Jump to content

Pierd antigel


Lucionix
 Share

Postare recomandată

Si la mine se duce antigelul. Nu curge pe la nici o imbinare, spuma la busonul de ulei nu am. Nivelul uleiului nu scade deloc si nici nu creste. Culoarea uleiului ..neagra, ca la toate PD-urile. Mocheta uscata(exclus calorifer caldura spart). La motor tot uscat. Ma intreb nu poate fi vina termostatului (are 6 ani si 150.000km de cand e masina) care nu mai deschide la fel de bine si motorul se incinge, astfel ca se evapora apa din antigel pe la supara de suprapresiune din busonul de la vasul de expansiune. Spun asta pentru ca am citit ca indicatorul de temperatura din bord indica 90 de grade chiar daca apa e aproape de 110. La mine mai mult de 90 nu sare indicatorul si ma gandesc ca el sta la 90, dar lichidul deracire are 100-110 si atfel se evapora apa din el. Anul trecut am verificat antigelul si avea concentratie -36 grade. de cand a scazut am completat vreo 2 litri(concentratie -40grade) si acum reverificat are tot antigelul concentratie -40/-41grade. De aici am ajuns la concluzia ca e posibil sa se fi evaporat apa si concentratia sa fi crescut, cu toate ca i-as fi putut mari concentratia si prin completare? Culoarea antigelului rosie spre maro(probabil de la uzura morala ca are aproape 2 ani). Bule de aer in vas de expansiune nu apar si nici pete de ulei, nici macar grasimi ca de la ulei. Mentionez ca in 4000km am pus cam 2 litri de lichid concentratie -40grade. Consumul a inceput sa il aiba din august. Acum cu frigul s-a mai domolit consumul dar nu prea tare. Acum pe frig i-a cam 250ml/1000km

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dute pe autostrada so rupeo rau maxim ct cateva minute...si te presti repede si de uiti la borcan daca e apa ridicata ff mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum am luat termostat sa il schimb. Mi-e sa nu fie totusi vreun por in radiator sau sa dea pe la pompa de apa. M-am uitat si in spatele motorului la sonda de apă g62 şi e uscat. La calorifer nu. Furtune nu. Nu curge nicaieri. Pe dezaburire sau pe auto mi se dezabureste parbrizul imediat. E posibil in cazul

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ar fi sa curga pe undeva pe la motor s-ar vedea imediat pt ca antigelul dupa ce se usuca lasa o pasta roz pe unde a curs. daca apa iti dispare preponderent cand mergi pe autostrada (adica constant la turatii mai ridicate) eu inclin sa cred ca e garnitura de chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina are 150.000km reali si aproape 5 ani jumate. Consumul de lichid de racire de care zic a aparut doar la mers in oras nu pe autostrada. de 4 luni nu prea am iesit din oras, doar asa 20km dus si 20km intors cu mers normal pana la 120 km/h. O sa ma uit sa vad daca sunt pete rosii uscate pe la motor pe undeva. Sper ca nu e garnitura ca toata lumea are premonitia asta. :)

Mentionez ca eu nu forjez masina deloc, batraneste merg cu ea. O las sa se incalzeasca cum trebuie si nu dau in ea mai mult de 3000rpm.

Mi-am adus aminte de niste pete rosii care sunt in dreptul suportului motor de pe stanga, dar sunt pe langa suportul de cauciuc nu langa amortizorul ala mic hidraulic care e tot pentru amortizarea vibratiilor motorului. Petele au o roseata ca si culoarea pentru imprimante Magenta. Dar sunt uscate nu vad niciodata picaturi sau umezeala acolo, adica vreo curgere de picaturi.

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

petele alea rosii de la tamponul de motor sunt de la lichidul din tampon. alta boala clasica la passat.

urmele de antigel sunt albe spre roz.

