Jump to content

Black Pearl GTI


fuscobal

Postare recomandată

Ia gata cu glumele ma. In loc sa comentati din fotoliu mai bine veniti si voi la urmatorul track-day !

Link către comentariu

O sa venim toti cu motoarele noastre de 1,4 maxim 1,6 si o sa le tinem calea celor cu motoare de peste 350 cp, sa vedem atunci pe unde mai alearga bolizii :) . Trebuie sa traim cu totii, nu? :Driver:

Link către comentariu

Depinde cine vine cu 1.4. Daca vine rex, cu siguranta nu tine calea nimanui, poate altii s-o tina pe-a lui :lol:

Modificat de fuscobal
Link către comentariu

Am admirat sistemul audio foarte mult, a venit timpul sa iti admir si partea tehnica. Felicitari!

Link către comentariu

pai eu as inceta glumele..dar mi-ai gasit frane de panamera turbo sa intre pe roti de 17'? face daveB si el o minune? am vazut unele pe ebay..si etrerii sunt cat jumatate din disc :))

Link către comentariu

Depinde cine vine cu 1.4. Daca vine rex, cu siguranta nu tine calea nimanui, poate altii s-o tina pe-a lui :lol:

Mersi domnu. Esti dragut :blush: .

Si acum referitor la frane... Ti-am mai spus, dar spun si aici (sa ramana scris): maxime felicitari!

Fusco... stii ce mi-am dat seama... nu am fost niciodata copilotul tau pe circuit. Trebuie sa schimbam asta :D. Nu de alta dar vreau sa casc si eu la tine in masina. Asa sa ramana pentru posteritate :D.

Modificat de rex
Link către comentariu

Voi credeti ca glumiti, dar va spun ca treaba e serioasa... in octombrie la Hring, in tura cu Fusco, dupa 2 frane am renuntat la ochelarii de soare... imi zburau literalmente de pe nas :lol: Asta se intampla cu XP10. Daca ma mai da si cu astea, cred ca o sa-mi plece culoarea de pe iris.

Felicitari pt. upgrade-uri si modul in care le prezinti... intotdeauna cu feedback si info utile!

Modificat de Acidutzul
Link către comentariu

:D :D :D

Tin minte cand am fost cu Ovidiu pe Nring... si acum stomacul meu e acolo. Si nu avea placute de astea :D.

Link către comentariu

Nu-s dragut rex, asta era realitatea. Altii cu masini mai puternice te incurcau pe tine, nu invers :) Hai ca mai avem 2 luni de asteptat ! Acidutz, daca nu se blocheaza centura degeaba...nu-i destula frana !

PS : Am vorbit cu fratele meu de la Carbotech si voi pune placutele astea pe Tarox fara sa le mai rectific pentru ca inainte au fost Xp10 care fac parte din aceeasi familie !

Modificat de fuscobal
Link către comentariu

deci..esti idolu meu....ce modificari ai facut la masina!

:)))) pot sa te iau acasa?

Link către comentariu

Depinde cine mai populeaza casa...Lasand la o parte fanii care ma sufoca, o statistica interesanta a greutatii sistemelor de franare de pe GTI, Cupra, R32, S3, TTS si aftermarket pentru aceasta platforma :

- OEM GTI 312x25mm > aprox 15Kg

- OEM TT-S 340x30mm > aprox 20Kg

- OEM Cupra/R32/S3 345x32mm > aprox 21.5Kg

- Brembo 355x32 4 pistons > 13.2Kg

- AP Racing 355x32 6 pistons > 12Kg

- AP Racing 4 pistons 330x28mm > 10.6Kg

- Brembo 328x28 4 pistons > 11.5Kg

- VWR 352x32 6 pistons > 12Kg

Dupa cum se poate vedea, kiturile aftermarket de dimensiuni comparabile cu cel de S3 au in medie cu aproape 10Kg/roata mai putin. Se deduce usor de aici ca doar din franele fata se pot scadea 20Kg din masa masinii, lucru deloc de neglijat. Problema acestor kituri de frana este ca trebuie utilizate pe strada cu placute mai docile. Daca pe asemenea etrieri se pun placute racing, franele devin mult prea puternice pentru cauciucurile de strada (fie ele Michelin PS3 sau GY F1 asymmetric) si blocheaza ABS-ul prea usor ducand astfel la distante mai mari de franare decat daca sistemul ar fi corect dimensionat pentru gumele de pe masina !

Link către comentariu

M-am tot gandit, aceste placute sunt de tip racing/circuit. La temp joase nu se comporta ca o placuta normala. Acum intrebarea mea este : tu o sa mergi aproape 2000 km cu placutele astea sau le schimbi la fata locului?

Modificat de robi_zet
Link către comentariu

Va merge cu placutele pe masina.

Unele placute, cu toate ca sunt racing, prind mai bine atat la rece cat si la cald. Asa ar trebui sa fie cazul si acestor placute.

Pretul se reflecta in calitate.

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Weekendul trecut am facut o cantarire pe fiecare roata in parte si am obtinut asa :

Greutate masina fara sofer + 55% benzina :

Stanga fata > 442Kg

Dreapta fata > 515Kg

Stanga spate > 339.5Kg

Dreapta spate > 279Kg

TOTAL > 1575.5Kg

Greutate masina + sofer + 55% benzina :

Stanga fata > 474Kg

Dreapta fata > 530Kg

Stanga spate > 372Kg

Dreapta spate > 288Kg

TOTAL > 1664Kg

Diferenta intre cele 2 masurari = 88.5Kg, adica exact greutatea mea :

Distributia greutatii mele pe cele 4 roti :

Stanga fata > 32Kg

Dreapta fata > 15Kg

Stanga spate > 32.5Kg

Dreapta spate > 9Kg

TOTAL > 88.5Kg

Interesant este faptul ca pe partea stanga, s-a dus mai mult din greutatea mea pe spate decat pe fata ceea ce inseamna fie ca centrul meu de greutate este putin mai in spate decat cel al masinii (implauzibil), fie ca suspensia spate se comprima mai mult sub efectul aceleiasi greutati (plauzibil).

Distributia maselor masinii cu sofer :

Stanga - Dreapta :

Stanga = 846Kg > 50.84%

Dreapta = 818Kg > 49.16%

Fata - Spate :

Fata = 1004 > 60.34%

Spate = 660Kg > 39.66%

Diagonale :

Diagonala Fata Stanga - Spate Dreapta = 762Kg > 45.79%

Diagonala Fata Dreapta - Spate Stanga = 902Kg > 54.21%

Daca distributia maselor stanga-dreapta si fata-spate sunt decente, se poate vedea ca pe diagonale este o diferenta foarte mare. Din presupunerile mele, Fata dreapta este mai grea din cauza subwooferului iar spate-stanga este mai greu datorita faptului ca masina este inclinata spre stanga (trebuie reglata inaltimea). De asemenea, greutatile migreaza mult mai usor de pe o roata pe alta atunci cand barele antiruliu sunt foarte rigide !

Pozitia centrului de greutate in plan orizontal :

gtimassdistribution.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Pozitia centrului de greutate in plan vertical :

Se calculeaza corect cantarind mai intai masina in plan orizontal, dupa care se ridica spatele masinii cu minim 30cm si se cantareste din nou doar fata. Atunci cand se ridica spatele, este necesara blocarea completa a suspensiei pentru a nu influenta rezultatele (asta e mai greu). Pozitia centrului de greutate in plan vertical nu este necesara decat in ideea comparatiei cu centrul de rotatie al masinii. Centrul de rotatie al masinii se obtine astfel. Se traseaza o dreapta in prelungirea bratelor inferioare si o dreapta perpendiculara pe amortizor plecand din partea de sus a acestuia (la flansa). De la intersectia celor 2 drepte se traseaza o alta dreapta catre centrul cauciucului de pe partea respectiva in punctul in care acesta sta pe asfalt. Intersectia acestei drepte cu axul vertical de simetrie al masinii este centrul de rotatie. Din pacate, la GTI, acesta este foarte aproape de asfalt datorita unghiului mare dintre amortizor si bratul inferior iar acest lucru face ca masina sa aiba ruliu destul de mare. La masinile de curse se urmareste ca centrul de rotatie sa fie cat mai apropiat de centrul de greutate. Cu cat cele 2 sunt mai apropiate, masina se va inclina mai putin atat pe laterale cat si fata-spate sub efectul franarii-accelerarii !

