Jump to content

Pierd antigel


Lucionix
 Share

Postare recomandată

Revin dupa multa vreme cu noutati. Vad ca intre timp au mai aparut citeva pareri, dar nu cred ca au legatura cu situatia mea. Cum spuneam, mie nu pare sa-mi intre ulei in apa sau apa in ulei, ci doar sa pierd incet, in timp, lichid de racire care se vede, la drum lung picurind sub spoiler in partea dreapta a masinii. De asemenea, spuneam ca am testat eu insumi, inlocuind furtunul de retur cu unul transparent...am vazut foarte clar bule fine de aer(ca intr-o sampanie sa zicem) in jetul de lichid. Acelasi experiment pe masina unui amic a produs un jet continuu de lichid de racire, fara pic de gaze din motor. Inclin sa cred ca e intr-adevar garnitura de chiulasa. Explicatia pe care am primit-o pina la urma ar suna cam asa:

- instalatia de racire functioneaza la o anumita presiune(parca 0.5 bari); din cauza bulelor de aer care intra in instalatie presiunea se aduna si creste incet, dar sigur; dupa suficienti kilometri(cam la 1-2 luni) presiunea ajunge la 1 bar, moment in care se deschide supapa de suprapresiune din capacul borcanului, lichidul este aruncat prin capac, condus printr-o conducta mica si varsat sub masina, in partea dreapta.

Solutia pe care am gasit-o eu, ar explica putin si cauza mai inainte descrisa. Desi inca nu am schimbat garnitura, de 4 luni de zile nu mi-a mai scazut nivelul lichidului de racire nici macar cu o jumatate de milimetru, ci a ramas absolut nemiscat. Ce am facut de 4 luni incoace? IN FIECARE ZI CIND FOLOSESC MASINA, inainte de pornire, desfac capacul borcanului si eliberez presiunea adunata in precedenta zi de folosire a masinii. Se aude clar fisiitul aerului eliberat, STRING BINE CAPACUL LA LOC si plec. Operatiunea o fac mereu doar o data pe zi, in zilele cind folosesc masina, intotdeauna inainte de pornire, la rece. In felul acesta, cred ca evit adunarea presiunii bulelor de la o zi la alta, de la o saptamina la alta, de la luna la luna. Presiunea nu ajunge niciodata peste cea normala, astfel incit sa se deschida supapa din capacul borcanului. Daca inainte, cam la doua luni trebuia sa completez cu lichid, acum nu am mai pierdut nici macar o picatura de 4 luni incoace. De asemenea, masina merge foarte bine in rest.

Mentionez ca vreau sa schimb garnitura intr-un final si sa fixez problema definitiv...cind o sa am bani si o sa gasesc un mecanic de incredere, care sa se incumete. Ce vreau eu sa va intreb este:

- prin procedeul descris mai sus, de desfacere a capacului inainte de folosirea masinii si stringerea lui la loc, intotdeauna la rece, dupa ce masina sta cel putin o noapte, pot sa stric ceva??? afecteaza ceva in rau???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa inlocuiesti capacul de la vasul de expansiune cu altul de proba. El are 2 supape care cred ca la tine nu functioneaza corect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, dar ce anume te face sa spui ca nu functioneaza supapele din capac? Pare ca sint ok, tocmai ca prin supape se arunca lichidul, cind se deschid dupa acumularea peste normal a presiunii(probabil datorita bulelor care vin din motor). Referitor la procedeul descris de mine in postul anterior nu stie nimeni daca poate avea vreun efect negativ ????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit ca nu strici nimic. Absolut nimic. Tu deja ai o problema acolo. Iti dai seama ca ca nu e normal sa se intample ce ti se intampla tie!

Eu iti dau o idee daca zici ca esti asa de disperat! :rolleyes: Cel mai simplu, ia-ti o supapa care deschide la o anumita presiune. O improvizezi cumva pe capacul ala si atunci stii ca nu are cum sa ti se mai formeze suprapresiune acolo mai mult de o anumita valoare. O poti pune si atasata la un capat de furtun , unde iti e mai usor de conecatat. In mod evident ar trebui sa fie doar AER ceea ce iese. Evident ca asta e o solutie "ciobaneasca" insa destul de tehnica ca sa nu trebuiasca sa tot tii minte sa faci chestia cu capacul. PM daca nu am fost destul de clar in descriere a ceea ce m-am referit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am si eu acum probleme cu pierderea de antigel si cel putin am descoperit pe unde.In 6 luni am complectat cu 1 litru dar acum problema sa agravat .E si o parte buna ca am observat ca in fata picura cind sta in parcare putin antigel si la o verificare am descoperit ca pe marginile de jos a radiatorului de racire de o parte si de alta sunt cristale rosi si e umed.

