Jump to content

APRINDERE CLASICA SAU ELECTRONICA?


no name
 Share

Postare recomandată

Sincer sa fiu, nu stiu ce este un "optimizator de scanteie", la fel sunt si denumirile de multispark (multiscanteie), cdi ( aprindere cu descarcare capacitiva), dar care unii le confunda, sau nu stiu eu la ce se refera. Sory! :ceuameni:

chestiile astea de le pui intre bobina si delco (cu aprindere clasica, pe platina) - <multi le tot zic " de Deva" "de Craiova" de zici ca sunt branzeturi sau vinuri cu apelatie de origine :D >si elimini condensatorul - are niq_ro o "savoniera" :D (e bagata efectiv intr-una) din asta in compartimentul motor - si el e electronist priceput

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 173
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • gotronic

    41

  • MikeRG

    29

  • tonic

    28

  • no name

    12

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ei, eu stiu despre ce este vorba, dar "vorbim" in atatea limbi ca de fapt, toate sunt acelasi lucru: Aprinderi electronice (Tranzistorizate sau Tiristorizate), dar pe principii diferite. Fiecare este FAN la un anumit model, pe care-l stie sau in care are cea mai mare incredere. :ceuameni:. Practica si fiabilitatea (nu in ultimul rand simplitatea de implementare le va face mai cunoscute respectiv populare sau nu)

Re edit.

Apropo, mikip, de la Timisoara, cand mi-a trimis o platina (de fapt doua) ca mostra, pentru ai face un senzor "gotronic", pastila platinei mobile era intr-o stare impecabila dupa 3 sau 4 ani de functionare pe Kadet. Problema era uzura pintenului de textolit care aproape nu mai era, de uzat ce era, si nu contactul in sine. A fost folosita cu Aprindere Tranzistorizata AT01, pe care o tine si acum in portbagaj ca rezerva, in caz de urgenta. ???!!!. Asa ca daca delcoul nu are jocuri exagerate (radial), si bibina este in parametri dati de producator (ma refer la rezistenta ohmica a primarului), nu sunt probleme nici cu aceasta aprindere care lucreaza cu platina. Problemele apar atunci cand jocurile sunt exagerate, bobine cu spire in circuit sau rezistente mai mici de 3 ohmi, fise intrerupte, capac delcou si totor distribuitor obosite :D etc....

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai sa pun punctul pe j:

device-ul de se discuta prin poze pe aici, "senzorul" cum il numeshte gotronic, inlocuieshte platina DOAR pt o aprindere electronica. Altfel spus nu potzi pune senzorul la bobina ca nu se intampla nimic (bun).

Acum, din seria de branzeturi, gotronic prodce si comercializeaza una (sau mai multe) numai buna de legat "intre delco si bobina" :(

Evident, daca ai o alta si accepta intrare hall nu are de ce sa nu mearga! Ca sa iau un exemplu la intamplare, aprinderea aia de bus de o ai tu poate fi convinsa sa mearga cu delcoul obishnuit+"senzorul" de la gotronic.

Aaaa.. Mai ramane ca detzinatorul de patent sa accepte sa vanda senzor fara aprindere :( pentru cine vrea asha ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este mai greu de intercalat, datorita interfetei de conectare in curent a senzorului, care este facut pentru AT011. De vandut, marfa e (o sa fie ) de vanzare cu si fara AT011, dar daca nu se potriveste cu alta aprindere ce faci, si nu merge. (in afara de scandal la magazin).? Ca sunt destui din astia. :(

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi ptr. raspuns. Pana in 2003 erau toate pe aprindere clasica, daca nu vreau prea mult. Adica pe platina.? Stie cineva exact.?

Mersi inca odata.!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine platina nu are axul ala lipit pe partea fixa. Axul este pe platanul delcoului iau partea fixa a platinei are o gaura care intra pe ax.

