Jump to content

APRINDERE CLASICA SAU ELECTRONICA?


no name
 Share

Postare recomandată

da. intr-adevar am observat din cand in cand niste rateuri (aparute sa zic in mod inexplicabil) si parca bobina se incinge cam mult. O sa masor sambata sau duminica si fisele de pe broasca (cele Beru de care pomenisem la un moment dat) sa vad cat au si o sa incerc si cu ele sa vad cum merge motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 173
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • gotronic

    41

  • MikeRG

    29

  • tonic

    28

  • no name

    12

Top Posters In This Topic

Posted Images

Referitor la incalzirea bobinei, ar fi bine sa masori rezistenta ohmica a primarului (intre borne), si secundarului (intre iesirea ptr. fisa centrala si una din borne). :huh: Sa nu ai surprize si aici. :huh:. Daca este ok, vezi culoarea si lungimea scanteii fata de masa. Pe urma mai vedem. :scratch: A, inca ceva, o scanteie anemica (din diferite motive) face bujiile sa se incarce mai repede cu calamina (ancraseze), creind impresia ca sunt proste (ca si consumul exagerat de ulei, dealtfel).

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

care ar trebui sa fie valorile acceptabile pt cele 2 circuite ale bobinei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

care ar trebui sa fie valorile acceptabile pt cele 2 circuite ale bobinei?

Ma repet, am scris mai sus cu albastru: 3...4 Ohmi in primar si 5...8 Kohmi in secundar. (depinde de tipul bobinei).

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buuuun, m-am apucat voiniceste de dimineata de treaba si nu de placere ci de nevoie. Practic ieri s-a oprit motorul de vreo 6 ori si a pornit abia dupa ce m-au injurat toti participantii la trafic care treceau pe acolo. Am inceput cu platina: era "impuscata" !!!!! :vaidecapulmeu: Din cate stiam la aprinderile electronice n-ar fi trebuit sa se intimple asta :eek: . Am schimbat platina cu una noua nouta, am verificat delcoul: nu are joc axial. Motorul a pornit dar mergea la fel ca inainte: relanti 500-600 RPM, dupa accelerare statea pentru cateva secunde la 1000-1200 RPM pt ca apoi sa pice la 400 RPM iar dupa vreo 15-20 secunde sa creasca la 5-600RPM. Luat decizia de anulare a aprinderii electronice, urmare a inviat motorul! :cheers: Turatia a crescut cu vreo 400 RPM si am putut sa reglez relantiul sa mearga ca in carte, atit cu socuri cat si fara. Buuun ...... toate mizeriile cu masina au inceput cu montarea aprinderii rosii cu ledulet verde pe care scrie "Gotronic" (azi am vazut). De cand am scapat de rahatul rosu masina a redevenit porsche killer-ul initial. Ca urmare sunt dispus sa donez aaprinderea producatorului sa faca ce vrea el cu ea. Nu accept explicatii de genul schimba bobina, fisele, platina, motorul sau poate intreaga masina ca sa-ti mearga aprinderea. Un lucru e clar masina se pare ca nu suporta nimic pe care scrie "made in romania". :vaidecapulmeu: Este ultima aprindere electronica romaneasca pe care am cumparat-o!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan

eu am acelsi tip de aprindere electronica atat pe broasca cat si pe Ford si nu am avut probleme. din contra sunt foarte multumit. stiu multe persoane care si-au montat pe IMSeuri si la fel. de asemenea mi-a produs gotronic anul trecut una special pt. 24V pt. un Pinzgauer si care dupa 1 an merge perfect (chiar daca bobina era un pic cam obosita...in RO nu se gasesc practic bobine pe 24V).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bogdan.

Trimite-mi te rog aprinderea prin posta la adresa de pe cutie sau prospect. (posta normala), costa 1 leu, sa o verific pe stand. Este posibil sa fie defecta, nu stiu. Sunt si eu curios. Daca este asa, o sa vedem. Ma revansez.!

