Jump to content
Sign in to follow this  
vladDC

Multumiri si nemultumiri la achizitia unei masini noi

Recommended Posts

vladDC

Deschid acest topic intr-un moment in care consider ca piata auto de la noi e destul de matura, si incearca sa se stabilizeze dupa cativa ani de crestere nebuna. Odata cu stabilizarea acestei piete si cu temperarea vanzarilor , pasul urmator este sa se dezvolte serviciile pre si post vanzare. Respectiv modalitatile prin care dealerii auto trebuie sa isi castige si pastreze clientii.

Sunt acesti dealeri pregatiti oare pentru aderarea la UE si pentru concurenta profesionista care nu va intarzia sa apara?

Concret : haideti sa scriem aici ce ne-a placut si ce nu ne-a placut la dealerul de la care am luat masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
d-rive

nu mi-a placut ca atunci cand a zis ca masina are garantie 2 ani nu a zis tot... cititi certificatul de garantie si ma intelegeti. Parerea mea e ca oamenii vand masina si nu firma , adica PoRo care nu prea acorda mare sprijin concesionarilor, daca nu era un tip de treaba acolo nu luam masina de la ei in vecii vecilor , ca o multumire , pe tip il cheama Catalin si acum este la reprezentanta IVAS Braila , atunci era la Galati, super baiat , cu bun simt si spirit liber , datorita lui am mai cumparat 2 skode in zilele urmatoare... pare ciudat dar asa e , a incercat sa ne satisfaca toate dorintele si a reusit , pacat ca nu era gagica misto ca iesea mai mult , asa ... doar o strangere de mana si multumesc :)

Ziceai Vlad ca piata e matura , poate din aia de maturat pe jos , atata timp cat nu exista un cadru legislativ bine pus la punct in ceea ce priveste garantia , pe domnii importatori ii doare in pix de client , nu e posibil ca doar pana in 10k sa fie inclus in garantie orice reglaj la masina. ma opresc aici ca e mai bine asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
imircea

Nu mi-a placut cand am luat Passatul ca stiam mai multe detalii tehnice decat cei de la vanzari.

Ma deranjeaza si acum ca atunci cand am intrebat (pt ca nu stiam atunci) ce este "incalzirea stationara", nu a stiut sa-mi spuna ce este si mi-a zis ca oricum, nu-mi trebuie daca am scaune incalzite. Daca stiam ce e, comandam.

M-a deranjat ca atunci cand m-am dus sa comand un Golf pt prietena mea mi-au zis ca n-au masina de drive-test. Ba, cu tupeu, mi-au zis ca daca toata lumea ar vrea sa faca teste, de unde ar scoate ei atatea masini... si asta se intampla la PBN, unde se presupune ca au cele mai multe masini.

Share this post


Link to post
Share on other sites
d-rive

mda , e tare faza imircea , la mine a fost acelasi lucru doar ca baiatul respectiv recunostea cand nu stia ceva... sinceritatea si onestitatea lui au valorat mai mult decat daca vorbeam cu un mare specialist... acum daca vreau sa stiu ceva fac un topic pe vwforum si o sa fiu beton in informatii cand ma duc la vanzator :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
vladDC

Cristi, Mircea, sunt pregatiti dealerii din Romania de aderare? Ce se va intampla cu cei mentionati daca dupa 1 ianuarie vin in Bucuresti 2 dealeri tari din Germania? Cu servicii nemtesti?

Share this post


Link to post
Share on other sites
NetFlow

Parerea mea ca la vanzari stam slab spre mediocu.. cam peste tot la toi dealeri din reteaua vag ( exista si exceptii insa rare ). la service suntem submediocri atat ca conducere cat si ca meseriasi efectivi. Eu unul am cumparat ceva masini noi in ultimul an.. si am avut ocazia sa cunosc foarte putini profesioniti in domeniu.. Insa exista o raza de speranta.. cum ar fi domnul vlad aici prezent care merita tot respectul :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
TitvsCaivs

Raspuns scurt : Isi pun lacatele pe poarta, si se duc mai departe sa fraiereasca pe altii...

