Jump to content

Ambreiajul sau cutia de viteze ?


TheMendacious
 Share

Recommended Posts

TheMendacious

Cateodata intra greu in treapta 1 ... trebuie sa o fortez un pic iar in alte dati "caraie" . In rest se comporta absolut normal nu am probleme la cutie iar ambreiajul tine cam sus ... e pe duca si ala ?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • mmneg

    3

  • xxnelu

    3

  • ManiacuV6

    5

  • TheMendacious

    3

Nu-ti recomand sa fortezi!

Verifica la service ambreiajul (ar putea fi placa de presiune pe duca), insa daca mai "impingi" mult, poti rupe sincroanele de la CV. Fa o investigatie!

Link to comment
Share on other sites

Deocamdata se prea poate sa fie doar ambreiajul ( o vizita la service e necesara) dar daca mai fortezi sigur vei avea probleme si cu cutia...

Numa' bine...

Link to comment
Share on other sites

in primul rand VERIFICA , nu cumpara piese prima data. Eu cred ca s-ar putea sa fie de la reglajul timoneriei cutiei de viteze.

Link to comment
Share on other sites

ce inseamna prin verificat Maniacule? merge omu' la service si da cutia jos sa vada placa, rulmentul si discul?

si daca tot o da jos si nu este dusa..pe semi-duca o si schimba? sau monteaza inapoi si dupa 10k km o da jos iar sa schimbe?

Link to comment
Share on other sites

Sunt de acord cu ManiacuV6. Pentru "reglajul timoneriei" nu se demonteaza cutia de viteze pentru ca este sistemul prin care se transmite miscarea de la maneta pana la cutie.

Link to comment
Share on other sites

ce inseamna prin verificat Maniacule? merge omu' la service si da cutia jos sa vada placa, rulmentul si discul?

si daca tot o da jos si nu este dusa..pe semi-duca o si schimba? sau monteaza inapoi si dupa 10k km o da jos iar sa schimbe?

Se pare ca sunt numai baieti destepti pe forumul acesta. Asta e. ttrebuie sa mai fie si cativa ca mine :D :D

:D

daca respectiva persoana cere un raspuns inseamna ca are un pic de tangenta cu mecanica si ca doreste sa rezolve problema fara a mai merge la service.

Poate am exagerat si eu insa DE PREFERAT e bine sa raspunzi omului numai cand detii o informatie corecta. In cazul de fata mi se pare absurd sa spui omului sa dea cutia de viteze jos.

Edited by ManiacuV6
Link to comment
Share on other sites

am sa te rog daca ai ceva cunostine in plus fata legat de situatia mai sus de mine descrisa, sa o impartasesti cu mine eventual cu cine mai vrea sa citeasca cum se verifica daca e dus ambreajul

intreb pt ori de cate ori merg la mecanic, toti, dar toti imi spun "nu stiu sigur, presupun ca...sau poate mai bine sa..da-mi banii si daca se repeta..mai vii)

scuza-ma daca am interpretat gresit, dar nu vad nimic ironic si/ sau flatant in intrebarea mea

Link to comment
Share on other sites

faptul ca tinea sus si ca intra mai greoi am avut si eu.

nu stiu cum e cutia de tdi dar cred ca principiul este la fel ca la mine.

in cutie e o tija care impinge tot ansamblul ambreiajului. la mine era uzata 2-3mm care combinata cu uzura discului facea ca sa tina foarte sus.

sper sa te ajute

Edited by mmneg
Link to comment
Share on other sites

Ii dau dreptate lui Maniacu , intai verifica si dupa aia , cumperi, daca tu ai ambreajul bun ce faci dai 6 mil pe kit , si numa vezi ca ai Doamne fereste problema care a avuto mmneg , si mai dai si nustiu cati bani pe furca de ghidaj si eventual si vreun sincron k doar bani se fac la ciocan si nicovala . sper sa nu se supere nimeni dar asta e parerea mea

Link to comment
Share on other sites

Cand se uzeaza ambreiajul nu mai tine in mers, iar daca ar fi de la placa de presiune s-ar manifesta mai urat. Si eu zic ca e de la tija din cutie care impinge placa de presiune. Cred ca se poate schimba fara sa dai cutia jos.

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea de novice este ca poate nu mai are ulei destul in cutie si poate de asta nu mai intra usor in a-I-a.Mai bine verifica mai intai nivelul uleiului din cutie.

Paaaarerea mea :blink:

Link to comment
Share on other sites

@mmneg. Unde ai facut operatiunea. Ca ma intereseaza si pe mine sa verific chestia asta (in general aceleasi simptome) dar nu stiu unde sa o fac. La midocar am precizat de pb. si evident la sfarsitul reviziei: nu are dom'le nimik.

Link to comment
Share on other sites

Hai sa ma bag si eu :blink:

Varianta lui @maniacuV6 ar fi valabila dar, cred ca nu in acest caz unde se precizeaza si o modificare a cursei ambreiajului.

