Jump to content

Probleme servodirectie Fabia


vioelectric
 Share

Postare recomandată

Cat a costat? Eu am dat 900 ron. Avea invelisul pe ea? Vezi ca am inteles ca e mai bine sa il dai jos, s-o cureti si s-o vopsesti ca sa nu mai cocleasca. Eu asa am facut si am deja 7000 km si nu am avut probleme. Sa ai grija ce ulei begi in instalatia de directie, sa aiba semnificatia G 002000

Modificat de Cristiii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai asta a fost problema ei, s-a spart carcasa aia de plastic (o porcarie de plastic, parca era din mamaliga) iar buretele de dedesubt a stat imbibat non-stop cu apa...

Acum am lasat-o libera, apa se scurge de pe ea si e ventilata.

300 euro :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cunoscatorii sa-mi dea un indiciu. Cand ploua tare sau spal masina se aprinde martorul de servo si cand ma uit apa curge in compartimentul motor si se prelinge pe senzor. Ce as putea sa verific?

Repet: doar cand e apa multa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blitz te rog cand ai timp sa-mi raspunzi la cateva intrebari, caci de raspunsurile "meseriasilor" de la service cu o interfata de doi lei m-am saturat.

1. E normal sa nu se aprinda martorul de servodirectie si sa fie vreo problema cu servodirectia?

2. E normal sa porneasca la relanti motorasul din pompa servo din 5 in 5 secunde si sa se tureze foarte tare, fara a vira?

3. E normal sa mearga directia cateodata ok si din senin sa se tureze motorasul si sa mearga foarte usor fara sa se aprinda martorul?

Te intreb ca m-am saturat sa dau milioane pe testere si raspunsul sa fie acelasi: nici o eroare, totul e ok.

Mersi

Modificat de Cristiii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, te rog sa tii cont ca raspunsurile ti le voi da din experienta, din situatiile intalnite de mine pana acum:

1. da; am intalnit cateva situatii in care se reclama ca din cand in cand se intarea brusc servodirectia la un viraj mai in scurt, situatie foarte greu reproductibila. Am rezolvat problema cu completarea a 50ml lichid servo (tine cont ca era vorba despre sistemul Koyo)

2. NU, nu este normal. Simptomele se pot remarca si altfel: pompa de servo primeste "mesaje" eronate de la senzorul de viteza unghiulara coloana de volan si "executa" ca atare, chiar daca NU misca nimeni de volan. Se mai poate remarca, pentru ca pompa servo este consumator serios de curent (aprox. 40A in full-load) o scadere a intensitatii farurilor atunci cand apare "bazaitul" pompei. Situatia este intalnita cu precadere la sistemele TRW, cu senzorul de caseta in forma de potcoava (sunt poze pe forum). Cum vezi exact despre ce e vorba: cu VAGcom in adresa calculatorului de servodirectie (44-Steering assistance), la blocul de valori masurate 03 sau 04 (nu mai tin minte care dar iti poti da seama usor sau iti zic maine) se "vede" viteza unghiulara citita de senzorul de pe coloana. Este clar ca daca NU invarte nimeni de volan si el arata valori de genul 300 (unitatea de masura e grade/secunda), senzorul e defect.

3. daca se intampla sa primeasca valori mai mari ale vitezei unghiulare de la senzor, e posibil ca volanul sa se invarta mai usor.

Concluzia: 44-steering assistance si urmaresti viteza unghiulara citita de senzor. Daca nu misti de volan trebuie sa fie 0. De asemenea, in acelasi bloc de valori masurate gasesti si consumul de curent al pompei care variaza odata cu viteza unghiulara (implicit presiunea debitata); daca NU misca nimeni de volan si valoarea urca mai mult de 2-3 amperi (sare de 20 de obicei) aunci e clar buba la senzor.

Iata deci cum se poate si in situatia asta ca calculatorul pompei servo sa NU inregistreze vreun defect: primeste valori de la senzor (chiar daca sunt eronate), atunci totul e ok. Senzorul nu este compromis de tot (inca nu are circuitul electric intrerupt ca sa fie inregistrata avarie in sistem).

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspunsuri. Stiu cum arata senzorul, l-am scos si l-am curatat. Pana la urma o sa-l schimb caci nu cred ca are altceva ce sa fie. Pompa functioneaza, uleiul e schimbat cu unul ok, nu sunt scurgeri asa ca numai asta poate fi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, in principiu si eu as inclina ~90% catre senzor. Evident ramane neprevazutul 10% dar daca NU sunt defecte inregistrate (de exemplu scurt la + sau la - pe senzor) atunci poate fi si 99%.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu aceleasi probleme cu martorul de la pompa de servo. se tot aprinde. Luminile (tot ce cuprinde faruri lyumini de bord) clipesc. Pompa merge cand greu cand usor chiar daca martorul nu e aprins

SFATURI?? ce poate fi??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sfaturi sa-ti mai dam omule. Citeste si tu ce i-am explicat lui Cristiii. Sunt 12 pagini de discutii despre nenorocitul de senzor de caseta si pompa.

