Jump to content

APRINDERE CLASICA SAU ELECTRONICA?


no name
 Share

Postare recomandată

teoretic, ar trebui sa fie acelasi regim de functionare, daca s-a modificat doar partea de "intrare", dar acum ai scapat "calvarul" de a curata platina la 4-5000km :icon_thumright: , iar consumul n-o sa fie mult mai redus, de obicei, specificat in documentatia de specialitate, castigul e de 5-6 procente fata de cel cu o aprindere clasica (platina, condnesator, bobina)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 173
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • gotronic

    41

  • MikeRG

    29

  • tonic

    28

  • no name

    12

Top Posters In This Topic

Posted Images

nu stiu care este tgreaba cu teoria insa eu va pot povesti ce am asimtit eu PRACTIC.

sa o luam cu inceputul:

1. inlocuirea condensatorului ci aprinderea rosie AT...nu stiu numarul...deci platina a ramas acolo...(doar ca am micsorat un pic distanta la platina si am marit-o la electrozii bujiilor). rezultat pornirea la sfert de cheie chiar cu masina necirculata mult timp. mers impecabil, insa fara sa sezisez vreo marire de putere sau "viata" a msinii sau ceva de genul asta.

2. inlocuirea aprinderii de mai sus cu cea de care scriam.,...adica in locul platinei am pus acel senzor....Pornirea la fel de sfert insa aici vine partea frumoasa....masina parca are inca "9 vieti" in ea....nu prea inteleg de ce (teoretic vorbind) insa eu am constatat aceasta diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai mare de 100 grade in compartiment si 130 in delcou.? :beerchug: Nu cred.? :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tonic eu sant cel care am incercat prima data senzorul pe care il ai pe VW, bineinteles impreuna cu AT011... eu circul cu AT01 din 2002 iar din august de anul trecut sant cu senzor si AT011. Pe forumul Dacia club, gasesti topicul Aprindere electronica ce s-a gonflat destul de tapan in cei cativa ani de cand se trateaza problema. Desi sant electronist profi, am dorit o aprindere eficienta si fiabila nu sa tot descopar apa calda. Aceasta pare a fi aprinderea gotronic...In clipa asta circul cu un frate mai mic in dimensiuni al senzorului care este pe VWul tau...cu AT011 de rigoare.In afara de micile dificultati de a regla avansul dinamic, merge excelent...

http://www.daciaclub.ro/galerie/index.php?cat=22782

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.In afara de micile dificultati de a regla avansul dinamic, merge excelent...

http://www.daciaclub.ro/galerie/index.php?cat=22782

merci de ajutor. De ce ai renuntat la bucata asta care este acum la mine?

ce dificultati de reglare a avansului dinamic?

sper ca nu are vreun defect aprinderea care este acum la mine si sa ma trezesc ca ma lasa in drum...nu de alta dar cu mine de obicei merg si copiii (mici) si nu vreau sa ii tzin in loc pt. remedierea unei eventuale defectari a aprinderii. Vreau sa ma pot baza pe ea. de aceea te intreb.

Nu prea am timp sa intru pe alte forumuri sa citesc tot ce se "bate campii" pana gasesc si informatii intra-devar utile. deabea apuc sa citesc cateva topic-uri de pe aici.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul care este la tine este greu compatibil cu Kadettul dintr-un motiv simplu...de aceea te-am directionat catre pozele di Daciaclub, unde se vede ca platoul lu'Kadett se intoarce cu platina sau dupa caz cu senzorul.actionat fiind de tija avansului vacumatic.La tine la VW situatia este mai fericita deoarece platoul cu platina sau dupa caz se intoarce roata in jurul axului cu came.Rezultatul este ca distanta dintre cama si senzor nu se modifica ceea ce e ok. Senzorul tau este absolut ok si AT011 la fel. Eu ti l-am expediat in contul lui gotronic, foloseste-l cu incredere...Eu am inca un set din august 2006 care e la fel de bun...

Deci senzorul a fost la mine cu titlu de test!...nu trebuie sa ai nici o emotie pe tema asta...cred ca imaginea este edificatoare:

post-11914-1176527425_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles acum din poza asta. deci la tine odata ce actiona avansul vacuumatic se modifica distanta intre senzor si came/ax.

