Jump to content

Fum ALB la esapament, Miroase a ARS


InsomnIA
 Share

Postare recomandată

era prea imbacsit. si bani de altul nu-mi permit acum.

si am decis sa merg fara.

vad cum ma descurc in septembrie la itp. cica ar fi solutii

salutare am avut si eu aceleasi probleme cu al meu nu mai stiu sigur daca am vazut bine dar parca ai motor de 74 kw la masina in sensul ca turbina de doua ori schimbata s-a rupt axul si ulei la greu pe evacuare si pe urma la service am constatat ca era si chiulasa stricata si alte 4 injectoare reconditionate , in fine nu ca as vrea sa ma auto compatimesc dar as vrea sa dau si eu catalizatorul out ca nu mai scap de fum albastru si am citit si se zice ca cam de pe acolo ar fi mersi mult anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare tuturor!

Am patit-o si eu de curand, in sensul ca brusc motorul a inceput sa se auda ciudat, cu un suierat pronuntat si parca nu mai avea putere. Am tras pe dreapta dupa vreo 200 m si am observat ca la accelerare de pe loc scotea foarte mult fum alb. Am oprit motorul si la sfatul mecanicului (care a zis ca s-a dus turbina) am verificat nivelul uleiului care ajunsese la jumatate intre minim si maxim. Dupa o pauza de 20 de minute am incercat sa o mut 100 m pina in cea mai apropiata parcare dar am constatat ca simptomele disparusera! De atunci am mai mers cu ea aprox. 20 de km si nivelul uleiului este neschimbat, iar motorul suna acum ca de obicei si nici fum alb nu mai scoate.

Masina este un VW Golf III 1,9 TDI 90 CP (motor 1Z), fabricat in 1996 cu aproximativ 300k km la bord. In afara de ultimii 12k km a fost rulata numai in Germania si mare parte pe autobahn, unde a fost forjata cu 180 km/h. La ultima verificare (vizuala, cam cu o luna inainte de incident) mecanicul a spus ca turbina pare OK, nu avea urme de ulei sau ceva asemanator.

Ce parere aveti, ce ar putea sa aiba si ce ma sfatuiti sa fac in continuare?

Modificat de Tanaka
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LuCy_Medias

Daca mergi cu masina, ca batranii,se mai infunda si TURBO,mai dai si tu talpa,4500rpm,cateodata cand poti,mai baga in a 3 a si dai blana....dar nu sa urce la 5000 rpm...doar la 4500 e de ajuns...Daca mergi cu ea,usor,la turatii mici,atunci se infunda turbo!

era prea imbacsit. si bani de altul nu-mi permit acum.

si am decis sa merg fara.

vad cum ma descurc in septembrie la itp. cica ar fi solutii

Cam ce solutii ar fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Astazi de dimineata am patit si eu ceva asemanator, in sensul ca in treapta a III-a de viteza motorul pierdea din putere si nu intelegeam de ce. Abia cand m-am oprit la semafor si a venit fumul din spate mi-am dat seama ca am o problema mai mare decat credeam eu. Acum din spuse, din citite pe forum si din auzite ar putea fi doua cauze. Ori s-a dus turbina, ori s-a dus garnitura de chiulasa. Partea cea mai ciudata este ca la mine uleiul nu a scazut sub nivelul minim admis.... ba mai mult este peste nivelul minim admis si este cumva spumat... si-a schimbat culoarea si parca face spume. La service-ul la care ma duc in mod regulat mi-au facut o programare abia pe vinerea viitoare numai ca nu am rabdare sa stau pana atunci in ceata.. si in plus m-ar costa 300 ron doar constatarea cauzei. Voi ce credeti? Este turbina sau poate fi si garnitura de chiulasa? Antigelul din vasul de expansiune nu si-a micsorat nivelul sau cel putin nu vizibil, nu sunt pete de ulei in el. Astept ajutorul vostru !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am alta pb daca o fi pb ...

cand stau langa masina cu motorul la relanti noxele ce ies de pe esapament miros f rau aproape ca ma intoxic :ceuameni:

am curatat EGR dar se pare ca degeaba

la voi cum e ? sau "asa fac toate" ?

nu scoate fum deloc ...

