Jump to content

Probleme DPF


KopiluTDI
 Share

Postare recomandată

Da, si mie mi-a zis dealerul (Alto Syncro) sa ma comport adecvat cu masina, pentru a avea timp DPF-ul sa se autoregenereze. Adica sa nu scad sub 2,000 niciodata si sa nu-i dau forje repetate pe distante scurte, ca mai mult se infunda decat sa se curetze.

Ei au acolo un Leon FR TDI pentru test drive. I-am intrebat si de unde alimenteaza si au zis ca tot timpul au pus de la Rompetrol EURO 4 si nu au avut niciodata probleme du DPF-ul , ca au folosit masina in mod corespunzator (turatii peste 2000).

Dar la cata publicitate faceti voi pentru Petrom Top Euro 4, cred ca voi folosi ei eu aceeasi motorina de acum inainte.

Oricum, super veste (GeorgeB) ca ai avut asa mici probleme. Exact asa m-a linistit si pe mine dealerul, ca nu o sa am probleme (sau foarte rare) daca respect mersul curat, fara subturari si, mai ales, sa nu fac experimente de motorina. Sa alimentez odata de acolo, apoi de acolo si tot asa, sa testez pe pielea mea toate motorinele existente. Mi-a zis ca ei nu au avut nici o problema cu Rompetrolul.

Si eu acum, pana in prezent, alimentez constant din (10 ianuarie 2004) de la Rompetrol (desi uneori, de vreo 3-4 ori am alimentat de la OMV - cea mai buna de la ei la ora actuala). In momentul in care am schimbat pe OMV iesea mult mai mult fum, iar consumul crestea simtitor, fara difierente pozitive in performante.

Mentionez ca in prezent (pana in Decembrie, cand imi va veni si mie leonul) am un Opel Corsa C in 3 usi, 1.7 DTI (75 CP si 165 NM) tunat de Voinea la 95 CP si 215 NM.

Masina are 117,400 km, iar remaparea am facut-o pe la 107,000 KM. Nu s-a observat diferenta mare de consum (doar 0.2 - 0.4% in plus), insa este total alta masina, atat la demaraj, cat mai ales la reprize si in panta, pe serpentine, unde ma tin cu succes de masini mult mai...dotate.

Am facut aceasta paranteza pentru a ajunge la modalitatea de conducere.

Inainte de a-mi remapa motorul (in Oct 2006) nu scotea fum deloc.

Dupa remapare, a inceput sa dea destul de bine cu fum, ca nu ardea tot, datorita presiunii de supraalimentare, care fiind mai mare cu 0.1 bari, introducea mai multa motorina, care nu apuca sa se arda.

Insa de cand am vorbit cu dealerul de la Alto (in Sept 07) am incercat sa respect si pe Corsa modalitatea de conducere constant peste 2000 ture, ceea ce a rezultat (int-o perioada de 2-3 zile) in reducerea totala a fumului scos, desi merg in aceeasi aglomeratie in care am mers de patru ani.

Prin urmare, pentru o mai buna pastrare a DPF-ului, este nu doar recomandat, ci TREBUIE sa mergeti mai sportiv, insa nu sacadat, ci constant. Exact exemplul meu: turare mai mare, peste 2000, rezulta lipsa fum. Tradus pe motoarele de 170 CP: lipsa fum genereaza pastrare buna a DPF.

Multa placere in condus!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 559
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • KopiluTDI

    47

  • DORU_14

    35

  • BLiTZ

    33

  • spyddy

    30

Top Posters In This Topic

Posted Images

Se pare ca problema dpf-ului nu este rezolvata, cel putin in ceea ce ma priveste.Azi cand am facut 1600 de km cu masina, mi s-a aprins din nou dpf-ul.Am alimentat cu motorina Petrom Top E4,asa cum s-a mai discutat pe forum, ar fi cea mai indicata.Trebuie sa recuosc ca e foarte enervant sa ai martorul ala aprins in bord.Ce e si mai deranjant, e faptul ca am circulat vreo 15 km in afara localitatilor, insa nu am reusit sa mentin o turatie constanta, drept pt care dpf-ul nu s-a stins.Abia dupa ce am iesit pe E85, un drum modernizat cu 4 benzi, am reusit sa sting dpf-ul dupa vreo 10 minute.Nu stiu ce sa fac, nu cred ca am ce update sa fac, masina fiind fabricata chiar luna asta, cred ca are ultima versiune de soft.Sunt dezamagit![

Modificat de Boggy72
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masina de 2 luni, si are aproape 5400 de km. Recunosc ca nu am un stil de condus constant, si din aceasta cauza o data la 2 seri sunt obligat sa o duc pe DN pana la Prisma (ce-i drept, conduc foarte mult prin oras). Cu toate acestea, mi se pare jenant pentru fabricant, in conditiile in care am alimentat numai cu motorina EURO 5 de la OMV. Chiar astazi ma duc cu ea in service sa ii scoata restrictia (vineri nu am apucat sa ies, iar sambata dimineata pe Barbu Vacarescu motorul a intrat in modul de avarie).

