Jump to content

Ajutor, ca-s incepator !


Profy
 Share

Postare recomandată

Ah , da la aia ma gandeam si eu. :ph34r:Dar de fapt joaca ea acolo... :lol: :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine, cursa trebuie sa fie 4 mm, conform cu ce zic aia de la Haynes: pui o garnitura sub flansa (altii zic doua, dar vezi si tu daca flansa de bachelita sta intim lipita de bloc cu o singura garnitura sub ea), alta peste flansa si bagi cuiul. In pozitia "ridicat" trebuie sa fie la 13 mm deasupra garniturii, in pozitia "coborit" - la 8 mm. Aici e interesant, aia zic sa faci diferenta intre cele doua si trebuie sa rezulte 4 mm - cursa. Io am incercat, calculul respectiv fiind chiar si la indemina mea, si da 5 mm. Probabil ca n-au facut nici o diferenta, au transformat gresit din futzii aia ai lor.

post-2697-1187851641_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AA, Probabil sunt 13 -8 = 5 mm si minus 1mm garnitura = 4 mm sau geva de genul...

Mersi oricum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri , am montat planseul tija etc, etc.. am turnat putzina benzina in carb si am dat cheie sa porneasca. Nimik. Incercai inca odata, si a pornit dar numai 15 secunde, sau cat o fi tinut benzina turnata, dupa aia nimik. Nici dupa 10 chei ...

Dup-aia' am demontat tot, am tras un furtun pe pompa de alimentare, am varat capatul furtunului intr-un flacon cu H2O ( apa ), sa vad de nyervi daca e ceva cu pompa.

Dupa ce am facut febra musculara la bicepsul dejetului aratator de atata pompat, ca mere destul de greu, am observat ca numai atunci stropeste apa cand apa curje singura in pompa ( cu ajutorul gravitatiei ), deci nu trage apa din flacon.

Acuma io' nu shtiu cum tre sa fie.

trebuie ca benzina din rezervor sa curga cu ajutorul gravitatiei in pompa sau pompa aia tre sa si contribuie cu putin' efort la alimentarea carburatorului ???

Benzina curje bine din rezervor pana la pompa, deoarece la o suctie' ;) de minima intensitate deja stropeshte, chiar daca conducta de benzina nu prin tunel trece ci pe langa canalul de incalzire, etc... Cuiul poantou e ok nu blocheaza, filtrul de benzina e nou, si nu e infundat ca am incercat.

Si inca o chestie, cand indepartez vreo garnitura, si intra tija mai bine cu vre-un mm sau 1,5 mm sa pompeze, scartzaie pompa aia de m-am speriat ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica supapele pompei. Pe teava din pompa pe care ajunge benzina din rezervor trebuie doar sa poti sa sufli (cu gura) nu sa si tragi.

Pe teava pe care benzina iese din pompa spre carb trebuie doar sa poti sa tragi nu sa si sufli. Daca nu se intampla asa supapele din pompa au o problema.

Ce fel de pompa ai? O poza ar fi buna (nu neparat cu exact pompa ta, ci o poza de pe net cu o pompa acelasi model).

O alta problema, mai rara, este ca desi ai filtru nou se poate creea in el un dop de aer. Incerca sa pornesti fara a avea filtru pe circuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce am discutat cu profy pe PM pompa e capsata. si nu stiu de ce dar am eu o banuiala ca e pompa cu tija de 100 iar tija lui e (sau era) de 108. s-ar putea sa fie si asta un motiv pt care au avut loc evenimentele.

poze cu pompa si lungimea tijei existente ar fi de mare folos.

@profy:astept mailul de la tine sau dac anu pune pozele si datele aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sergiu

Uite dupamasa asta iti trimit pozele ca acum sunt la serviciu.

Intr-adevar tija cea noua pe care o am e cu o ide mai lunga decat cealalta , dar aia e mai tocita la varf ca astanoua.

am pus in schimb o garnitura( de pluta aprox de 1,5 mm ) in plus si era ok. dupa ce am scos garnitura a scos sunetele interesante'. ;)

@victori

Apoi io cand am incercat sa suflu puteam sa suflu si intr-una si intr-alta si tot puteam sa trag, si sa trag ca nu se bloca atunci cand trageam sau suflam ( in functie de teava in care am suflat ) :P ;)

Maama sper sa se-nteleaga :P , adica circula aerul in pompa i toate directiile de parca n-ar exista supape.

Dar, ca sa ma asigur, azi mai incerc aceste procedee si sa reglez dupa masuratoare cursa tijei si tot tacamul.Ca srie acolo pe pagina ( din haines ) ca se poate regla cu adaugire sau scoatere de garnituri...

