Jump to content

Ajutor, ca-s incepator !


Profy
 Share

Postare recomandată

Daca a mai umblat cineva cu broasca , fara ciocul de sprit, poate sa-mi zica,, cam cu cat a consumat mai mult decat cu ciocul pus innapoi.

Ca la mine manca muuult broasca fara cioc. vreo 15% in oras, poate si mai mult :D

ciocul ala, are rolul de a limita cantitatea de benzina spritzuita, print-un orificiu de 0,4-0,5 mm. tu daca ai mers fara el, la accelerare, iti spritzuia o cantitate foarte mare de benzina, motiv pentru care masina se comporta, probabil, destul de ciudat, probabil ca un fenomen de innecare.

ca idee, am citit undeva pe net ca, la o masina cu carburatie, aproximativ 30-35% din consumul mediu de carburant, este produs de accelerare/spritzuire, de unde si consumul mai mare in oras. pe de alta parte spunea in acelasi loc, ca motorul functioneaza relativ normal si in conditiile in care s-ar scoate din functiune pompa de spritz, dar fara accelerari bruste (moment in care motorul o sa traga o cantitate foarte mare de aer, si tinde sa se opresca). oricum, dupa ce am citit articolul respectiv (peste care nu mai dau :lol: ), am redus consumul in oras de laa 12, cam la 10,5, tocmai prin stilul de condus. :lol:

oricum ar fi, orice broasca ar fi, un consum mai mic de 9,5 - 10%, nu cred ca poate scoate nimeni.

Modificat de Alex_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am eu motor proaspat facut, 1200 cmc ... si facut calcul ... in jurul a 9 litrii in oras, poate daca as conduce mai lejer apasand ca pana pe acceleratie as avea mai mic. eh, nici "in gura" nu i-am dat ca e in rodaj ... si oricum nu e stilul meu, dar folos normal, 9 litrii. Inainte imi manca 14 ... deci sunt multumit :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o mica problema, am fost ieri la drum lung cu brotacul si a mers destul de rau, cum dadeam de un mic urcus imi murea motorul. O panta care normal o urcam fara probleme in treapta 3 acum abia o urcam cu treapta 2. Si la depasiri la fel, cum calcam mai tare acceleratia simteam ca " da in nas".

Inainte sa plec am fost la un atelier de reglat carburatorul pt k imi schimbasem garniturile.

Tot acolo mi-a verificat aprinderea si totul era ok.

La intoarcere, mirosea a "sulf" in masina si la inceput credeam k mirosul vine de afara. Cand am oprit ne-am dat seama ca defapt mirosul venea din spate, bateria era fffoarte incinsa. Se poate sa se fi dus bateria sau am vreun scurt, am verificat firele de la instalatia electrica si nici unul nu era incins.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria face asa din cauza releului care baga prea mult curent in ea.

Asta cu datu in nas poate fi de la carb sau aprindere. Eu tind sa cred ca de la aprindere.

Asta cu atelierul care a reglat si totul este ok este foarte relativa.

1. Ori regleaza dupa carte dar masina are uzuri si regulile din carte sunt doar orientative.

2. Ori regleaza dupa ureche dar nu cunosc masina asa ca urechea lor nu este acordata cu masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai sunt ateliere care regleaza carburatorul JOS DE PE MASINA pe un stand al lor ... dar nu e normal ... normal e sa-l reglezi pe masina ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare !

Iara am facut io' ceva...

Am cumparat un radio-casetofon BlauPunkt de golf daca nu ma-nsel, in fine unul cu tuner digital ca ma exasperase celelalt (Ferrari :icon_thumleft) cu tuner mecanic de se deregla la fie care canal ocolit si trebuia sa caut din nou postul in timp ce conduceam ca deja era sa coste vro trei vieti omenesti, si al unui biciclist ( asta mai putin omenesc ca trebuia sa-mi de-a prioritate ), ca eram ocupat cu cautarea pa radio.

Doar ca dupa ce am montat minunea asta al ingineriei electrice, pana ieri dimineata s-a descarcat bateria masinii de nici un led nu mai poate sa tina aprins...

