Jump to content

AXR - detalii , intretinere si exploatare


nyk
 Share

Postare recomandată

Salut,

la serviceul unde am schimbat eu distributia, mi-au spus baietii ca nu acorda garantie daca nu vreau sa schimb si pompa de apa ! ( nu cugea )

zice , ce faci daca dupa cateva mii te lasa pompa ( curge) ?vii sa mai demontam toata distributia pentru ca nu ai dorit tu sa schimbi si pompa ? (si vrei manopera gratis ?)

A se retine faptul ca pompa de apa este antrenata de cureaua de distributie !

Si uite cum, baietii, ca masura de precautie iti baga pompa in kitul de distributie (daca vrei garantie) !

Asa ca, luati aminte si nu va zgarciti pentru 150 RON, schimbati si pompa de apa ! ( faceti un calcul si vedeti ca este mai economic sa schimbati pompa odata cu distributia, chiar daca pompa nu curge )

si sa va spun mai departe ce implicatii are faptul ca nu ai schimbat pompa de apa : incepe sa curga exact a doua zii de la montarea distributiei = alti bani pentru manopera, alt timp pierdut cand aveai ceva cu adevarat important de facut !

Atentie, daca tineti la motorul vostru sa nu va impinga necuratul sa mergeti cu pompa curgad ! exista riscul ca din cauza antigelului care este unsuros acesta ajungand pe cureaua de distributie exact cand vrei sa bagi un pic mai mult piciorul in acceleratie cureaua sare peste unul sau doi dinti ( un caz fericit) sau mai multi dinti si gata motorul ( supape indoite si tot tacamul ).

Deci ca un sfat prietenesc, schimbati si pompa de apa odata cu kitul de distributie ! :excl: :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@msn2: ma speriasem cand am vazut: "mie pana acum la 29mii km nu mi-a consumat aproape deloc" :(. Stiam ca nu se recomanda in nici un caz LL la AXR, indiferent de tara. Ai fi fost primul care-l aud ca are asa ceva :P

Eu folosesc tot TXT sau Edge 5w-40, 505.01.

De la ultimul schimb de ulei am 12 000 si am completat cam 800 ml edge Castrol. As vrea sa merg pe LL , dar de ce ziceti ca nu e recomnadat la AXR?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul, am 2 motive:

1- in codurile PR de pe stiker (carte de service si portbagaj) am codul QG2 - ceea ce se traduce prin: no possibility of activating service interval prolongation

2- tot in cartea de serivce, la sfarsit mai am un stiker pus de dealer, cu recomandarea tipului de ulei, in care sunt 3 optiuni si e bifata NOT LONG LIFE. Celelale 2 sunt LONGLIFE si VW 503.01

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
FullMetalJacket

Salutare,

Sunt nou pe forum si de asemenea nou posesor de Octavia Tour cu AXR; am avut Ford-uri 1.6 tdci 90cp si 1.8 TDCi 115cp (cam 25000 km fiecare), la care nu a am avut nevoie sa completez cu ulei.

Va rog sa-mi spuneti daca este ok sa completez cu ulei doar daca se aprinde becul respectiv in bord, sau cumva cand se aprinde becul e deja prea tarziu si pot sa am parte si de alte surprize neplacute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu astepta becul.

mai verifica si tu.

la mine nu a consumat mai nimic in 30k km dar nu se stie la altii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut , sunt nou pe forum si scuzati-ma daca intreb ce s-a mai intrebat ... insa nu am gasit cu functia search ...

Am cumparat de 1 saptamana 1 golf 4 2006 atlantic style 139 000 km 1.9 TDI 74/101cp AXR Euro 4, carte service , din Germania .... insa nu stiu daca i s-a schimbat distributia + pompa apa ... stie cineva la ce sa ma uit in carte sa vad daca e schimbata .. la ce cuvinte s a ma uit ...

Ce piese trebuie pentru a schimba distributia, ce producatori recomandati , si cam cat costa schimbatul cu tot cu manopera ??

Ce ulei trebuie ... pt vara iarna ... si ce producatori recomandati .... si la cati km s-ar skimbat pt o folosinta obisnuita ... rar dus la peste 3000 rpm

Modificat de WNT89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, in primu rand felicitari pt achizitie, personal AXR-ul mi se pare un motor bun, am si eu, dar acum sa trecem la intrebarile tale.