Modificat de Profy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca poti sa sufli si sa tragi in acelsi timp pe o aceiasi teava si zici ca ai si pompa capsulata poi sa ii spui adio si sa incepi sa cauti alta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cred ca am si gasit deja. (Banii mai trebuie ):P

Pun o poza cu o pompa asemanatoare cu diferenta ca a mea nu e bombata deasupra ci plata.

aaa, scuze nu asta-i poza, ci asta-l-alta...

post-7706-1187948798_thumb.jpg

post-7706-1187948908_thumb.jpg

Modificat de Profy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca si solutie mai ieftina poti folozi o parte superioara de pompa de dacia. Problema estea ca iti trebuie membrana si tija de VW. La capacul de pompa de dacie trebuie sa tai iesirea de retur si sa o infunzi (bine).

O alta varianta este sa gasesti o pompa second dar din cea demontabila si sa o refaci. Se potrivesc membranele de dacie. Tija pe care stau membranele insa este mai scurta la broasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum as face eu: cel mai simplu este sa vorbesti cu lexxus (sau din alta sursa) sa cumperi o pompa noua, e ceva pe la 90 de lei, setul de membrane pt. reparat pompa demontabila (pe care n-o ai si trebuie s-o cumperi, probabil) e vreo 50 de lei. Daca ai alternator si pompa pt. dinam nu merge smecheria cu capacul de dacie. Oricum, trebuie sa demontezi membrana de dacie de pe tija de actionare ca s-o montezi pe tija de la pompa de broasca. Imbinarea trebuie sa fie etansa, altfel bagi benzina in carter. Cumpara o pompa si nu mai pierde timpul cu adaptari din 1983.

Pompa din poza 2 e pt. alternator, la aia trebuie cui de 100 mm. Daca ai pompa de dinam (unele incap si linga alternator), trebuie cui de 108mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

forumist tacut

Mah... cuiutzele pt. model cu dinam... nu cumva sunt de 110mm?

N-am deskis manualul... dar am vazut intamplator de curand intr-un catalog de piese, ca-s de doua feluri: 100 si 110.

Si :rolleyes: ... pompa necapsata, de dinam incape langa alternator. doar ca tre sa o dezmatzaresti ca sa o poti monta/demonta... si iti trebuie si un psiholog bun care sa coste mai putin decat o alta pompa :P ...

@profi, cred ca ai avut parte de un mecanic "mai bun" decat al meu. La mine am vazut cu okii mei cum a luat ciocanul si a incercat sa faca cursa cuiului mai mica :angry: ... Noroc ca am strigat la timp " :icon_thumright: nuuuuuuu.... cuiul celalalt, de pe masa, e mai miiiic"

Modificat de forumist tacut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol: ... pur si simplu nu vrea :) nici cu pompa mea facut test cu apa si merge ... nem tudom myiert nem miukodig ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai sa ne gindim: la "punctul mort inferior" un cui de 108 mm iese din motor 8 mm. Ala de 100mm iese 0 mm. Dac-ar avea 110mm si ar iesi 8mm, atunci ala de 100 ar iesi (-2)mm. Nu tre sa crapi pompa ca s-o montezi sau demontezi, cel putin in broasca mea nu trebuie, slabesti doar carburatorul din piulite si-l ridici nitel. Oricum, cred ca nu mai gasesti (noi) decit pompe capsulate si alegi in functie de dinam/alternator.

Pina la urma, profi, ai alternator?

Ce nu vrea? Nu baga benzina in carburator nici cu pompa cealalta, buna?

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci , stati sa va explic ce revelatie m-a cuprins dupa ce a mers vavi de la mine si am mers si eu sus sa fac dus.

Eu zic ca a fost in felul urmator :

La muclesu', de proprietar de dinnaintea mea ( sau careva dintre ei ) a crapat pompa. Asta a gasit o pompa, care zicea mecanicul profesionist' ca e de broasca si repede au varat pompa la loc. Daaaar, ei nu au mai schimbat si cuiul, si pompa asta e pt. alternator ca e inclinata sa incapa. In schimb au avut si noroc pt. ca pompa nefiind noua ( am gasit urme de lovituri cu ciocan sau ceva de genul ) a fost intr-atat de uzata ca nu a mai suferit daune prea mari, si cu cuiul indoit nu a fost asa mare jocul si n-a crapat de tot. Si cand mi-a crapat carburaorul, motorasul s-a incalzit mai tare un pic, si cuiul ala s-a dilatat mai tare ca de obiciei si s-a ajuns la rezultatul final: pompa crapata.