Da am stins radioul cand am lasat masina seara in parcare, si la alte fire n-am umblat.

Intrebare: poate sa descarce radioul ala bateria daca e stins, fiind defect ceva in el ??? Are boton d-ala dijital de apeshi si se stinje radioul sau s-aprinde...

A mai patit cineva dintre voi asa ceva ?

AAA, inca ceva CUM pornesc masina ??? De impins nu se poate ca e parcata intr-un loc care exclude miscarea ei pe dist. mai lungi de 2m inninte sau innapoi.

Modificat de Profy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu descarcatul bateriei da am patito, dar eu am lasat ca pr....l radioul deschis cu vol. la minim.La radio-cas. astea dupa parerea mea stiu ca stau sub tensiune pentru a li se pastra memoria.Cu pornitul masini treb.sa iei tu bateria sa o ti macar o ora pe redresor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ori ce traf de 12 v e bun sau tre sa fie de un amperaj anume sau ceva... ?Ca n-am redresor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi tu mai bine cum ai facut legaturile la radio-caset. ca ceva nu-i in regula.La cata aparatura audio am eu pe broscuta nu mi-se descarca bateria :frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da' un singur fir am cuplat , ala rosu de la cas, in rest boxele ( 2 x 10 w) stereo simplu... mai are firul ala negru pe care nu l-am cuplat ca mere si asa ( o fi masa ) oare asta e problema ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA ESTE MASA.LEAGA SI FIRUL NEGRU

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer sa fiu i-l legam si innainte, dar nu shtiu unde :D, si daca am observat ca mere' si fara...

Unde sa cuplez firul negru ?

Mersi :frigbaitata:

Modificat de Profy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NUUU CU TRAFUL CATI SARE BATERIA-N CAP.TRAFUL SCOATE CURENT ALTERNATIV SI TIE PENTRU A INCARCA ITI TREB.CURENT CONTINULA MASA MASINI.DE CAROSERIE.

Sincer sa fiu i-l legam si innainte, dar nu shtiu unde :D, si daca am observat ca mere' si fara...Unde sa cuplez firul negru ?Mersi :frigbaitata:
Undeva pe caroserie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK.

Am rezolvat intre timp si duc azi la cineva bateria ca are redresor si o incarcam.

Daca o sa cuplez firul negru nu o sa-mi descarce bateria pana dimineata?, sau mai bine montez un intrerupator pe firul rosu ca nu ma deranjeaza daca intra in amnezie casul :frigbaitata: ( pierde memoria )...

Modificat de Profy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sper ca na-i bagat bateria pe traf.ala de 12v????daca are punte de diode este in regula daca nu nu o bagamonteaza-i tu mai bine un intrerupator pe firul rosu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NUUU, am antrebat doar... cu traful.

Dar nu pot sa masor io' cu multimetrul daca e-n regula casul ala ?

Sau sa aflu daca are puntea aia de diode...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce mama m.si mi se incaleca mesajeje :frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

firul negru e legat la carcasa, dar e bine sa-l legi la caroseriei...

ca sa masori consumul casetofonului, pui multimetru pe domeniul de 10ADC ( curent continuu) inseriat cu firul rosu ( conectorul rosu al aparatului la firul rosu si cel negru la firicelul rosu al casetofonului), oprit trebuie sa ai 0A sau un 0,02A (daca e cu memorie), pornit o sa ajungi si la 2-3A

pentru incarcarea bateriei foloseste doar un redresor auto, artizanal sau industrial, dar care stii sigur ca a mai incarcat cineva cu el

poti verifica cu un aparat de masura daca iti incarca releul bine... pui pe domeniul de VDC (tensiune continua) pe 20V, firul negru la caroserie si cel rosu pe surubul ala de scrie D+ la dinam sau alternator, sau direct pe baterie... trebuie sa ai un 13,5-13,8V la relanti (dupa o prima accelerare) si 14,2-14,5V cu motor turat, cu consumatori sau nu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca o sa-mi crape motorul... :)

Spun asta pt. ca ieri am mers pana la un supermarket cu broasca, si cand am pornit spre acasa a mers vreo 5 m in marsarier si acolo a murit motorul. Am impins-o innapoi si dupa ce am studiat indelung am constatat ca cu pompa de benzina e ceva.