Deci...sa inteleg ca se va face si "senzor" separat care sa inlocuiasca platina pentru ca aprindere de aia roshie "gotronic" am deja si e pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu , AT011, este in aceeasi cutie rosie de (AT01) dar alt montaj in interior si un fir in plus, de masa (minus), fata de trei fire cat are AT01. ATENTIE !!! nu o sa mearga Senzorul cu AT01 ci cu AT011 !!!!! :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ATENTIE !!! nu o sa mearga Senzorul cu AT01 ci cu AT011 !!!!! :))

deci at01 putem sa o "aruncam" in portbagaj...nu mai avem ce face cu ea, corect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi ptr. raspuns. Pana in 2003 erau toate pe aprindere clasica, daca nu vreau prea mult. Adica pe platina.? Stie cineva exact.?

Mersi inca odata.!!

repet, dupa 1996 si pana in 2003 au trecut toate pe hall

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, de rezerva in caz de necaz. :D Asa a facut si mikip cu Kadetul. :D

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... daca nu se potriveste cu alta aprindere ce faci, si nu merge. (in afara de scandal la magazin).? ...

Pai ce sa faci: una din doua! Ori ridici din umeri si zici, ok am incercat. Ori te incapatzanezi si interfatzezi corespunzator senzorul hall pe 2 fire (semnal in curent) cu ce se asteapta aprinderea sa vada. :D

Modificat de charlie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si acum sa o zicem pe sleau - cati dintre cei cu broscute pe acest forum s-ar baga sa cumpere un kit din asta americanesc care nu costa mai mult de 60 usd? - eu nu am auzit pe nimeni sa fi instalat, in patru ani de cand foim vwforumul si stim de unde sa cumparam

:) Eu mi-am comandat o aprindere Crane Cams XR700(asemanatoare cu ce are tibimakai pe broasca lui) si asteapta sa fie montata pe masina. :)

eu zic ca este exact ca si a mea. tu mai poti dormii stiind ca il ai in mina si nu pe masina? cit dureaza sa-l montezi, o ora maxim? sa vezi cum mergi dupa ce il montezi. te-a costat numai $60? nu-i rau deloc.

uite si o poza cu aprinderea montata, este pe dreapta si bobina cromata, vezi si clemele cromate care tin cablurile paralel de care ti-am zis(arata mai organizat)

post-319-1171255630_thumb.jpg

Modificat de tibimakai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este inca pusa pe masina deoarece nu am fisele de bujii.Tocmai saptamana viitoare imi sosesc si atunci o urc pe masina! :) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratilor eu m-am saturat de aprinderi electronice. Prima era una in cutie neagra mai maricica si cu care am avut enspe probleme incepind cu desprinderea pieselor de pe placa ( in RO inca nu s-a aflat ca la montajele electronice supuse la vibratii se toarna ceva pe ele sa nu faca alea fleanca-fleanca pe acolo) si a sfarsit prin a nu mai merge la incalzirea motorului. In total vreo 3 luni de functionare :D . Acum trei luni am luat una mica rosie cu led verde. Va place ce descrieri tehnice am! :P A mers pina acum, cum se incalzeste motorul (40 grade :D :D :rolleyes: ) cum incepe sa topaie acul la turometru ca la hora. E clar si asta e pe duca :Driver: . Sa va mai spun ca am bobina noua Bosch? bujii noi? platina noua? fise noi? motor nou? (are 5000 km!!!!!!!). Concluzia: eu renunt la aprinderi electronice made in RO, ori imi iau ceva de "firma" ori ma intorc la sistemul clasic si-mi pun doua platine noi in portbagaj si am terminat povestea. Aprinderea electronica e buna cand merge ....... cand nu poti sa te c*** in ea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi te rog daca ai "joc", radial la axul delcoului. Este posibil ca la jocuri mari, platina sa se "balbaie", aprinderea rosie cu LED verde, simte acele "balbaieli", si practic da inca o scanteie la fiecare deschidere a platinei. La fel poate sa fie de la arcul lamelar de la platina care poate fi prea moale. Bobina Bosh, pe care o ai, nu o cunosc. Este posibil si de acolo sa fie daca are spire in scurt, sau intrerupte in secundar. Nu stiu cat de "originara" este, ca eu am luat asa ceva (scris pe ea, care de fapt erau facute in Polonia) la un pret destul de mic, si din 60 buc, nu am gasit 10 la fel. In plus una sau doua avea intrerupt secundarul de primar. Nu arata nimic la aparatul de masura dar dadea scanteie :) . Nici fisele nu sunt de neglijat, daca sunt intrerupte sau au rezistenta ohmica mare, este posibil ca scanteia sa " fuga" si la alt cilindru si sa formeze niste rezonante aiurea. Eu am patit pe Oltcit (care se aseamana f. mult). In mod normal o bobina de inductie ptr. platina, trebuie sa aiba cca 3..4 ohmi in primar iar in secundar 5....8 Komi. Fisele nu ar trebui sa depaseasca 4 Kohmi, dar merg si la zeci de Kohmi (nu grozav, bineinteles). Daca poti verifica toate astea cumva, vei scapa de aiureala turometrului. Totusi ne spui, daca motorul merge normal, chiar daca turometrul face figuri.? Ar putea fi si o piesa slabita din turometru, care a cedat din cauza tensiunilor mai mari (pe electronic) decat pe clasic. :)