1. dupa ce deschizi capota, pe plasticul negru deasupra radiatorului ar trebui sa ai un stiker de culoare neagra si argintie pe care sa scrie la cati km a fost schimbata distributia. ( distributia mea a fost schimbata la 88 mii km pe bord in germania, iar in RO la 150 mii, deci dupa 62 mii). in cartea de service nu stiu.

2. din cate stiu eu, trebuie sa schimbi: cureaua de distributie, pompa de apa (obligatoriu), rola sau rolele intinzatoare - Continental si INA

2.1 costul schimbului de distributie + schimbul de ulei si tot ce tine de el (filtre) 1300 lei, asta era in februarie 2008 in zalau. aicea in CJ undeva la 2000 lei.

3. pt a sti ce ulei ai in motor, trebuie sa te uiti pe muchia usii soferului cand este deschisa ca acolo este un stiker cu ce ulei este folosit pe masina, sau o eticheta prinsa cu un colier din plastic undeva pe la motor. eu personal am Mobil1 5w30, este ceva ulei mai special pt motoarele Pompe Duse. schimbarea uleiului recomandata de mecanicul meu este la 10.000km dar m-am dus si 13 mii.

sper ca cele scrise iti vor fi cat de cat de folos.

si inca odata felicitari pt achizitie. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc de raspunsuri , inca mai astept sa postati , poate e cineva mai priceput si imi spune la ce cuvinte sa ma uit in cartea de service ... sa imi dau seama daca a fost schimbata distributia ...

PS : horea1984 inca nu m-am uitat la stikerele indicate de tine ... ca e plecat taicamiu din localitatea cu masina...

QUOTE inutil

QUOTE / REPLAY (citatul) ajuta cand se doreste citarea unui pasaj din alt post. Acest lucru are sens doar daca acel post nu este chiar ultimul, in caz contrar este inutil si interzis de regulament.

Foloseste te rog butoanele ADDREPLY sau FASTREPLY.

Multumesc!

aryes13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

WNT89

Raspunsuri:

- Schimbare distributie - cand , cum , de ce ?

- Schimbare distributie - sfaturi piese

- Ulei pentru Golf-ul meu

- Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?, Pareri utilziatori uleiuri norma 505.01 pentru TDI PD

Si multe alte asemenea topicuri unde vei gasi deja discutii despre ceea ce te intereseaza.

Foloseste te rog functia "SEARCH" pentru ca exista raspunsuri la toate intrebarile tale. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Inca o intrebare ... la ce rpm intra turbina , stiu ca este invartita de gazele de evacuare .. si ca baga aer mai tot timpu ... insa la ce rpm a motorului isi face simtita prezenta ....

PS : pt o utilizare corecta ... la ce rpm trebuie schimbata viteza.. (eu o schimb la 2500 ) si la ce rpm trebuie tinut motorul pt circulatul zilnic ( eu o tin la 2000 desi mi se pare ca ii prinde mai bine un 1800)

Modificat de WNT89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai nene, da mai foloseste si tu SEARCH, ce vrei, sa cautam noi pentru tine ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare. Sunt posesor de golf 1.9 TDI AXR 74 kw an 2006, km la bord 114 000 , nu stiu cat de reali (am facut un test sa vad daca corespund km cu cei din computerul masinii si sunt aceeasi). Am insa o nelamurire .

Cand desfac busonul pe unde se completeaza ulei la motor ies gaze in cantitate considerabila. La fel si daca trag joja in timpul functionarii motorului.

am rasfoit destul de bine forumul si parerile sunt impartite .Avand in vedere ca e un topic dedicat motoarelor de tip axr as vrea sa stiu daca e normal acest fenomen.

multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Absolut normal,toate pd-urile,nu numai axr-urile fac asa...nu ai de ce sa te ingrijorezi.Numai bine si sa ai grija de ea :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Sunt posesor de golf 1.9 TDI AXR 74 kw an 2006, km la bord 114 000 , nu stiu cat de reali (am facut un test sa vad daca corespund km cu cei din computerul masinii si sunt aceeasi). Am insa o nelamurire .

Cand desfac busonul pe unde se completeaza ulei la motor ies gaze in cantitate considerabila. La fel si daca trag joja in timpul functionarii motorului.

am rasfoit destul de bine forumul si parerile sunt impartite .Avand in vedere ca e un topic dedicat motoarelor de tip axr as vrea sa stiu daca e normal acest fenomen.

multumesc mult

Salutare Gelu1.

