, dar vad niste preturi la Focus cu Powershift... made in DE (se stie ca pupi discount 25%)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Powershift-ul de pe Focus-urile cu motoare pina in 250Nm sint 'uscate', din aceleasi motive si cu aceleasi dezavantaje ca si DSG-ul 7 'uscat'

Modificat de Fyl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

A mai aparut si DCT7 de la Hyundai, are cineva experienta cu agregatul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vorbit cu unul din redactorii de la AutoBild Romania, a condus DCT7-le le I40 cu motorul de 1.7 si eram foarte curios de impresii.

Asa cum scrie si in revista, impresia a fost ca mai are nevoie sa se lucreze pe partea de rafinament si responsivitate. In plus, motorul diesel de 1.7 e destul de zgomotos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!