Jump to content

Frana spate


KRAKEN
 Share

Postare recomandată

La GOGO. Am reusit sa scot tamburul si sa reglez frana ( distanta saboti) si pe dreapta.Am desfacut o gramada la surubele alea..Intrebare: asa tre' sa arete sabotii de gogo-mi se par uzati / se bat ferodourile cu nituri sau se lipesc? Masurat diametru cu rigla- tamburul are 25,2cm.Pareri specialisti.Multum.A1 frana tine brici acum.Aia de mana.De picior,(slaba) tot mai cred ca n-are furunu' de la galerie la servo imfibt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ar avea furtunul de servo bagat ar trebui sa fie tare si sa opuna o rezistenta mai mare la franat ( adica sa apesi mai tare pe pedala), se simte vreo diferenta cand apesi pe frana cu motorul oprit sau pornit? Daca nu tine "bine " si se duce pedala mult ai aer in instalatie sau distanta mare intre saboti si tambur. Parerea mea sa faci o revizie generala la frane: desfacut etriere, curatate, inlocuit racorduri, placute si ce mai pare uzat pe acolo. Franele cred ca sunt importante :blush:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Franele cred ca sunt importante :(

doar daca va merge cu ea :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doar daca va merge cu ea :huh:

Meeei..Ce rei sunt unile personi...Pai si io depinde de altzii...Nu spui cine. Becher.Biensur c-o sa merg cu ea. Daca arata ca-n poza din stanga...Pompier.Merg!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ar avea furtunul de servo bagat ar trebui sa fie tare si sa opuna o rezistenta mai mare la franat ( adica sa apesi mai tare pe pedala), se simte vreo diferenta cand apesi pe frana cu motorul oprit sau pornit? Daca nu tine "bine " si se duce pedala mult ai aer in instalatie sau distanta mare intre saboti si tambur. Parerea mea sa faci o revizie generala la frane: desfacut etriere, curatate, inlocuit racorduri, placute si ce mai pare uzat pe acolo. Franele cred ca sunt importante :))

Tinea shtoc la a doua pedala.Nu ramanea tare, ca la frina cu aer in ea, sa se incinga la tambure.De aia am zis ca ori e membrana -servo- sparta ori e cursa mare.Am strans dreapta spate, la rozete ca nu tinea deloc. Acum intepeneste cu frana de mana.N-am apucat sa merg ca-mi ocupa astia locul.Nu vazut diferenta mers/oprit la pedala.Si deci: asa arata sabotii de obicei? nu-s lipite ferod. de ele?Par uzati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt cu nituri, la fel si la broscoi. Presupun ca nu te impiedica nimeni sa-i lipesti, daca tii musai.

Asa, din poze, par ca au destula carne pe ei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asha era de cand a luat-o- mie nu ptrea mi-a convenit ca n-am putut sa vad precis starea mashinii pe dedesubt... dar una-alta tot am vazut :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da e cam OFF road acolo,ca de unde l-am luat mai mergi nitel si iesi pe camp. Giulesti Sarbi! Aia n-au canalizare...Se inunda mereu-zice si la TV.Si ce s-a vazut pe dedesubt-aia e! tot!Zic ca nu e asa negru d....

Cum zice unile personi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Intre-bare.

Avand in vedere ca:

- la drumul anterior in Fr am cam franat cu picioarele

- in Fr am gasit set de sabotzi spate la f'o 99E fara tevea

- am investit in urma cu cca 2 ani suma de 10 sau 20 lei in ditai ruloul de ferodou- stime, Guvid! :offtopic:

Acum intre-barea: merge sa nituiesc ferodoul pe sabotzi cu nituri Pop? :lol: Intreb pt ca de obicei niturile din comertz, pt ferodouri, sunt destul de idioate, iar nitul Pop- o placere sa-l fixezi...

Zic si eu... Pareri? A mai incercat cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am incercat dar nu vad de ce n-ar merge ? ma bate gandul sa folosesc si eu pop-nituri la urmatoarea sabotzuire

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update.