Modificat de strumf11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost pe un drum drept 15km dus si 15km intors, am dat forja sa se incalzeasca si sa vad unde curge. Apa la vasul de expansiune nu a urcat deloc, nici temperatura la bord mai mult de 90 grade. Si am gasit beleaua. In vara am fost la un gratar la padure si am lovit masina de o cioată din lemn ascunsa in iarbă, in fata cu spoilerul unde se imbina grila centrala din spoiler cu grila de la proiectorul stanga. Lovitura a fost sub spoiler astfel că nici nu se vede lovitura. Atunci a indoit radiatorul de clima putin si conducta aia de ulei. Atunci nu am vazut scurgeri. Nici acum daca ma uit pe sub capota nu se vad scurgeri. Acum am dat jos de curiozitate grila de la proiectorul stanga si am dat la o parte perdeluţa aia de cauciuc care protejează pe acolo pe langa proiectorul stanga si am vazut scurgeri de antigel cam in dreptul colţului din stanga jos a radiatorului. Am luat si am verificat la gust ..e antigel. Se mai vede un plastic crapat acolo, cred ca e suportul pentru radiator. Am cam incurcat-o. La primavara dau jos bara fata si vad ce pot face. Bine ca stiu de unde e problema si ce probleme nu am(garnitura chiulasa, termoflot, etc). Va multumesc ptr sfaturi, toate bune si :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Salut,

Am si eu pierdere de antigel si un bolborosit undeva in bord (un mecanic a zis ca nu e de la vasul de antigel, adica nu de acolo se aude, in urma unui test efectuat impreuna: eu acceleram, el se uita :vaidecapulmeu: ).

As vrea sa stiu daca o verificare a compresiei pe cilindru poate sa infirme ipoteza chiulasei sau a garniturii.

Multumesc!

Numai bine!

Mosu'

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu aparare pe tesut de compresie..... pur si simplu te duci pe un drum si o arzii blana cat poti de mult ..... si apoi te uiti la borcan daca da apa pe la supra plin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Swat Cat, multumesc pentru raspuns. Ideea e ca vreau sa exclud cat mai multe variante: garnitura de chiulasa, pompa de apa, termostatul (am citit pe aici ca desi e putin probabil se poate intampla sa pierzi pe acolo antigel), sistemul de racire si ce mai poate fi.

Ma gandeam ca daca e de la chiulasa presiunea care "scapa" pe la cilindru s-ar vedea la un test al compresiei pe acel cilindru. Mi s-a spus insa ca acea compresie pierduta este compensata. Nu am inteles cum si de ce dar ...

Mai frustrant e faptul ca de vreo 1000 de km parca nu am mai pierdut antigel iar bolborositul din bord pe care il auzeam cam tot timpul acum nu se mai aude asa des. De reparat singura ma indoiesc ca se repara :rolleyes:, sper doar sa nu se duca naibii cu totul ;)

Daca aveti idei despre cum se pot elimina diferite componente vinovate pentru pierdere va rog sa vi le impartasiti! ;)

Numai bine!

Mosu'

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mosu' pai hotaraste-te; daca vrei sa ii dai de cap, nu poti decat tu sa-i faci diagnostic. Ti-a zis Swat Cat bine - vezi intai de garnitura (dai in ea mai tare - ca sa ai presiuni mari in camera de ardere, si daca scapa. atunci sa scape) si vezi daca pierde gaze in lichidul de racire. Dupa aceea, ar trebui facut un test de pierderi (de preferat cu motorul incalzit bine) - e o scula care tine circuitul de racire sub presiune cu motorul oprit.

Eu as banui schimbatorul de caldura de la EGR - bineinteles daca echiparea ta il are, si daca garnitura de chiulasa e OK.

Daca tot stai cu drobul deasupra capului, sigur nu se repara singura (cum spuneai tu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru recomandari si pareri.

Intr-adevar nu se repara singura. Am vorbit deja cu 3 mecanici. Cel mai probabil este garnitura de chiulasa defecta insa am fost sfatuit sa mai astept pentru ca momentan nu pare sa mai piarda antigel. Iar bolborositul s-a redus considerabil (in sensul ca se aude mai rar decat inainte). Acum practic astept sa se strice :icon_thumright: ceva si apoi sa o repar.

In momentul in care simptomele se vor agrava o voi baga in service si voi repara ce e de reparat. O sa postez si aici rezultatele.

Nu stiu ce este schimbatorul de caldura de la EGR si nici daca am asa ceva pe masina. :D

Numai bine!

Mosu'

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am si eu o problema. Dupa un drum de cativa km prin oras am oprit in parcare si cand m-am intors la masina, circa doua ore mai tarziu, am observat lichid de racire scurs. Din cate am observat nu mai curgea cand am ajuns eu si parea ca se oprise de ceva timp. Sub masina incepuse sa se usuce. Am verificat si nivelul lichidului era undeva aproape de limita minima. Am completat pana la maxim si am plecat.

Mi se intampla destul de fregvent sa mi se aprinda martorul in bord pentru lichidul de racire dar pana astazi nu am observat nici o scurgere si de fiecare data nivelul era bun.

Are cineva idee ce s-a intamplat? recomandari?

Masina este cea din semnatura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

sa va spun povestea mea.am cumparat masina in martie .dupa cateva zile sa aprins martorul la apa.am constatat ca vasul de expasiune era aproape gol.scotand joja de la ulei am constatat ca nivelul este crescut si uleiul are o culoare de cafea cu lapte.am refacut nivelul la apa sa vad cam cat se consuma.in 500 de km consuma 1l apa.mam dus la un service renumit unde dupa mai multe teste au ajuns la concluzia ca e garnitura de chiulasa sau chiulasa.mentionez ca nu fierbea motorul si nu bolborosea in vas.am hotarat sa schimb garnitura de chiulasa la acelasi service care mia recomandat sai fac si planul.toata operatiunea ma costat cam 1000 ron cu tot cu ulei si filtru.am plecat sa testez masina si stupoare apa se consuma in continuare. mam intors la service unde miau spus ca e chiulasa fisurata si trebuie sa o schimb.bani nu mai aveam asa ca mia venit o idee pe care am pus-o in prctica. am cumparat un flacon de 2+2 lichid pentru fisuri radiator pe care am dat 15 ron si lam turnat pe tot in vasul de expansiune cu motorul cald si in functiune.din momentul acela nu mi-a mai consumat nici o picatura de antigel si au trecut 6 luni de atunci.cineva spunea ca se poate infunda radiatorul de caldura dar eu am caldura normal daca ii dau la maxim te da afara din masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. E cu risc destul de mare sa se infunde. Depinde de noroc.

Cauzele scurgerii pot fi multiple:

- ceva furtun crapat sau uzat si scapa pe la imbinare.

- radiator cu crapaturi sau pori.

- garnitura de la pompa de apa.

- bujii de incalzire defecte.

Tot ce poti sa faci e sa speli bine motorul, pui antigel G12 rosu si urmresti urmele ca si de zahar ce apar pe undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da dar la mine antigelul se ducea in ulei deci doua posibilitati: garnitura de chiulasa sau chiulasa fisurata. garnitura am schimbat-o dar antigelul se ducea in continuare in ulei, deci era chiulasa fisurata. dar problema sa rezolvat cu 2+2 stop leac lichid.

Modificat de c o s m i n
Post dublu.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am auzit si eu de stop leak asta..nu altereaza calitatile G12?Ca tare as mai incerca..pierd antigel fara sa-mi lase urme vizibile pe furtune sau sub masina dar completez cam odata pe luna.Unde se duce habar n-am.Stiu sigur ca nu in ulei..o fi avand radiatorul vre-un por?

cornel4575 tu cata solutie din aia ai pus si de unde ai cumparat?

Edit:Cateodata mai scade si cu motorul oprit dar tot nu se vad urme sub masina.In schimb cand opresc masina dupa un traseu mai lung scutul de plastic e foarte putin umezit in partea dinspre roata stanga.

Modificat de speedo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat un bidonas de 2+2 stop leak si dupa ce l-am agitat si desfacut am vazut ca are niste depuneri maronii pe interiorul filetului bidonasului.E normal asa?Alea etanseaza?Culoarea lichidului e bronz/maronie cred ca va schimba total culoarea antigelului.

Inca nu-l folosesc astept un raspuns de la cine a folosit 2+2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu personal nu as folosi NICIUN fel de solutii "stop leak" care pana la urma au la baza material fin solid gen "nisip". Acel material va bloca nu numai porii prin radiator, furtune etc, dar se va depune si prin blocul motor acolo intapina un cot etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am folosit eu 2+2, exact culoare dinaia maronie avea si ii foarte gros ca si consistenta. Am strans umpic din "dinti" cand l-am bagat in vas da n-o patit nimeni nimic. Eu am o pierdere de 500 de ml pe AN, deci destul de mica si am observat ca si dupa ce am folosit solutia aia tot trebuie sa completez. In fine, anul asta am schimbat tot antigelul pentru ca nu-mi placea ce culoare are cu solutia aia dizolvata acolo. Eu zic ca de infundat n-are ce se infunda, ca doar ii facut sa repare, nu sa strice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

