Jump to content

Bujii incandescente - la ce interval se inlocuiesc , tipuri de bujii incandescente


vw intermediar
 Share

Go to solution Solved by Ionut_T,

Postare recomandată

@john_skoda, trebuia sa ceri si bujia rupta, sa verificam informatia 100%.

 

Iata ce cred eu ca s-a intamplat, la bujiile cu probleme s-a depus calamina pe varful incandescent (in camera de ardere), calamina care a impiedicat tragerea lor afara.

 

Una a fost fortata si s-a rupt, tija blocandu-se in canal, cealalta a inceput sa se desfaca dar cand sa o traga a ramas agatata pe canal.

In acest caz este evident ca se impune desfacerea motorului pentru scoaterea lor, dar unele service-uri incearca o solutie ingenioasa pe de o parte, pe de alta destul de periculoasa pentru motor de aceea nici nu te-a lasat sa stai acolo.

Pe motorul cu capacul scos se pune un material absorbant gros, burete foarte gros, vata, paturi si se porneste motorul cu bujiile rupte.

Cu putin noroc din cauza presiunii in cilindru elementele blocate in canal sunt impinse afara, de aceea ai bujia aceea arsa, pentru ca motorul a functionat putin pana a sarit.

 

Ce riscuri sunt, mari, va las pe voi sa le identificati.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa parerea mea bujiile nu se desfaceau nu de la capul incandescent ci pentru ca , corpul bujiei era sudat, era negru de calamina. Capul bujiei si asa mica plesnea instant. . Nu am vrut sa desfac motorul pentru o bujie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujiile se pot bloca atat sus la filet cat si jos la capul incandescent care se sudeaza de capacul de chiulasa.

Poti sa dai cu cel mai bun degripant si sa rezolvi partea de filet dar jos nu ai cum sa intervii.

Cand fortezi se rupe varful care ramane pe canal.

 

Daca bujia se rupea de sus de la cap, n-o mai scotea in veci fara desfacere motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

John. Tu ai fost la Urziceni la un excelent meseriaș care se ocupa de aceasta problema. Îl cheamă Ionuț și i se spune Bunicu, îl cunosc bine. Nu lasă pe nimeni sa stea lângă el când scoate bujiile s-au lucrează în zona respectiva. Mulți care nu le pot scoate la rep merg la el, este recomandat pe multe forumuri. La tine bujia rupta a scos-o el, bujiile arse care se circula mult cu ele, se depune calamina pe electrodul incandescent se îngroașă și opune rezistenta la extragere. La demontare trebui f multă rabdare aceea calamina se poate dizolva cu f mult degripant și bujile vor ieși, cum multă răbdare și tact.  Se demontează la 80 de mii chiar dacă ele funcționează. La ruperea lor nu se desface motorul, doar chiulasa, dar este foarte mult de munca. La vw șansa este ca sunt înfata. Eu am avut Focus 2 și sunt în spate sa vezi chinuiala. Cred ca este singurul din zona de sud care scoate bujiile fără sa desfaci motorul. Îl recomand cu încredere. 

în urmă cu 23 ore, john_skoda a scris:

Salut,

 

Am avut si eu probleme cu bujiile. Am masurat si  pe cilindrul 1 bujia era arsa. Am comandat la un magazin online bujii Beru(10x Dolfin) si am apelat la un service agreat. M au informat ca s ar putea sa fie probleme. Au reusit sa scoata una(sambata trecuta) si pana azi am dat cu degripant  dar nu au reusit. Mai mult de 25 nm nu au vrut sa incerce. Am ajuns la Urziceni la un nene si in 15-20 min eram in drum spre casa. Prima, cea arsa , s a rupt , 3 si 4 au iesit. S a curatat, dat cu unsoare. La cea rupta nu m a lasat sa ma uit, secret profesional. In rest pastrat distanta. Halatul ? 280 ron. 200 cea rupta, 40x2 cele doua bujii.

In ordine bujiile 2 , 3, 4.

 

Tiguan 2013, ÷ 150000km, bujii originale Bosch

received_135188551324678.jpeg

received_368835697518257.jpeg

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Va rog ajutati-ma cu modul in care se poate scoate mufa de pe bujia 3, cu senzor de presiune, cumva cu genul asta de cleste?

Cu mana e exclus, spatiul e prea ingust.Motor 2.0 tdi, CRLB, 150CP

Poza e luata de pe net , drept exemplu.

 

Multumesc frumos

 

20201130_191405.jpg

20201130_191610.jpg

Modificat de parcalabuv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fosta masina a fost un opel astra g 1.7 dti cu care am ajuns si eu la Bunicu de la Urziceni.3 bujii au iesit destul de greu,cea de-a patra s-a rupt in chiulasa.Omul e super meserias,a scos-o rapid cu niste unelte facute de el.Exact cum spunea si cineva mai sus,in 30 min am plecat de la el cu cele 4 bujii noi montate pe motor.Sfatul lui a fost ca atunci cand se arde una,sa o schimbi urgent.Daca mergi cu ea arsa,ai sanse foarte mari sa se rupa la demontare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum o oră, Dan Cristi a scris:

...Daca mergi cu ea arsa,ai sanse foarte mari sa se rupa la demontare.

