Jump to content

Diferente 1,9 TDI 115/130 cai


Junker
 Share

Postare recomandată

Stiu ca exista motoare de 1,9 TDI de 115 respectiv 130 de cai care au respectiv 5 si 6 trepte,ce nu inteleg este diferenta dintre motoare efectiv(turbina,intercooler etc)sau este doar o diferenta de chip(adica poti doar printr-o simpla schimbare de chip sa faci din 115 130 de cai).Si inca ceva...treapta a 6 te ajuta doar la consum sau si la atingerea unei viteze mai ridicate...am vazut ce a facut zGB cu TDI-ul lui si nu pot spune decat respekt. :D

Si inca ceva.Cine stie AJM de 115 cai cati nm are 285 sau chiar 310.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu eu. Am impresia ca pe motoarele 130 (ca al meu AWX) este alta turbina decat pe cele de 115.

Pe motorul de 130 de cai la cutia cu 6 viteze castigi putin la cuplu, parca 30-35 Nm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai acum am aflat ca AJM are 285 de nm si mai spun unii ca ar fi destul de slab ca motor si ca ar fi scos din fabricatie in a 6/2000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu si motoarele de 115-116cp au 6 trepte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am numai cuvinte de lauda despre acest motor. Adevarat, nu-i cunosc istoricul dar din cate stiu, e primul motor pd al grupului VAG. A echipat mai mult Passat si A6, precum si Bora si Sharan, fiind un motor mai scump. De fiabil, e super fiabil (din proprie experienta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar in ceea ce priveste diferenta intre un 1.9 si 2.0 TDI aceasta consta doar in turbina? si diferenta de 0.1 l care inseamna 0.1 dm cubi ?

OT : Nu avea rost sa pornesc un nou topic pentru ca e o discutie similara.Rog daca se poate sa-mi dati un raspuns.

Ca sa termin complet cu similitudinile acelasi lucru il intreb daca este valabil pentru 1.9 tdi 105 cp si fabia RS 1.9 si 130 CP.In sensul ca : ce trebuie montat strict pe 1.9 tdi (semnatura ) ca sa fie identic cu 1.9 fabia RS ....nu o sa pun in aplicare sunt si eu curios nu sunt asa de pornit :salut:

OBS: diferenta dupa chiptuning intre cele 2 ar fi de 0.8 s .mai mentionez ca masa RS-ului este 1245 iar a golfului 1445 kg

Va multumesc!

Modificat de dannyb_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am AJM de 115cp pe passat,chipuit la 160.000km in prezent are 200.000km si nu am schimbat decat debitmetrul de aer la motor.In schimb merge de rupe mai ales dupa remapare.Cuplul original este de 285nm la motoarele AJM.

P.S. a mea e in 5 viteze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

ajm meu are 1896 ,5 trepte si destul de ciudat la 250 mii km merge excelent ....nu am nici pe dreq,injectoarele pe vag au iesit f bine (unu singur are -0.14...dar am inteles ca marja de eroare este pana la -+2.50 fara sa pun vreodata tampenii de curatat injectoare) debitmetrul merge ca nou si nu a fost schimbat,singura pbl a fost cu turbina care a trebuit curatata...

p.s 1)am facut o alfa 147 de 120 cp (acum mai depinde si de sofer dar pana la 160 a stat la o masina in urma mea ,mai mult nu a permis traseul) si cu 4 oameni in masina m-am dus la 200 si se ducea la 210 cred eu din moment ce eram la 4200rpm ,daca eram singur cred ca ma duceam si mai bine

2)am chinuit un mondeo de 115 cp de ia venit rau ,ala singur in masina si eu cu ink 3

deci daca AVF este de 130 cai si are 1896cm3,ajm la fel, in afara de turbina ,care mai e diferenta?????