Imi pare rau de situatia neplacuta in care te afli. :vaidecapulmeu:

PS. Nu cer nimanui sa schimbe bobina, fisele, bujiile respectv motorul si masina. Doamne fereste. Doar sa le verifice (masoare). Nu crezi ca la o masina asa veche ar putea fi ceva "obosit" sau chiar de alta natura decat originale sau in "parametri"?. Iar daca montezi o aprindere electronica care da o tensiune mai mare decat pe clasic, nu crezi ca e posibil sa cedeze ceva sau sa nu functioneze normal.?

Este bine cand cineva posteaza problemele intampinate la masina, dar ar fi si mai bine daca am vedea exact de unde provin aceste neplaceri, nu numai sa le constatam. Nu cred ca toata lumea are piese "originale", pe masina, credeti-ma, dupa revolutie au fost aduse toate "gunoaiele" europei in Romania, ambalate chiar frumos si vandute ca "originale". Este cel mai usor sa blamezi un produs sau pe cineva, in loc sa utilizezi acel produs conform datelor tehnice ptr. care a fost construit si in conditiile impuse. Sunt produse de uz general, nu specifice unui tip de autoturism, de aici si tinand cont de "varsta" autoturismelor ce folosesc aceste produse, pot aparea "neplaceri" in functionare. Dar rezolvabile. Numai bunavointa sa fie.

Numai bine.

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, am s-o trimit. Oricum apreciez faptul ca te intereseaza :vaidecapulmeu:. Treaba cu masina veche, din pacate, nu prea tine: motorul e nou, are 5000 km. Nu a mers bine de la inceput , am suspectat ca-i de la carburatoare, nu-i bai cu ocazia asta le-am facut un RK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul da, in schimb instalatia electrica, nu stiu ce sa zic. :vaidecapulmeu: Ma refer aici si la contacte, izolatii, improvizatii sau modificari.... :vaidecapulmeu: samd.

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare tuturor si Sarbatori Fericite.!

Am facut si ptr. broscuta, o Aprindere Tranzistorizata AT011 cu senzor. MikeRG, mi-a trimis doua delcouri, din care unul i l-am returnat echipat cu senzor care "citeste" cama si bineinteles cu o Aprindere AT011. Asta s-a intamplat acum cca 3 saptamani. Mi-a zis ca i-l da lui bubu sa-l monteze pe masina (ca este intr-o stare de conservare excelenta). Dar din pacate nu am nici un raspuns din partea lor. Am mai trimis o aprindere si lui tonic (tot cu senzor, dar alta forma, functional fiind la fel). Cred ca s-au "impotmolit" la conectare pe masina. Aprinderea este facuta pentru bobine de inductie cu surub (tip Dacia), si cred ca la VW broscuta este un pic altfel. Cred ca tonic o s-o monteze sigur, ca el a pus papuci si la AT01 (diferenta este un fir in plus pentru minus legat la sasiul masini).

Am mai trimis si lui mikip (Opel Kadett), care are delcoul asemanator, dar nu la fel.

O sa va postez niste poze cu delcoul lui mikip si cele doua modele de senzor. Pozele sunt facute de mikip cu o "jucarie" de aparat foto. (dupa spusele lui). mikip este membru pe forum Dacia club. (dar cred ca s-a logat si pe VW)

Ups, ca nu am putut posta toate pozele odata. :)

post-10329-1175876794_thumb.jpg

post-10329-1175876806_thumb.jpg

post-10329-1175877620_thumb.jpg

post-10329-1175877631_thumb.jpg

post-10329-1175877837_thumb.jpg

post-10329-1175877957_thumb.jpg

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai si un pret pt. minunile astea? A si sa nu uitam de garantie .......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inca exact, am mai spus pe Dacia club, cca 50 ron (+TVA) la serie. Astea au fost "Sample". Pentru incercari. Lui mikip ii merge foarte bine pe Kadett. A fost facuta si "fazarea" delcoului, respectiv scanteia sa fie data exact ca si cu platina. (pozitia pipei fata de ploturile capacului delcou). :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mult n-ar fi, numa sa mearga ca pina acum am dat banii pe doua aprinderi electronice care au sucombat dupa vreo 3 luni :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De care.? :) (Aprinderi.?)