Am incercat diverse stiluri de condus: linistit (turatii joase, schimb la 1800-2000 rpm, fara accelerari bruste), linistit la turatii mai mari, sau sportiv, dar fara succes. Sunt de parere ca o masina ar trebui sa se preteze mai multor stiluri de condus, nu numai unuia singur. Acum, la 60 si ceva de CP (sau cati or fi), nu mai pot sa fac multe... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nasoala vestea asta. Fir-ar mama lui de DPF......... :D

De asta eu am scos motorul 2,0 TDI DPF din calcule...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"am scos motorul 2,0 TDI DPF"

...in cazul in care ai dori RS ca altfel 2,0 TDI vine vara DPF pe Octavia "normala"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:P Stim bine ca se pot achizitiona caii respectivi aftermarket...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-un final am reusit sa citesc tot topicul de la cap la coada. Inteleg din cateva surse ca motorina Euro 4 de la Petrom e de incredere, o sa incerc sa ii pun si eu (spre deosebire de Euro 5 de la OMV). Am auzit mai multe opinii legate de schimbarea combustibilului, unele pareri sustin ca nu e bine sa le amesteci in rezervor din cauza aditivilor pe care acestea ii contin; voi ce parere aveti?

In alta ordine de idei, ce se intampla atunci cand motorul intra in modul avarie? Este strict un aspect care tine de partea soft, sau se intampla ceva si cu filtrul? La cat la suta "grad de ocupare" se intampla asa ceva? (Am inteles ca martorul DPF se aprinde la 27%).

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DPF se aprinde in jur de 40-50%

Intra in safe mode masina daca DPF ajunge in jur de 70-75%

DPF se beleste daca trece de 90%

ATENTIE - nu este un incident care sa tina de garantie!

P.S.

Tot combin in ultimul timp Petrom E4 cu Petrom Top E4 si totul este mai mult decat OK!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu stiu ce sa ma mai fac cu dpf-ul asta.Locuiesc in Bacau, un oras mult mai mic decat Bucurestiul si implicit traficul e mai redus.Cu toate astea in 1500 de km mi s-a aprins dpf-ul de 2 ori cand am circulat in oras.A doua oara greu l-am stins, a trebuit sa ies pe E 85 si sa merg vreo 25 de km.Update de soft nu cred ca e cazul, masina fiind fabricata in octombrie.Am alimentat cu Top E4 Petrom.

Sa fie oare nepotrivit stilul meu de condus, imi place sa accelerez brusc intr-a doua sa a treia, dar nu cu pedala la fund,si nu trec de 3000-3200 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DPF se aprinde in jur de 40-50%

Intra in safe mode masina daca DPF ajunge in jur de 70-75%

DPF se beleste daca trece de 90%

ATENTIE - nu este un incident care sa tina de garantie!

P.S.

Tot combin in ultimul timp Petrom E4 cu Petrom Top E4 si totul este mai mult decat OK!

Kopilu, ti s-a mai aprins sau iesi seara si te plimbi la 2 zile? Pe chei?

Care ar fi traseul tau zilnic? Prin aglomeratie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!

Credeti ca cei de la Skoda o sa rezolve in viitor problema dpf-ului?

Prima data cand sa aprins la mine a fost la 3000 km dupa o aglomeratie infernala in Bucuresti, adica mers 2 ore bara la bara(treapta de viteza 1 si 2).

Este jenant sa vinzi o masina de aproape 30000 euro cu restrictii de a merge in oras din cauza dpf.(scrie in manual).

In afara de problema cu acest filtru eu sunt super multumit de masina si motorizare.

Bafta dpfistilor!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut din nou,@Boggy72 - referitor la partea cu rodaju, hmm...ce sa zic, eu unu nu am tinut cont deloc de el. Chiar in seara cand am ridicat masina de la dealer am facut un drum Bucuresti-Petrosani, si pe autostrada Bucuresti-Pitesti am ajuns la 190 km/h (nu-mi dadusem seama de viteza cu care circulam) si cand m-am uitat pe bord, am mai redus viteza. Am incercat prima mie de km sa nu o forjez, dar dupa nu am avut nici o mila de masina.