apopos stiu(poate prost ) ca astea de 115 unele au 285 nm ,altele 310 nm sau cevade genul alea de 310 din cate am auzit s-ar duce la 210 constructiv (mda...si a mea scrie ca se duce la maxim 200...si sigur pot ajunge la 220...nu cunosc marja de eroare a indicatorului la viteza asta ...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la motoarele de 116 cai tubina este vnt 15 iar la 130 de cp este vnt 17, dusele la 116 cai sunt un pic mai mari ca cele de 101 cp, dar marea diferenta fata de motorul de 101 cp este softul la cel de 116

Modificat de cipos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica eu ca sa il fac identic cu cel de 130 sau cel de 150 (eu am de 116 cai) ar trebui sa schimb turbina,injectoare plus softul care e esential?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Salut,

Mie Voine mi-a spus ca pe AJM-ul meu la 115CP il poate urca la 145 - 150CP fara sa modific nimic la masina, doar ca imi da cuplul de la 2300ture in sus sa nu busesc ambreiajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...

salut, voiam sa va intreb daca se potriveste o turbina de 130 cp pe un passat 115 cp ATJ ..Am gasit-o mai ieftin si vreau sa stiu daca am ce face cu ea ...multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice turbina se poate adapta..daca au aceeasi geometrie..cu o flansa adaptoare..da i un pm lui Cipos :) cel cu postul numarul 10 ! Scuze de OffTopic :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vorbi prostii. Nu e nevoie de nici o flansa.

Turbina potriveste la fix, mai putin iesirea spre intercooler. La cea de 131cp e cuplaj, la cea de 115cp e cu colier. Dintr-un furtun de 131cp crapat, se poate taia cuplajul cu o parte de furtun si se adauga la furtunul existent pe masina cu 115cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit tot topicul si vin cu o intrebare.

Motorul este un AJM de 116 cai si 310nm cuplat la transmisia in 6 trepte. Are montat powerbox in germania la 75 mii km (asa am luat masina) si are 130 cai cu acesta. Intrebarea mea este: cuplul a crescut sau nu? Nu am avut unde sa testez acest aspect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel putin cuplul a crescut. :)

Cuplul e cel ce il simti ca te infinge in scaun la accelerare. Puterea o simti la turatie mare (~4000 rot/min)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu diferenta dintre cuplu si putere. Dar am vazut multe chip-uri care nu cresteau cuplul motor sau daca il cresteau, diferenta era infima (10-15nm).

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
gunitcosmin93

Salut,stiti cumva daca pot pe un golf 4 in loc de AXR sa pun motorul AVB dar cu anexele mele de axr?,din ce am vazut motoarele sunt aceleasi de 101 sunt identice doar injectoarele si restul anexelor sunt diferite si baia de ulei,dar baia as putea puneo de la motorul meu...motorul meu nu mai merge si am un a4 de anglia cu motor avb si as dezmembrao sa iau motorul de pe ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune-l linistit. Si lasa si injectoarele lui daca sunt mai bune. :)

Uite aici ce-am facut eu.

Iti trebuie anexele de pe motorul tau, capacul de culbutori al tau, baia ta, sorbul de la pompa de ulei a ta, capacul inferior de la distributie tot al tau si... restul te prinzi tu pe parcurs.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Bun topic...n-o sa mai pornesc altul insa vreau sa ajung undeva mai departe. Comparatie intre 1.9 TDI de 101 vs 131 cai. AVB vs AWX sau AVF. Sunt diferente la nivel de interne sau doar de turbina, intercooler, si implicit soft?

A venit vremea sa schimb axul cu came la AVB si intrebarea ar fi in primul rand daca se poate si in al doilea rand daca m-ar ajuta cu ceva sa pun un ax cu came de AWX sau AVF. Sunt identice, se potrivesc, au alte unghiuri camele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

buna baieti am si eu un ajm 115cp in 6 trepte sedan 2001 :icon_cheesygrin:  . Se poate urca in putere fara sa crape ceva? (doar din softare)  :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!