Jump to content

Cutie de viteze / timonerie Polo 6N(2)


BorisFlokow
 Share

Postare recomandată

Salutare !

Eu am un Polo 6N2, 1,4 MPI 44KW si de la o vreme intampin urmatoarele probleme cu cutia :

- imi intra destul de greu in prima treapta, iar uneori cand dau a 2-a caraie cu ambreiaj calcat la maxim

- in ordine crescatoare intra acceptabil, insa invers (5-4,4-3) e o adevarata provocare, dar pana la urma intra

Ce am incercat :

Intr-o prima faza cand am mers la service, baietii s-au uitat la cablul de ambreiaj (cu autorglaj - probabil neschimbat de la inceputuri) si au gfacut mici ajustari la el - in sensul ca l-au mai intins un pic. Dupa treaba asta imi intra perfect in toate modurile. Totusi baietii mi-au recomandat sa schimb cablul, lucru pe care l-am facut ulterior, insa apoi lucrurile au revenit la 'normal", in sensul ca am aceleasi probleme. Apoi mecanicii au zis ca trebuie sa se uite la timonerie si eventual la ambreiaj, fiind posibil ca "bucuria" sa se traga de acolo. N-am mai ajuns sa fac verificarea asta din motive lesne de inteles intr-o asemenea perioada.

In alta ordine de idei, am observat ca atunci cand nu vrea sa intre, daca ridic pedala de ambreiaj aproape de jumatate intra.

Cam atat. Astept sfaturi si pareri de la voi.

mersi anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu si eu:uneori viteza I "agata" si..... la marsarier,s-a mai discutat:nu stiu ce pinion nu are dintii conici :icon_thumright: si este normal ca uneori(cand nu vrea sa intre in viteza) sa fie nevoie sa misti masina putin, in fata, iar apoi bagi in marsarier si chiar merge usor.Concluzie, cum a spus si colegul microb: ne-am obisnuit :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,exact aceeasi problema si aceleasi simtome le are si masina mea.Daca cineva ne lumineaza in acest sens ar fi super ok fiindca treaba asta cu intratul greu in viteze e iritanta rau mai ales in traficul din ziua de azi.

Cutia de viteze este tip ETD.

Si inca ceva... ce dimensiuni are simeringul ce etanseaza tija selectorului la intrarea in cutia de viteze, ca-mi picura ulei pe acolo(putin dar imi sta pe creier).

Modificat de Aditu
Quote
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

semeringul are codul 085301227 si dimensiunile 24X7.

cat despre celelalte probleme nu cunosc. bat in lemn dar nu am avut probleme cu motorul sau cutia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut strengarule, ms.de informatie, am mai facut sapaturi iar dimensiunile mai exacte ale acelui simering sunt :24x15x7.Dupa ce-l schimb revin cu impresii si pareri.Toate cele bune.

Modificat de Aditu
Quote
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca simeringul ala e super ieftin la VW... si eu l-am schimbat si m-a costat pana in 30 de lei la reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.....cu tot cu manopera? :blink:

Modificat de Aditu
Quote
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu :icon_thumright:

Dar ne-am chinuit o gramada sa-l scoatem si sa-l bagam pe cel nou la loc.

Modificat de hhhrobi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai zi-mi te rog pasii pe care i-ai facut in cadrul acestei operatii ca trebuie sa ma apuc si eu dar am ceva emotii ca nu cumva sa stric mai rau decat sa repar.. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti trebuie sant sau elevator. Tija de la schimbator (daca tin bine minte) se tine intr-un surub.. iese foarte usor. Problema la noi a fost sa scoatem simeringul(a iesit fffff greu si doar prin distrugere) si dupa aia bagarea celui nou(nu a intrat uniform si ne-am chinuit putin).

Cea mai mare problema e ca nu prea ai loc (mai ales daca lucrezi din sant). Probabil exista o unealta speciala pentru scoaterea simeringurilor dar noi l-am rupt practic....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca simeringul ala e super ieftin la VW... si eu l-am schimbat si m-a costat pana in 30 de lei la reprezentanta.

de la bardi e numai 5 lei, difera numai culoarea :) si intradevar e 15X24X7. dar dandu-ti codul nu am mai considerat ca sunt atat de importante si dimensiunile.

intradevar se desface surubul de 10 si desprinzi tija ce iese din cutie de restul timoneriei.

eu am schimbat semeringul fara sa ma bag pe sant sau sa ridic cu elevatorul (erau ocupate si chiar ma grabeam). am ridicat masina de fata cu un cric crocodil, am asigurat cu doua capre si m-am bagat sub ea. iese greu si intradevar il distrugi. noi am reusit cu o surubelnita ascutita si l-am ciupit numai intr-un singur loc. cat despre introdus cel nou. mai bine cauti de la inceput ceva de forma cilindrica: cap de tubulara, un cilindru, etc, care sa aiba exact dimensiunile semeringului (15 interior si 24 exterior) si apoi faci parghie cu un levier pentru ca pentru batut nu prea ai loc.