 

Plauzibil, daca mergi cu ea arsa in conditii de temperatura in care functionarea lor este obligatorie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Avea intr-un clip pe YouTube la Coasta de est ceva cu care tragea de bujii rupte din chiulasa si erau foarte intepenite

 

Trusa-indepartare-bujii-incandescente-CDI-Mercedes-ZIMBER_12112892_1408798502.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut din nou,

Dupa 5 ani si jumatate si 135.000km, am demontat bujiile de pe  cilindri 1, 2 si 4. Motorul, rece, garaj, 8 grade.

Primul pas : scos fisele si curatat foarte bine locasul , canalul bujiilor cu un betisor de lemn si apoi suflat cu spray cu aer sub presiune, de curatat tastaturi de calculator, sa nu avem mizerie ce poate cadea in cilindru.

La tipul asta de motor, 2.0 ,150cp,CRLB, nu se pot scoate fisele de pe bujii doar cu mana, cel putin eu nu am reusit, am folosit un cleste special de bujii pe care l-am ajustat la dimensiunea fiselor.

Nu trageti de cablu, apucati de gulerul de cauciuc al fisei si iese usor.

Pasul 2 , spray degripant, lasat 10-15 min.Dupa ce s-au slabit, din nou un pic de degripant, infiletand si desfiletand bujia pana cand se putea roti doar cu forta mainii.

Inainte sa extrag efectiv bujia, am pus un servetel de hartie, absorbind tot degripantul si ceva mizerie dizolvata de acesta.

Le-am slabit cu cheie dinamometrica pornind de la 15nm, cuplul lor de strangere, folosind tehnica:  mai intai in sensul de strangere apoi sens destrangere (slabire).

1 si 4 au iesit la 22nm , cea de la nr 2 a "cedat"(s-a slabit) la 25 nm si dupa o zi de stat inundata in solutie degripanta.

Bujia mai colorata din poza,  e nr 2 si avea pe filet o pasta, solidificata, maro , la celelalte fiind foarte curat filetul.

Bujiile, dupa cum se vede , sunt Bosch, echipare de fabrica.

 

 

 

CamScanner 12-01-2020 17.55.16_1.jpg

Modificat de parcalabuv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitări. Foarte bine executata operațiunea. Ai avut șansa să nu ai prb cu ele. Ce ai pus la loc, tot Bosch? Cam cât este 1 bucata. Și încă ceva, ce cheie dinamometrica ai folosit? Tr și mie poza s-au link în PM. Ms ✌️ și felicitări. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe ce canal trebuie sa ma uit cu Vcds ca sa vad modul de functionare al bujiilor la un Vw lt?

Multumesc!

Pe canalul 12?

Modificat de dolmarfan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am montat bujiile noi, am pus Beru GE 133 ,cod 2510031372, pret 56 ron, dar nu inainte sa curãț canalul de montaj in adancime pana aproape de interiorul cilindrului.

Am folosit un alezor-tarod special pentru operatiunea asta, cu niste santuri in care se pune vaselina, sa se lipeasca in principal calamina acumulata in cei 5 ani si dislocata de alezor.

A fost ceva, se vede in poza de mai jos.

Am uns filetul cu putina pasta de cupru si am strans la 14Nm. Pe cutie scrie 15Nm dar am gasit informatii inclusiv pe site la producatorii de bujii, ca in cazul in care se aplica pasta antiseize se reduce cuplul de strangere cu pana la 30%, asta ar fi insemnat ca ar fi trebuit sa strang cu 11Nm, ceea ce mi s-a parut cam putin. In interiorul fiecarei fişe am dat cu puțin spray de contacte si gata.😊

Cosminel24, cheia dinamometrica e de la Facom si e luata cu imprumut.

 

20201205_162045.jpg

20201205_162237.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Facom sunt printre cele mai bune chei dinamometrice. 

A se evita cheile ieftine din Bricodepot, Lidl. 

Se pune pe mufa de la bujie electrica pasta fluorata Beru cantitate 10 grame cod ZKF01 - 0890 300 029

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri


Heater plugs:
The heater plugs create a hot point in the combustion chamber to improve starting in low temperature conditions.
They are also used to improve idle speed stability under some conditions.

Heater plug relay:
This relay controls the heater plugs when they are activated.

The relay is ACTIVE as soon as the ignition is switched on and until the end of prepostheating.
The preheating duration varies according to:
– The engine coolant temperature,
– The atmospheric pressure,
– The battery voltage.

The relay is INACTIVE when the engine is started and the engine coolant temperature is greater than 80°C.

Conformity check with engine stopped and ignition on, or engine running, and engine coolant temperature > 80°C

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Reinvii un pic si eu topicul :D 

Am schimbat acum un an in februarie bujiile la masina, erau bosch parca, au iesit usor ... am pus nkg care au tinut fix un an si 8 luni, venind frigul am observat ca la 5 grade pornea bora la a 2-a ba la 3-a cheie ... am pus acum bosch si sa vedem. Nkg-urile 3 din 4 erau arse bine bine ... Bosch erau singurele pe stoc la service-ul de unde le-am comandat ... Stiu ca sunt cam praf ... dar daca trec de iarna e bine :))

Firma din ce am inteles in ziua de azi e cam irelevanta, sunt bujii ieftine cum sunt Bosch sau poate si mai ieftine care pot tine mai mult ca si timp fata de cele mai scumpe ... Sau invers cele mai scumpe pot tine mai putin fata de unele mai ieftine ... in ziua de azi cam platesti mai mult firma ( reclama ) si putin produsul in sine ... 

 

 

Bine ca pana la urma problema de porneste greu este pompa de motorina, luand prin eliminare si verificare, baterie, alternator, starter, relee ... 

 

Din ce am inteles la diesel este bine sa le schimbi pe la 100.000 km ca sa nu se rupa in motor. La temperaturi de peste 25 de grade bujiile nu se incalzesc, blocul motor fiind deja cald si nu mai necesita preincalzirea... Cand e frig afara atunci bujiile se vor incalzi. [ cel putin asa am mai citit si eu pe google si pe alte situri ].

Un alt factor este spira ( martorul din bord ) el se aprinde si poate sta o secunda aprins sau 3, 5 depinde de cat timp are nevoie bujia sa se incalzeasca, din ce am mai citit sunt diferente ( daca poate cineva explica ca pe speciificatii la bujii nu scrie temperaturiile sau timpul de preincalzire ).

 

Modificat de Nenciu Victor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salutare,

 

Imi poate spune cineva va rog daca pe motorul meu am bujie cu senzor de presiune sau doar de cele fara? Si daca am pe care piston este cea cu senzor?

 

1. Masina: VW Tiguan 2017, 2.0 TDI, 190CP

2. Cod motor: DFHA

3. VIN: WVGZZZ5NZHW331267

 

Multumesc anticipat,

Iulian

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai cu senzor de presiune si este pe cilindul 3, de regula.

04L905061C - bujie cu senzor de presiune, producator HIDRIA.

 

Codul de piesa nu este rezultat in urma filtrarii VIN, este generic pentru DFHA, trebuie verificat inainte de achizitie!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare am un passat B8 2015 TDI 120Cp.In ultima vreme cand o accelerez pierd putere adică nu mai trage cum era odată,însă în timp pe parcursul drumului revine la normal sa fie de la bujii? Încă porneste ok. Am cumparat o la 75 mii km si acum are peste 140 mi km. Dacă ma poate ajuta cineva îi mulțumesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Fa o scanare completa, sa vedem ce erori ai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Intreb si eu ca prostu. Cilindru 4 este langa volant sau langa distibutie la un motor BMM , 2.O, 140 CP. Cica am bujia arsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Va salut.

Am o skoda Octavia 3 , 5E3 sasiu, din 2016 ( octombrie desi dupa vin pare 2017), motor TDI 2.0 , 150CP. A fost luata din Ro  de la distribuitorul local.

Am cateva erori pe tester....si as dori ceva ajutor pentru interpretarea lor.

Postez aici strict cele legate de bujie, celalte am sa incerc sa le postez in zonele adecvate.

 

Address 01: Engine Labels: None
Control Module Part Number: 04L 906 026 BN HW: 04L 907 309 R
Component and/or Version: R4 2,0L EDC H23 1197
Software Coding: 01190012043401090000
Work Shop Code: WSC 73430 031 00000
ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01104L906026BN 002002 (SK37)
ROD: EV_ECM20TDI01104L906026BN_002.rod
VCID: 77ABEBC16F4EBA6396B-8022


4986 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12)
P0673 00 [237] - Electrical Fault
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 25
Mileage: 164996 km
Date: 2023.02.03
Time: 12:12:32
Engine RPM: 992.00 /min
Normed load value: 28.2 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 5 °C
Intake air temperature: 8 °C
Ambient air pressure: 1010 mbar
Voltage terminal 30: 13.400 V
Unlearning counter according OBD: 40
Electric auxiliary heater: shut-off conditions-Bits 0-7: 0
Electric auxiliary heater: shut-off conditions-Bits 0-7: 130
Electric auxiliary heater: relay activation-Bits 0-7: 0
Pre-glow time: 2500 ms
Glow status-Bits 0-7: 0
Glow status-Bits 0-7: 0
Glow cycles above temperature threshold-Bits 0-7: 0
Glow cycles above temperature threshold-Bits 0-7: 1
Glow cycles below temperature threshold-Bits 0-7: 0
Glow cycles below temperature threshold-Bits 0-7: 3
Outside temperature sensor 1: B1: raw value: 5.0 °C
Readiness: 1 1 0 0 0

 

 

Sa inteleg ca s-a dus bujia, senzorul ?

Bujia incandescenta 3 inteleg ca se cumpara cu tot cu senzor?

De pornit imi porneste usor si la rece....-3 .... -5 grade.....nu a dat rateu....insa imi apare aprins martorul inbord.....si eroarea asta pe VCDS

 

VA multumesc.

Danny

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!