Eu am aceeasi problema de cand am luat masina din oct. anul trecut si ies la fel de multe gaze si acum. Am tot intrebat si in stanga si in dreapta de ce scoate asa multe gaze si nimeni nu mi-a dat un raspuns concret, asa ca stai linistit ca nu are nimic. Singurul motiv intemeiat ar fi uzura segmentilor. Dar daca trage bine si nu consuma prea mult ulei e totul ok. La mine a consumat in 12.000 km aprox 500 ml si crede-ma ca o calc, nu o iert deloc. :D

Bafta si drive safe !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok m-am mai linistit. In 11000 km parca tot 0,5 l de ulei mi-a consumat nu am fost prea atent.

Astazi i-am schimbat uleiul si filtrele si masina nu are probleme, motorul trage bine si merge fara oscilatii la relanti .

multumesc mult pt raspunsuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cui ii spui mah povestea asta cu consum de 6.7 ??? :huh: Io nu inteleg cum sa ai consum de 5.5 la 150 km/h , poate daca ai cutia 5 +1 ceea c nu prea cred :) ("La mine motorul asta are consum de 6.7 mediu pe vreo 2500 km mersi in Bucuresti pe la niste ore infernale si pe afara (mai ales autostrada) cu viteze frecvente de 150-170. La 150km/h") . Dar cum zici tu ca mers prin Buc la ore de varf ajungi la un consum in jur de + - 10%. Exagerezi putin ... Cand mi-am luat masina din autohouse mia zis ala ca la 120 - 130 e un consum de 5.5 . La 150 km/h aveam cam un consum de 7.4 l 100/km ... Ma gandesc oare cat tio consuma tie masina la 190 ??? 7l la % ???? :P (masina e la vreo 4000de rpm am impresia) ... Am si io acelasi motor ... Si la 150km/h mergeam cu pilotu si consumu era de 7.4

Cred ca exagerezi si tu un pic cu situatiile ...

ai grija ca la consum am patit si eu la fel;arata pe bordconsum de 6,55%LA 90 KM/h,de nu mai stiam ce sa_i fac;am schimbat si filtre si degeaba;pana cand un prieten a spus sa pun vagul pe masina,pe consum,canal 15 parca,si mergand cu aceiasi viteza,bordul arata 6 si ceva iar pe tester 4,7;dupa care am calibrat bordul dupa tester si acum nu mai am probleme;vezi sa nu ai aceiasi problema,ai cam mare consumul pentru motorul tau;numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tie iti arata BC consumul cu 2 zecimale? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

ieri am schimbat distributia la masina din semnatura care are 260k . la sfarsit l-am rugat pe mecanic sa aruce o "privire" si sa-mi zica daca sunt ceva probleme. raspunsul a fost "totul este ok'

dar mi-a zis ca a fost umblat la turbo si ca nu este turbina cu geometrie variabila. este posibil la acest motor axr sa nu fie geometria variabila? masina e din 11. 2002 an de fabricatie

Modificat de dox99
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am acelasi an si luna sunt identice si ca motorizare cum imi dau seama ce fel de turbina am este scrs undeva pe ea si eu stiam ca am turbina cu geometrie variabila de aceea schimb cam la 3000 de rot/min pt. a o mentine curata se aude f. frumos am 200k de km. sper sa ajung la 500k :P :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-a zis ca a fost umblat la turbo si ca nu este turbina cu geometrie variabila. este posibil la acest motor axr sa nu fie geometria variabila? masina e din 11. 2002 an de fabricatie

Interesant ce spui tu acolo.Nu ma pricep eu prea bine,dar axr-urile au sigur turbo cu geometrie variabila.Iar daca turbo a fost schimbat nu stiu in ce conditii se poate pune unul fara geometrie variabila,pentru ca invers este destul de complicat si necesita mai multe modificari.Oricum sunt sogur ca cei care se pricep bine o sa ne dea un raspuns;m-ai facut si pe mine curios.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare am si eu Golf cu motor AXR.

Imi curge si mie cam mult ulei pe la faimosul furtun care intra in EGR

Am o banuiala ca scapa ulei pe la turbina.

Aveti idee cum verifica mai sigur acesta problema ar trebui sa ma uit in intercooler dupa ulei?

Poate cineva sa-mi spuna ce fel de turbina am pe motor dupa cod?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!