Jump to content

Colectie defectiuni comune Fabia


rvacaru
 Share

Postare recomandată

Ai motorul MPI cehesc cu distributie pe lant. Ma mir ca nu ai gasit nimic pe forum, e plin.

Ach, mi-am reamintit, tu ignori ce scriu userii ageamii, vrei informatii de la specialistii din service :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e adevarat. Tu ai avut motor asemanator... doar ca avea cod AZF. (vezi ca am tinut minte :)) )

Mi-ai zis ca nu stii sigur... dar tu credeai ca diferenta era ca al tau e euro 4 pe cand al meu era euro 2. In cartea masinii zicea ceva de caracteristicile motorului euro 4...

... nu stiu cand am ignorat ce au spus userii... pe care nu eu i-am numit ageamii!

Inca ceva... stiu cand mi-a zis cineva ca ar fi pe lant distributia. Sau dedusesem eu acest lucru... din ce am citit pe-aici. Pe urma am mai citit ca distributia pe lant se schimba pe la 90.000 km.

In cartea service de la a mea scrie ca (,) kitul de distributie a fost schimbat la 60.000 km. Stiu ca acest interval era valabil pentru masinile cu distributie pe curea. Si asta mi-a pus un semn de intrebare. De fostul proprietar nu prea mai am cum sa dau... ca sa aflu mai multe detalii.

Multe link-uri de pe forum nu mai sunt valabile, ele ducand spre locatii de pe vechiul forum (cel cu as.ro). Probabil in perioada aia se discuta mai mult despre acest tip de motor.

Daca e motor cehesc... mai e acelasi motor cu cel ce a echipat ibiza sau vw polo (ambele 1.4 de 60 cai).

Daca am fost deplasat sau am jignit pe cineva cu intrebarile... imi cer scuze si va rog sa imi ignorati cele 2 posturi.

Modificat de o3_cep
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma c-am speriati cu spusele voastre ca 1.4 16v sunt problematice, trebuie sa ma gindesc serios la distributie ma apropii de 80 000 km????? :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:))

Nici o pb. Stiu ca te-am mai intrebat cateva lucruri cu ceva vreme in urma... si credeam ca la alea te referi. (atunci aveam nick-ul out - cu el ma confundasesi?).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o3_cep: te-am confundat cu autorul acestui post: http://vwforum.ro/index.php?s=&sho...ndpost&p=258732

nu stiu de ce...

Ma c-am speriati cu spusele voastre ca 1.4 16v sunt problematice, trebuie sa ma gindesc serios la distributie ma apropii de 80 000 km????? :))

Chiar foarte serios trebuie sa te gandesti la schimbarea distributiei. Face toti banii daca te gandesti la alternativa.

Modificat de BogMW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am 14 16 valve 101cp AUB din 2001.

Am 90.400 km. Masina adusa in tara la 90.200 km.

Adevarul e ca suna cam zgomotos motorul, dar pe toti meseriasii pe care i-am intrebat au spus ca asa suna motorul asta ca e mai puternic.

Cartea service nu mi indica nicaieri schimbare de distributie, si ce mi spuneti voi ma cam sperie.

Cat costa ?????

Ce se poate intampla daca nu o schimb???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motorul tau de 1.4 producatorul nu indica un interval anume de schimbare a distributiei . Curelele de distributie se inspecteaza incepand de la 90.000 km din 30.000 in 30.000 km , iar daca apare vreun semn de uzura se inlocuieste .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mip: Sfatul meu (de om patit): mai ales in cazul tau (masina de 5 ani si cu multi km) sa te gandesti sa-ti schimbi distributia. Asta inseamna ca ar trebui sa te gandesti sa pui deoparte cam 2000 RON. Daca iti mai raman bani (gasesti piese mai ieftine) o sa te bucuri! Pe mine ma costat 2058 (am spus-o de vreo trei ori).

Cel de la service mi-a spus ca se schimba la maxim 60.000 SAU 5 ani. La mine a fost la 5 ani.

rvacaru este un tip care a studiat probloema mai in amanunt si a concluzionat ca 50-60.000 este cam perioada maxima. Si sincer am incredere in ce a spus el, mai ales ca e confirmata de mai multi mecanici si soferi cu care am vorbit.

Poti sa o tii si 120.000 km si sa nu ai probleme, daca ai noroc. Dar daca se rupe ceva, te costa un motor (pentru ca de regula schimbi motorul sau parti mari din el) aproape cat jumatate din valoarea masinii tale la aceasta data. Merita?

ardei_iute, sincer nu o sa mai astept 90.000 sa ma uit la curea. Acum am 38.000... Asa ca daca cineva crede ca poate sta linistit pana la 90.000 dovedeste o doza usoara de nepasare sau inconstienta. Vreau sa sune ca un sfat, nu ca o jignire!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E important de retinut ca nu numai cureaua trebuie inspectata. Este cineva pe un forum strain care are 150mii km cu 1.4 16V cu aceeasi curea, dar care a schimbat mai multe seturi de role. Si cureaua mea, la 50mii km cand am schimbat-o, arata foarte bine, nici o urma de uzura. Rola superioara este cu probleme. Cand ajunge sa roada cureaua e deja risc mare. Nu trebuie sa devenim paranoici, dar este un punct slab al motoarelor noastre si trebuie sa fim atenti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu uitam nici de minunatul senzor de temperatura de pe vaporizatorul de la clima. Cunosc deja destul de multe cazuri care l-au schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aaaaaa, da , minunat, asha e, si sa nu uitam motorasul de recirculare aer din habitaclu, care si el decedeaza prematur

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragi colegi, am impresia ca vreti sa "daramati" Fabia! ;)

Orice potential client de Fabia se va INGROZI cand va citi acest topic si se va orienta spre frumoasa noastra masina nationala (nu-i spun numele ca-i fac reclama!) ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haha... atunci o sa citeasca threadul corespunzator de pe reno.ro ;) si trece prin alta ingrozire. Nu e fabulatie ce e scris aici, sunt defectiuni mai mult sau mai putin prezente la Fabia. Multe rezolvate dupa anii 2003-2004, multe inca prezente.