Share this post


Link to post
Share on other sites
d-rive

inca nu va-ti prins ca e greu sa schimbi conceptii in Ro , daca la noi un lucru , o pacaleala inca merge nu o va schimba nimeni pana nu va fi obligat , inca nu exista in Romania chestia ca hai sa ne imbunatatim serviciile ca sa ne respectam , pe noi si pe clienti , noi ne chinuim sa-i f...m pe ei , ei pe noi , si uite asa jucam o baza nationala ( baza , jocul ala cu dat palme )

Share this post


Link to post
Share on other sites
NetFlow

Eu stiu un service cel putin care incearca sa aiba servicii europene.. cat reuseste e greu de zis.. probabil vor trece ani buni pana cand prestatia va fi la un nivel european.. insa cat traim exista speranta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
vladDC

Cred ca daca vor da piept cu o concurenta serioasa nu vor avea de ales si vor trebui sa investeasca in oameni si in calitate pentru ca altfel isi vor pierde clientii. E clar ca oricine va putea alege , va alege serviciile de calitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites
imircea
Cristi, Mircea, sunt pregatiti dealerii din Romania de aderare? Ce se va intampla cu cei mentionati daca dupa 1 ianuarie vin in Bucuresti 2 dealeri tari din Germania? Cu servicii nemtesti?

Nu-mi fac sperante din urmatoarele motive:

1. Vor lucra cu romani

2. Am fost in Austria si am fost tratat fix ca in Romania. Aceeasi indolenta, aceeasi nepasare, aceeasi hotie... au rezistat mai putin la scandal (adica au recunoscut ca nu au de ce sa ma puna sa platesc atat) spre deosebire de nesimtitii de aici, care ingroasa obrazul nelimitat

Share this post


Link to post
Share on other sites
godoroja

vina este a noastra. Daca din 100 insi tepuiti sau de care si-au batut joc doar 2 fac scandal mi se pare normal. Romanul este obisnuit sa stea la cozi, sa fie luat la misto de functionari si de vanzatori si sa nu comenteze nimic. Asa e natia asta de cobai si pana acum le-a mers. De acum insa se schimba treburile si cred ca si ei incep sa observe asta.

Cel mai tare ma uimeste ca nu stie sa-mi dea detalii despre masina pe care o vinde. Atunci ce cauta acolo ca eu sunt mai bun de 10 ori si-ti dau si mama detaliilor despre ea. Si unii mai sunt si prosti. Va dau un exemplu non auto : Ma duc la Germanos vad un aparat foto frumos si-l intreb pe vanzator cati megapixeli are. Vine langa aparat si zice 5MP. Pe aparat scria mare 7 MP. Pai da-o-n fasole bai nenea vanzatoru` lu` peste....

In general nemultumirile la achizitia unei masini noi sunt ale celor care au ales Cel mai tupeist Dealer/Importator - Porsche. Vanzatorii la ei sunt mai presus de orice, noi suntem sclavii, prostii...

Share this post


Link to post
Share on other sites
angel

De acord cu d' godoroja, din pacate datorita sistemului (cica de mult apus, dar din pacate inca foarte prezent) beneficiari de servicii nu prea au curajul sa "protesteze" fata de numite nereguli. Cauzele sunt multe si pleaca, cred eu, de la teama de instanta si mai ales de la raspunsul dat de autoritatile competente (asta desi la un moment dat se vehicula prin presa ca suntem un popor de "procesomani").

Dupa parerea mea totul tine de om, daca ai noroc sa dai de o persoana amabila si care sa isi doreasca si sa si stie cum sa iti vanda o masina atunci nu sunt probleme si treaba merge foarte bine. Eu personal am avut parte de astfel de oameni care chiar ereau pasionati de ceea ce faceau si care s-au comportat exemplar, cu unii dintre ei chiar am ramas in relatii excelente si chiar si dupa vanzare m-au ajutat in rezolvarea unor probleme, dar din pacate am intalnit si "unii" care nu meritau nici sa stearga gemurile la respectivul dealer.

Cat despre service, aici mai este mult pana o sa fie lucruile aproape de normalitate.

Lipsa de un minim respect fata de cumparator este, din pacate, o stare aproape "naturala" in Romania si nu numai la capitolul vanzari de masini ci si in alte domenii.

:hainoroc:

Am trecut printr-o experianta neplacuta cu o mare firma de aparatura electronica si am ramas cu un "gust amar". Garantia este o "chestiune" de cum vrea "muschii" lor. Dar din fericire mai sunt si unii angajati care incearca sa schimbe aceasta stare de fapt. Eu am mers pana "in panzele albe" cu problema mea si a iesit asa cum am vrut eu pana la urma, chiar daca m-a costat bani si timp.

Share this post


Link to post
Share on other sites
PwR
2. Am fost in Austria si am fost tratat fix ca in Romania. Aceeasi indolenta, aceeasi nepasare, aceeasi hotie... au rezistat mai putin la scandal (adica au recunoscut ca nu au de ce sa ma puna sa platesc atat) spre deosebire de nesimtitii de aici, care ingroasa obrazul nelimitat

Nu stiu unde ai fost tu dar eu din motive technice am fost nevoit sa trag la un service in Austria...am fost impresionat de primire , vocabular(na eu Inglish plzz ei German plzz)(a trebuit sa desenez problema sa inteleaga) si seriozitate ....

Cum nu se dadea voie in Service si nu mai aveam tigari(erau in masina), am fost condus pana la masina de un sef de acolo.

Ce mi-a placut cel mai mult a fost ca la iesire mi-au spalat maisina MOKA, lucru care-l faceau la toate masinile care ieseau din service curate sau nu.

Un burduf de planetara pe care in RO l schimbam cu 40 E cu tot cu manopera...m-a costat 160 E...nu mai zic ca eu reconditionez planetaresi puteam face asta in romania ..dar unde a-ti vazut voi cizmar cu cizme bune ?!

Edited by PwR

Share this post


Link to post
Share on other sites
adirs

Anul trecut am cumparat un Polo de la PBN.

Nu mi-a placut:

- tipa care mi-a vindut masina a denigrat concurenta (gen Citroen nu sunt bune)

- m-a convins sa nu pun alarma din fabrica ca apoi la livrarea masinii sa-mi spuna ca trebuie sa ma programez eu la service peste catva saptamani sa-mi monteze alarma. Bineinteles ca i-am replicat ca ea trebuie sa se ocupe de problema asta. Pina la urma a acceptat si a rezolvat alarma in cateva zile.

Enervat de unele non-sensuri pe care le spunea tipa de la vinzari i-am spus ca "in Germania nu mi s-ar fi intimplat asa ceva nici la cumpararea un ui VW second-hand". Replica ei, banuiesc ca o banuiti cu totii : "Nu suntem in Germania" :hainoroc:

Tipa avea sub 30 ani. Asta ma face sceptic in privinta imbunatatirii serviciilor in Ro.

Ca sa inchei optimist, va spun ce mi-a placut: masina. Altfel as fi cumparat de oriunde numai de la PBN nu.

Astept si eu ca de la 1 ian 2007 concurenta intre dealerii VW sa fie mai mare si sper ca serviciile sa se imbunatateasca. Insa nu vor angaja in mare parte pe aceeasi oameni?

Share this post


Link to post
Share on other sites
vladDC

Cineva zicea mai sus ca suntem un popor fara personalitate, nu stim sa ne cerem drepturile. Oare de ce acceptam sa fim calcati in picioare de oricine ? S-ar putea sa nu fim siguri de noi insine cand mergem acolo...

Daca tu esti sigur pe ceea ce stii si iti cunosti drepturile , cum poti sa accepti sa fii tras pe sfoara pe banii tai ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
godoroja

De ce acceptam sa fim calcati in picioare? Pentru ca din 50 insi care stau la coada 5 ar vrea sa faca scandal dar le este rusine de ceilalti si unul se apuca sa faca scandal. Ceilalti se uita la el si zic: Uite-l si pe nebunul asta, dar nu-si dau seama ca de fapt si ei sunt clienti si ar trebui sa-si ceara drepturile. In Cora de exemplu pe data de 6 era extraordinar de multa lume la coada. Bineinteles 40% din case nu functionau. Dupa un mic scandal au mai aparut 4-5 casierite.... :D

La fel la telefon cand suni undeva ( including showroom-uri) nu stiu cum sa scape mai repede de tine.

Ce-i drept la unii dealeri auto nu avem parte de asa ceva, suntem tratati cum trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
vladDC

Concluzionand pana aici, am vazut ca cea mai frecventa reclamatie se refera la incompetenta consilierilor de vanzari cu care avem de-a face. Sunt de acord ca e ridicol sa mergi la un shwroom auto si sa stii mai multe despre masinile respective decat cei care le vand....

Alte aspecte care v-au deranjat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
TitvsCaivs

Fratele meu si-a luat un Octavia 2 vara trecuta, era la comanda, pentru ca a mai vrut el nishte dotari extra!! Cand ne-am dus sa ridicam masina, in mod normal trebuia sa ne explice ce si cum functioneaza, care sa si intamplat in 2 minute, iar in rest ni sa spus sa citim cartea de utilizare a masinii.

p.s. Problema asta ca stim noi mai multe despre masina de cat cel care-l vinde o regasesti in orice reprezentanta, chiar la service-uri(nu si cele de reprezentanta)

p.s.2. (not PlayStation2) m-am dus la service pentru a-mi verifica senzorul de acc. laterala, si am ajuns sa desfac eu bordu' sa-i arat unde se afla acel senzor, s-o dau jos, si la urma sa le pun toate la loc... (l-am intrebat de taxa manopera, si l-am bagat in pi... ..sii)

Share this post


Link to post
Share on other sites
adi
Concluzionand pana aici, am vazut ca cea mai frecventa reclamatie se refera la incompetenta consilierilor de vanzari cu care avem de-a face...

La fel de incompetenti sunt si majoritatea consilierilor de service cu care ai contact dupa ce iei masina!

Share this post


Link to post
Share on other sites
vladDC

DECI E O INCOMPETENTA GENERALIZATA ?? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
TitvsCaivs

Saptamana viitoare trebuie sa ma duc la Baia Mare, la reprezentanta Ford, ca pe atunci imi vine noua masina de serviciu, sunt curios cum voi fi tratat de cei de acolo, si cat de bine imi explica (ma refer detaliat) functiile masinii..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marius ELL
DECI E O INCOMPETENTA GENERALIZATA ?? :rolleyes:

Eu cred ca incompetenta este peste tot.

Eu mai de mult am lucrat la o firma mare de distributie la care periodic se organizau cursuri si trebuia sa cunosti f bine produsele pe care le vinzi. Dar cate firme fac asta? Du-te sa-ti iei un simplu Tv sau un frigider sa vezi ca nici nu le pot enumera cate modele exista,cum sa le mai ceri amanunte?

Cum crezi ca sunt angajati vanzatorii astia? Pur si simplu le dau o camasa de o anumita culoare si-i cheama la serviciu!

Exista legislatie care prevede obligativitatea instruirii distribuitorilor si vanzatorilor -nu stiu daca e valabil si in domeniul auto, probabil ca da-, a asigurarii activitatii de service, a pieselor de schimb etc. Cred ca nu se respecta ca multe altele in tara asta.

Ce pregatire crezi ca are un mecanic la care mergi la service? Crezi ca a facut vreun curs pt. cunoasterea produselor? Este angajat daca a mai reparat ceva si mai departe invata pe masina mea si-a ta si-a altora. Eu sunt sigur ca nici daca-i aliniezi pe toti in rand nu stiu nici macar ce scrie in cartea tehnica si 99% din ei nici nu au citit-o si cel mai grav nici n-o vor citi vreodata pentru ca : "stiu ei ce sa faca", "merge si asa", "a mai facut si la altii" sau "asa e la toate"

Asta e tara, astia sunt oamenii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
PwR

Right

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri