Jump to content

Probleme servodirectie Fabia


vioelectric
 Share

Postare recomandată

o sa pun poze cu diodele care stiu ca sunt arse

Asta e piesa care se vede ca e arsa BUK 9508, 55, PHm0031 B4

post-20836-1216149002_thumb.jpg

post-20836-1216149380_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici era piesa

Partea mecanica functioneaza perfect.

post-20836-1216149738_thumb.jpg

post-20836-1216149847_thumb.jpg

Modificat de Cristiii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea a crapat anul trecut... Am depistat componentele defecte da nu se gasesc in mod curent pe piata de electronice din romania. Am luat o pompa(TRW pentru masina din profile) la un pret bun de la o firma se numea parca trami servodirectii... o cautare pe net si dai de ea ... ~12 mil ROL... merge ok de atunci.

Beleaua a fost de la mersul prin apa intr-un an cu inundatii... cam mare apa ~cit roata.... are o garnitura nasoala pompa servo... a patruns apa sin in timp a corodat ceva pe acolo... la un moment dat isi revenea singura si tot singura o lua pe cimpie. Eroarea de scanare era un "Termina 30 - Signal too low" si pe alimentarea modului (direct din sigurantele de pe baterie) masuram in loc de 12V cam 8V

Modificat de Gabriel DIACONU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Seria de pe placa e G2vw181:24801780

Nu mai ai placa? AI idee cum sa scot statorul de pe placa ca electronistul sa poata lipi piesele pe spatele placutei?

Modificat de Cristiii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era varza de coroziune... cred ca am aruncat-o dar oricum o sa verific ca a trecut pe la mai multi meseriasi care credeau ca gasesc componente de schimbat mai de la un controller abs mai de la una mai de la alta... intr-un final am luat alta pompa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e dioda.E un mos-fet canal n ,si cred ca il gasesti.E naspa tare cu pompa asta,daca intra apa in ea oricum. Incearca sa o repari.Poti cauta piesa pe site la DIODA si vezi ca au acolo un motor de cautare pe toate magazinele online.Problema e ca, arderea acestei piese sa nu duca la arderea altor piese comandate de aceasta.

Dar stii ce ma mira? Coroziunea se manifesta pe partea lipiturilor pe cablaj , sau sunt corodate piesele in sine? Ca pe partea cu lipituri,fabircantul aplica de regula o solutie siliconica special pt protectia anticoroziune,iar alti fabricanti aplica si pe partea cu piesele ,pt rigidizarea montajului.

Sau e o chestie tipica pt tara noastra,si au impresia ca merge prea mult pt un roman?

Modificat de marian_c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...Sau schema...eu zic ca merge reparata,incearca sa vorbesti cu un electronist. Si pune in profil localitatea de unde esti,poate gasesti mai repede ajutor

Eu nu cred ca merge reparata. M-am chinuit si eu cu o pompa KOYO , am demontat-o si montanto de n ori si degeaba , se corodase la o mufa in interior si cu toata curatarea nu a mers mai ales ca arata ca o placa de baza de calculator( la TRW pare mai accesibia). Am luat un a SH cu vreo 680 ron si merge ok de un an si ceva.

Atentie cand turnati lichid de spalare in rezervorul cu pricina , curge pe contra-aripa spre pompa si pe ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si s-ar putea sa mai ie o problema,cred ca si mai mare ! Cutia de la acumulator are un furtun de cauciuc prin care se scurg eventualele lichide din cutie,iar furtunul trece exact pe langa pompa respectiva. Asa ca, daca a-ti scos (sau scoateti ) vreodata cutia ca sa verificati nivelul, trebuie sa vedeti si pe unde bagati furtunul respectiv , si se vede daca te bagi sub masina,exact pe langa pompa servo. Deci mai mult ca sigur ca acidul ce se scurge de pe la baterie ,la completarea cu apa distilata, sau la fierbere, ataca pompa aia .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Mersi, dar nu am avut "norocul" sa am probleme cu bateria de cand am luat masina. Am fost precaut si am schimbat-o inainte sa apara complicatii.

Modificat de Cristiii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma refeream la faptul ca,pt a verifica nivelul lichidului la pompa de servodirctie,tb sa dai jos atat filtrul de aer cat si bateria si carcasa ei,carcasa care are prins de ea furtunul ala de evacuare. Si cand scoti cutia,n-ai habar de existenta furtunului,deci nu stii pe unde a fost bagat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ajutati-ma careva cu o informatie despre o pompa servo trw electrohidraulica second hand la un pret bun

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dai un anunt la desmembrari si te vor suna o gramada , dar fa rost de cod care e acelasi ca la KOYO doar litera din coada difera , caci vor fii si din aia care zic " am asta cu codu asta da merge oricum si e eftina"(gasesti coduri prin topicurile legate de servodirectie etc) sau pe cea veche :huh:

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu gasesc seria pompei. M-am uitat si am vazut ca sunt doua serii la TRW: 6Q432155AB si 6Q432156AB. Este vreo diferenta? Arata la fel, dar cred ca a doua e mai noua. Stiu ca la KOYO e 6Q432155AH.

Modificat de Cristiii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat o pompa second cu 900 ron din Timisoara. Sper ca o sa am doar vesti bune dupa ce o pun sus. :) :P :rolleyes: . Daca pot sa va ajut cu ceva piese sa imi spuneti si o sa le trimit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut cu respect. Am si eu aceeasi problema cu servodirectia, la o Fabia 1.4 55kW, din Spania. Este a unui prieten, el spune ca senzorul a fost schimbat (a lasat masina in service) insa tot pune probleme.