Orice uzura a elementelor de antrenare a ambreiajului, este (cred) cel mai des cauzata de intarirea placii de presiune (mai exact soarele). Aceasta este valabila mai ales daca se simte si o usoara intarire a" pedalei de ambreiaj ".

Link to comment
Share on other sites

TheMendacious
faptul ca tinea sus si ca intra mai greoi am avut si eu.

nu stiu cum e cutia de tdi dar cred ca principiul este la fel ca la mine.

in cutie e o tija care impinge tot ansamblul ambreiajului. la mine era uzata 2-3mm care combinata cu uzura discului facea ca sa tina foarte sus.

sper sa te ajute

Pfuai stati ca ma bagati in ceatza ... pai nu poate fi doar ambreiajul propriuzis ?

Sa pun cateva intrebari pe rand ca deja sunt derutat :

1- Daca e tija care impinge tot ansamblul ambreiajului e scumpa ? E greu de schimbat ?

2- Daca este un sincron de la cutie la fel e scump si/sau greu de schimbat ?

3- Daca imi tine ambreiajul sus (aproape sa isi termine cursa) dar nu patineaza in mers ma mai tine cateva sute de km ?

4- Daca e de la timonerie se poate regla sau trebuie cumparata alta ?

Multumesc mult celor care ma ajuta cu sfaturile !

Link to comment
Share on other sites

1. Ce inseamna pt. tine "doar ambreiajul propriuzis" ?

2. Cum am spus si mai sus (se pare...degeaba); tu ai practic 2 probleme : "intra greu in vit. + tine sus ambreiajul" => fie este cum spun eu, adica placa de presiune... fie ai doua "bube", daca tot insisti cu sincronul :P (asta ar fi una) si ...surpriza :P placa de presiune. Repet, chiar daca in prima faza se descopera o uzura la furca sau alt element de antrenare, cauza principala este tot PLACA . (parerea mea :P )

3. Poate sa te mai tina si cateva mii de km dar, la fel de bine te poate lasa si maine.

4. Am exclus varianta aceasta deoarece nu-ti poate da cele 2 probleme (ale tale).

Cel mai bine, mergi intr-un service. :(

Link to comment
Share on other sites

@mmneg. Unde ai facut operatiunea. Ca ma intereseaza si pe mine sa verific chestia asta (in general aceleasi simptome) dar nu stiu unde sa o fac. La midocar am precizat de pb. si evident la sfarsitul reviziei: nu are dom'le nimik.

la niste baieti care au lucrat la porsche aviatiei si acum au service-ul lor

-tija a fost ~70 de lei. se da cutia jos. am schimbat-o cand am schimbat si ambreiajul

-un sincron e ~150-200€ +manopera aferenta desfacerii cutiei.

-poate sa mai tina mii de km. eu am mers cu ambreiajul patinand cateva mii.

-timoneria se poate regla. exista 2 tipuri, cu cabluri sau cu tije. preferabil sa ai cu cabluri, cele cu tije capata mici jocuri la articulatii cauzate de uzura.

Link to comment
Share on other sites

150 euro un sincron? :(

Poate au fost mai multe chestii, dar chiar si asa este foarte mult.

Link to comment
Share on other sites

Daca ne gandim nu vorbim de Volkswagen facut dupa 1998. :D

Deja piese de GOlf 3 se gasesc pe la dezmembrari. DEci poti incerca sa cauti o cutie de la dezmembrari sau numai ce ai tu defect( sincronul, etc.)

Link to comment
Share on other sites

Si eu am avut aceeasi problema.Am schimbat chitul si s-a rezolvat,chiar daca pedala de ambreiaj a ramas ceva mai tare decat in mod normal (lucru cu care m-am si obisnuit dealtfel).Chestia cu timoneria mi se pare ciudata...nu cred ca se duce asa usor.

Link to comment
Share on other sites

maniacule,cum ar trebui sa fie pedala de ambreiaj la ale noastre?la mine e mai dura si tine f sus si asa era si cand am luat-o.nu cred ca e o problema de ambreiaj ,ci mai degraba de reglaj.daca era sa fie uzat,ceda cred in cei 45.000 km de cand am masina.sau poate ma insel?stii cum se poate regla ambreiajul,ca pe la noi prin tg "specialistii"au si pus diagnosticul...............

Link to comment
Share on other sites

Ambreiajul nu cred ca se regleaza ci se aeriseste. :blink: Ma mine tine cam la 3/4 spre jos adica 1/4 de la podea.

Daca ai placerea astept un Pm. Eu vin miercuri la BT. Poate schimbam o vorba la o cafea .

Link to comment
Share on other sites

De cand merg pe masina asta ambreiajul a tinut la mine sus..aproape de capat. Merge foarte usor si nu am pb. Doar ca tine sus. Am intrebat daca se poate regla... raspuns: nu se poate. Si cam atat. Tu vrei sa spui ca poate cobora cursa prin aceasta aerisire? AS fi interesat...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept