Jump to content

Cum vi se pare suspensia la Fabia


pacostiro
 Share

Postare recomandată

Aha .. mersi. Dar cum pot sa-mi dau seama de flansele din capul amortizorului daca mai sunt bune sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 120 L

    9

  • pacostiro

    4

  • Rock

    4

  • sveck78

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cati km reali ai ?

Se scot si se examineaza vizual.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fabiuta are 120.000km,dar masina e adusa acum 2 ani din Germania.  Nu stiu cand au fost schimbate amortizoarele ultima data .. de aceea am intrebat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Acum trei săptămâni am schimbat amortizoarele pe faţă. Acum câteva zile am sesizat că la viraje stânga sau dreapta se aude un zgomot de genul unui arc care se tensionează/detensionează. Zgomotul l-am localizat pe partea stângă în zona amortizorului, mai mult în partea de sus. Asemenea zgomote le aveam înainte de a schimba rulmenţii şi flanşele amortizoare din capul amortizoarelor pe faţă (martie 2013). Ce e drept, când au fost schimbate amortizoarele, băiatul de la service a desfăcut rulmenţii de la flanşe şi nu mai aveau pic de unsoare sau vaselină pe interior, erau uscaţi uscaţi. Le-a pus vaselină în interior pe canalul unde sunt bilele la ambii rulmenţi şi totul părea în regulă. După simptome, ar trebui să mă pregătesc să schimb iar flanşele şi rulmenţii de la amortizoare? Sau e posibi să fie altceva, arc nepoziţionat corespunzător....    

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca tu ai cercetat si e 100% ca zgomotul vine din stanga de la ansamblul amortizor-arc eu cred ca nu iti mai ramane de facut decat sa dai jos ansamblul si sa vezi in ce stare e flansa si rulmentul si daca arcul sta cum trebuie sau daca e in regula, sa nu fie rupt.

Totusi inainte sa te apuci apasate pe partea aia sa vezi si sa fii sigur ca vine de la amortizor-arc zgomotul si nu din alta parte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acolo este. Am pus pe cineva sa faca stanga dreapta maxim de volan si acolo e zgomotul. Arcul este intreg, si singurul lucru la care ma duce gandul este flansa cu rulment din capul amortizorului. Cand apas pe coltul masinii nu face, doar cand fac viraj si se inclina ansamblul amortizor-arc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde in ce stadiu este ca la flansa de obicei se aude cand te apesi de cateva ori pe masina dar poate ca la tine mai are unpic pana ajunge in stadiul ala cand te dispera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a rezolvat cu scârţâiala prin schimbarea rulmenţilor de la flanşele amortizoarelor. Când am schimbat amortizoarele, rulmenţii au fost daţi bine cu vaselină, ceea ce a atras mult praf de pe drumurile patriei şi a dus la distrugerea lor. Deci, nu mereu este bine să băgăm multă vaselină peste tot pentru o lubrefiere cât mai bună.   

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am aceasta Fabia 1.9TDI 100 CP (202000Km la bord) de aprox 2 saptamani si nu stiu ce sa cred dar am impresia ca ar avea nevoie de amortizoare. Ce marca de amortizoare ar fi cea mai buna pt ea?

Ceva idei din partea posesorilor de Fabia mai cu vechime.............

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat de cateva luni amortizoarele spate la fabia mea,am pus bilstein, 150 lei bucata.Se schimba foarte usor,mai ales daca ai un canal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc!

Asa am gandit si eu Bilstein sau Sachs...... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu am model combi si fata de hatchback are suspensiile mult mai tari,la drum zgrumturos e zgomot mare iar la linii de tramvai etrebuie sa incetinesc mult,in rest in viraje sta foarte bine 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea nu face zgomot la drum, iar in curbe sta binisor (e fabia nu bmw). Faza cu denivelarile (gen linii de cale ferata sau tramvai) asa e trebuie incetinit ff mult. O sa conduc si alta de proba sa vad cum sta pe strada si denivelari.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Domnilor in materie de amortizoare ce recomandati? Ce ati folosit pana acum pe langa echiparea originala si va multumit din punct de vedere calitativ? Eu o sa vreau in primavara sa schimb amortizoarele spate si nu stiu pe ce sa merg in principiu sunt o gramada de firme aftermarket iar diferentele de pret la unele sunt chiar substantiale. Momentan am o suspensie sport pe ea de la ta-technix iar spatele e pe gata si o sa vreau sa merg pe amortizoare stock (pt putin comfort) si raman la arcurile sport pentru reglajul inaltimii ( e coilover ).. in principiu din cate stiu eu daca pastrez arcurile sport ar trebui sa imi iau niste telescoape mai tari sau zic rau? (sunt contient ca pastrand arcurile sport diminuez durata lor de viata simtitor, dar asta e un risc ce vreau sa mi-l asum)

 

Ma gandeam la Bilstein :-??

Modificat de Antonik91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna tuturor. Am schimbat bucse amortizoare cu rulmenti lemforder si amortizoare gaz kaiaba. Nu a fost problema, dupa o saptamana am schimbat cauciucurile fata la vulcanizare a fost ridicata pe cric. Iar dupa aceasta uneori la viraje f stranse cand revin cu volanul se aude ca o detensionare a arcului (trosnitura ) pe partea stanga, rareori, cand fac pe loc nu se aude, mai des se aude la parcari laterale cand merg cu spatele si dupaia revin in fata . Stiti ce ar putea fi? Arcul se afla pe pozitie in oala amortizorului. Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut acele troznituri, am schimbat multe pe puntea fata si am ajuns la concluzia ca a fost de la suruburi punte fata, cel mai probabil cele 4 de 18 care tin consolele de aluminiu, inspre spate acestea au 2 intarituri de tabla care se mai tin in 2 suruburi de 13, mai sunt 4 suruburi de 16 care se infileteaza in caseta si care strang si consolele pe puntea de tabla pe care sta caseta, si mai sunt 2 de 18 la bucsele bratelor, atentie ca se infileteaza in aluminiu si nu cred ca ele au cauzat zgomotul.

De ce zic ca acestea sunt de vina? Dupa ce am umblat la ele ca am lucrat la puntea fata nu le-am strans tare fiindca asteptam cele noi si mi-a troznit masina doar o data dupa ce am iesit din garaj, apoi cateva saptamani pana au venit cele noi a fost liniste. Cele noi le-am strans la cuplu plus 90 de grade cum indica in manual si totul e in regula.

Poate nu ar strica sa cumperi suruburi noi, e cam 10 lei bucata in medie, 80 am dat pe cele 10 bucati de 16 si 18, cele de 13 le-am strans cat au mers la mana ca nu mai mergeau 90 de grade fiind intinse deja odata. Daca nu cumperi noi strangele bine cu simt de raspundere sa nu strici filete si daca le slabesti sa le schimbi verifica geometria.

Bafta!

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!