Am dat sabotzii de pe spate jos. Ferodoul vechi avea 6 mm grosime (pe unde mai ramasese la gr originala), asta de la Guvi' are 5. Ma gandesc asha: nu pot face lamajul pt capshorul nitului mai adanc de 3 mm, ca sa remana 2 mm carne pe care sa prinda. Ashadar o sa caut capse din alea tubulare, din tabla, pt ca daca pun nituri pop, alea au capshorul gros de min 2 mm si atunci ar ramane doar 1 mm de uzura, pe urma ar ajunge la nit.

Alta problema: am constatat ca sabotzii nu au stat frumusel la locul lor, ci inclinati catre "exterior", asa ca s-au uzat inegal dar nu longitudinal cum se mai intampla, ci transversal. Asa ca m-am hotarat sa le fac o prindere la mijlocul sabotului, cu arculetz, cam cum ar fi la Trabi pe fata daca a vazut careva. Adica o prindere elastica virgula care sa tina sabotul lipit de platou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masurat acum niste ferodouri de la mama lor (NOS) - de broasca, e adevarat. Au fix 4,5 mm grosime deci aia de la guvy sunt parfum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update.

Am dat sabotzii de pe spate jos. Ferodoul vechi avea 6 mm grosime (pe unde mai ramasese la gr originala), asta de la Guvi' are 5. Ma gandesc asha: nu pot face lamajul pt capshorul nitului mai adanc de 3 mm, ca sa remana 2 mm carne pe care sa prinda. Ashadar o sa caut capse din alea tubulare, din tabla, pt ca daca pun nituri pop, alea au capshorul gros de min 2 mm si atunci ar ramane doar 1 mm de uzura, pe urma ar ajunge la nit.

Alta problema: am constatat ca sabotzii nu au stat frumusel la locul lor, ci inclinati catre "exterior", asa ca s-au uzat inegal dar nu longitudinal cum se mai intampla, ci transversal. Asa ca m-am hotarat sa le fac o prindere la mijlocul sabotului, cu arculetz, cam cum ar fi la Trabi pe fata daca a vazut careva. Adica o prindere elastica virgula care sa tina sabotul lipit de platou.

De ce nu folosesti un adeziv ca sa prinzi ferodourile pe saboti? Se gaseste in comert un produs specific. Singurele inconveniente:

1. Trebuie sa ai rabdare pana isi face adezivul efectul (cateva ore).

2. Trebuie sa ai clesti cu prindere fixa (ori alta scula), cu care sa presionezi ferodoul pe sabot pana se lipeste bine.

Spor la treaba! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mmmmmmmnnniiieeeee, nu prea am incredere :) - cam am obiceiul sa cobor cu motorul oprit, shtiu eu cum se comporta adezivul ala la temperaturi de frane de Ferrari? :) Nitu'i sfant!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mmmmmmmnnniiieeeee, nu prea am incredere :) - cam am obiceiul sa cobor cu motorul oprit, shtiu eu cum se comporta adezivul ala la temperaturi de frane de Ferrari? :Driver: Nitu'i sfant!

Se comporta fffffffffffffffffff BINE. Toate placutele de frana sunt lipite cu el, chiar si la Ferrari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hey Mishule !

Pune popnituri. Sant de AL si dupa ce le "executzi", mai bati usor capu cu un dornuletz de dimensiune exacta !! 9mm fix !.

Problema-i alta: tre sa faci un cap mai special la clestele de pop-uri, sa strunjesti un cap la diam de 9 ( atata are capul popnitului) ca sa intre in adancimea ferodoului, Ai grija sa lasi un pic de hexagon sa poti stringe "capul" clestelui. Mai tre sa faci un burghiu de 9 cu un "shtuk" in cap de 5 ( cam de 10-12 lungime "shtukul") la polizor desigur!. Si gata !! Eu imi pun sigur ferodourile de cand l-am luat pe Brosky, de 10 ani ! Si apropo, luna asta am implinit 110.000km cu EL. ( si nici nu mai stiu cate ferodouri am schimbat !!)