In alta ordine de idei: bine-ai venit pe forum!

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna

la o fabia da urmatoarea eroare

01290 - Tensiune de referinta de la servodirectie

29-00 - Scurt la masa

si sta si becul aprins plus daca sterg eroarea reapare dupa ce iau si pun contactul

din cand in cand nu merge servodirectia

pompa defecta sau senzor ?

multumesc!

Modificat de adriani1978
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica alimentarea pompei,daca dai jos grila din bara,din stanga vei avea acces la mufele pompei de servodirectie.Vei gasi trei mufe,una de la senzor,una de alimentare cu fire groase(unde trebuie sa ai + si -)si una cu trei pini cu firele de can(portocalii) unde trebuie sa mai ai un plus.Daca ai alimentare fa rost de alta servodirectie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adriani1978: Din cate stiu eu si din cate s-au discutat pe forum se poate ca alternatorul sa nu transmita tensiune corespunzatoare modulului din pompa servo sau asa cum explica Blitz cu cateva posturi mai sus, daca ai inregistrat scurt pe senzor atunci trebuie verificate mai multe. Ce fel de directie ai - TRW sau KOYO? Incearca sa auzi daca cupleaza motorasul de la pompa de servo atunci cand incerci sa virezi putin rotile pe loc si de asemenea daca nu cupleaza fara a vira. Motorasul il auzi mai bine cu capota ridicata, langa baterie. Trebuie avuta in vedere si cauza din care primeste tensiune putina. Esti sigur ca iti incarca alternatorul la valori normale?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ce cod are senzorul de servodirectie? Se gaseste usor sau numai la reprezentanta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce cod are senzorul de servodirectie? Se gaseste usor sau numai la reprezentanta?

m-am interesat si eu de senzorul ala. la skoda e 320 lei fara manopera, iar la ciclop e 500 de lei doar senzorul. la mine se aude un bazait cand virez pe loc, dar daca motorul e abia pornit, imi scade turatia pana pe la 200-400 rot/min si uneori se si opreste. daca invart de volan cu o usoara accelerare, dar tot pe loc, nu mai scade turatia.

Modificat de cristi v.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

domnilor am citit toate posturile voastre si m-am cam ingrozit... :vaidecapulmeu:

problema mea este urmatoarea:

servodirectia deocamdata merge ok (si sper sa nu fie probleme..sper), dar necazul este ca de la un timp incoace pompa de servo se aude din ce in ce mai tare (chiar daca nu misc de volan) cand misc a inchipuiti ca se aude din ce in ce mai tare. Era sa uit ... nu se aprinde senzorul de servo dar acel zgomot e destul de enervant la un moment dat. Oscilatii de tensiune observ doar la faruri cand parchez in rest nu. (ori poate nu am dat importanta)

Va rog sa-mi spuneti si mie daca exista vreun motiv de ingrijorare, ori daca a mai patit cineva ca mine.

Va multumesc anticipat si va urez un an nou plin de succese la toata lumea. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Cristi v. De schimbat e foarte simplu, doua suruburi, dar mai trebuie luat in seama si resetarea 60RON caci nu am vag-com :icon_cheesygrin: Stiti vreo metoda sa nu trebuiasca resetat? Volksman ne poate ajuta cu un pret mai bun?

Modificat de Cristiii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut...am citit tot threadul si se pare ca si eu am aceeasi problema...ce as vrea sa stiu daca ma poate ajuta cineva este CUM SE DEMONTEAZA senzorul G250?Eu unul nu am reusit sa ajung la caseta de directie.

Multumesc anticipat.

Cu stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand La Multi Ani tuturor, stiu ca o zic cam tarziu dar e primul meu post pe acest forum asa ca va rog fiti ingaduitori :D