Sanatate.

Re edit.

La unele Aprinderi se intampla si cu fisele "sarma", adica din cupru. Dar cel mai sigur, la AT01 probabil (cea rosie) ,este de la jocul axului delcoului sau/si lamela slaba a platinei.

Re re edit.

Tocmai am raspuns la intrebarea lui tonic, care este valabila si pentru instalatia masinii pe, clasic.

Recomandare. Puneti un condensator de deparazitare pe + (plusul bobinei de inductie) la masa. Ca cel de la alternator sau de la Oltcit, cu valori intre 2....50 microfarazi ( NEPOLARIZAT !!!!). Datorita circuitului electric lung (motor in spate), este posibil sa apara si de acolo rezonante electrice parazite, in plus va proteja si contactul de la cheie, de unde mai poate interveni astfel de "balbaieli" ale turometrului.

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dl gotronic. va rog sa ne spuneti si noua ce sa masuram la fise, bobina, cati ohmi sa aibe fisele ca sa fie bune pt aprinderea electronica at01.

multumesc

Modificat de tonic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fisele nu ar trebui sa depaseasca 4 Kohmi, dar merg si la zeci de Kohmi (nu grozav, bineinteles).

sa inteleg ca fisele trebuie sa aibe cati mai putini ohmi? corect? Atat fisa centrala cat si celelalte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general, mai ales cele straine au 1 Kohm, indiferent de lungime (chiar scrie pe ele), dar la unele motoare (Oltcit de ex.), cea mai lunga ar trebui sa aiba parca 2,7Kohmi si cca 400 ohmi cea mai scurta (date de constructor). In practica, mai nou, adica la magazine gasesti tot felul de valori, care nu au nici o logica (adica poti gasi o fisa scurta cu valori mai mari decat la una lunga) :) , mai ales la cele din cauciuc siliconic grafitat firul central. Rezulta ca sunt rebuturi de pe undeva sau au stat prea mult (chiar nefolosite). Inainte cam toate erau din fir rezistiv bobinat si erau excelente. Acum, probabil sunt prea scumpe.

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gotronic. va rog sa ne spuneti si noua ce sa masuram la fise, bobina, cati ohmi sa aibe fisele ca sa fie bune pt aprinderea electronica at01.

multumesc

multumesc..am inteles o sa verific si eu ce fise am.

Modificat de tonic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scris mai sus, cu albastru ;)

OK, poate ne comunici si noua valorile gasite.!!

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate amperemetrul digital cu care am incercat sa masor nu functiona. insa am la aparatul de reglat turatie, unghiul dwell etc si ampermetru (insa este analogic si are imediat dupa indicatia de 10 kOhm un pic si ajunge la infinit fara alte trepte..doar 2 liniute mici).

masurat cu acest aparat. fisa centrala are 10 kOhm iar celelalte au un pic peste 10 kOhm.....

Sunt niste fise de silicon care au stat cca 3 ani la mine in dulap dupa ce le-am folosit foarte putin pe masina. acum le-am pus pe motorul care vreau sa il pregatesc sa il am de rezerva. Pe masina am niste fise clasice Beru. Voi masura si fisele Beru in momentul in care voi procura un aparat mai precis.

ce parere aveti?din pacate amperemetrul digital cu care am incercat sa masor nu functiona. insa am la aparatul de reglat turatie, unghiul dwell etc si ampermetru (insa este analogic si are imediat dupa indicatia de 10 kOhm un pic si ajunge la infinit fara alte trepte..doar 2 liniute mici).

masurat cu acest aparat. fisa centrala are 10 kOhm iar celelalte au un pic peste 10 kOhm.....

Sunt niste fise de silicon care au stat cca 3 ani la mine in dulap dupa ce le-am folosit foarte putin pe masina. acum le-am pus pe motorul care vreau sa il pregatesc sa il am de rezerva. Pe masina am niste fise clasice Beru. Voi masura si fisele Beru in momentul in care voi procura un aparat mai precis.

ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este cam mare rezistenta ohmica, dar asa-s unele fise "siliconate", dupa un timp de functionare, o sa le creasca valoarea f. rapid din pacate.

"Ampermetrul" analogic, cu care a-ti masurat fisele este Ohmetru analogic, dar nu conteaza, nu toata lumea este "de specialitate". :D Incet, incet, toti avem de invatat, chiar si "specialistii". :D

Poate ne spune cineva, care stie, cat ar trebui sa aiba niste fise originale de broscuta, dupa Cartea tehnica. Sau din amintirile, parintilor...bunicilor.... :D

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ne spune cineva, care stie, cat ar trebui sa aiba niste fise originale de broscuta, dupa Cartea tehnica. Sau din amintirile, parintilor...bunicilor.... :D

intre 4-10 Ohm (repet, Ohm, NU kOhm)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmmm...deci fisele siliconice frumoase rosu spre roz Champion si noi dar nefolosite cativa ani inseamna ca la 10 kOhm se pot arunca la gunoi..poate de aceea nu mergea un cilindru totdeauna la relanti....?????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Practic aproape un fir de nichelina era in interior, probabil ca era mai rezistent la coroziune. Asa ca fisele de 10 Kohmi sunt "jale mare" , ptr. broscuta (si nu numai, in general). Mai bine fise "sarma" (cupru) de 1..2 ohmi, sunt si de oltcit (sau au fost, ca eu am avut si folosit). Din cauza rezistentei mari curentul ce trece prin scanteia de la bujie este f.f.f. mic. Daca scoate-ti o fisa si puneti la masa scanteia, o sa vedeti ceva anemic si rosiatic. Cu fise de 1...10 ohmi, o sa fie o scanteie energica (un plescait puternic), de culoare albastra spre alb. Veti observa, de asemenea, si o mai mare nervozitate a motorului, porniri mai sigure, si rateuri mai putine. Cu astfel de fise (rezistenta mare), riscati sa distrugeti si bobina de inductie, deoarece lucreaza ca un transformator de inalta tensiune "fara sarcina". De aici cresterea periculos de mare a tensiunii in secundar, si strapungerea bobinei de inductie (imbatranire prematura). Astfel daca rezistenta fiselor este mare, atunci inalta tensiune "incearca" sa ajunga la masa pe traseul cel mai scurt (rezistiv), si nu intotdeauna acesta este cel corespunzator bujiei aferente exploziei in acel momement. Deci rateuri, consum mai mare, benzina nearsa care ajunge in cilindri (implicit in baia de ulei), de unde rezulta uzura prematura a motorului.!!! :D Putem continua cu repercursiunile, dar sa ne oprim aici deocamdata (sa nu se plictiseasca lumea) :) ;) .

Numai bine.

Re edit.

Datorita acestor fise cu rezistenta ohmica marita, si aprinderile electronice sunt "fortate" mai mult, in sensul ca cele care au limitare de tensiune in primar, se incalzesc mai tare, iar altele care nu au, sunt supuse tensiunilor de autoinductie din primar mai mari, ducand, in ambele cazuri la imbatranirea prematura a componentelor electronice. :o

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • oldtimercraiova pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!