Spor la lucru!

dictionar; shtuk=varf

si-o boza spre exemplificare, sper sa se citeasca singurapost-4234-1187642969_thumb.jpg

burghiul nu l-am pus in poza ca-i in alta parte si nu l-am gasit la repezeala! da sper sa te prinzi cum vine

PS: uitam sa-ti zic sa incepi dintr-un capat al sabotului, dai gaura cu 5 pe dos, faci capul de nit pe fata cu burghiul "manarit", bagi ponitul si POK ! si tot asa , din aproape in aproape. La sfarsit retezi ferodoul la capete,oblic, sa nu-l agate tamburu!. ferodoul il fixezi "intermediar" cu menghine de mana ( una bucata)pe care o muti alternativ!

PS2 In aafara de Misu si de alttzi catziva pe care ii stiu capabil de operatiunea de mai sus , ROG AMATORII SA SE ABTINA ! Cu frana nu-i de jucat ! Duceti sabotii la un atelier specializat!!!

Modificat de soryn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am reconsiderat atitudinea fatza de nitul pop- m-am uitat in STAS, are inaltzimea capului de 1 mm in cazul niturilor care imi tre' mie, de 4 mm diametru- asha ca le pot folosi. Eu credeam ca au capshorul mult mai gros, de 2,5-3 mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am apucat de treaba. m-am gandit eu asha, ca daca pun shurubele de 4 cu shaibe ornament si piulitze arata mai dragutz :frigbaitata:

Glumesc :P Este prinderea provizorie, am dat gaurile de 4, urmeaza lamajele si nituletzele....

post-32-1187704765_thumb.jpg

post-32-1187704770_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mmmmmmmnnniiieeeee, nu prea am incredere :) - cam am obiceiul sa cobor cu motorul oprit, shtiu eu cum se comporta adezivul ala la temperaturi de frane de Ferrari? :) Nitu'i sfant!

Si eu cobor mereu fara motor si ferodourile le am din 2003 lipite cu adeziv (de catre Pif, colegul nostru de club). Crede-ma ca n-am avut niciodata probleme (adica n-am avut cu ferodourile, ca-n rest... :) ).

Nitul are dezavantajul ca, daca am

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tamburii mei si-au pierdut inocentza demuuuult! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu cobor mereu fara motor si ferodourile le am din 2003 lipite cu adeziv (de catre Pif, colegul nostru de club). Crede-ma ca n-am avut niciodata probleme (adica n-am avut cu ferodourile, ca-n rest... :Driver: ).

Dar cind vrei sa schimbi cum dai jos ferodoul vechi, adica ce faci cu adezivul ala ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eeee, n-ar fi asta o problema, dai jos cu dalta si curetzi cu flexul ce ramane. Problema e ca inainte de lipire tre' sa curetzi fffff bine sabotul.

Eu intre timp am cumparat nituri pop de 4 cu lungimea 9,6, am luat o freza deget de 8 din uzina, am incaltzat pe ea un chishtoc de tzeava de 10 la ext 8 la int asha incat sa iasa doar 3 mm de taish, am dat deja un lamaj si a iesit super, dar... nu-mi gasesc cleshtele de poape :Driver:, tre' sa ma duc la un amic sa imprumut, oricum dupa-masa termin, maine dim curatz shurubelele de reglaj si montez la loc. A! Sa nu uit, ziceam ca fac sistem de tzinut sabotzii lipitzi de platou, ca sa lucreze corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

M-am apucat de treaba. m-am gandit eu asha, ca daca pun shurubele de 4 cu shaibe ornament si piulitze arata mai dragutz :D

Pai poci sa le lashi asa! :blink: Pe birou! Sa le vaza tooti! :P Sa vezi ce de intrebari pe urma..Si le zici ca tamburu' avea deja strunjit shantul pentru ca sa intre suruburile! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Din cilclul: ajutati un om nesigur

Din cate stiu sabotii spate sunt la 1300 (patru gauri), similari cu cei montati pe 1302/3. Asa este? Am niste crampe pe neuroni si nu sunt 100% sigur. As vrea sa iau niste saboti noi si..... am aceasta nelamurire.

Ce stiti? Sunt identici, pot fi montati atat pe 1300 cat si pe 1302?

Tu ce sti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!