Tija e din aceea de 108 mm . asta e valoare a pt. tijele cu dinam. Prin urmare inevitabil tija asta intra cu cel putzin 8 mm mai mult ca tija de 100 mm.

De aceea , azi cand am montat pompa lui vavi dupa adoua cheie s-a rupt in doo clapa aia care e actionata direct de tija. Asta e dovada materiala ca ceea ce zic e adevarat.

Noroc ca pompa e identica cu cea veche si am inlocuit clapa cu cealalta.

Modificat de Profy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite si poze cu pompa , care e identica cu cea de pe masina lui vavi si masina lui e cu alternator :)

post-7706-1187991623_thumb.jpg

post-7706-1187991632_thumb.jpg

Modificat de Profy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai pompa inclinata merge cu tija mai mica. Sau, fara sa masori, cuiul trebuie sa stea ascuns in bachelita cind e "jos". Daca faci asa, trebuie sa mearga. Aha, inainte de monta pompa, se umple rau cu vaselina cavitatea aia in care e clapeta.

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil o sa repet ce ai spus tu robi mai sus acolo ... dubiosule cu dushul tau cu tot faci lumea sa creada ca dupa ce plec de la tine tu faci dush, in concluzie ... robi ... se si umple cu getsi mult acolo sa nu scartsaie :lol: si mai mult ca sigur trebuie tija de 100 pe pompa actuala ... probabil din cauza asta s-a blegit tija dinainte ... ca era de 106 (ma rog ... o fi fost candva de 108) sau lasi tija asta ... dar iei alta pompa ... din aia dreapta, nu inclinata. ma mir ca a mers pana acuma cu tija aia de 106 ... si pompa inclinata... dosarele X ...

apropo Robi ... tija ta nu statea ascunsa in bachelita ... e clar ... ieshea in afara destul de mult la punctul minim asha ca repet .. si asta nu o sa prea auzi niciodata de la o fata ... TIJA TA E PREA MAAAAAAAAAARE !!!! :lol:

Modificat de vavi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol: :lol: ... GETSI = GECI = VAZELINA pt. cei nu inteleg. ( Prietenii stiu de ce )

Modificat de Profy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vreti asa - :lol: , vaselina nu e pentru tije prea mari in pompe prea mici (si luate cu imprumut, in parcare :lol:. Probabil ca nu scirtiie din lipsa de VAZELINA, parca nici in natura nu-i asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa e cuparata deja , si tija adusa in cote de catre mine.

Vazelina n-as fi pus, daca nu scria in indrumatorul de la hainnes( sau cum se scrie ).

Am reusit sa pornesc motorul, pompa merge perfect, sunetele au disparut, mai trebuie sa reglez jocul supapelor,aprinderea si carburatorul.

Motorul porneste la fert' de cheie si tot nu incetinesc sa ma-ntreb cu dreq' am mers un an cu pompa de alternator si tija de dinam :lol:. Oricum, am mai invatat ceva si urmeaza sa invat sa reglez aprinderea, desi ieri am luat un curs de specializare de la sergiu p prin telefon.:P. (merci Sergiu)

Modificat de Profy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:P URAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!! sa-i F$%^ dracu pe mecanicii din oradea !!!!!!! in veci nu ma duc la vreunul cu motorul aia e clar :lol: bine ca merge in sfarshit !!!!!!!!!! :) vezi robi la carburatorul ala las-o la relanti, mai accelereaz-o cu mana, fi atent, uita-te lung la carburatorul ala sa nu cumva sa picure pe undeva, vezi si la pompa sprits uite-te atent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat si aia. Am schimbat pompa de spritz ca era varza si de acolo picura. Acum nu mai picura deloc :P.

Ieri a mers bine, dar n-aveam putere cand am vrut sa urc dealul. Am piscalit la aprindere si am dereglet-o si acum nici asa nu mere, dar n-am mai avut rabdare s-o reglez si azi vreau sa rezolv si aia.

Bujia de la pistonul 4 era umeda, dupa ce am mai reglat avansul nu s-a mai umezit, dar tot n-aveam putere. E ciudat. In fine mai incerc sa rezolv asta azi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am gasit sursa lipsei de putere.

Ieri era moarta o bujie, si ma chinuiam cu trei pistoane pe deal. Azi am mai executat o bujie ca dracu' stie cum am crapat-o(ceramica), deci 2 bujii minus.

Saptamana asta iau un set de bujii. Aici mai studiez un pic ca am intzeles ca alea bosch i-s facute (majoritatea) in multe locuri inafara de germania, dar alea NGK parca-s facute de japonezi la ei acasa si se zice ca-s foarte bune.

Astea ce le-am avut au fost brisk, si cred ca au murit cand s-a supraancalzit motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!