Jump to content

Probleme servodirectie Fabia


vioelectric
 Share

Postare recomandată

Multumesc mult, trami, pentru ajutorul acordat. Ma bucur ca mai exista oameni dispusi sa ajute. Respect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut! Am si eu o Fabia de 1,2, 6y2, cod motor AZQ de 47Kw din 2004. Am probleme cu directia sub forma ca are momente cand nu mai am servodirectie (am observat in special (dar nu intotdeauna) cand este umezeala -ploua, spal masina sau este umezeala,  dar nu intotdeauna se aprinde si martorul din bord (adica raman fara servodirectie fara sa se aprinda nimic pe bord, sau cateodata se aprinde martorul galben de la servodirectie dar nu este o regula). Problema este ca nu am un Vagcom ca sa citesc erorile, am fost la Porsche Nord dar mi-au zis ca nu au gasit nimic. In primul rand ma poate ajuta cineva sa-mi vanda un Vagcom compatibil cu masina mea si sa fie compatibil cu Windows 8? Apoi dupa ce citesc erorile sa vad ce poate fi. Banuiesc ca e vorba de senzorul G 250 dar nu bag mana in foc fara vagcom. Va multumesc. 

Modificat de Triculici
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FAo diagnoza si vezi ce apare, martorul aprins imposibil sa nu stocheze eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare, exista vreun tutorial pentru demontarea pompei de servodirectie la fabia? nu ma intereseaza sa o dau jos ci doar sa ajung la ea. de cateva saptamani se auzea un zgomot la roata din fata stanga, credeam ca este vreo bucsa pana azi. am ridicat capota si am miscat de masina stanga dreapta, se vede cum se misca pompa cam 1cm si se si aude.

 

are cumva tampoane de cauciuc? suruburile sunt sudate de caroserie, posibil sa se fi rupt unul? incerc sa ma pregatesc pentru reparatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai sa raspund tot eu:

 

am ridicat masina pe cric, am dat roata stanga fata jos. 

am reusit sa demontez aparatoarea de plastic ce inconjoara tot spatiul de sub aripa.

pompa de servodirectie este prinsa intr-un suport prin ajutorul a catorva tampoane de cauciuc iar suportul este prins de caroserie prin 3 suruburi.

 

am avut ghinionul sa se slabeasa unul din aceste 3 suruburi, daca mai mergeam cateva zile asa il pierdeam. l-am strans cu o cheie de 13 si am pus la loc aparatoarea de cauciuc, roata, capacul, si am coborat masina de pe cric :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu o problema cu servodirectia la un Seat Ibiza 1.2 din 2003.

Scriu aici in speranta ca are audienta mai mare si pentru ca sunt asemanatoare casetele/functionalitatea. 

 

La pornire imi apare volanul cu semnul exclamarii. Daca opresc si repornesc totul functioneaza corect si am asistare servo. 

 

Am pus diagnoza si pe 44-Steering Assist am asa ( caseta este TRW ):

 

1 Fault Found:

01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)

             79-00 -  Please Check Fault Codes

 

Pot sterge eroarea, dar reapare odata cu martorul. Chiar daca sterg eroarea din Steering Assist, in bord ramane martorul aprins. 

 

Pe Instruments nu am nici o eroare, indiferent daca e aprins martorul sau nu. 

Cand pun contactul ( fara sa pornesc ) martorul se aprinde si se stinge, ca si cum sistemul ar fi ok. Dar dupa ce pornesc reapare.

Nu se intampla de fiecare data. Sa zic ca 1 din 5 porniri duce la comportamentul asta. 

 

Cand martorul este stins observ ca pompa functioneaza si creste turatia de la 1300 RPM catre 4000 RPM si se aude si sunetul specific din pompa cand invart volanul

Cand martorul este APRINS, pompa sta la la ~1300 RPM indiferent daca invart sau nu din volan.

Tensiunea din 44-Steering este de 12.2V cu motorul oprit/contact pus si 14.1V  cu motorul pornit. 

 

Inca nu am apucat sa ma uit pe MVB 125 + pe Instruments asa cum zice RossTech pentru codul 01317. 

 

Mentionez ca nu s-au facut lucrari la masina de ~ 1 an , de cand am facut revizia. Masina a stat  ~ 1 saptamana, s-a mers 20 km intr-o zi si dupa 2 zile a aparut comportamentul asta. Am verificat contactele de la baterie si nu sunt oxidate. Mentionez ca nu am problemele de fructuatie de tensiune. Este doar acea fructuatie cand invart din volan, dar inteleg ca este normal dar fiind ca am vazut un consum si de 40 A in VCDS

 

Din ce am mai citit pe acest thread, utilizatorul: reachie( http://vwforum.ro/topic/17949-probleme-servodirectie-fabia/page-66#entry2457266)  a mai avut o problema asemanatoare, si a suspectat alternatorul ca fiind problema, dar nu a mai confirmat. Doar ca in cazul lui au fost mai multe probleme. 

 

In afara de a verifica MVB125+ ce as mai putea face pentru a gasi sursa problemei ?

