Jump to content

APRINDERE CLASICA SAU ELECTRONICA?


no name
 Share

Postare recomandată

Apropo, cat costa, in cat timp se monteaza, si cati pot adapta varianta de bus. (eu nu o cunosc ca nu am de unde?) Si un pret total (Fata de cca 5 min. cu tot cu reglaj la AT011 cu senzor :) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 173
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • gotronic

    41

  • MikeRG

    29

  • tonic

    28

  • no name

    12

Top Posters In This Topic

Posted Images

@gotronic: curiozitate tehnica. Ce fel de senzor e ala care citeshte profilul camei? E un senzor de proximitate banuiesc, dar sunt curios in primul rand daca ai reusit sa foloseshti un senzor pasiv de vreun fel (inductiv, capacitiv etc ...) sau e ceva activ (cu oscilator intern si sesizare de curenti eddy).

L.E.: Ca sa nu creem probleme de "patent" potzi sa nu raspunzi public sau chiar de loc :wacko:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

HALL este, SIGUR, dar va rog, FARA DETALII sa-mi cereti. Multumesc ptr. intelegere.

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D Eu mi-am comandat o aprindere Crane Cams XR700(asemanatoare cu ce are tibimakai pe broasca lui) si asteapta sa fie montata pe masina. :D

:P

re,re,edit:

Nu este nici o problema, nu mai fac si gata ptr. Broscute. Eram si eu curios, nu vreau sa "deranjej".

O zi buna tuturor. :wacko:

nu e cazul sa o iei atat de personal pentru ca nu asta era intentia - doar ziceam si eu ca se vorbeste fooarte mult pe forumul asta cate in luna si in stele dar broasca tot cu sarma o legam

Apropo, cat costa, in cat timp se monteaza, si cati pot adapta varianta de bus. (eu nu o cunosc ca nu am de unde?) Si un pret total (Fata de cca 5 min. cu tot cu reglaj la AT011 cu senzor :P )

delco-ul de bus (vanagon 1.7-2.0) este 100% compatibil cu pinionul de delco de pe broasca, se monteaza prin inlocuirea celui original, fara nici o alta modificare- timp estimat - <5 minute :P

iti trebuie evident si modulul de aprindere, bobina si o fisa centrala "hibridizata" ca sa folosesti in continuare capacul si fisele de pe delco-ul original (daca vrei sa tii costurile jos) - preturile difera in functie de ce gasesti - eu am luat delco-ul, modulul si cablul in 50 ron, bobina am primit-o cadou, sergiup ne poate da detalii financiare ca el a cumparat de curand o bobina, dar eu zic ca in 150 - 200 ron ai sistemul de aprindere complet

ca sa inlocuiesti bobina veche cu cea noua si sa pozitionezi si modulul de comanda undeva in compartmentul motor, sa zicem inca 20-30 min

evident ca pentru cine nu vrea sa schimbe nimic, scoate platina si pune gotronic-ul, petronixul, compufire-ul etc. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Platina este un pic diferita de cea de dacie/oltcit in sensul ca nu are 2 piese complet separate ci cele 2 piese stau legate prin axul platinei. nu am acum o poza.....este insa platina clasica de VW, ford etc...

doar partial adevarat. am delco de broasca care nu are platina din 2 buc legate de axul care se afla pe platoul delco-ului ci este pe corpul platinii cum ar veni axul respectiv. ma rog asta nu cred ca este chiar relevant dar ca informare e bine de stiut.

m-am lovit daunazi de o chestie de genul asta in sensul ca montand o aprindere (de deva cred) avansul care reglat la strobo era la semn cu condensatorul montatnd aprinderea nu a mai fost ok si a trebuit schimbat cu cateva grade.

intrebare: daca se monteaza respectiva aprindere se elimina condesatorul nu? avansul nu este schimbat cu cateva grade datorita acestei aprinderi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doar partial adevarat. am delco de broasca care nu are platina din 2 buc legate de axul care se afla pe platoul delco-ului ci este pe corpul platinii cum ar veni axul respectiv. ma rog asta nu cred ca este chiar relevant dar ca informare e bine de stiut.

m-am lovit daunazi de o chestie de genul asta in sensul ca montand o aprindere (de deva cred) avansul care reglat la strobo era la semn cu condensatorul montatnd aprinderea nu a mai fost ok si a trebuit schimbat cu cateva grade.

intrebare: daca se monteaza respectiva aprindere se elimina condesatorul nu? avansul nu este schimbat cu cateva grade datorita acestei aprinderi?