Si acum o accelerez si o turez cat pot de mult, dar nu am probleme cu DPF-ul. Ce sa zic, toate problemele au disparut dupa ce am inceput sa alimentez cu Top Euro 4. Acum nu zic ca asta e cea mai buna motorina pentru toti, si nu o recomand neaparat. Doar va spun care e situatia la mine.

Totusi cum am mai scris, cand merg in aglomeratie, incerc pe cat posibil sa o tin pe la 2500 de ture, si am mai spus, la regimul asta de mers nu am mai avut probleme cu DPF-ul.Boggy, ti-am zis si cu cateva posturi mai inainte, chiar mi se pare dubios la cat de repede ti s-a aprins tie DPF-ul, mai ales ca in mod cert ai ultima versiune de soft pe masina. Eu am ridicat-o pe 22 iunie, si aveam ultima versiune.

Sfatu meu e sa faci presiuni la service, ori sa vina cu o solutie, ori sa-ti schimbe masina. Legislatia actuala iti da dreptul sa schimbi un produs care are un defect din vina producatorului, daca te intorci de cel putin 3 ori la delaer (vanzator) cu aceeasi problema (cazul DPF-ului la noi) in perioada de garantie. nu sunt avocat si nu pot sa dau foarte multe detalii despre aceasta chestie pentru ca nu am facut niciodata lucru asta, dar stiu ca se poate. In alta ordine de idei, eu unu sunt multumit de masina. Cum am zis nu am avut mila de ea deloc, in afara orasului nu conduc deloc constant, si nu mai am probleme cu acel DPF absolut deloc.

Am facut vinerea trecuta (pe 2 noiembrei) si prima revizie de 15 000 de km si totul e ok cu masina. Pretul reviziei a fost de 580 RON, schimbat filtru de polen, habitaclu, schimbul de ulei (normal) si manopera. In rest nu am avut alte probleme cu masina (scuze de offtopic)Mai mult de atat nu stiu ce as putea sa le spun celor care inca au problema cu DPF-ul. Eu unu nu am probleme cu el, si am dat cam toate detaliile pana acum care au fost masurile pe care le-am luat (mers constant pe la 2500 de ture, alimentat de la Petrom cu top euro 4), iar in afara localitatilor, nu am vreun regim de mers, pur si simplu depasesc tot ce intalnesc pe strada, si pe autostrazi, cand am drum merg mereu cu peste 200 la ora.

Sa fie oare nepotrivit stilul meu de condus, imi place sa accelerez brusc intr-a doua sa a treia, dar nu cu pedala la fund,si nu trec de 3000-3200 rpm.
Si eu fac chestia asta, cand nu e trafic, si nu acclerez doar pana la 3000-3200 de ture, ma duc pana la rosu cu ea pentru simplu fapt ca imi place cum ma baga in scaun, dar dupa preventiv mai fac cativa km la acceleratie constanta, ca sa fiu sigur ca nu se trezeste DPF-ul si are vreun cuvant de spus :DWeek-endu asta chiar am forjat-o excesiv, si la un moment dat a inceput sa stea la 1000 rot/min (asta pt mine e primul semn ca DPF-ul incepe sa fie incarcat), si atunci am inceput sa merg constant cu ea, si si-a revenit back la 800 rot/min la relanti (martoru de bord nu s-a aprins) Modificat de GeorgeB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!

Credeti ca cei de la Skoda o sa rezolve in viitor problema dpf-ului?

Prima data cand sa aprins la mine a fost la 3000 km dupa o aglomeratie infernala in Bucuresti, adica mers 2 ore bara la bara(treapta de viteza 1 si 2).

Atata timp cat, ai vazut si tu, e scrisa in manual 'rezolvarea'..ma indoiesc sa intervina o rezolvare in adevaratul sens al cuvantului pe acest motor TDI PD 170 CP.

Poate ca rezolvarea va veni cand se va monta pe Octavia RS TDI un motor commonrail cu o putere cel putin identica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

George B, sa-ti dea Dumnezeu sanatate si masinii tale viata lunga. Dar sa stii ca rodajul l-ai facut zob. Nu asa se foloseste o masina noua, in fine...nu mi-o lua in nume de rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si acum o accelerez si o turez cat pot de mult, dar nu am probleme cu DPF-ul. Ce sa zic, toate problemele au disparut dupa ce am inceput sa alimentez cu Top Euro 4. Acum nu zic ca asta e cea mai buna motorina pentru toti, si nu o recomand neaparat. Doar va spun care e situatia la mine.