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai discutat pe tema asta, prima a fost una "neagra" parca de Deva si a doua a fost Gotronic. Nu conteaza..... Ideea e ca si bobina Bosch "albastra" de vw air-cooled tot cu borne cu piulite este. Am (bobina) cam de un an si ceva si n-am avut nici o problema cu ea. Sunt chiar incantat de produsele Bosch :) , din pacate o aprindere electronica de la ei costa tare mult :( . revenind la aprinderi electronice au fost tare bune pina au luat-o razna. Nu vreau sa incep o polemica doar spun ce si cum din experienta personala, nu dati cu :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, problemele probabil sunt multe, dar daca celor de pe Dacia club le-am oferit vreo cateva zeci de bucati ptr. incercari, de ce n-as face-o si aici. :) Doreste cineva (dar care merge cu masina nu o tine ca bibelou) sa testeze noua aprindere cu senzor cu tot.? :) (sincer)

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, eu merg zilnic. Nu vreau sa-mi fie oferita, sunt dispus sa o cumpar, numa sa mearga!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bogdan si guvydu. Trimiteti-mi va rog adresa completa pe PM si dupa sarbatori va trimit cate una prin posta. Daca ati folosit AT01, va fi foarte usor de montat. Si eu vreau sa vad cum se comporta pe broscuta, si ce rezultate da. Mai ales de la cineva care merge cu masina si nu o tine de colectie, pe langa altele . :)

Da vreau pozele cu delcoul numai cu vacumatic!!! :)

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut si ptr. broscuta, o Aprindere Tranzistorizata AT011 cu senzor. MikeRG, mi-a trimis doua delcouri, din care unul i l-am returnat echipat cu senzor care "citeste" cama si bineinteles cu o Aprindere AT011

ce senzor e ala? ca nu vad sa aiba alimentare, desi pare un senzor Hall...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are alimentare "in curent" (pe un fir si masa). Practic doua praguri de curent. Ptr. low un curent si ptr. high alt curent. AT011 stie care este unul si care este celalalt. :cheers:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

URRAAAAA!!!!

am montat azi aprinderea electronica GOTRONIC cu senzorul acela care se pune in locul platinei si care citeste cama axului delcoului.

Vreau sa va zic ca am ramas pur si simplu perplex ce diferenta este in mersul masinii fata de aprinderea Gotronic cea cu platina pe care o aveam inainte montata.

Pur si simplu masina este MULT mai sprintena...de nerecunoscut. o fi oare din cauza scanteii mai puternice la bujii??????

Va voi tine la curent cu mersul dupa ce voi reusi sa fac mai multi km. Pana acum insa (mers cca 10 minute prin cartier) sunt foarte multumit si chiar placut impresionat de diferenta neasteptata.

Sunt tare curios sa vad si consumul.

Modificat de tonic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si modelul senzorului ii secret? :scratch:

PS: e deja o discutie prea tehnica, da' mi-a placut capsula si ma tenta sa experimentez si eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si modelul senzorului ii secret? ;)

PS: e deja o discutie prea tehnica, da' mi-a placut capsula si ma tenta sa experimentez si eu

Pai cred ca e secret avand in vedere ca omul incearca sa castige un ban de pe urma aprinderii.

No offence, nicu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pare ceva de genul http://www.capodimonte.ro/info.html?cod=KMI15%2F1 (sau mai detaliat la http://www.nxp.com/acrobat_download/datasheets/KMI15_1_4.pdf ), dar e alt tip de capsula... de asta voiam detalii

PS: ma bucur ca a parut la noi pe forum si isi diversifica gama de produse... aaaa, sa nu uit, pentru ale nostre trebuie marit radiatorul ca in compartimentul motor temperatura e mai mare :D

Modificat de niq_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • oldtimercraiova pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!