Am tot citit pe aici diverse probleme pe la caseta de directie dar nu am vazut niciuna ca a mea (recunosc ca am sarit 2-3 pagini din acest topic din cauza nervilor asa ca nu ma blamati). Problema e urmatoarea... am o skoda fabia 1.4 MPI din 2002, sunt din Bacau si inainte de sarbatori am facut un drum pana in Neamt si cand deodata constat cu stupoare ca trag greu de volan (in bord nu mi se aprindea becul de la servodirectie) Toate rele si nebune ajung inapoi acasa merg la service le zic la mecanici care-i problema si au zis ca e de la lichid si intradevar asa era ... era sub minim (dar eu ma intreb de ce nu se aprindea martorul din bord? conform instructiunilor din manual el se aprinde cand uleiul e scazut) Crezand ca e totul OK, de sarbatori am plecat in afara masina tragand-o pe dreapta in spatele blocului si timp de 3 saptamani nu a mai miscat-o nimeni.. cand am venit inainte sa plec cu ea am zis sa-i verific nivelul la ulei ... mentionez ca era gol golutz ... nici macar un strop pe tija aia. Ii fac plinul iar, pornesc la drum, seara iar observ ca trag de volan ca la tractor.. azi am fost la service si mi-au aratat baietii de acolo cum imi curge uleiul pe la burduf (burduful de la caseta de directie sau burduful de la bieleta de directie = nush daca e una si aceeasi nush care e varianta corecta nush daca sunt 2 lucruri diferite) in partea stanga (partea de la sofer) cand misc volanul fie in partea stanga fie in dreapta (pot spune ca in pozitie dreapta curg picaturi foarte incet dar daca misc volanul curge fluent ca apa de la robinet). Ce pot face in situatia asta? Sa schimb toata caseta de directie? Se poate schimba doar burduful acela? Inauntrul burdufului e vreun sistem mai complex ? Sau doar cateva piese pe acolo? Daca nu am fost destul de clar intrebati si va dau raspuns ...

Multumesc anticipat tuturor celor care isi dau osteneala sa ma ajute si pe mine cu o idee, o sugestie, orice ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa te descurajez dar cred ca e stricata caseta si trebuie reconditionata, dar numai la firme autorizate, erau cateva adrese pe la pagina 9 in topicul acesta.Eu din cate stiu nu ar trebui sa curga pe la burdufuri. Si al meu a fost rupt , dar nu curgea deloc. Intr-adevar situatia e mult mai complicata caseta avand in interior niste semeringuri care daca sunt uzate trebuie rebucsate sau schimbate. Se poate verifica destul de usor: se desface capatul de bara ( ai grija cate spire desfaci) si daca sta in pozitia in care-l pui semeringul ii ok, daca cade inseamna ca treba ii mai complicata. Burduful e cam 50 ron.

Modificat de Cristiii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar, ms de sfat ... am fost pe la vreo 3 service-uri ... diagnosticul ... semeringul din caseta de directie .. dar asta fara sa o desfaca nimeni ... adica s-au uitat sub ea pe acolo, au pus ulei au vazut pe unde curge si s-a dat verdictul ... trebuie sa schimb caseta :( ... am masina de juma de an si mai mult am tinut-o pe tusa ... sau m-a tinut ea pe mine pe tusa ... m-a descurajat rau de tot fabia asta..

Un later edit: stie careva ce fel de caseta (TRW sau KOYO | sunt diferite modele de la ambii producatori merg toate sau trebuie una anume) merge pt Fabia Hatcback, 1.4 MPI, 44kw/60cp, motor AZF, an 2002 ! Am impresia ca e versiune ante-facelift pt ca eu nu am capacu ala deasupra la motor (nu l-am pierdut pur si simplu asa am cumparat-o)

Modificat de johnny_x87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e TRW.Cele Koyo sunt puse la cele dupa 03-04.Sa ma corecteze cineva daca gresesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe Fabia din 2002 conform www.vagcat.com au fost puse TRW pe urmatoarele serii : 1 6Q1423061M

steering box / F >> 6Y-3-705 552*

lhd /

(1) 6Q1423061MX

steering box / F >> 6Y-3-705 552*

lhd /

(1) 6Q1423061N

steering box / F 6Y-3-705 553>>*

lhd /

(1) 6Q1423061NX

steering box / F 6Y-3-705 553>>*

lhd /

(1) 6Q2423061G

steering box / F >> 6Y-3-705 552*

rhd /

(1) 6Q2423061GX

steering box / F >> 6Y-3-705 552*

rhd /

(1) 6Q2423061H

steering box / F 6Y-3-705 553>>*

rhd /

(1) 6Q2423061HX

steering box / F 6Y-3-705 553>>*

rhd /

si KOYO pe urmatoarele : 1 6Q1423061 steering box / also use: / F >> 6Y-2-426 000* / F >> 6Y-2X034 000*

6Q0 423 187 E lhd /

(1) 6Q1423061J

steering box / F 6Y-2-426 001>>*6Y-3-661 670* / F 6Y-2X034 001>>*6Y-3X047 320*

lhd /

(1) 6Q1423061L

steering box / F 6Y-3-661 671>>* / F 6Y-3X047 321>>*

lhd /

(1) 6Q1423061K

steering box

lhd /

(1) 6Q1423061KX

steering box

lhd /

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa zic.Nu am fost niciodata "cu urechea acolo dimineata".Dar eu iti recomand,ca sa stai mai linistit sa faci un test Vag com si asa vezi tot ce ai,de preferat sa nu ai.Parerea mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!