Jump to content

Incap cauciucuri mai mari decat cele standard?


TazVW
 Share

Postare recomandată

Romeo, nu te mai agita, aici nu se cearta nimeni si nu afiseaza nici iz de superioritate. Discutam. Atat. Eu am constatat niste lucruri si imi sustin teoria, deocamdata doar cu franturi din fizica, dar voi veni si cu argumente.

Aia afara... iau amenzi... ptr ca sunt nebuni care-si pun si jante de 19 pe un Corsa..

Revin: din ceea ce spui tu, e clar ca ai pierdut subiectul discutiei. Eu m-am referit la diametrul TOTAL al rotii, nu la cel al jantei. Poti avea janta mare si cauciuc cu talon mic sau janta mica si cauciuc cu talon mare, atata timp cat masa si mai ales diametrul intregii roti (cauciuc+janta) e identic, ea se va comporta identic la accelerare sau franare.

cum anume, la o rotatie constanta, prin marirea diametrului rotii, tu obtii o viteza mai mica.. ca asta era un argument lansat de mine mai sus...
Cine a afirmat asta?

Din cate imi amintesc. am spus asa:

Sunt de acord cu faptul ca prin montarea unor cauciucuri mai mari sporeste confortul, insa la capitolul acceleratie sau franare, timpul de reactie creste simtitor.

Aaa si am mai spus si asta:

Asadar recomand respectarea dimensiunilor standard date de fabricantul masinii sau cel putin a inaltimii (in cazul Passatului B5/B5.5 - aprox 630mm).

Uite un exemplu in care, intre cele 2 roti nu se va simti diferenta la accelerare sau franare:

tyre.png

Si un exemplu in care vei simti CLAR diferenta:

tyrez.png

Si daca tot lucrezi in domeniul auto, banuiesc ca esti si tu interesat sa afli cum sta treaba cu inertia la rotatie. O sa vin cu argumente in cel mai scurt timp posibil.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest Romeo23

Cosmin.. clar ca acceleratia va fi favorizata sau DE-favorizata, de MASA pe care o antrenezi cu o anumita forta, doar ca diferenta pe care tu ai sesizat-o de la o masa antrenata (205-ul), la alta (225-ul), mi se pare uriasa... sunt curios daca ai timp chiar sa cauti putin greutatea pe care o au cauciucurile intre ele... ca trebuie sa fie pe site-ul producatorilor sau la vanzatorii de anvelope pe net... sa vedem care e diferenta de masa antrenata intre cele 2 anvelope..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai da dar 225.45.17 ti-o poti omologa pt ca poti obtine hartie de la vw ca aceasta diminsiune e recomandata de producator,dar 245.45.17 nu vei putea.tot producatorul spune ca 225.45.17 sau 225.40.18 sunt dimensiunile maxim recomandate, tu de ce sa pui 245.45.17?poate doar ca asa vrei tu nu ca te-ar ajuta cu ceva.crezi ca neamtu' nu a facut teste,adica pt passat w8 4.0l sunt ok si pt motorul tau nu?ma indoiesc. iti dau un exemplu ipotetic,daca motorul tau are cuplu maxim la 2500 rpm crezi ca daca-l turezi la 3500 rpm obtii mai mult?poate doar o uzura suplimentara a motorului.e exact acelasi lucru si cu dimensiuni mai mari.totul e calculat pt o masina de sosea exploatata in conditii de strada nu de competitii.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acceleraţia a=Forta/masa. Demarajul e direct proportional cu acceleratia.

Cuplul: M=Forta * bratul_fortei

braţ forţa=raza cercului miscarii circulare.

La motor bratul fortei este distanţa dintre centrul de rotaţie al volantei şi capat ansamblu biela-piston. Acest cuplu se transferă de la volantă la roată prin cutia de viteză. Forţa de tracţiune este la punctul de contact cauciuc-asfalt. Forţa acolo: F=M/b. Braţul forţei (de tractiune) este diametrul roţii alterat de rapoartele cutiei. Din cauza rapoartelor de multiplicare forţa de tracţiune la roată este invers proportionala cu treapta de viteza, adica acceleratia (demarajul) scade

Modificat de mslo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut!sper ca nu sunt offtopic dar am si eu o intrebare in legatura cu gumele:stie cineva la diametru de 16 si talon de 55 ce latime maxima intra fara sa loveasca contra aripa cand brachez rotile?eu am pus 215/55 r 16 si mia frecat putin la inceput si prima oara cand am plecat dupa loc cu ele mi sa oprit motorul de 2 3 ori pt nu vroia sa plece dupa loc,ca si cum ar fi infranata!ms mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma mir ca iti atingeau cele de 215. Dupa cum o sa citesti mai sus, eu am avut 225 si nu atingeau nicaieri. Singura problema era ca erau prea inalte (aveau talon de 55 in loc de 50). Probabil depinde si de modelul de jante (mai exact offset-ul lor). Eu am Road America.

Pe jante de 16, nu sunt potrivite cauciucurile de 215. Poti pune 225/50 R16 si nu vei mai avea probleme nici la plecarea de pe loc, cauciucurile acestea avand aceeasi circumferinta ca si cele standard 205/55 R16.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alinushu89 215.55.16 nu sunt doar mai late sunt si mai inalte decat 205.55.16,asa ca 205.55.16 trebuie sa folosesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa inteleg ca eu am facut o prostie ca am pus 215/55R16 ? pe masina din semnatura:|

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum am mai spus: e bine pentru confort, e rau pentru motor si ambreiaj. In plus, demareaza putin mai greu si creste putin consumul in oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot ambreiaju + volant sunt noi (aprox 5 000 km), iar motorul e resoftat, are aproximativ 170-175 CP...Cam cat crezi ca o sa-mi afecteze ambreiaju si motoru ?

Era mai bine daca puneam 225/50R16 ?

P.S.: Pardon, am pus pe masina 225/55R16 Dunlop SP Sport 95W

Modificat de rio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la tine 215.55.16 e dimensiunea care o da producatorul.de unde stii ca ai 170-175 cp,ai pus-o pe dino?uzura ambreiajului sau a motorului, dupa parerea mea, tine de stilul de condus nu de resoft-are(discutia aici e mult mai ampla,vezi ca sunt pagini de discutii despre resoft-are).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut pe masina 225/55/16 de vara si acum pe fata i-am pus 205/55/16 si pe spate am pastrat cele de vara 225/55/16 doarece am decat 3 cauciucuri de iarna ca unu l-am spart si trebuie sa mai fac rost de unu de iarna. Ce am observat ca la aceelarare mai brusca in treapta 1,2,3 am un fel de sunet de motor subturat pana pe la un 2500 rpm, da asta s-a intamplat dupa ce am schimbat cauciucurile. Poate sa faca asa ca rotile dupa fata au diametru mai mic decat cele dupa spate, masina fiind 4MOTION

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi sa nu strici tractiunea.tu trebuie sa ai toate patru rotile aceasi dimensiune.valabil si pt ESP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

R Z F, dimensiunea data de producator este de 205/55R16

Puterea masinii nu am testat-o decat in comparatie cu alte masini (passat 131 CP sedan, audi a6 2.5 TDI 180 CP si passat vr6, c-class coupe C270), asa ca am presupus ca am undeva la 170-175 CP. In plus acest soft este mai "race" in comparatie cu celalalte ce le-am avut pe masina..la care estimam o putere de 155-160 CP maxim

Uzura ambreiajului este mica, avand in vedere ca are doar 5000 km

Modificat de rio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ai ultimul model de passat?la ultimul model am vazut 215.55.16,in fine,important e sa pui ce spune producatorul.eu mi-am spus parerea legat de alte dimensiuni decat cele normale,din punctul meu de vedere nu ajuta cu nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, am ultima generatie de passat 3bg :blah: Dimensiunile date de producator, din cate stiu eu sunt si mai mari decat cele trecute de RAR, avand in vedere ca pe masina s-au pus de fabrica si jante pe 17.

Acuma eu le-am cumparat si le-am si pus pe jante, tot ce mai trebuie e sa le pun pe masina saptamana asta sau urmatoarea..

Oricum, n-am de gand sa le mai schimb pentru ca le-am luat la un super pret, 370 RON bucata (noi, normal) iar in rest am vazut cu minim 480 RON bucata..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma mir ca iti atingeau cele de 215. Dupa cum o sa citesti mai sus, eu am avut 225 si nu atingeau nicaieri. Singura problema era ca erau prea inalte (aveau talon de 55 in loc de 50). Probabil depinde si de modelul de jante (mai exact offset-ul lor). Eu am Road America.

Pe jante de 16, nu sunt potrivite cauciucurile de 215. Poti pune 225/50 R16 si nu vei mai avea probleme nici la plecarea de pe loc, cauciucurile acestea avand aceeasi circumferinta ca si cele standard 205/55 R16.

cauciucurile sunt puse pe jantele de la un passat B6 si cauciucurile la fel!nu stiu cum se cheama modelul de janta,sunt cele mai comune pe passat B6:6 spite duble groase!acum merge ok pare sa nu mai atinga dar volanul merge mai greu!eu ma gandeam sa pun niste cauciucuri de 205/55 r 16.sau ar trebui sa schimb janta?ms mult pt raspuns!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Directia merge mai greu din cauza latimii cauciucurilor. Daca la 215/55 iti ating pe undeva, cred ca modelul de jante nu e potrivit pentru masina ta. Probabil au un offset prea mare sau prea mic pentru Passat B5.5

Romario, cum a spus colegul RZF, vezi ca o sa ai probleme cu diferentialul. La masinile cu tractiune integrala, trebuie sa ai TOATE cele 4 anvelope identice.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles!ms mult pt raspuns!

Modificat de C o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior. Foloseste butonul ADD REPLY.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mentionez ca eu am pus pe fata 235 45 17 si imi freaca anvelopa in brate.Le-am schimbat si acum am pe fata 225 45 17 si pe spate 235 45 17 si nu este nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care sunt sansele ca, cauciucurile de 225/55R16 sa-mi atinga daca-mi pus si o suspensie mai sport (~3cm) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care sunt sansele ca, cauciucurile de 225/55R16 sa-mi atinga daca-mi pus si o suspensie mai sport (~3cm) ?

Cauciucurile...nu inseamna nimic! Se omite insistent ET-ul,la fel de important ca si diametrul si latimea.Sun pe net tot felul de calculatoare pentru dimensiuni echivalente ale rotilor,insa nimeni nu se intereseaza de pozitia efectiva a rotii pe masina.In mare se poate spune ca o anvelopa prea lata va atinge suspensia,iar daca se folosesc distantiere pentru a se evita acest "fenomen",e posibil sa atinga in viraje caroseria.

@Cosmin:e adevarat ce sustii tu despre rotile mai mari si mai grele,desi e nevoie de un sofer cu advarat sensibil, pentru a vedea diferenta de la 205 la 225 pe acelasi diametru :icon_thumright: .

In general,1kg pe roata este echivalent cu 100 kg pe caroserie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

pentru a ridica garda masinii fata de sol ce recomandati : 195/65/15 sau 205/55/16 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru pasat 205/55/16 e dimensiune standard data de prodcuator !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!