Jump to content

Probleme servodirectie Fabia


vioelectric
 Share

Postare recomandată

Sigur nu are legatura cu condensul, ce este singura masina la care condenseza daca condenseaza senzorul ? Cred ca este pompa care da semne sau vreo mufa oxidata la pompa .La mine asa a cedat , se intrerupea din cand in cand pana a cedat nervos. In concluzie pompa oxidata in interior si compromisa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap, boala grea la TRW-uri. Mai mult, nu stiu ce-a fost in capul producatorului cand a montat (cred ca pe elegance-uri doar, prima generatie) pompa TRW invaluita intr-o captuseala de material fonoabsorbant, ignorand faptul ca se poate aduna apa in acel material si ca poate coroda linistit corpul pompei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa acum am pus-o asa ca....Ar fi bine sa dau invelisul jos? La tester imi arata ca senzorul e murdar sau stricat. Nu mai pricep nimic. nu mai am incredere in "meseriasii" de la service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, eu asa te-as sfatui, sa dai jos cochilia aia. Uite, am desfacut-o pe a lui cosmin543 (evident nu mai mergea) si am descoperit ca capacul care acopera partea inferioara a pompei (acolo unde este motorul) are 2 gauri (care au trecut neobservate la prima vedere, abia dupa ce am vrut sa curat capacul le-am descoperit) facute de coroziune. Sau, daca nu vrei sa dai jos cochilia curata frumos capacul si da-i un strat de vopsea, ceva, ca sa protejezi mai bine la coroziune.

de asemenea, nu este exclus ca senzorul sa fie buba; senzorii tip "potcoava" (productie TRW) au un renume foarte prost de a se strica in timp. Dau tot exemplul colegului cosmin543: la el dadea defect de senzor, am facut toate masuratorile posibile conform tehnologiei de reparatie (nu dadea nici un semnal). Am pus senzor nou si am constatat ca defectul persista. Ei, treaba era ca acel senzor nu primea tensiune de alimentare de 12V din calculatorul pompei (circuite oxidate, ce-ti spuneam mai devreme). Am incercat o alimentare din alta parte a calculatorului pompei cu un 12V insa n-a tinut decat cateva zile. Deci ii cam trebuie si pompa. :wub: Iata ca se poate intampla si asa, ce-i mai rau (nu credeam insa iata ca am patit-o).

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut tuturor,

am si eu o problema cu directia:

-simt ca s-a ingreunat volanul dar numai la parcari unde nu mmerge masina,,,sau la bracaj pe loc!

-daca eram parcat cand viram pe loc sa ies din parcare puteam cu o mana,,,acum e greoi!

-precizez ca am lichid servo si nu am martor servo aprins!

Ce sa este oare?:lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ti se pare o prostie dar ai verificat sa nu ai cumva lipsa de presiune in anvelope?

Folosind un vag-com citeste primele 3-4 blocuri de valori masurate din 44-Steering assistance, vezi daca iti afiseaza viteza unghiulara de rotire a volanului, consumul in Amperi al pompei atuynci cand invarti de volan (poate creste si pana 30A daca invarti foarte repede de volan). Daca totul e ok si nu ai nici erori in sistem atunci e cazul sa verifici si conductele de presiune de la pompa servo la caseta, sa nu fie vreuna obturata, lovita fara sa fie sparta (de obice sunt bine protejate dar... nu se stie niciodata).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de sfaturi. Nu pot sa-mi dau seama ce este, dar zilele astea cand a fost soare nu s-a mai aprins martorul de servo, iar cand am bagat-o in garaj se aprindea din nou. :) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am uitat s amai precizez....am mai observat ca la virajele pe loc mai ales sau la viteza mica mica (aproape zero) mai simt niste vibratii/tremuraturi in volan!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
dark_raider_ro

Salutare!

Cum se reseteaza eroarea de servodirectie cu vag-com ver 3.112?!

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca la toate de altfel,apesi butonul de stergere erori , si scanezi din nou. Daca nu este o eroare permanenta,nu mai reapare la scanarea ulterioara , iar daca apare din nou,te pui pe reparat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D :blink: :P Iarasi merge greu servodirectia, dar nu se aprinde martorul. Nu mai stiu ce sa fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost sa spal masina si am observat ca iarasi se aprinde martorul de servo. Cand m-am uitat mai atent am vazut ca picura pe senzor de pe materialul care antifoneaza. Am luat-o din aproape in aproape si am vazut ca apa intra in grila de langa parbriz si se prelingea pe langa manunchiul de fire si intra in materialul acela care era ca un burete si din el picura pe senzor. Ceea ce e ciudat e ca atunci cand martorul era aprins directia mergea mult mai usor. Aveti idee de ce?

:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost sa spal masina si am observat ca iarasi se aprinde martorul de servo. Cand m-am uitat mai atent am vazut ca picura pe senzor de pe materialul care antifoneaza. Am luat-o din aproape in aproape si am vazut ca apa intra in grila de langa parbriz si se prelingea pe langa manunchiul de fire si intra in materialul acela care era ca un burete si din el picura pe senzor. Ceea ce e ciudat e ca atunci cand martorul era aprins directia mergea mult mai usor. Aveti idee de ce? Acum nu se aprinde martorul dar din nou merge directia greu.Poate fi de la senzor?

:)

Modificat de Cristiii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Se poate schimba caseta de directie+pompa electrica model TRW cu una hidraulica pe curea?

Modificat de black angell
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti idee cat costa o caseta servo+pompa electrica model TRW pentru Skoda Fabia Combi 1.9 TDI,101 CP???Dar o caseta reconditionata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca si aici. Eventual suna-i ca sa vezi ce preturi au. S.C. Medes import export Calan, jud. HD, Gasesti nr de tel pe net. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As dori sa-mi spuneti,daca stiti,service-uri auto din bucuresti care se ocupa cu reconditionari,dezmembrari etc.unde pot gasi pompa+caseta directie TRW

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma scuzati ca redeschid aceasta discutie . Nu vreau sa jignesc pe nimeni sau sa contest cunostiintele cuiva in acest domeniu dar voi chiar considerati ca este normal ca luminile masinii(faruri , bord, casetofon) sa clipeasca la relanti . pompa servo nu este utilizata in acel moment cel putin asa cred eu! La mine de ex. cand pornesc motorul nu numai ca imi clipesc toate luminitele posibile de pe masina dar se mai aude si un tiuit de la motor , din zona bateriei (mai exact din zona unde este amplasat vasul pt uleiul de servo). mentionez ca tiuitul respectiv are acelasi ritm cu fluctuatiile luminii. As dori sa stiu daca ,chiar este NORMAL asa ceva. mie unu nu mi se pare deloc normal. Dimpotriva e chiar foarte enervant.

P.S Bateria si tensiunea la borne este OK !!!

Modificat de mike2402
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca am mai discutat. Zgomotul NU este normal insa el indica ca pompa servo functioneaza, desi NU este actionat volanul. Am mai discutat ca la modelele mai vechi solutia servodirectiei electrohidraulice produse de TRW are o hiba si anume senzorul de viteza unghiulara al coloanei volanului (situat pe caseta de directie, la intrarea coloanei in caseta). Senzorul da informatii aberante si atunci pompa lucreaza in sarcina. Se poate verifica foarte usor in blocurile de valori masurate ale servodirectiei la "viteza unghiulara coloana volan" cum valoarea citita de pe senzor se modifica desi NU actioneaza nimeni volanul. Daca este asa atunci este cazul sa fie inlocuit acel senzor.

Cheers Mike! (P.S. n-ai jignit pe nimeni)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare pentru cunoscatori: se poate sa nu se aprinda martorul de servo, dar senzorul G250 sa fie defect?

Mie imi merge destul de greu directia ,dar nu se aprinde si nu as da cateva milioane pe un senzor nou caci nu stiu daca cel de pe masina e defect. Inainte sa schimb pompa servo mergea mai usor, dar se aprindea martorul, iar cand l-am scanat mi-a spus ca senzorul ori e murdar ori e defect. Nu mai stiu ce sa-i fac :angry: :angry: :angry:

Modificat de Cristiii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este posibil. Insa sunt cateva metode de diagnosticare relativ simple. Inainte de a te apuca sa investesti, recomand o astfel de diagnosticare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce as putea sa fac sa-mi dau seama, la diagnoza nu apare nimic si e 60 ron. :ceuameni: :blah:

Modificat de Cristiii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, din pacate diagnosticarea unei probleme NU INSEAMNA doar a cupla o mufa la diagnoza si a citi niste defecte. Inseamna urmarirea unor blocuri de valori masurate, masurarea unor cablaje, verificare de alimentari. Daca te-ai dus la cineva care ti-a luat 60RON DOAR ca sa iti puna mufa sa vada ca nu ai nimic, atunci nu te-ai dus unde trebuie (sper sa nu te superi pe mine, asta e adevarul), te-ai dus la un amator (oricine isi ia in ziua de azi o interfata de diagnoza piratata pe 50

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!