Jump to content

Probleme servodirectie Fabia


vioelectric
 Share

Postare recomandată

Multumesc Blitz de raspuns. Am mai scris pe topicul asta si o sa incerc sa fac un rezumat: se aprindea martorul de servo, cand era aprins volanul mergea foarte usor si am mers la o diagnosticare( nu stiu codul de eroare, dar dadea ca modalitati de rezolvare curatarea senzorului G250 sau inlocuirea lui) dupa un timp vechea pompa servo TRW a facut un scurt (din cauza apei care a intrat in ea) la partea electronica si a trebuit sa o inlocuiesc cu una second (din cauza bugetului :blah: ). De atunci s-a mai aprins martorul de cateva ori si am descoperit ca se prelingea apa pe senzor(la intrarea in caseta). Am taiat putin mocheta care antifoneaza de pe care se prelingea si nu s-a mai aprins, dar problema e ca cateodata merge foarte greu directia, in special prin oras. Am uitat sa mentionez ca am scos senzorul din caseta si era condens, l-am curatat cu spray si tot se aprindea. Nivelul e ok.

:banghead:

Modificat de Cristiii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare , uitativa in poza pusa ce ziceti este dus senzorul sau ....?

post-21780-1224013094_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa-mi spuneti si mie in afara de senzorul A/C, trebuie schimbat si senzorul G85 urgent sau mai poate astepta. Alte probleme grave care ar putea fi ...va rog sa va uitati la scanare. Multumesc lui Saboteur pentru scanare si sfaturi.......... poate avem timp impreuna cu alti forumisti sa cautam ce vor sa spuna defectele astea si cat de grave sunt. Multumesc anticipat de sfaturi si pareri.

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Chassis Type: 6Y - Skoda Fabia

Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 038 906 019 AF

Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1110

Coding: 00002

Shop #: WSC 13765

TMBGS26Y823342539 SKZ7Z0A1072687

No fault code found.

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 6Q0 907 379 D

Component: ABS/ASR 5.7 FRONT V20

Coding: 00188

Shop #: WSC 13765

No fault code found.

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 6Y0 820 045

Component: Klimaanlage X0770

1 Fault Found:

00818 - Sensor for Evaporator Outlet Temperature (G263)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Address 09 -------------------------------------------------------

Controller: 6Q1 937 049 B

Component: BORDNETZ-SG. 1S31

Coding: 25786

Shop #: WSC 13765

4 Faults Found:

00511 - Selector Lever (E313)

49-00 - No Communications

00778 - Steering Angle Sensor (G85)

49-00 - No Communications

01324 - Control Module for All Wheel Drive (J492)

49-00 - No Communications

01598 - Drive Battery Voltage

07-10 - Signal to Low - Intermittent

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 6Y1 919 870 D

Component: KOMBIINSTRUMENT VDO V09

Coding: 22141

Shop #: WSC 00012

TMBGS26Y823342539 SKZ7Z0A1072687

No fault code found.

Address 19 -------------------------------------------------------

Controller: 6N0909901

Component: Gateway K<->CAN 1S31

Coding: 00014

Shop #: WSC 13765

3 Faults Found:

00511 - Selector Lever (E313)

49-00 - No Communications

00778 - Steering Angle Sensor (G85)

49-00 - No Communications

01324 - Control Module for All Wheel Drive (J492)

49-00 - No Communications

Address 44 -------------------------------------------------------

Controller: 6Q0 423 156 G

Component: Lenkhilfe 0004

Coding: 00110

Shop #: WSC 00000

No fault code found.

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 6Q0 959 433 C

Component: 07 Komfortger

Modificat de Alinrac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu nu este o problema foarte grava cu senzorul G263. costa vreo 70ron dar de scimbat este foarte nasol, trebuie desfacut jumate din borb. sper sa nu ma insel

Cu bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, in cazul asta merita efortul de a demonta senzorul si a-l curata cu ceva alcool.

stilo: scurtul ala la + poate avea 2 cauze: una mai des intalnita si anume defectarea senzorului dar si uu scurt care poate fi in pompa, la partea electronica a ei (cauza: apa intrata in ea).

Address 09 -------------------------------------------------------

Controller: 6Q1 937 049 B

Component: BORDNETZ-SG. 1S31

Coding: 25786

Shop #: WSC 13765

4 Faults Found:

00511 - Selector Lever (E313) - lipsa comunicare cu calculatorul cutiei de viteze automate, nu stie pozitia selectorului CV

49-00 - No Communications

00778 - Steering Angle Sensor (G85) - G85 senzorul de coloana volan NUMAI pe auto echipate cu ESP

49-00 - No Communications

01324 - Control Module for All Wheel Drive (J492) Ai 4WD pe fabia? vreau si eu!!!!!!!