- depinde: exista si modele vechi de platina vw, pre 67 care vin pe un ax montat pe platanul din delco

- daca e vorba de optimizor de scanteie, el are rolul de a inlocui condensatorul asa ca poti sa il suntezi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. pana in iulie 2003 - Ultima Edicion

2. da o fuga in Mexic si numara-le :wacko:

Iat-o pe ultima.....

Trist moment..... :D

Cateva milioane bune inca mai sunt pe strada zi de zi, mai ales in America de Sud/Mexic.

Vezi foto:

Asa a inceput si asa s-a terminat.

post-5838-1171027491_thumb.jpg

post-5838-1171027523_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt gotronic:

pozele puse de tine sunt de la kadett nu? Platina pare la ochi identica cu ce este pe broscute (sau pe majoritatea lor).

Intrebare - ramane bobina actuala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

HALL este, SIGUR, dar va rog, FARA DETALII sa-mi cereti. Multumesc ptr. intelegere.

nu e nevoie de detalii. eream curios cata "frica" ti-a fost de semnale false. Hall cu magnetul in spate (back biased) am folosit si eu la nishte teste. Intre timp mi-a trecut ... :-D

@tonic: in general ramane aceashi bobina pt solutiile de "platina electronica". ramane valabil ce ziceam si lui mike: diferentza de viteza de rupere si implicit energia superioara dezvoltata in secundar nu e ata de mare incat bobina "normala" sa nu faca fatza (de cele mai multe ori).

Modificat de charlie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tonic. Nu mai stiu exact ce poze ti-am trimis, dar pun una de dacie si una de Kadet, vedeti voi, se aseamana cu cel de broscuta?. Ca cine are acum pe Kadet, zice ca datorita avansul vacumatic ce invarte platoul platinei cu totul, fata de dacie care misca doar platina mobila peste cea fixa, lucrurile sunt mai usor de facut, sau modificat. :)

Prima si ultima poza sunt de Kadet.

Si asa arata delcoul cu platina de Kadet. Seamana cu cel de broscuta.? Unde este prelungit firul cu izolatorii respectivi, era condensatorul, dar Aprinderea era cu AT01 si nu a mai pus condensator.

Da, bobina ramane aceeasi, de minim 3 ohmi.

post-10329-1171039529_thumb.jpg

post-10329-1171039575_thumb.jpg

post-10329-1171039609_thumb.jpg

post-10329-1171040435_thumb.jpg

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da ..cea de kadett seamana sau este identica cu cea de broscuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

question - ce contact exista intre piesele in miscare? din ce vad eu aici zici ca e un soi de platina care in continuare deschide si inchide.

reformulez - exista piese in miscare? si daca da, ce contact / frecare exista intre ele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate am inteles eu acea platina a fost facuta asa din usurinta de a realiza o legatura la masa...se putea pune si un fir. ea este in contact tot timpul cu platina deci contact fix in cazul broscutei. de fapt a fost facuta asa pt. a se putea actiona avansul vacuumatic la dacie de ex. unde acesta se realizeaza prin deplasarea platinei fata de partea de pe platou. la broscuta se deplaseaza platoul cu totul ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

question - ce contact exista intre piesele in miscare? din ce vad eu aici zici ca e un soi de platina care in continuare deschide si inchide.

reformulez - exista piese in miscare? si daca da, ce contact / frecare exista intre ele?

permite-mi sa rtaspund eu: in mishcare este doar platoul actionat de capsula de vacum :) Forma de "platina" a senzorului este probabil pentru instalare ushoara pe aceleashi prinderi (ax, se sprijina pe jumatatea de platina ramasa si este tensionata de arc sa stea pe locul faptei), dar cama nu atinge de senzor.

Modificat de charlie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se atinge nimic intre cama si senzor, contactul respectiv este fix, pentru masa (minus). Asa l-am gandit eu (senzorul), pentru o montare usoara si asemanatoare cu ce este pe masina. Se poate pune inca un fir de pe platina mobila la masa. Insa la delcourile de dacie, platina doar culiseaza, iar prin ea trece un curent f. mic (cca 15mA). A se uita mai bine la poza 3 parca (din lateral). Bine.? s-a inteles acum.?

re edit.