inca un sfat. cauta un vas de aproximativ 3-4 litri (am folosit un bidon gol de ulei) si da drumul la uleiul din cutie intai, daca nu, vei pierde mult la schimbarea semeringului si te va si deranja. uleiul il pui la loc dupa ce ai terminat operatiunea de schimbare (ai undeva pe aici si busoanele ce trebuie desfacute)

bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

am si eu urgent nevoie de o informatie, deoarece masina sufera foarte rau:

trebuie sa schimb cablu timonerie (cablu schimbator + cablu selector) pentru ca e foarte distrus.

ce am gasit pana acum este un set de la volksparts.ro la pret de 700 ron

aveti alte alternative, sugestii?

un raspuns prompt ar fi foarte de apreciat

alex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut, am reusit in sfarsit sa schimb si eu amaratul ala de simering :angry: .A iesit destul de repede cu ajutorul unei surubelnite, nu inainte de a goli cutia de ulei.Au curs 2 litri de ulei, care spre surprinderea mea si a mecanicului arata destul de bine, fiind inca de culoare galbena-transparenta.A fost schimbat simeringul vechi cu unul nou(6 RON) si bineinteles ca am completat cu 0.5 l de ulei 75w90 tip G4 (Aral).Am adaugat doar 0.5l fiindca atat a incaput.Acum nu mai picura nici un pic de ulei pe la cautator, dar tot nemultumit sunt,deoarece am crezut ca odata cu completarea de ulei o sa scap de suparatoarea agatare la schimbarea in treapta a2a. :( . Observatie : dimineata cand uleiul din cutie e rece (cred ca si mai vascos) cutia functioneaza ireprosabil, pot schimba vitezele cu un deget; in schimb, dupa ce se incinge motorul si respectiv cutia,incepe din nou sa agate intr-a doua,iar intr-a patra trebuie sa trag mai cu forta ca sa intre in viteza.Intrebare : daca pun un ulei mai gros in cutie (de ex. 80w90 sau 85w90 in loc de 75w90) s-ar putea rezolva problema asta suparatoare cu agatatul la schimbarea treptelor de viteza? (precizez ca apas ambreiajul corect,pana la podea,iar covorasul este cel original vw).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Sal,

Am un polo 6n '98, 1,4 benzina si m-ar interesa sa stiu daca exista vreun kit de reparatie pt timonerie, adica ceva bucse din cupru sau ce se mai poate uza pe acolo pt ca maneta de viteze nu este foarte precisa si se misca prea mult. Daca a schimbat cineva si la ce pret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Fekete Zoltan

Salutare!!!

Am si eu aceeasi problema ca si voi cu TIMONIERA de la POLO 1.2 din 2003 motor AZQ.

Nu prea vrea sa intre in viteza 1 numai dupa rugaminti fierbinti. Intra in 3 si 4, mai putin in 1 si 2 numai dupa ce ma chinui.

Se manifesta ca si cum ar fi un umar jos care nu lasa sa vin in partea cu viteza 1 si 2.

Ca un elev cuminte am desfacut partea de sus si dupa cate am vazut problema ar fi de la o furca pozitionata in partea stanga a schimbatorului.

Atasez si o poza ca sa fie mai elecvont.

post-60613-1267657157_thumb.jpg

De acea furca este atasat un cablu cred, ca de jos nu se vede nimic din cauza protectie de aluminiu dintre caroserie si toba.

Poate stie cineva cum se desfac acele cabluri de la timoniera ca mai mult ca sigur problema vine din schimbator si nu de la cutie.

In fata la motor exista un brat deasupra cutie de viteze de unde se poate verifica daca functioneaza bine vitezele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fekete Zoltan

Revin cu solutionarea problemei timonierei!!!

Toata problema s-a rezolvat cu reglarea cablurilor, erau prea stranse.....

Nu se mai incurca vitezele si merg foarte usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
marius.cantemir

Salutare,

Istoric : "ea - Vetuta" Polo 1.0 L, 37 KW,cutie manuala 5+1, 3 usi, fabricata 1996, eu "noob"

Acum ceva timp am vazut ca motorul era plin de ulei. am schimbat senzorul ( acum aprox. 2 luni) acela de deasupra bujiei 4 si a fost ok. Am vazut ca aveam si cutia de viteze umeda si am crezut ca era ulei de la motor. gresit era de la cutie.