Modificat de THE ROCK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu pot sa zic ca ma intoxic pe langa a mea da simt ca miroase mai tare decat la altele tot euro 3. Banuiesc valva egr. Dupa ce am curatat-o, cateva porniri chiar simteam mirosul ala specific euro 3 parca mai curat, da n-o tinut mult. Am observat ca tija aia ce lasa gazele sa recircule (din interiorul egr) se misca foarte greu, ii aproape intepenita, poate de acolo ii problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici una nici alta. http://vwforum.ro/index.php?showto...950&hl=ulei

Nu mai circula asa ca risti s-o ia turbina pe ulei si te poate costa motorul.

Ok o sa verific si am sa revin cu amanunte. Din cate am citit eu pe forumul acela probleme pot aparea din maimulte directii. Multumesc si sa auzim numai de bine!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

am si eu aceeasi problema. dar numai cand stau pe loc,la relanti,iese un fum alb. ce sa fie? cand accelerez nu mai este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu fumul alb apare cand se duce garnitura de chiulasa si intra apa in cilindri. Si nu e fum ca e abur. Urmareste daca nu se consuma apa sau ajung gaze in vasul de expansiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragos, nu cumva iese doar in primele momente dupa pornire? Nu cumva te afli in situatia asta?

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am patit-o si eu. :rolleyes: Brusc si fara nici un avertisment, am simtit ca nu mai trage si in urma mea, un nor de fum alb. Din ce in ce mai mult fum. Si la relanti scotea, insa mai putin. Daca o turam, scotea foarte, foarte mult fum alb, dens. Asta, acum 2 zile. Am verificat uleiul si antigelul. Antigelul era Ok, insa uleiul era pe minim, chiar sub. Am mai mers cu ea vreo 4 km, fara sa o fortez. Cand am ajuns acasa, am verificat din nou uleiul. Nu se mai vedea deloc pe joja. Ba chiar s-a aprins si martorul in bord. Am chemat un mecanic sa verifice, sa-mi spuna ce are. A scos furtunul cel gros dintre filtrul de aer si turbina si a verificat axul/paletii turbinei. :cool: Am verificat si eu apoi, si era clar : axul rupt.

Intrebarea mea este: se poate monta o turbina de la un Passat de 136 cai, daca are aceleasi prinderi? Nu de altceva, dar nu stiu sigur daca o sa gasesc pentru modelul meu, in apropiere (AJM, 115 cp, din 2000) si am in oras mai multe Passat-uri la dezmembrat, dar toate sunt modele mai noi. Am zis de 136 pentru ca de la motor mai slab mi-este ca nu va mai functiona in parametrii normali.

Modificat de dori_x
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merge. Vorbeste cu Cipos sa-ti dea eventual o turbina de 131CP plug&play.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Aviz celor carora le-a scazut nivelul la uleiul din motor din cauza turbinei....dupa inlocuirea turbinei,verificati axa cu came si tachetii care sunt foarte sensibili daca nivelul de ulei este foarte scazut!La mine dupa ce,timp de 5 secunde de mers cu axul turbinei rupt,am constatat ca mi-a stricat si axa cu came si tachetii!Pierzand presiunea de ulei si nivelul mic,face ca tachetul sa se descarce si il "bate" in cap imediat,iar de aici rezulta si "rotunjirea" axei cu came!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum doua zile am patit si eu aceiasi traba,sa rupt axul de la turbo. Bine-nteles fum alb,putere scazuta si ulei consumat. Fiind la vreo 80 km de casa trebuia sa fac cumva sa ajung

inapoi asa ca am luat o bila de 4mm si am infundat conducta care unge turbo,fumul a disparut si incet incet am reusi sa o aduc inapoi,de-acuma inepe distractia(turbo,ulei,filtre...)