49-00 - No Communications

01598 - Drive Battery Voltage

07-10 - Signal to Low - Intermittent nesemnificativ

Omule, calculatorul retelei electricesi gateway-ul (inglobat in bordnetz) la tine sunt codate ca sa "stie" ca are cutie automata, 4WD si ESP. Ai toate astea pe masina? Nu cred!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa ma gandeam si eu ca e codat gresit calculatorul. Dar problema e cum se codeaza corect? Eu am doar urmatoarele variante de codare :

Codare Modul Se alege MOD 09 (ReteaBord)

Codare MOD -> Functia 07

Cod (de baza): 000000

+00001 - remorca

+00002 - mecanism electric deschidere usa spate

+00004 - management incarcare activ (decupleaza anumiti consumatori cand e generatorul supraincarcat)

+00008 - control lumina interioara (cand se scoate cheia din contact, se aprinde lumina interioara)

+00016 - varianta 4 usi (masini pana in 04.02)

+00032 - scaune incalzite

+00064 - parbriz incalzit (masini pana in 04.02)

+00128 - oglinzi exterioare incalzite

+00256 - instalatie spalare faruri

+00512 - senzor ploaie

+01024 - mecanism electric deschidere usa spate cu impuls

+02048 - nefolosit

+04096 - nefolosit

+08192 - stergator/spalator spate cu functie confort

+16384 - control pompa electrica benzina (se amorseaza pompa cand se deschide usa soferului)

Idei ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+00001 - remorca DA daca are calculator de remorca (banuiesc ca nu)

+00002 - mecanism electric deschidere usa spate DA/NU daca are buton soft touch pentru deschiderea portbagaj

+00004 - management incarcare activ (decupleaza anumiti consumatori cand e generatorul supraincarcat) DA

+00008 - control lumina interioara (cand se scoate cheia din contact, se aprinde lumina interioara) DA

+00016 - varianta 4 usi (masini pana in 04.02) Nu stiu ce dracu sa zic aici

+00032 - scaune incalzite DA/NU

+00064 - parbriz incalzit (masini pana in 04.02) NU

+00128 - oglinzi exterioare incalzite DA/NU

+00256 - instalatie spalare faruri DA/NU

+00512 - senzor ploaie NU cred ca are

+01024 - mecanism electric deschidere usa spate cu impuls DA daca are telecomanda cu 3 butoane, cu butonul din mijloc pentru deschidere doar a portbagajului; trebuie sa recunoasca semnalul venit de la calculatorul de confort

+02048 - nefolosit

+04096 - nefolosit

+08192 - stergator/spalator spate cu functie confort Nu stiu ce dracu

+16384 - control pompa electrica benzina (se amorseaza pompa cand se deschide usa soferului) DA daca are 1.9 TDi-PD

Idei ceva?

Cam astea ar fi variantele mele de raspuns. Nu stiu cum se codeaza unitatea folosid vag-com, da-mi si mie un printscreen ... ai niste bife de pus sau raspunzi cu DA/NU>Next pe parcursul unui plan de codare....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru lamuriri,m-am linistit. Deci nu am ESP si implicit nu am nici senzorul G85 si nu trebuie sa-mi fac probleme pentru setarea defectuasa? Sau s-ar putea sa am ESP, ca ASR am ...sau e tot aia? Cat despre 4WD clar ca nu am pe Fabia asa ceva. Ceva clarificari? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, ASR si ESP sunt doua lucruri diferite: ASR-ul ajuta la limitarea patinarii rotilor prin interventie asupra injectiei motorului (aka ii taie gazul cand pleci in demaraj si patinezi rotile, ca sa ma exprim asa, mai plastic) iar ESP intervine asupra sistemului de franare atunci cand detecteaza moment de giratie/acceleratie laterala pentru a corecta traiectoria. Daca nu ai buton de dezactivare ESP (asa cum ai pentru ASR) atunci masina NU este echipata cu ESP.

Oricum, se vede de la o posta ca gateway-ul (inglobat in calculatorul retelei electrice bordnetz) este codat prost pentru ca chiar daca ESP s-a montat pe fabie, cutie automata pe 1.9TDi si 4WD nu s-au montat niciodata. Ar fi bine sa faci recodarea bordnetz-ului conform cu optiunile disponibile pe masina.

Cheers!

Erata: ma scuzati, m-am exprimat ambiguu, mai sus am spus ca bordnetz-ul e codat rau, dar gateway-ul este codat gresit (faptul ca la fabia gateway-ul este continut in calculatorul retelei electrice face ca defectele de comunicare ale gateway-ului sa apara si la adresa 09). Deci saboteur, trebuie codat corect gateway-ul!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multe multumiri pentru explicatie, Blitz. Intr-adevar nu am buton de ESP. Am sa intreb la Pocar Timisoara daca poate reseta calculatorul masini conform optiunilor avute si cat costa afacerea... sau stie altcineva o varianta mai avantajoasa?

Modificat de Alinrac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau mai faci o vizita dupa ce ma documentez bine ;)

@Blitz: gateway e codat pe 00014 ceea ce e corect din cate stiu.

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Alinrac: mi-a venit o idee in cap, ai montat de curand alarma pe masina sau ceva electronic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu saboteur, dar am luat o data bornele de pe baterie ca sa izolez unul din cabluri (cred ca plusul) pe care cazuse acid de baterie nu stiu cum, de pe timpul cand masina era a fostului proprietar. Poate asta sa fie cauza din care setarile au luat-o razna?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici vorba. Asta ar insemna ca de fiecare data cand schimbi o nenorocita de baterie trebuie sa recodezi calculatoarele? Exclus. Doar sa nu fi facut tu vreun scurt la masa, dar ma indoiesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am documentat si parerea mea, cum am mai zis e ca modulul can-gateway e codat bine pe 14:

STG 19 (CAN-Gateway) ausw

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spuneti-mi si mie daca am facut bine ;). Am luat ulei de servo Aral ATF 22 SAE 75 W tip II D, dar eu am alt lichid in pompa servo. Pot completa daca e nevoie. E compatibil cu sistemul de servodirectie TRW ?

Modificat de Cristiii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai luat ulei de cutie de viteza cu transmisie automata. Sigur nu poti completa, pt ca o sa strici pompa, asculta aici , 100% NU. La Fabie e pompa electro-hidraulica, foloseste lichid compatibil G002000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Saboteur . Nu m-am uitat la specificatii cand am schimbat lichidul si poate fi una din cauzele din care merge greu directia. Era intr-un bidon galben, o sa ma uit ca il mai am. Dau o bere cand ajung in TM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Saboteur . Nu m-am uitat la specificatii cand am schimbat lichidul si poate fi una din cauzele din care merge greu directia. Era intr-un bidon galben, o sa ma uit ca il mai am. Dau o bere cand ajung in TM.

Aoleo!!!! Omule, da repede fuga la un service VW (oricare, fie Skoda, audi, seat sau altceva) si ia 2 bidoane de lichid servo original (verde este lichidul) pentru masina. Da jos mizeria de la tine, pune un bidon, fa cateva manevre cu masina si apoi da jos si pune iarasi. Din ce stiu eu NU se gaseste lichid servo pentru masinile din concern decat pe original, deci orice altceva ai lua aftermarket ai sanse mari sa nu fie bun.

Spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blitz, se gaseste si aftermarket, am pus eu la mine, verde e, compatibil vag, dar desigur, decat sa ia omul alta prostie, mai bine sa ia de la o reprezentantza wv/skoda/audi/seat.

Cristiii, deja ai pus uleiul naspa? :angry: Fa cum zice Blitz

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc baieti. O sa incerc sa fac rost de ulei, am inteles ca e cam 50 ron litrul la reprezentanta. O sa iau original VAG si o sa fac o inspectie mai amanuntita ca trebuie sa schimb si rulmentul spate. Ciudat e ca nu se aprinde martorul chiar dar merge greu.O sa va anunt ce am rezolvat :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul de servo pe care l-am pus era AB_O PS 700. Am scris asa ca sa nu fac reclama. :tomato:

Nu faci dom'ne nici o reclama, relax. O sa te anunt eu daca este cazul. Pune mana si editeza postul si scrie acolo marca/tipul ca sunt curios. Pana acum cu ce useri de pe forum am discutat, nu prea au gasit ulei servo verde.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul de servo pe care l-am pus era ABRO PS 700. Bidonul e galben. Poti sa scoti poza dupa ce vedeti :blush:

post-20836-1224437425_thumb.jpg

post-20836-1224437662_thumb.png

Modificat de Cristiii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat uleiul servodirectie cu unul cu semnificatia respectiva G002000 si opune putin rezistenta si parca merge mai usor, dar nu asa de usor cum mergea cand am luat masina. Se poate sa se aeriseasca in timp dupa cativa km de mers?

:rolleyes: Am schimbat rulmentul si e ok

:Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scimbat si eu senzorul, nu mai am probleme :icon_thumright: dar ce ziceti, se pot cumva reconditiona? :offtopic:

post-21780-1224588656_thumb.jpg

Modificat de stilo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!