Si acum cu noul senzor mai mic, nu se intampla acelasi lucru?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact!...daca te uiti la pozele din postarea anterioara, respectiv cele publicate de gotronic dincolo la Dacia club, senzorul care e la mine pe Kadett este "cap de casetofon" cum se vede si-n poze.Esre fixat cu un surub de 4mm pe gaura de fixare a platinii clasice.Acolo mai incape loc pentru ajustari, adica sa gliseze un pic mai in spate senzorul respectiv sa fie distanta mai mare fata de cama, care la tine este reglabila in limite largi, ori la mine este de cca 0,5mm...la tine prin forma geometrica, senzorul este plasat astfel incat actioneaza la cama imediat urmatoare, deci cu 90 grade mai incolo, fapt fara importanta.De baza este pozitia lulelei distribuitorului care trebuie sa fie la plotul corespunzator cilindrului pe care urmeaza sa-l "aprinda"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aprinderea a mers perfect azi toata ziua cat m-am "dat" cu masina. Nu ma pot plange de ea. Imi place :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine se pricepe la facut site-uri, doresc ajutor, ca nu-mi place ce iese cu o firma vecina.?! :lol: :blink: Sau ma apuc eu de treaba.?! ;)

www.gotronic.ro

:lol:

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

gotronic : Stiu ca nu ai avans centrifugal, dar si acolo banuiesc ca dupa un timp....reglajul static nu mai corespunde cu dinamicul. Din cauza acelui arc de la vacumatic, etanseitatii capsulei vacumatice...valabil si la delcourile cu centrifugal. Ptr. delcoul cu centrifugal, pe care l-am primit de la MikeRG, am fazat senzorul sa dea scanteie exact in momentul cand da si cu platina (ma refer la pozitia pipei fata de ploturile capacului delcou, adica FAZAREA.) Fata de un reglaj normal ma intereseaza daca sunt decalaje considerabile care sa depaseasca FAZAREA, adica sa nu dea scanteie cand pipa este intre ploturile capacului delcou, ca atunci problema este mai "critica".!!! Sper ca am fost inteles.?!

guvydu : "Pai asa era cum ai zis.....dadea scanteia intre ploturi de aia nu pornea. Cred... Nu stiu...e prea tarziu sa gandesc.

in fine....ce e de inteles e ca MERGE. si merge bine, cat am apucat sa ma dau cu ea.

Poate reusesc sa gasesc vreun specialist ceva la Vatra Dornei sa imi regleze avansul cum trebuie cu stroboscop si nu mai stiu eu ce..... daca nu.... asta e .... merg asa. "

tonic : "la mine vad ca merge ok si nu da scanteia intre ploturi. am reglat static si apoi cu stroboscopul avansul. Nu era nici o defazare semnificativa...oricum a fost ajustata prin reglarea fina aavansului cu stroboscopul.

ceea ce am observat este ca la acelasi reglaj al avansului turatia la relanti a crescut cu cca 200 rpm si a trebuit sa ajustez un pic din reglajul carburatorului (cred ca inchizand un pic din surubul acela a determinat sa scada un pic turatia atunci cand franez brusc...cred ca "fuge" benzina prin canalele de la carburator din cauza fortei de decelerare si din cauza ca debitul a fost micsorat probabil ca nu mai ramane suficienta care sa ajunga prin orificiile alea mici din carburator care tzin relantiul.....asa o fi?????

O alta chestie observata a fost ca inainte reuseam sa merg bine mersi in a 4-a cu 40 km/h iar acum deabea peste 55 km/ora merge fara sa se poticneasca. Vroiam in acest sens sa il intreb pe gotronic daca crede ca acest lucru se datoreaza noii aprinderi sau nu?????

cred ca toate astea poate ar trebui scrise la topicul cu aprindere electronica ?????? "

@guvydu: Nu cred ca defazajul era asa de mare incat sa dea scanteia intre ploturi, in cazul asta trebuie sa ai o plaja foarte mare de reglaj a avansului, si daca nu ma insel chiar daca reglezi bine avansul FAZAREA nu se modifica. Depinde de pozitia senzorului (in delcou) fata de cama. Practic cand se stinge LED-ul (atunci cand se da scanteia), pipa trebuie sa fie in dreptul ploturilor de la capac delcou. (daca se insemneaza pe corpul delcoului pozitia ploturilor, se poate urmari usor daca se scoate capacul si se roteste usor motorul)

@tonic : Nu este de la senzor sau aprindere tremuratul in treapta superioara si turatie mica. Mai degraba de la un avans usor mai ridicat (dinamic), sau efectului montarii aprinderii care pare ca ar fi usor mai mare avansul. (scanteie mai puternica si mai precisa). Trebuie usor redus avansul, daca se doreste sa se mearga cu turatii mai reduse fara tremurat. Dar aici fiecare isi regleaza motorul dupa cum crede de cuviinta. Poate este si altceva nu de la aprindere, tinand cont ca s-a umblat si la carburator. Mai asteptam si alte pareri, sa vedem exact de unde se trage. (senzorul si aprinderea nu stiu decat sa dea o scanteie precisa de la Zero turatii/min pana la circa 10.000 rot/min si nimic mai mult, restul depinde de ceilalti factori........???!!!)

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[ Trebuie usor redus avansul, daca se doreste sa se mearga cu turatii mai reduse fara tremurat.

o sa incerc sa reduc usor avansul si o sa fac probe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ne spui si noua rezulatul.!! :) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sigur ca da. doar sa am timp sa mai "bibilesc" avansul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am realizat niste videoclipuri in atelier cu un delcou nou de Sacele complet. Am facut comparatie la scanteia ( arcul electric ) de pe platina in mai multe configuratii : Platina cu condensator ( montaj clasic). Platina cu Aprindere Tranzistorizata AT01. Platina cu Aprindere Tranzistorizata AT 011. Platina pe clasic fara condensator (sau defect).

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=2993&st=2430

Sau aici direct pe you tube:

http://www.youtube.com/my_videos

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

stie cineva care este diferenta intre cele doua rotoare de mai jos?

pe hoffmann scrie la rotorul mare: "Distributor rotor with speed control, 4.500 RPM"

post-138-1184048934_thumb.jpg

post-138-1184048943_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ala din dreapta, la peste 4.500 rpm, datorita mecanismului centrifugal din rotor, taie scanteia - sa zicem un soi de protectie la supra turatie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inteles...mersi! :rolleyes:

eu am cam ajuns cu broasca la final de reconditionare si am pornit masina de cateva ori ttoul ok.dar azi cand culmea nu era nici un mecanic prin preajma am zis sa pornesc sa fac o tura cu masina si bine ca nu am plecat de pe loc si am stat sa incalzesc un pic motorul.si ce crezi ca sa intamplat...a inceput sa iasa un fum cu miros de plastic ars.am scos repede borna de la baterie si cand am deschis capota motor am vazut ca di aprinderea electronica gotronic (din aceea rosie cu led) iesea un fum .sa topit plasticul nu stiu ce mama dracu sa intamplat cu ea pt ca o am de mult pe masina.nici nu stiam ca e gotronic am aflat citind topicul asta.are cineva idee de ce era sa se APRINDA aprinderea electronica? :) o fi alta probglema.drept sa spun a si pornit mai greu decat de obicei.dar asta cred ca de la aprindere,daca sa defectat.

apropo de u8nde se cumpara aprinderile astea gotronic. asta cu led este at011?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o gasesti la magazine de piese auto daca nu pe site la adelaida!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de ce-ai cumpara alta, daca deja una a luat foc? Iti plac pericolu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am sa pun una similara -a zis curentatul care se ocupa de masina ca nu am pus borna bine si a flamat din cauza asta sa aprins, a facut scurt.

Modificat de razvan 77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu inteleg ce borna nu ai pus bine? borna de la baterie? ce legatura are cu luatul foc al aprinderii? inteleg ca motorul pornise

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de ce-ai cumpara alta, daca deja una a luat foc? Iti plac pericolu?

Ce usor se trag concluziile. :lol: :)

am sa pun una similara -a zis curentatul care se ocupa de masina ca nu am pus borna bine si a flamat din cauza asta sa aprins, a facut scurt.

Daca a iesit fum din ea sigur a fost un scurt pe undeva pe la bobina, mai ales dupa ce ai lucrat la ea. Se intampla de multe ori ca dupa astfel de operatii sa apara probleme din astea daca nu se verifica inainte de pornirea totul. In comert nu este inca AT011 (care merge atat cu senzor cat si cu platina), aceea este AT01.(dar nu de aia a scos fum, puteai sa ai si Bosch, numai ca paguba era mai mare) ;)

Apropo, vad ca nu esti "reticent la nou", nu incerci o AT011 si senzor ??? ai scapa pentru totdeauna de platina si necazurile ei, plus o functionare mai buna a motorului. !!!

Se monteaza exact ca o AT01, in plus are un fir negru de masa. Senzorul se monteaza fix in locul platinii. (mai exact cu surubul platinei) ;) :lol:

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • oldtimercraiova pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!