In data de 10.07.2010 am facut un drum de vreo 100 km. Totul mergea de vis. Cand sa ma intorc probleme : mu mai intra in viteze. am tras nitel de schimbator si pana la urma am plecat. pe autostrada am vazut ca nu "voia" a cincea de nici un chip. am ajuns acasa.

a doua zi de dimineata pe racoare (ora 5) am plecat la un drum de 50-60 km. totul era ok supe smooth . la intoarcere (ora 9) aceleasi simptome de cu o zi inainte : nu mai voia sa intre in viteze deloc.

fuga la magazin (pe jos) si apoi la mecanic. a schimbat chitul de ambreiaj si ma suna sa-mi spuna ca nu mai aveam ulei in cutie :P :) :) . si ca s-ar putea sa fie nasol.

am luat-o de la el mi-a zis ca a bagat 1.7 litri de ulei in cutie (nu are capacitate 2.7 ???). viteza 1 si 2 merg greu , 3, 4, 5 si marsarierul sunt ok. daca bag in 1 uneori se aude un huruit . bag din nou sau pendulez 1-2-1-2-1 si merge. poate sa intre de 10 ori super usor si apoi iar foarte greu.

am observat ca uneori atunci cand incerc sa bag 1-a si nu intra, totul se blocheaza si doar a 5-a intra si apoi dau 4.3.2.1 si merge.

un amic imi spune ca se poate sa fie ceva la timonerie, altul ca este cutia dusa :)) , altul ca este de vina un rulment din cutie, altul sincroanele.....am luat-o razna...

din toate cele enumerate mai sus pare ceva plauzibil ??? ma gandeam sa dau cutia jos sa schimb simeringurile sa nu mai piarda ulei ? as putea sa o fac praf mergand in conditiile astea?

SFATURI ? cam cat costa o cutie sh si daca o are cineva ;) m-ar interesa.

sariti ca este unica placere care o mai am in zilele astea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar in mers, in orice treapta, se aude huruiala? din pacate daca nu a avut suficient ulei in cutie pentru ungere, e posibil sa se fi 'dus'. verifica ambreiajul cel nou sa fii 100% sigur ca debraiaza bine (vizual prin dopul ala) apoi mai uita-te la tija de viteze iar daca toate astea sunt bine atunci cauta o alta cutie. eu cand am cumparat masina acum 6 luni (la fel 1996) in primele 3 zile am schimbat uleiurile si curelele.din cutia de viteze a iesit cam 1 litru de ulei negru si imputit deci era si ala o gramada lipsa,ca aia de le vand nu mai stau sa le faca intretinerea ca sa nu isi mareasca aiurea cheltuielile inainte de vanzare..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.cantemir

update :

cutia de viteze pare a incepe sa-si revina , tot mai face insa pe nebuna uneori.

aseara in drum spre casa am auzit cand stateam la semafor un zgomot care pare ca este de la ambreiajul cel nou(ca si cum ar freca, huruie...). ca si cum nu ar debraia complet : apas ambreiajul si dispare...WTF ???? luni ma duc inapoi la mecanic :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu kitul de ambreiaj ai schimbat si placa de presiune ? ca de obicei asta e simptomul de urauiala si de apesi ambreajul dispare !!.

Modificat de sebi_bc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e adevarat, e de la rulmentul de presiune, ala e simptomul daca dispare sau apare huruiala cand apesi pedala. placa,discul nu fag zgomote (doar daca sunt in mod exceptional busite,cu arcuri sarite etc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate ,dar tre luat in calcul si placa cum spuneai si tu ,deci totusi am si eu partea mea de adevar !!! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Acesta este al 2-lea post al meu in acest forum, primul a fost legat de instalatia de spalat parbrizul unde aveam o problema si urmand sfatul unui coleg de pe forum (sebi_bc din CJ) am rezolvat neajunsul.

Fiind week-end am iesit cu masina la un drum mai lung si am sesizat unule probleme la cutia de viteze: in primul rand cand daca las masina sa intre in frana de motor indiferent de ce treapta de viteza este apare un huruit usor, ca un fel de agatat, daca incep sa accelerez dispare imediat, in al 2-lea rand si cel mai suparator zic eu ii ca sare din treapta a 5-a de viteza daca viteza masinii ii mica si o las in frana de motor si apoi incerc sa o accelerez si in acelasi timp sunetul acela de agatat se aude cel mai tare in acel moment(seamana un pic cu sunetul pe care il face o cutie cand incerci sa bagi in marsarier in timp ce masina inca se mai deplaseaza in fata, dar la o intensitate mai mica). Vreau sa precizez ca la schimbul de ulei si filtre plus distributia facuta am verificat si nivelul si calitatea uleiului din cutie si mecanicul a spus ca totul este OK in ccea ce priveste nivelul si calitatea uleiului din cutie.

Ma puteti ajuta si pe mine cu ceva sfaturi? Va rog mult. (VW Polo 1.4 44kw, benzina)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

postez si eu o problema aemanatoare........am schimbat rulment de presiune si imi agata in marsarier si intra greu in treapata I, pana sa schimb rulmetul de presiune nu se intampla acest lucru....poate fi de la cautatorul de viteze care poate nu a fost fixat in acelasi loc? cutia are codul DXK

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.cantemir

update 2 : masina intra in viteza 1 si 2 mai usor(are momente insa cand trebuie sa fac 1-2-1), dar cand accelerez in aceste viteze se aude o chestie ciudata ca un huruit- zumzait. daca sunt in marsarier, viteza 3, 4 sau 5 acest sunet nu mai apare.

acest sunet dispare si cand apas ambreiajul si cutia e separata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!