 

Va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva nu e in regula acolo cu acel consum de 40A!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

40 A am vazut cand am facut din maxim stanga > maxim dreapta  pe loc, cu o viteza de rotatie a volanului  destul de mare ( din podul palmei ), pentru a vedea parametrii din MVB 02 si 03 de pe 44-Steering Assist. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La colegi am vazut ca era ceva mai mic, daca nu ma insel undeva la 2A. Rasfoieste in urma...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FA o diagnoza cu o alta interfata, eroarea ce apare nu are legatura cu simptomele descrise de tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi dimineata, a facut la fel de 3 ori. La a 4-a pornire nu s-a mai aprins martorul. Dar, mi s-a parut ca parca e destul de lenes electro-motorul. 

Poate fi cauzata de o baterie slaba ? Sa scada tensiunea/curentul atat de tare incat sa reseteze conexiunea intre controlere?

 

Imi ramane sa verific bateria si sa caut pe cineva cu o alta interfata. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat dupa servici bateria si se pare ca pe +-ul de la baterie sunt urme de oxidare. Totodata cablul de + ce duce catre sigurantele de deasupra bateriei, a frecat in baterie, a exfoliat izolatia si erau multe urme oxidare. 

 

Maine o sa incerc sa remediez problema de la baterie. Sper sa scap doar cu asta.. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un update:

 

- Am curatat borna plus de la baterie, sub borna era oxidata destul de bine. La fel si pe cablul ce merge catre cutia de viteze. Pe contactele metalice era mult praf albicios. 

- Dupa asta nu am mai avut probleme cu martorul aprins. 

 

Urmeaza sa ma duc si la un test de baterie zilele astea. Dupa o saptamana de mers zilnic cate o ora, mi se pare mult mai "cu viata" electromotorul. Chiar incerc sa o pornesc din scurt si nu tin contactul decat foarte putin. Pe moment mie imi functioneaza. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut! Am cerut unui prieten, care merge mai des prin Germania,sa-mi aduca un senzor de servodirectie. Omul mi-a adus, dar este senzor pentru pompa Koyo, iar mie imi trebuia pentru TRW. Daca are nevoie cineva de senzor Koyo sa ma contacteze. Bineinteles sezorul este de la dezmembrari, nu este nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu un zomot ce ma scoate din minti, si ultimul "meserias" de service, negasind nimic in neregula mi-a spus sa "merg asa pana cade mai tare si vedem ce e":

 

Locul meu de parcare e pe un trotuar: virez aproape maxim (sa nu dau in copac), misc masina, si cand coboara roata se aude un "tronc" puternic ca de arc. Mai aud zgomotul si in viraje luate mai tare. Daca plec la fel, dar fara bordura, uneori se aude, alteori nu.

 

Istorie, din mai de cand am luat masina: Bucsele si rulmentii de sarcina sunt noi, sachs. Schimbat rulmentii pe fata, unul cu joc si unul cu inelul abs distrus, insa cel pe dreapta, cretinul l-a bagat un pic stramb la prima incercare (mecanic la IVAS, repr. Skoda), si apoi nu mai statea deloc in siguranta, tot iesea. Schimbat in alta parte, port-fuzeta sh si rulment nou. Bara stabilizatoare cu bucse schimbate noi, pe original. Nu am joc nicaieri, nu curge nimic, singura chestie ce mi-a aratat-o pe elevator, cand trage de bieleta de directie pare sa aiba ceva joc in cremaliera din caseta. Aaa, si am schimbat si senzorul G250 ca imi murea servo cand imi era lumea mai draga acu vreo 4 luni, si de atunci merge perfect servo. Nu am vibratii sau joc in volan, totul merge perfect, mai putin acel "trosnet" ca de arc, destul de puternic.

 

Cineva mi-a zis ca ar putea fi din caseta, a patit asa la un Seat. Eu din pacate am mai multe idei in cap: pot fi bieletele anti-ruliu? Dupa atata umblat la roti, daca fac o geometrie e posibil sa scap de trosnetul asta? M-am blocat, si la fiecare trosnet parca imi sta inima, e pacat ca mi-e tare draga masina.

 

Date despre masina: Fabia 1.4 16v, 100 CP, an 2000, servo TRW

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bieletele anti ruliu bat in special cand treci calea ferata sau iei o groapa cat de mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, daca am rotile drepte nu bate nimic indiferent de denivelare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E de la pivoti, e greu de verificat deoarece stau tensionati in bascula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unul e montat nou acum aprox 7000 km, in mai, iar celalalt tot atunci a fost verificat si era ok. Plus ca au tras si de ei la verificari pe elevator acum cateva zile si erau ok. Poate sa trosneasca atat de tare pivotul? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Greutatea de pe roata sta pe pivotul respectiv si arc, daca pivotul trozneste arcul vibreza... sunt in relatie directa.

 

Pune pivoti de calitate, nu sunt o avere, cel putin schimba-l si pe celalalt.

 

Cu masina ridicata poate sa fie fix pivotul, cand e pe roti daca lovesti tare cauciucul cu piciorul sau faci balans rotii cu toata forta, vei auzi pivotul cum trozneste.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa incerc, am vazut online ca e aprox 50 de lei bucata, Monroe, insa luna asta deja is depasit rau financiar; 4 anvelope noi de iarna, parbriz nou ca era matuit si zgariat rau, la soare sau faruri nu mai vedeam decat muuulta lumina refractata pe suprafata parbrizului si cam gata finantele. Luna viitoare visam si la stergatoare noi, insa o sa pun pivotii pe primul loc. O sa mai revin atunci cu un update la situatie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!