George, nu ai avut nici o problema, dar dupa ce ai inceput sa alimentezi cu Top Euro 4 au disparut toate problemele!!! :rolleyes: Detaliaza te rog.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mario75 Daca citeai ce am scris in post-urile anterioare ai fi vazut ca mi s-a aprins si mie acel martor DPF de 3 ori, si de fiecare data aveam OMV euro 5 in masina. Cand am alimentat cu Petrom Euro 4, mi se ridica destul de des la relanti la 1000 de ture dar martorul de bord pt DPF nu mi s-a mai aprins, iar acum cand bag Top Euro 4, masina se comporta OK fara sa se mai ridice la 1000 de ture la relanti aproape deloc (s-a ridicat week-endul asta dupa o lunga perioada de timp, pentru ca am alergat-o excesiv).

@Doru_14 - merci mult de urari :) Nu ti-am luat-o in nume de rau. Stiu ca nu m-am comportat frumos cu ea...dar asta e. Sanatosi sa fim :). Oricum nu o voi vinde vreunui membru de pe forum ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles acum George, nu te supara dar parea haioasa exprimarea din postul tau. Am citit topicul asta de la inceput, dar cred ca mi-a scapat sau nu am facut legatura. Din cate am citit pe aici si prin alte forumuri - nu se simte bine de loc motorul asta cu o motorina superioara Euro 4. Daca Euro 4 scrie pe el Euro 4 trebuie sa bagi. Asta ca o concluzie pe care am tras-o eu.

BTW sa o stapanesti cu placere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@GeorgeB, stai linistit, nu te mai lua dupa ce zice lumea :) Sa le zici sa iti spuna cum si ce ai stricat la masina mergand cu ea asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca sunt cel ai ghinionist posesor de rs tdi.Am 2200 de km cu masina. Dupa ce am intrat in Iasi, venind de la Bacau si am parcurs vreo 15-20 km in aglomeratie,mi s-a ridicat relantiul la 1000 rpm dupa care,mi s-a aprins dpf-ul.S-a stins dupa ce am iesit oras indreptandu-ma spre Bacau.

M-am hotarat sa schimb carburantul, am alimentat-o cu efix E4 de la Rompetrol.Cu asta nu mi s-a mai aprins dpf-ul insa, daca o forjez la drum intins urca relantiul la 1000 rpm, si asta nu in oras.Banuiesc ca daca as fi mers in oras mi s-ar fi aprins din nou. Sunt foarte dezamagit de necazul asta.

Referitor la reclamatia la OPC sa-mi schimbe masina, nu cred ca am vreo sansa, nefiind un defect aprinderea dpf-ului. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@GeorgeB, stai linistit, nu te mai lua dupa ce zice lumea :blink: Sa le zici sa iti spuna cum si ce ai stricat la masina mergand cu ea asa.

Nu imi faceam probleme oricum pe aceasta tema :lol:. Oricum trebuie sa va multumesc pentru toate sfaturile si parerile voastre, stiu ca sunt bine intentionate, dar nu imi fac probleme ca mi se va strica ceva pt ca nu am mers intr-un anumit regim in perioada de rodaj.

Cand nu voi mai fi multumit de ea o dau. Am mai avut masini, si am avut si masini mai puternice, tot noi, si nu m-a interesat niciodata sa le fac rodaju dupa carte, si nu am avut probleme deloc cu ele. Aicea pot sa dau exemplu un Passat 1.8 T MY 1999 care a fost forjat in ultimu hal, si in 2005 dupa un tuning radical inca mergea impecabil, dar e adevarat ca daca ai grija la rodaj, masinuta se comporta si ea la randul ei mai frumos cu proprietaru. Spre exemplu eu scot consum destul de mare cu a mea (RS-ul TDI), tocmai pentru ca nu am avut grija de ea deloc in perioada de rodaj ;), in rest, dpdv tehnic, toate bune, si oricum nu vreau sa o tin prea mult. A fot o alegre din lipsa temporara de buget avand alte prioritati acum.

@Boggy72 - intr-adevar ceva pare a nu fi deloc in ordine in cazul tau :D . Imi pare rau ca spun asta, dar se pare ca e o problema undeva. Ce masina ai condus inainte? E adevarat ca DPF-ul se aprinde repede daca masina e condusa intr-un anumit regim neprielnic acestui filtru de doi lei(mie daca imi dai orice masina cu DPF din grupul VAG pe mana, iti garantez ca in 10 minute ii aprind DPF-ul), asa ca eu tind sa cred ca in cazul tau vine de la stilul de condus, desi nu prea stiu ce sa zic mai ales ca ai spus ca nu o turezi prea tare si ca nu treci de 3000 rot/minAlta problema e si carburantu. Tu ai zis ca ti s-a aprins si cu Top Euro 4, dar de unde ai pus, poate era de proasta calitate? Mai incearca si alta motorina, si cand gasesti un tip cu care ti se pare ca merge cat de cat ok, ramai pe aia, nu schimba excesiv nici tipul de carburant.

Din cate am citit pe aici si prin alte forumuri - nu se simte bine de loc motorul asta cu o motorina superioara Euro 4. Daca Euro 4 scrie pe el Euro 4 trebuie sa bagi. Asta ca o concluzie pe care am tras-o eu.BTW sa o stapanesti cu placere
Nu m-am suparat absolut deloc :D. De-asta e forum, sa discutam si sa ne spunem parerile,pozitive sau negative, si sa cerem lamuriri cand e cazu ;)Referitor la motorina, la aceeasi concluzie ca si tine am ajuns si noi (mai vorbesc cu posesori de RS TDi care sunt de aceeasi parere, dea-asta zic noi:)) Modificat de GeorgeB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

George cred ca ai dreptate.Masina nu cred ca sa aiba vreun defect, trage f bine, dupa ce am depasit 1800 de km, i-am dat talpa si m-am dus pana la 210 km/h.Nu am avut unde sa-i dau mai mult ca am, ajuns unul din urma.Ti-am zis, cu Efix E4 de rompetrol nu mi s-a mai aprins dpf insa cand o forjez la drum intins creste relantiul la 1000 rpm, sem ca dpf e la limita.E posibil sa se aprinda repede dpf-ul si din cauza accelerarilor mele scurte, cred ca se degaja mult fum atunci.Cat ulei ti-a consumat "agregatul"? Si care e consumul tau de motorina mediu?

Modificat de Boggy72
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul mediu de cand o am e 9.3 (15000 de km rulaj). In Bucuresti am scos si consum de 14, 15 mers bara la bara, iar in afara nu am scos niciodata mai putin de 6.4. In general pe drumuri intinse (3, 400 de km) scot un consum undeva in jur de 8l/100km)

Ulei, hmm....am completat un litru si 300 de ml pana la revizie, dar am forjat-o foarte tare.

E adevarat, ajunge foarte repede la 210 km/h :D. Am ajuns pana la 230 de km/h (pe kilometraj, nu viteza reala). Totusi, conducand mereu la viteza mare, am fost nevoit sa completez asa mult ulei.

Deasemena, daca o vei conduce mereu la viteza mare, iti recomand sa faci schimbu de ulei undeva pe la 10 000 km. Eu l-am facut pe la 14 600, si facea masina ca un tractor. Uleiu era super ars, si lubrifierea motorului nu se mai facea chiar ok. Dupa schimb, imediat a inceput sa toarca din nou frumos. Asta e doar un sfat, oricum nu se strica nimic daca faci revizia si implicit schimbu la 15000, dar in cazu meu ar fi fost bine sa-l fac mai repede.

Si ai foarte mare grija la viteza asta. Am vazut in ultima vreme atatia idioti pe strada de am ramas socat. Chiar am avut accident in judetul Gorj, dar din fericire nu a fot ceva foarte grav

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

George nu mai mai am 20 de ani,merg destul de tare, insa nu iresponsabil.Am calcat-o ca eram si eu curios sa vad cum se duce.Nu vitezele mari ma incanta,mai tare ma "excita" reprizele cand ma lipeste in scaun.Sunt curios care sunt senzatiile la tfsi-ul de 200 Cp.Cred ca e mai demential.

Consumul meu de motorina e identic cu al tau, nu am reusit sa scot sub 6,5 l/100 km chiar daca am mers ca "mortul" Nu cred totusi sa fie vreun defect.Oricum specificatiile de pe carte referitoare la consum sunt absolut optimiste(4,5 l/100 km la drum intins)

Pe joja de ulei nu m-am uitat, insa la 2000 de km nu cred ca a papat prea mult. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!