De remarcat mi se pare si faptul ca pe AUB sonda lambda numarul 1 este de banda larga, 5 fire, se fabrica doar de catre o firma si costa in jur de 220-250 euro ;) Nu merg sonde universale de la Bosch, etc.

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit si pe forumul masinii nationale...

Aici sunt probleme aparute la masini din 2001 - 2002, ce au circulat destul de mult pana acum. Astept sa vad cum o sa se tina masina nationala peste 4-5 ani.

Inca o data... nu imi pare rau de alegerea facuta :D si recomand oricui fabia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mip: Sfatul meu (de om patit): mai ales in cazul tau (masina de 5 ani si cu multi km) sa te gandesti sa-ti schimbi distributia. Asta inseamna ca ar trebui sa te gandesti sa pui deoparte cam 2000 RON. Daca iti mai raman bani (gasesti piese mai ieftine) o sa te bucuri! Pe mine ma costat 2058 (am spus-o de vreo trei ori).

Cel de la service mi-a spus ca se schimba la maxim 60.000 SAU 5 ani. La mine a fost la 5 ani.

rvacaru este un tip care a studiat probloema mai in amanunt si a concluzionat ca 50-60.000 este cam perioada maxima. Si sincer am incredere in ce a spus el, mai ales ca e confirmata de mai multi mecanici si soferi cu care am vorbit.

Poti sa o tii si 120.000 km si sa nu ai probleme, daca ai noroc. Dar daca se rupe ceva, te costa un motor (pentru ca de regula schimbi motorul sau parti mari din el) aproape cat jumatate din valoarea masinii tale la aceasta data. Merita?

ardei_iute, sincer nu o sa mai astept 90.000 sa ma uit la curea. Acum am 38.000... Asa ca daca cineva crede ca poate sta linistit pana la 90.000 dovedeste o doza usoara de nepasare sau inconstienta. Vreau sa sune ca un sfat, nu ca o jignire!

2000 ron ?!?!?!??? :offtopic:

Se poate inspecta cu ochiul liber sa se vada daca trebuie sau nu schimbata distributia? Sau e ca la loto? Poate pica oricand?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astea sunt cheltuielile totale, la un service VW. Daca gasesti tu piese si un mecanic bun, poti sa scazi 20 - 25%.

Cureaua da. Celelalte mai greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kitul (2 curele si 3 role) costa in jur de 250 euro. Restul e manopera.

Cureaua se poate inspecta usor daca desfaci (2 cleme) capacul din stanga motorului (cand te uiti la el din fata). Rola superioara se vede si ea daca folosesti o lanterna. Important e sa nu se fisureze rahatul acela de plastic (vezi pozele lui Zorro Classic) pt ca atunci sare cureaua. Da, eu as zice ca e si putina loterie. Dar, e foarte posibil sa fie si loturi de piese cu probleme. Eu nu am reusit inca sa aflu daca noile piese (cu coduri mai noi) mai fac probleme, sau putem sta linistiti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Venind vorba e probleme, se poate trece pe lista si rulmentul deasura amortizorului (ambele) si stiu mai multi care au inlocuit ... eu pe la 60.000 - problema se manifesta printr-un parait la virare, e mai mult perceptibil cand masina sta pe loc, se pare ca nu sunt bine etansate sau negresate ca in ale mele erau bilele ruginite si umede .... :(

in schimb am inlocuit mare parte din piesele vehiculate in lista si anume, senzor temp, bara stab e la 30kkm (cred ca am fost primul), bielete bara stab (17kkm -dr, 65kkm -stg, 85kkm-dr(era vers. D) - ),bucse brat inferior la 85kkm, protectii amortizoare spate tot pe la 60kkm, termostat ... dar lantu de distributie inca nu (acum sunt la 86kkm) sa vedem cat tzine ... adevaru e ca nici nu face tare urat :)

toate cele bune

Modificat de Terminator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

puteti adauga la lista cu probleme aparute bucsele de la bara torsiune care culmea au o camasa de plastic care cedeaza ( e adevarat la 150000 km) dar care se pot inlocui mult mai lejer cu bucse de octavia care nu au prostiile alea de plastic .In paranteza fie spus un prieten de al meu le-a inlocuit cu cele recomandate de dealerul local si dupa numai 5o km a trebuit sa le schimbe din nou . :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@markiasi, multumim de info, dar problema descrisa de tine a mai fost expusa deja de mai multi membri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o Skoda Fabia 1,4 MPI din 2001. M-ar interesa daca exista rechemare pentru probleme la cablul electric. Am avut pana acum vreo trei caderi de tensiune in timpul mersului si banuiesc ca este de la cablul electric care a luat apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caderea de tensiune s-a manifestat astfel. In mers la 100Km/h s-a oprit motorul si au cazut toate instrumentele de bord. Dupa 2 secunde motorul a pornit (fiind in mers si in viteza) si s-a aprins becul de airbag si cel de servodirectie a inceput sa clipeasca. Am oprit masina si apoi motorul. Dupa 1 minut l-am pornit din nou. totul a fost OK cu exceptia becului de airbag care a ramas aprins pana la resetarea cu VAS-ul la service. La scanare a fost totul OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!