Vad ca mi-a luat-o altcineva inainte cu raspunsul. Mersi. :)

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se atinge nimic intre cama si senzor, contactul respectiv este fix, pentru masa (minus). Asa l-am gandit eu (senzorul), pentru o montare usoara si asemanatoare cu ce este pe masina. Se poate pune inca un fir de pe platina mobila la masa. Insa la delcourile de dacie, platina doar culiseaza, iar prin ea trece un curent f. mic (cca 15mA). A se uita mai bine la poza 3 parca (din lateral). Bine.? s-a inteles acum.?

re edit.

Vad ca mi-a luat-o altcineva inainte cu raspunsul. Mersi. :ceuameni:

dom'ne, mie imi place sa despic firul in patru - absolvent de drept si avocat - deci nici o grija ca as intelege ceva din schemele aprinderii, fie si daca mi le-ai vari sub nas, decat ca sunt brevetate, supuse unui drept de proprietate intelectuala etc etc. - dar imi place ca macar principiile de functionare sa le pricep, ca utilizatoru', sa pot sa zic daca vreau sau nu sa folosesc asa ceva - aaa, nu in ultimul rand daca vreau sa dau banu' :D - de aia te si "challenge-uiesc"

revenind, daca ai nevoie de un delco pentru "mock-up", iti pot trimite unul care nu mai prezinta interes in utilizare dar iti poate da o idee despre gabarite

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general, la prototipuri si incercari, eu cer doar platina si un desen sau o poza mai bine spus sa vad pozitia platinei (camei) in epecial fata de axul delcoului sa vad unde pozitionez senzorul. Asa am facut si cu mikip din Timisoara, cu Kadet-ul. Si a mers din prima. Dar daca este de anvergura "problema", n-ar strica un delcou intreg, chiar intr-o stare jalnica de functionare. Multumesc oricum, sa vad ce potential exista si tinem legatura.

Toata stima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general, la prototipuri si incercari, eu cer doar platina si un desen sau o poza mai bine spus sa vad pozitia platinei (camei) in epecial fata de axul delcoului sa vad unde pozitionez senzorul. Asa am facut si cu mikip din Timisoara, cu Kadet-ul. Si a mers din prima. Dar daca este de anvergura "problema", n-ar strica un delcou intreg, chiar intr-o stare jalnica de functionare. Multumesc oricum, sa vad ce potential exista si tinem legatura.

Toata stima.

delco_07.jpg

delco_06.jpg

delco_08.jpg

delco_09.jpg

delco_10.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incercati sa luati cumva legatura ca sunteti foarte aproape si poate dan ii dai lui gotronic un delco sa probeze si sa construiasca...insa eu cred ca este la fel ca la kadett.

maibe zis is za bigining of a biutiful frendsip...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:ceuameni: Acum discut cu mikip,(opel kadet) de la Timisoara, pe messenger, si-mi zice ca se potrivesc, sunt unele care aproape sunt universale ptr. mai multe tipuri de motoare. El a folosit si de broscuta, si merge.

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, perspectivele sunt mari si ptr. serie. (pret mic) :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca folosim astfel de "minune" pe delco, mai are rost sa intercalam un optimizor de scanteie? banala si mereu confundata "Aprindere electronica"? am una, nu mai stiu cum ii zice, GabiB care le are cu electronica zice ca e un model mai vechi dar fiabil - tocmai mi-a refurbishat-o - sau e egal cu a "uita" condensatorul pe delco? s-o pastrez doar pentru cazul in care folosesc platina? (dupa ce am rasfoit pe nerasuflate cele 12 pagini de posturi pe daciaclub ale lui gotronic <compilate cu search-ul> am inceput sa fiu cult in cap cu aprinderile astea !) :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer sa fiu, nu stiu ce este un "optimizator de scanteie", la fel sunt si denumirile de multispark (multiscanteie), cdi ( aprindere cu descarcare capacitiva), dar care unii le confunda, sau nu stiu eu la ce se refera. Sorry! :ceuameni:

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • oldtimercraiova pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!