Modificat de AlinArad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stimati colegi,

de 3-4 zile passat-ul meu an fabricatie 2003, 130 cp, a inceput sa scoata fum negru si dens atunci cand o "calc", am fost la test si nu a iesit nici o eroare. daca nu am fost suficient de explicit imi cer scuze si astept sfaturile sau intrebarile voastre. va salut cu respect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Altfel cum merge masina? Ce fel de test i-ai facut? Eu as miza pe injectoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe o anumita marja de turatie motorul un mai trage, nu mai are putere. am mai observat ca daca am clima inchisa atunci cand turez motorul baga aer prin prizele din habitaclu.tester pentru injectoare(unul este un pic la limita parametrilor"nu mai este ca nou"), turbina("la turatia respectiva ar fi trebuit sa urce pana la 1900-2000 la tine s-a dus pana la 1700"), in rest nici o eroare. verificat debitmetru, schimbat furtun turbo (cel cotit din partea stanga fata ca dadea ulei pe acolo)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare.Am o problema si eu,poate ma puteti ajuta.Am spart baia de ulei si am mai mers vreo 7km pana s-a scurs aproape tot uleiul.Dupa ce am reparat baia se aude un suierat la turbina.Odata cu scceleratia creste si suieratul,dar scoate fum alb nu foarte tare dar mai mult decat de obicei.Mentionez ca am passat 4motion,V6,2.5tdi 2002.Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine va invata pe voi fratilor sa mai mergeti cu masina dupa ce ati spart baia de ulei???

In momentul in care auzi un "zdrong", te opresti si vezi ce-ai facut.

In fine...

Fumul alb poate fi si rezultatul arderii uleiului strans in catalizator.

Suieratul turbinei nu e un lucru bun. Saptamana trecuta am schimbat o turbina la un prieten dupa ce nevasta-sa a facut FIX acelasi lucru care l-ai facut si tu. :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, cred ca am o problema cu masina din semnatura. La fel ca un user anterior, cand sta masina la relati si chiar si in mers mirosul de la esapament pare foarte toxic nicidecum miros specific euro 3. Fum nu prea am inafara de momentele cand e frig afara si pana se incalzeste motorul scoate fum sau abur. Ulei nu imi mananca la turatii normale iar antigelul mi-a disparut cu ceva timp in urma dupa o schimbare de distributie dar dupa ce am completat nu a mai scazut(impreuna cu mecanicul am pus problema lichidului de racire pe seama schimbarii distributiei dat fiind faptul ca nici caldura nu mi-a dat pana nu a scazut lichidul - probabil nu s-a aerisit instalatia de racire si din cauza asta a scazut).

Ce poate fi oare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

astept si eu raspuns la postul lui voicud.si la mine miroase tare rau fumul.si e puturoasa tare, consum ridicat.mai am o skoda 1.9 tdi model I.nici nu se compara cu passatul.aia zburda nu gluma.ma baga in scaun pe cand passatul abia se taraie.e cineva din iasi care ma poate ajuta cu un log la motor.am cablu de diagnoza.nu am laptop momentan.pe saptamana viitoare daca ma poate ajuta cineva cu un test.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

voicud, scoate furtunasul de la egr si sunt sane mari sa ai o surpriza, placuta.

funKys, si la tine e valabil, partea cu mirosul si fumul. Pentru lenea din ea tre. facut clar diagnoza. Ce poti face fara diagnoza, scoate mufa de la MAF, vezi ce zice, la fel poti sa ai o surpriza, placuta. Daca nu, mai sunt destule de verificat, numai cu diagnoza, sau mai poti verifica manual si actuatorul la turbina. Toate cele bune.

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai, daca in afara de mirosul gazelor evacuate, totul e ok, nu ai de ce sa te agiti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am scos maf-ul, merge mai rau.egr-ul a fost curatat.o problema care cred eu ca ar fi e turbina, dar nu mi-a dat limp mode niciodata este un furtun sub turbina plin de ulei ars.cat m-ar ajunge sa-l inlocuiesc si sa-i schimb n75 sau cum s-o numi senzorul ala din fata care tine de vacuum?multumesc mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!