gtifrontaxle.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Link către comentariu

Uau....foarte interesant experimentul. Vrei sa mai ajustezi cate ceva sa faci masina mai echilibrata?

Link către comentariu

si altii dormeau la ora postarii :)

f tare.

daca am mai putea lcura la cei 88,5kg...si la cele >90 ale mele...ar fi ideal.

Link către comentariu

Si in plus upgradeul asta de performanta il ai si la urmatoarea masina :)

Link către comentariu

Bravo cocos!

Ma bucur pentru ce ai reusit sa faci in continuare la masina. Sper si eu sa ma alatur cat mai curand...

Frumos volanul - este unul din lucrurile care vreau sa le fac si eu la urmatoarea masina de genul. E extrem de "porno" - grip extrem bun si feeling de motorsport.

Felicitari si pentru upgrade-ul sistemului de franare. Exact cum zicea si... robi-zet, sper sa fie ok la drum. Am exemple de placute care nu au tinut la o franare normala!!! de pe la 150-160, la un drum in afara. Sper sa fie ok. Din ce am mai citit pe la tine (nu stiu nimic altceva despre carbotech) XP10 par a fi cel mai bun compromis intre circuit si drumurile normale facute in oras/afara. Exceptand zgomotul facut (deja la o asemenea masina nu mai conteaza).

Daca tot ai inertia/greutatea asta la roti (de la frane) de ce nu schimbi jantele? Plus ca le vinzi pe cele stock si iesi bine la bani... ca idee.

Pe de alta parte nu pot sa nu ma gandesc la diferenta de greutate care ai avea-o fara muzica si ceva lucruri normale date jos. Nu vreau sa exagerez, dar gandeste-te cum ar fi, sa zicem, cu 1350-1400kg - cu tot cu tine la volan...

Mai on topic (si mai ok decat prostiile debitate de Bogdan :D) uite-te aici. Par extrem de motorsport, dar, pe cat de exagerate par pentru o masina de strada, pe atat de confortabile sunt (am mers cu o masina cu asa scaune). Si, la aprox. 2,5kg pe bucata si la preturile alea, nu cred ca gasesti ceva mai bun.

Nu pot decat sa iti urez spor in continuare si sa ne vedem sanatosi oriunde ne vom mai intalni (atat prin tara cat si pe afara)!

Link către comentariu

Ajustari se vor mai face categoric dar asta chiar inainte de a pleca la circuit, atunci cand voi da jos subwooferul si rack-ul cu amplificatoare (sper sa totalizez cam 100Kg). Zyx, volanul are grip foarte bun doar cu manusi, in rest nu e cu nimic mai bun decat cel OE. De asemenea, nu l-as recomanda celor carora le transpira palmele. Placutele Carbotech sunt zgomotoase dar tin mai bine la rece cu mult decat DS2500 si OEM !!! Jantele nu le schimb deoarece voi avea mult prea mult wheelspin la puterea aia (chiar si cu semislicks aveam ceva wheelspin la iesirea din viraj). Voi lua in schimb pe viitor un set de discuri din 2 bucati care merg pe etrierii stock si au cu 4Kg mai putin decat cele OEM ! (discurile astea sunt pe cale sa apara zilele astea dar nu vor fi ieftine). Scaunele puse de tine arata foarte misto dar nu se vor incadra la mine in masina decat daca ma voi decide sa renunt la muzica definitiv si voi face toata tapiteria neagra. Atunci, scaunele vor fi unul din primele lucruri pe lista !

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!