Luminile clipesc, motorasul electropompei se aude cum se balbaie, servodirectia functioneaza in regim de avarie. Va atasez filmulet cu clipocitul luminilor. Miine merg cu amicul in service, pentru o verificare amanuntita, tare imi e ca nu a fost schimbat senzorul...

Va tin la curent cu ce apare, sper sa nu fie pompa, ca astia nu se joaca cu preturile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Poate e o problema legata de instalatia electrica = manunchiul de cabluri de la baterie, releul din alternator, bordnetz-ul, contacte oxidate la pompa, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iti functioneaza greu directia poate fi o problema cu partea mecanica o pompei de servo(motoras...), desi e normal sa scada intensitatea cand cupleaza pompa de servo. Ca un sfat: ferifica nivelul lichidului, verifica sa nu se scurga ulei pe la pompa sau caseta si apoi gandeste-te ca e senzorul G250 (80-100 euro) sau pompa servo (600-700 euro noua sau 250-300 euro second) :lol: :lol: .Eu sunt patit si pot sa iti spun ca elementele de directie sunt destul de scumpe la Fabia in conditiile in care am dat pe burduful de cauciuc de la caseta de directie 41 ron :wub: :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tu de ce ai schimbat burduful ? La mine sunt umede pe jumatatea de jos,dar este o umezeala veche,aproape uscata , am zis ca-i vreunul intepat si apoi m-am gandit la simeringurile din caseta si am verificat nivelul.E sub limita,dar masina are 7 ani. In schimb, eu am motor sdi ,si pe partea din spate a motorului,pe la mijlocul lui,la o inaltime de vreo 10-15 cm, este o piulita ce pare montata pe un ax,ax perpendicular pe vilbrochen, si am o scurgere foarte fina de ulei pe acolo.E posibil ca uleiul ala sa fi fost aruncat pe burdufurile de caseta, acum l-am strans putin ,dar nu m-am mai uitat sa vad daca se mai manifesta scurgerea.Oricum , nu se observa nivel micsorat pe joja la ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Burduful de la Fabia mea, din stanga aproape ca nu mai exista, :salut: asa ca m-am hotarat sa pun unul nou sa nu apara complicatii, cat despre nivel nu pot sa spun ca scade vizibil, dar se vede scurgere sub masina. Astazi merg la service si o sa va anunt ce s-a constatat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va multumesc pentru ajutor, insa am citit forumul complet in legatura cu aceasta problema.

Masina a fost luata SH, de la o firma care a acordat garantie 6 luni la mecanica. Senzorul G250 a fost obiectul unei interventii in garantie, insa prietenul care a cumparat-o n-a fost de fata cind a fost schimbat, deci eu nu sunt 100% convins ca avem un G250 nou...

Servodirectia functioneaza acum in regim de avarie, dar functioneaza, semn ca e dus senzorul s...lii. Pompa se si aude cum incearca sa cupleze atunci cind clipesc farurile.

Manunchiul de cabluri e ok, lichidul e ok, am programare miine dimineata la un service dedicat VAG, vreau sa vad neaparat ce spune si VAS-ul.

Multumesc tuturor celor ce au expus aici pe forum aceste probleme, acum ma pot duce la service cu lectia invatata. Va tin la curent.

Modificat de Dsign
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat burduful si cred ca totul e in regula, nu se mai aprinde martorul de servo :D :P Probabil senzorul nu se mai umezeste si nu detecteaza erori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca este doar o coincidenta, nu vad legatura intre burduf si senzorul care este asezat mai sus, si de la el pana la burduf mai este un semering si multe altele . Poate faptul ca s-a umblat pe acolo si s-a miscat firul senzorului...........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema.

Sa va povestesc cum a stat treaba.

Masina a fost cumparata SH de la un dealer de linga Barcelona, care a a cordat o garantie de 6 luni la toata partea mecanica a masinii.

In timpul perioadei de garantie, a fost schimbat acest senszor G250, mai exact acum o luna jumatate. Problema a reaparut si m-am dus cu masina la mecxanicul dealerului, care mecanic mi-a explicat ca nu mai poate schimba aceeasi piesa a doua oara, sa merg la un service dedicat Skoda, sa fac o diagnoza si sa repar acolo...

Am fost la un service dedicat, s-a facut diagnoza, s-a schimbat senzorul, am mers cu factura, devizul si rezultatul diagnozei la serviceul dealerului si acolo, mecanicul sef a spus ca plateste senzorul!!! Am ramas MASCA. Singura conditie pusa a fost sa-i las lui senzorul stricat... Cred ca la noi in Romania nici in 200 ani un mecanic nu-si va recunoaste greseala, nici daca este evidenta... Nu mai spun sa si plateasca !

In final, masina merge bine, insa in seara asta, geamul dreapta spate a incetat sa mai raspunda la actionarea levierului macaralei... Si am mai descoperit nefunctionarea contactorului aceleiasi usi... Incep sa cred ca Loganul meu de acasa este un exemplu de fiabilitate :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am fost la un prieten la service, mi-a scos senzorul de servo G 250 si era condens. L-a curatat si l-a pus la loc, apoi am plecat in concediu. Dupa vreo 5 km mi s-a aprins iarasi martorul servosi directia mergea destul de greu. Dupa ce am trecut Transfagarasanul si am ajuns la Calimanesti al lasat masina in soare, in parcare vreo 3 zile ( ca sa pot bea si eu niste bere) :) cand sa plec am vazut ca nu se mai aprinde. Am parcurs apoi drumul spre Petrosani, peste munti si nu mi s-a mai aprins deloc. Nu mai pricep nimic. Probabil problema e condensul care se formeaza in caseta de directie,dar nu pricep de ce se face condens.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti posta ce erori ai stocate pe modulul 44? Comportamentul acesta este similar cu cel al masinii mele....sunt curios ce inregisteaza computerul. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!