speedo la mine pierderea era mare 1 litru la 500 km si mai grav se ducea in ulei, si de accea am folosit tot flaconul o data. culoarea antigelului g 12 nu sa schimbat.depunerea de pe capac e normala eu l-am folosit acum 6 luni si de atunci nu mai am nici o problema de acest gen si cu caldua in masina stau f bine. calitatea antigelului g 12 nu cred ca o altereaza deoarece pe flacon scrie ca e compatibil cu toate tipurile de antigel. pe mine m-a scutit de o cheltuiala foarte mare deoarece trebuia sa schimb chiulasa si sunt f multumit ca am rezolvat-o atat de usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rectific. eu cand am pus solutia in instalatie aveam apa din cauza pierderii prea mari.la aproximativ o luna dupa operatiune vazand ca nu mai pierde de loc am dat apa jos si am pus antigel g 12.e posibil daca il pui in antigel sa-i schimbe un pic culoarea dar calitatea nu cred sa fie afectata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ce serviceuri recomandati in Bucuresti pentru schimbat garnitura si planat chiulasa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut! Va spun si povestea mea ca sa mai destindem atmosfera. Pana anul trecut am avut un golf4 1,9 tdi 116cp achizitionat in 2006 cu 140000 la bord. Masina foarte buna, am facut pana in 2009 iulie 60000 cu ea cand m-am hotarat sa o schimb cu un b6. in ultimul an observasem ca pierd antigel si completam nu prea des, insa in ultima vreme era cam suparator ca puneam cam des dar nu eram ingrijorat prea tare mai ales ca trebuia sa o schimb (nu asta era motivul pt care o schimbam ci faptul ca aveam banii si demult voiam un passat). inainte de a pleca in nemtia am zis ca sa-i fac o verificare si sa-i schimb uleiul si filtrele si-i zic la baiat in service sa vada si de ce pierd antigel (la misto). imi zice ca e de la pompa de apa si ca daca tot schimb pompa sa-i fac si distributia ca e timpul si ca sa merg in siguranta la drum. cat am pus botu, cat nu am zis ca hai ma sa fac si asta ca am sa vad eu dupa aia, pastrez fact. si poate mai salt la pret la vanzare cand ma intorc. am plecat cu socru-miu frumos si cand ma bag mai bine in scaun pe autobanda in ungaria, dupa 16 km de autob, ce "stop!....", s-a dus apa la 130, fierbea apa si m-am c...t pe mine (stai in camp la ora 14 la 35 grade afara). Am sunat la prietenii din germania la care mergeam, aia au vb cu mecanicul lor (supermeserias), m-au pus prin tel sa fac niste verificari pacolo si mi-a zis din teava prin tel ca e chiulasa si ca sa pun apa si sa ma tarasc usor cu 1400 de tur maxim cat pot merge si dupa aia vin ei sa ma ia cu platforma. Am facut 20 de ore pana aproape de stuttgart dar am ajuns totusi (tot opream si completam cu apa plata, cred ca a intrat total vreo 8l). noroc ca era in 6 trepte si tot mergeam cu 90-100 la 1400 de ture si chiar si asa mi-a mai fiert pe drum inca de 2 ori, pe germania. mi-a fost teama sa nu busesc motorul ca mai vindeam cu rahat dupa aia. In germania am luat a doua zi pasatul (era de la un hendler din localitate de la ei, iar masina o vazusem pe net intamplator, ei s-au dus cu mec s-au uitat la ea si au dat-o deoparte pana sa vin eu - cu avans) si apoi m-am dus direct la mec ala a lor. Bineinteles ca ce n-au vazut astia in romania (reprezentanta seat) ala a vazut in 2 min. Am lasat acolo golful la facut, ne-am intors cu pasatu si asta a fost. In august au venit si baietii in tara si mi-au adus golhuletu. schimbase nu numai garnitura ci si chiulasa cu totul (noua). Gratie prietenilor astia ai mei m-a costat doar piesele (500 euro), cel putin asa au zis ei, atat le-am dat (daca te duceai pe bune iti lua 1000 pe usor mi-au zis dar mec ala este prieten f bun cu ei). Pana la urma golful i l-am vandut lui cumnata-miu si e mai bine asa, masina f buna, merge super, n-a mai avut probl cu ea. Maine va spun ce-am patit acuma si cu pasatu' si nu e gluma, sunt om serios.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!