Jump to content

Pierd antigel


Lucionix
 Share

Postare recomandată

@doba cum se face test de fisura pentru chiulasa??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate fi testata prin introducerea de aer sub presiune si scufundata in bazin de apa

sau scanata la aparat pentru vizualizare de fisuri interioare

eu de 2 ori am inlocuit pana acum garnitura

prima data nu au facut si planare iar dupa 1 an a suflat iarasi

@doba

la bistrita ai facut-o pana la urma?

Modificat de joky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vreau nu vreau cred ca tot garnitura este.....un alt prieten mi-a sugerat ca din moment ce arunca antigelul dupa 3000 de turatii sa nu aibe legatura cu turbo cu racirea de apa ceea ce ar insemna sa fie chiulasa......deci tot nu scap cu una cu doua...

salut,

fara nicio indoiala garnitura de chiulasa. la mine cand treceam de 2700 rpm , facea suprapresiune si scotea apa pe la supapa de suprapresiune din borcan.

Operatia m-a costat 8 mil cu manopera cu tot in Buc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate fi testata prin introducerea de aer sub presiune si scufundata in bazin de apa

sau scanata la aparat pentru vizualizare de fisuri interioare

eu de 2 ori am inlocuit pana acum garnitura

prima data nu au facut si planare iar dupa 1 an a suflat iarasi

@doba

la bistrita ai facut-o pana la urma?

da la bistrita am facut mi sau parut foarte profestinisti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

se poate face ceva test sa se vada daca e dusa garnitura fara sa dai chiulasa jos?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi da antigelul afara cand este fortata masina, adica, cand urc un deal mare sau munte cu masina incarcata (4 persoane).

nu am sesizat o anumita turatie de la care da afara, cum am vazut la alti colegi, doar cand trage mai din greu motorul.

caldura am, termostat nou am, nu se aude clipoceala in calorifer, nu se incalzeste apa peste 90.

am facut mai multe teste ca sa elimin din cauze (stiu ca cea mai plauzibila e garnitura de chiulasa, dar vreau sa elim tot).

ceea ce ma gandesc eu ca ar putea fi e capacul de la vas (am facut proba si cu altele doua, cu unu a facut la fel, cu celalalt mi s-au intarit furtunurile f tare, si mi-a crescut nivelul in vas de mi s-a umplut vasul), azi am cumparat un capac nou febi, ca sa nu mai am nici o indoiala asupra capacului.

ma gandesc ca ar putea sa fie chiar de la vas (de expansiune). E posibil asa ceva? sa nu etanseze bine din cauza vasului?

mentionez ca m-a avertizat ca nu mai am lichid in vas de vreo 7 ori in ultimul an,(ultimii 15k km) deci nu la foarte des.

astept parerile celor care se pricep.

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar ore exista posibilitatea sa fie de la vas? a patit cineva asa ceva?

ca am vazut ca sunt pe forum care au rezolvat doar cu schimbarea capacului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cica exista un test de la firma WURTH care poate sa indice gazele de ardere prezente in sistemul de racire. Se pune o pipeta cu niste reactivi cvare se coloreaza functie de detectia gazelor.

Ai linkul de la firma aici. Scrie tester instalatie racire sau tester CO2 -garnitura chiulasa. Sa ne dai si noua detalii daca folosesti si cu ce rezultate.