Curios ca radiatorul din fata cel de la clima nu are nici o urma de lovitura sau alceva .

A mai patit cineva asa ceva?Sigur va trebui sa schimb radiatorul.

Stie cineva niste preturi?Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Mda, si eu vad pierdere de G12 din borcan...acum 2000 KM am facut revizia de 30.000 KM la ElcarGid, nivelul era la max....azi dimineata am vazut ca era la min si a trebuit sa adaug... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sal. eu am un var care a patit asa cu un passat 1.9tdi ajm.L a el dupa o tura mai in forta de cativa km manca tot brocanul de antigel.

Incearca sa vezi presiunea din furtunul tur, de la motor la radiator, dupa ce dai o tura mai in forta cu masina.

Daca furtunul e tapan si nu poti apasa usor pe el, inseamna ca ai presiune f mare. La al meu var ziceai ca este din lemn.

Remediul a fost: inlocuire garnitura chiulasa si neeaparat planare!. Nu este scump si nici complicat.

Acum furtunele sunt ff moi chiar si dupa o forjare maxima.

Noi am facut operatia singuri. Cost: 120ron garnitura si 40 ron planare. La un service bun manopera nu sare de 300ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@Lucionix:

Am acelasi motor AJM, tot la o Bora si EXACT aceleasi simptome(am citit cu atentie observatiile tale).

Ai mai rezolvat ceva?

Daca da, posteaza te rog sau contacteaza-ma pe mobil,sunt foarte interesat.

La mine a inceput in urma cu vreo 3-4 luni de zile si pana acum am fost la mai multi mecanici, dar degeaba.

Am schimbat si pompa de apa, inutil. ( curgea un pic si pe la ea dar nu ca sa goleasca borcanul, deci nu e pompa de vina)

Alte observatii la mine:

-furtunul de tur la radiator este destul de moale adica are ceva presiune in el dar pot sa-l strang cu mana, la tine cum e?

-cu motorul cald dupa un mers de 20-30 min prin oras,la bord am afisat 90 grade dar furtunul de retur de la radiator este rece ,radiatorul evident tot rece.Temperatura exterioara era de 12 grade iar climatizarea masinii oprita.

Sa fie termostatul de vina? am lasat-o in stationare la relanti inca vreo 10 min si in final s-a incalzit (!) si radiatorul.

Din ce am observat f.multi au probleme similare la VW si sunt f. greu de solutionat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, baieti vad ca problema asta da cam multe batai de cap fara insa a gasi o cauza clara.

Cred ca nu trebuie sa mai precizez ca si eu pierd lichid doar atunci cand fac un drum mai lung si turez masina,

in oras, chiar daca merg 1-2-3 saptamani e ok nivelul ramane constant.

M-am uitat cat am putut si nu prea vad scurgeri, pete, umezeala pe la furtune, radiator, pompa,

insa este umezeala in partea dr. langa far, chiar sub rezervorul pt. spalat parbrizul... am vazut ca s-a discutat despre posibilele cauze si am vorbit la tel cu colegul lucionix.

Eu ieri am fost la un mecanic priceput, care dupa ce i-am explicat cum si in ce fel pierde antigel a spus imediat ca este garnitura de chiulasa, a zis ca este sigur deoarece a mai intalnit cazuri similare.

Garnitura costa 1,4 mil insa manopera este 4 mil. ceea ce mi se pare ffff mult. In felul asta e mai ieftin sa cumpar antigel si sa adaug cand este sub minim.

O sa mai merg la Metrotehinca zilele astea sa-si dea si ei cu parerea

Am vazut ca cineva a rezolvat schimband termostatul, cat costa un termostat?

Intrebare: a remediat cineva aceasta problema? daca da, in ce fel

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine banuiam ca se pierde lichidul pe la stutul de scurgere aflat in partea superioara a vasului de expansiune.

Ca sa fiu sigur am scos racordul de la stut care conduce lichidul purjat inspre in jos si in locul lui am pus un servetel curat din din panza alba pe care l-am verificat timp de o saptamana de mai multe ori pe zi.

Concluzia:

-la mers normal prin oras nu se pierde lichid ,sau se pierde f.f. putin

-la mers mai in forta in afara , dupa primii 50 km servetelul era imbibat cu antigel (roz). Am inlocuit servetelul si dupa alti 50 km era imbibat si asta de antigel...............

Precizez ca temperatura la indicatorul din bord nu a crescut peste 90 niciodata nici macar milimetric, nu am mers fara apa si nu am fiert motorul niciodata.

Nu ma asteptam la asa ceva de la VW. Din ce fac astia garniturile, din zahar?

Eu deja sunt pregatit cu garnitura de schimb si un nou termostat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LUCIONIX daca nu ti-ai rezolvat inca problema te-as putea ajuta.am un mic atelier linga cluj.repar doar masini din grupul VAG.nr telefon in profil .succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am vorbit cu mecanicul meu, i-am explicat pas cu pas tot ce se intampla, a zis ca

- daca e poapa de vina - trebuie sa piarda pe acolo

- daca e garnitura de chiulasa - trebuie sa piarda pe acolo

- radiatorul de ulei - a zis ca nu are legatura

- termostatul - a zis ca putin probabil

am urcat masina pe elevator si am luat la puricat cu o lampa (ca sa vedem bine) toate componentele, racordurile, furtunele posibile. Ma durea gatul la cat am stat si m-am uitat pe sub masina

nu am gasit nici urma de antigel pe undeva

el a zis ca este posbil sa fie capacul de la borcan stricat, adica nu mai deschide garnitura lui, a explicat si de ce, pare logic

atunci cand mergi prin oras nu se face presiune mare si nu sunt probleme. Insa la drum lung si mers turat se face presiune in borcan, supapa de la capac trebuie sa elibereze treptat acea presiune, daca e stricata, blocata cum crede ca e la mine acea presiune se libereaza impreuna cu antigelul pe la acel stu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Laurentiu:

Capacul vasului etanseaza in zona centrala pe un diametru mai mic si pe acest diametru are o supapa, o vezi daca te uiti in capac; in exteriorul diametrului mic este un guler de scurgere -care si el e acoperit vizual de capac -unde se aduna lichidul refulat , guler care e in legatura cu exteriorul printr-un stut de golire indreptat in jos si pe unde pierzi lichidul in mers,fara sa stii.

Mie asta mi se pare f. grav pt. ca nu ai nici un mijloc de avertizare iar temperatura nu creste (de regula) peste 90.

Eu am schimbat la mine capacul (busonul) cu unul nou care insa lucreaza la fel ,adica refuleaza deodata mult lichid de racire, deci cel vechi nu era defect.

Verifica cat de mult se intareste furtunul de tur la radiator. Poti sa-l strangi cu mana?

In vas daca te uiti ai ceva urme sau puncte de negreala pe pereti? Miroase a gaze de ardere?

PS: Cu mine ai vorbit la telefon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, si scuze pt. comfuzie.

De cand am vorbit la telefon cred ca a trecut 3-4 saptamani, timp in care am mers zi de zi cu masina numai prin oras, si prin Bucuresti - cunoscatorii stiu ce inseamna asta!

- am verificat aproape zilnic nivelul lichidului si nu a scazut de loc

- furtunul de care spui tu nu este tare, insa eu l-am verificat de fiecare data imediat ce am oprit masina; trebuia altfel???

- m-am uitat in vas pt. a vedea eventuale urme de ulei, negreala - nu se vede nimic in neregula

Am crezut ca este de la capac si am cumparat altul, acum astept sa fac un drum mai lung ca sa vad ce se intampla.

Intr-adevar m-am uitat si eu mai atent la acel capac si este cum spui tu.

La tine cum mai sta treaba?, ai ajuns la o concluzie?, spar sa fie orice nu mai garnitura de chiulasa sa nu fie - este ultimul lucru la care asa umbla la masina

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,ai verificat bine furtunul dupa parerea mea, dar trebuie sa vezi dupa un drum mai lung cum e.

Cred ca e f. important sa stabilesti daca intr-adevar pierzi pe la vasul de expansiune, ti-as recomanda metoda cu servetelul pe care am descris-o mai sus (scoti stutul de prea-plin care iese f usor si il pui bine sa nu-l pierzi, apoi introduci usor coltul unui servetel in stut; servetelul il verifici f usor vizual daca e sau nu imbibat cu lichid roz, ar fi bine sa te uiti zilnic si mai ales dupa un drum mai lung).

Vezi ca eu pierdeam si pe la pompa, am inlocuit-o dar degeaba, ba mai mult acum ma gandesc ca s-ar putea ca scurgerile pe la pompa sa fi fost tot din cauza suprapresiunii de la compresie-asta e de multe ori e f greu de gasit o cauza exacta.

La mine de vina e garnitura, am motorul desfacut.

Am vazut garnitura, pare din metal nu prea imi dau seama cum s-a putut strica.......; pe chiulasa se simte o usoara adancitura in apropierea unui cilindru, mecanicul zice ca scapa pe acolo, i-am refacut planitatea. De fapt nici garnitura nu are un defect anume in locul respectiv, se vede doar ca scapa pe acolo ca si cum nu ar fi fost stransa bine, nu stiu ce sa zic.

O sa schimb si termostatul. Macar cu ocazia asta am inspectat motorul.

Revenind la pierderea antigelului, mai pot sa-ti zic ca la mine problema s-a agravat in timp adica dupa prima semnalizare de nivel scazut lichid racire ,am completat cu putin lichid si m-a tinut vreo luna si ceva pana am completat iar, pe urma dupa un drum lung a recidivat dupa doar cateva zile, apoi iar am avut o perioda mai lunga in care parea OK, si tot asa pana in ultima vreme cand completez la 3-4 zile- cu mentiunea ca nu mai asteptam semnalizarea computerului de bord si completam dupa control vizual deci probabil mai des.

Repet: la mine nu crestea temperatura si masina tragea perfect, nu aveam erori pe Vag-Com , masina o verificam la max. 2 luni.

Sper ca la tine problema sa se rezolve mai simplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va salut

si eu am motor ASV 110 CP

aceeasi problema am avut-o si eu

in sensul ca la drum lung dintr-o data ma semnaliza indicatorul pe bord ca nu mai am lichid de racire

am schimbat capacul la vasul de expansiune dar degeaba.

in fapt se crea presiune in circuit si supapa din capac refula curgand astfel antigelul afara din circuit

solutia a fost garnitura de chiulasa schimbata

nu se vedea ciupita, in schimb pe chiulasa era aproape insesizabil un sentulet in zona cilindrului al doilea de la stanga la dreapta.

in consecinta scapa presiune de la cilindrul in cauza care era introdusa in circuitul de racire

dupa schimbarea garniturii si refacerea planeitatii totul este ok

bafta tuturor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Eu am rezolvat problema.

Pierdeam intr-adevar compresia pe la GARNITURA DE CHIULASA , iar antigelul pe la supapa vasului de expansiune.

Din pacate dupa cum vad mai sunt si altii cu aceeasi problema si care inca mai spera sa depisteze scapari pe la vreun colier, oricum nu trebuie neglijate cautarile amanuntite inainte de a desface motorul.

Acum sa va spun costurile:

-120 RON garnitura marca Victor Reinz

-30 RON un silicon aceasi marca

-60 RON refacere planitate (pret f bun)

Am mai schimbat si altele, unele neavand legatura cu chiulasa:

-garnituri admisie/evacuare= 40-50 RON

-simeringuri supape= max 50 RON

-suruburi reglare tacheti= cca 18 RON/buc

-cui actionare piston PD =cca 20 RON/buc

-garnituri injectoare PD =83RON/set, trebuie 1 set/injector

-termostat motor = 80-90 RON

Anterior am mai schimbat degeaba:

-pompa de apa= cca 200 RON

-capac vas expansiune = 12 RON

Manopera a fost 400 RON, durata doar pentru chiulasa 2-3 zile , pentru toata lucarea s-a intins la 2 saptamani din care cea mai mare parte am asteptat piesele pt. injectoarele PD aduse pe comanda externa.

Acum totul pare OK , nu mai pierd lichid iar masina merge la fel de bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
In cazul unei chiulase fisurate, nu cred ca motorul ar putea sa mai aibe un comportament "normal" (cum spune shauru)

asta cred ca este parerea ta

de altfel mecanic fiind am patit cu ceva ani in urma cu o toyota avea fisura in una din camasile de la pistoane si facea presiune in instalatia de racire chiar si dupa schimbarea chiloasei cu una noua ........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Intrebare:

Inainte de a constata pierdere de antigel ca urmare a cresterii presiunii in vasul de expansiune, ati avut cumva un mic accident frontal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Publicat (modificat)

Va multumesc pt reply-uri si imi cer scuze pt pauza indelungata...din motive obiective n-am mai citit mesajele de pe forum de foarte multa vreme. Revin cu ceva raspunsuri la intrebarile voastre. Masina e in aceeasi stare in care era la ultima mea interventie...problema e la locul ei, insa nu am mai pierdut lichid de racire de anul trecut fiindca am respectat metoda pe care am descris-o(cea cu desfacerea capacului de la vasul de expansiune inainte de prima pornire a masinii in ziua respectiva), metoda care functioneaza bine avind in vedere ca folosesc masina aproape exclusiv in oras. Ultima data cind computerul m-a alertat si a trebuit sa adaug lichid a fost in august 2007 cind am mers la mare(dupa vreo 600-700 km de condus continuu).

Acum vreo doua saptamini am urmat sfatul unor colegi de forum si am inlocuit capacul borcanului cu unul nou. Din pacate la dezmembrari nu am gasit unul original, iar la magazinele de piese mi-au oferit doar capace "no name" indicate de catalog ca fiind "perfect match". Am cumparat unul din aceste capace si am observat urmatoarele:

1. Daca desfac capacul dimineata inainte de prima pornire, nu mai iese nici un fel de aer din borcan(nu mai "rabufneste" violent - asa cum facea cu capacul original)...in borcan nu exista suprapresiune deloc.

2. Daca desfac capacul dupa ce temperatura apei ajunge la 90 grade atunci am presiune de gaze care se elibereaza brusc, insa nu atit de violent ca si cu vechiul capac.

3. Daca dupa ce temperatura ajunge la 90 grade pun urechea linga borcan(fara a desface capacul in prealabil) atunci aud un fasait continuu.

Banuielile mele sint:

- cu capacul nou se aduna presiune in timpul mersului dar se si elibereaza

- pina a doua zi dimineata se elibereaza(fasaie) toata presiunea

- eliberarea(fasaitul continuu) aerului se face ori prin jurul capacului nou(ceea ce ar insemna ca nu etanseizeaza suficient de bine) ori prin supapa capacului

- deocamdata am testat fugitiv punind niste saliva in jurul capacului si n-am observat sa faca bule insa o sa testez mai bine cu spuma densa de sapun...deci inclin sa cred ca suprapresiunea se elibereaza prin supapa care ori e buna(iar cea veche probabil nu se deschidea) ori e mai sensibila(se deschide la presiune mai mica)

- de asemenea furtunurile sint toate fierbinti deci cred ca circuitul apei e complet

Eu sint destul de incintat de ceea ce se intimpla acum insa v-as intreba:

1. Daca cumva presiunea nu creste la o valoare suficient de mare in instalatie (din cauza ca scapa prea repede pe linga capac sau prin supapa) e posibil sa sufere racirea, sa nu se produca circularea apei suficient de repede?

2. Presupunind ca supapa cea noua e buna si presupunind ca cea veche nu e buna ceva tot ma intriga: daca cea noua se deschide bine si elibereaza aerul acumulat de ce il elibereaza pe TOT pina a doua zi dimineata si nu se inchide atunci cind presiunea scade sub limita la care ea ar trebui sa se deschida?

Modificat de Lucionix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o rugaminte as mai avea pt cei cu capace originale...daca puteti verifica intr-o dimineata deschizind capacul borcanului, la voi exista presiune adunata anterior, in timp ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un BXE nu este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

no am amai spris pe undeva si eu am avut aceiasi problema sa rezolvat prin inlocuirea garniturei de chiulasa capacului vasului de expansiune termostat si un furtunas putin fisurat (desi nu cred ac ala era buba) apa mi-o perdea pe la vasul de expansiune (cu un servetel alb pus in spate miam dat sema ) si acu nu mai am probleme !!sper sa va ajute si pe voi !!

si inca un sfat garnitura de chiulasa victor reinz sau erling (altele mai fac probleme) si dupa schimbarea termostatului neparat verificarea temp de deschidere cu testerul 20-30 km eu am pus un termostat care deschidea la 98 de grade (desi pe bord tot 90 era afisat pe ceasu ala ) si lam schimbat cu un care deschide la 89 de grade !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!