Sa verifici si termostatul daca ai garnitura de chiulasa arsa.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca e sigur chiulasa ... Nu are cum sa fie de la vas, mai ales ca zici ca ai schimbat si capacul de la vas si cu unu din ele s-au intarit furtunele de la racire, deci e clar ca suprapresiunea vine din faptul ca scapa aer din camera de ardere in instalatia de racire. Bule nu ai observat cumva ?. Oricum sa ne tii la curent cu rezolvarea ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in vas nu se observa bule. dar acum 2 luni am pus furtunas transparent la retur, acolo unde intra antigelul in vas, acela subtire ca degetul. intr-adevar, venea cu bule, destul de multe.

apoi am pus si la golful lui tata, care nu are nici o problema, e in regula ca un tanc. spre mirarea mea, dupa cam un minut de jet continuu, au venit vreo 2 bule, dar foarte foarte putine. la mine cam jumate aer jumate lichid era.

as vrea sa fac un test din ala care verifica concentratia de CO2 in antigel, dar nu cred ca o sa gasesc prin zona.

oricum, si eu cred ca e garnitura, doar ca incerc sa ma mai mint inca un pic. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu la fel pateam cand fortam motorul si imi da apa afara pe la supapa de suprapresiune de pe vasul de expansiune,antigelul nu avea pic de ulei in el si totusi a fost problema la garnitura ,parca intre cilindrul 1 si 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da.. la mine s-a rezolvat cu sunetul acela straniu din calorifer si cu apa pierduta cand motorul era in sarcina prin schimbarea garniturii de chiulasa si planarea acesteia. Garnitura era ciupita la cilindrul 2 si presiunea de la piston era bagata in circuitul de apa. se auzea de pe la 245k dar a devenit problematica la 275k la viteze de peste 170km/h . in momentul schimbarii 287.000k

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spune-le si colegilor un amanunt:

Este ca nu aveai urme de ulei in lichidul de racire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am schimbat garnitura de chiulasa+refacut planeitatea chiulasei. Se auzea clipocit in bord, datea foarte multa apa afara(deja arunca apa afara si la mers foarte linistit, cam 2l de apa in 20km :| )..am schimbat garnitura si refacut chiulasa..si e totul ok acum.

Nu se incalzea mai mult de 90 de grade, nu avea ulei in sistemul de racire. Cand mi-a demontat chiulasa, in capul pistoanelor era plin de apa!... de preferat sa o schimbati cat mai repede sa nu aveti alte probleme mai tarziu ;)

Se recomanda si schimbarea distributiei si uleiului daca va apucati sa faceti treaba asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate ma inscriu si eu in randul celor carora le dispare antigelul...faza am observat-o de cand am schimbat termostatul, acum vreo 4-5000km...nu se pierde mult,dar se pierde...cand am schimbat termostatul am completat cu antigel pana la maxim in vas, iar acum e aproape de minim. ce sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ori nu inchide bine garnitura dintre termostat si cot, ori oring-urile de la imbinari (coturi si radiator).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la radiator nu a umblat nimeni...cred ca de la termostat e, ca nu s-a potrivit garnitura de la asta nou in locasul ala si a trebuit s-o pun pe aia veche..dar nu sunt urme de lichid pe acolo, ca s-ar vedea, zic eu..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Iarasi imi sufla chiulasa!!! Ma tinut 6 luni se pare 15 mii de km. Am dus-o in service si era arsa garnitura de chiulasa si mi se tot incalzea motoru imi ajungea apa la 110 grade. Mi-o desfacu chiulasa care e ok pt ca data trecuta i-am facut si planare test de presiune si tot ce trebuie si e ok. In schimb pe blocu motor se vad 2 striatii lanaga cilindru 2 care zicea mecanicu ca din cauza aia imi tot sufla si ca si daca imi pune garnitura noua in cateva luni iar o sa sufle. Acuma faza este ca mi-am gasit bloc motor second la 150 de euro sau am tot vb cu baietii de la chiulasa din bistrita si ziceau ca imi pot plana blocu si ca e ok nu pierd nici din putere nici nimik nu se intampla doar ca o sa pun o garnitura la urmatoarea cota de reparatie si ziceau ca e perfect ok. nu o sa am nici o problema daca nu sunt santuri foarte adanci in bloc. ma intreb oare de au aparut santurile alea sau cum. Voi ce ziceti e ok sa imi fac planare la bloc. Tin sa mentionez ca asa as iesi mai ieftin!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este Cosmin, nu avea urme de ulei in antigel... la mine era problema pe la pistonul 2.. mi-a aratat pe garnitura de chiulasa cum trecea presiunea de la piston in canalele cu apa.. se facuse garnitura alba acolo.. ea fiind aurie..Deci stati linistiti.. ca nu trebuie sa fie neaparat ulei in apa ....si bolborosea....dar nu pierdea apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu patesc acelasi fenomen. Am luat masina din Germania in 2007(sh) si inca de pe drum am fost atentionat ca nu mai am nivel corespunzator de antigel. De atunci completez in mod constant cam 150-200ml la aprox.3 saptamini de mers prin oras si mai des daca ies afara. Am fost pe la 4 mecanici si nu i-au dat de cap, dar majoritatea excludeau garnitura de chiulasa. Cica sa nu imi fac probleme numai daca fenomenul ia amploare. Ultimul a fost de parere ca ar putea fi fisurat (por) racitorul de gaze ce duce la EGR. A mai avut cineva probleme cu acest "cooler EGR" in sensul de a "consuma" antigel ? Cum as putea verifica ? Mentionez ca nu am observat ulei sau funingine in vasul de expansiune, dar parca miroase totusi a gaze arse. de asemeni, motorul nu scoate fum alb la pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici la al meu nu am gasit niciodata urme de ulei sau funingine in antigel pt ca baga doar compresia in instalatie. Problema care o avea era ca tot timpul aveam presiune foarte mare pe instalatia de racire, furtunele erau tari ca piatra. Si antigelu disparea intradevar ca ori intra in motor si il scotea pe esapament ori il arunca afara pe la supapa de pe vasu de expansiune. Acuma sper ca am rezolvat problema, momentan totu pare ok inca sunt in teste cu ea si inca nu am facut un drum mai lung. Ramane de vazut:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci la motoarele euro 4 au radiatorul asta la EGR. Cand am luat manina mea din germania la unguri m-am trezit cu un STOP Check coolant level, am oprit pe banda de urgenta si stateam ca prostul si ma uitam la masina de 11000 de ero sh cum ramasese fara antigel. Mai aveam intr-o sticla niste suc, am aruncat sucul si am vzt o balta pe margine si am zis ca ii bag apa din balta. Am umplut sticla de apa din balta si cand am desfacut busonul la vasul de expansiune a venit apa inapoi. Am plecat am oprit la primil peco si mi-am cumparat apa distila.De atunci imi consuma cam 2 300 ml de antigel la 1000 km. pana cand asta vara am zis sa schimb distributia si mecanicul ala destept m-a facut sa schimb 13 supape. L-am facut dar parca antigel tot mai rau imi consuma, pana in ultimul timp cand mi-a luat 5 ltr de antigel in 60 km. Am zis clar nu mai repar motorul asta si am gasit alt motor. Am schimbat motorul si a trebuit sa iau acest radiator de pe motorul meu pt ca cel pe care il cumparasem nu il avea. am montat si am avut surpriza neplacuta sa imi consume antigel la fel ca motorul vechi. Am zis clar nu are cum sa consume doua motoare le fel antigel pe la chiulasa. Intr-o zii m-am apucat si am demontat radiatoarele pt ca ma gandeam ca am vreun por in radiatoare, de unde, nimic. Am stat si m-am gandit eu pe unde mai trece apa si intrebarea era de ce imi facea si presiune. Am zis ce ar fi sa incerc sa vad daca o fii radiatorul asta de la EGR si am demontat teava care vine in fata la EGR la admisie si l-am pus pe fratemiu sa tureze motorul si am constatat ca imi veneau picaturi de apa pe acea teava. Am inlocuit nemernicul de radiator egr si nu mai am nici o problema.

Sper ca nu v-am plictisit cu povestile mele dar sper sa va fie de folos.

Regards,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte tare, sa inlocuiesti motorul pentru un amarat de racitor. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!