Vavi, pe care l-am intrerupt in timpul mesei a venit repede in parcare cu o pompa de-a lui( din cutiuta cu rezerve) am montat-o si tot dejaba.

Daar, am mai constatat urmatoarele dupa ce am auzit niste sunete ciudate de scartait, crezand eu ca o fi pompa nefiind folosita de demult.

In schimb, din pacate pt. mine nu pompa era de vina ci tija care misca pompa era indoita, si garnitura aceea de bachelita rupta un pic si loojic ca bucatzica aia e undeva prin motor sau baia de oloi.

Dupa ce am studiat si garnitura s-a si rupt in doo in mana la mine.

Dupa aia am tractat broasca acasa cu o cunostinta care lucreaza la ACR, mersi lui, si l-am scutit pe Vavi si pe broscuta lui de tractat...

Prin urmare am nevoie de o garnitura din aia si cred ca si de o tija.

AAAA, sa nu zic ca tija era INDOITAAAA . Ce dreacu poa sa genereze asemenea distrugeri, habar n-am ca arcul ala din pompa nu po sa fie asa puternic... Eu as zice cxa s-a supraancalzit din ceva motiv, s-a dilatat si a murit .

Aia e clar ca motoru' se-ncalzea mai tare cat timp a mers fara putzuca de sprit din carburator, pt. ca am simtit diferenta dupa ce am montat ciocul si am mers pe aceleas trasee si cand deschideam capota nu mai era asa fierbinte in motor...

Pun si niste poze cu piesele ce sa-u dus dracu' poate intzelegeti ceva din ce povestesc aici :) i-mi spune cineva motivul craparii lor.Tija am indreptat-o eu innapoi.

post-7706-1187420059_thumb.jpg

post-7706-1187420119_thumb.jpg

post-7706-1187420124_thumb.jpg

Modificat de Profy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tija o fi fost ceva brazilian, din fier moale, cine stie? In mod normal, intre soclul ala de bachelita si bloc se pun 2 garnituri, se vira tija si se masoara cursa ei, sa nu fie peste ... mm (nu stiu la repezeala). Daca-i prea mare cursa, se poate strica pompa, sau, cine stie, si tija? Vezi ca-s 2 lungimi de tija, pentru cele 2 modele de pompa: cu dinam si cu alternator. Ca sa stii ce cumperi. Aia de dinam e verticala, aia de alternator e inclinata spre delcou si cere tija mai scurta.

Tija veche oricum are capatul tesit, semn ca s-o fi indoit mai demult. "Cama" care misca tija e unsa, poate nu a ajuns ulei la ea (la porniri la rece sau, dimpotriva, cu uleiul prea cald). Daca motorul a mers mult supraincalzit, bachelita aia (care-i un ghidaj) s-a copt si s-a spart, lasind tija sa fie antrenata lateral, drept pentru care s-a indoit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

suportul ala de bachelita se fixeaza undeva in interiorul blocului, intr-un orificiu.daca la montare nu a avut garniturile alea de care zice jan, prin strangere s-a fortat si s-a blocat in orificiu respectiv. exact cum a spus si jan s-a copt si apoi s-a spart. este foarte posibil ca bucata lipsa sa se afle tot in orificiul ala. (asta daca nu ai gasit-o).

asa ca daca iti iei un suport nou, trebuie mai intai sa te asiguri ca nu este acolo. plus ca daca-l schimbi, e foarte important sa fie si garniturile alea sub el!

LE.am gasit niste poze pe situl lui niq! sunt relevante! El are suportu bagat in bloc, asa ca se vede clar unde intra in orificiu ala :D

post-138-1187436988_thumb.jpg

post-138-1187436995_thumb.jpg

post-138-1187437003_thumb.jpg

Modificat de Alex_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mah nu shtiu ce tija saraciei ... dar ... a dat cu ciocanul pe ea si sa indreptat ... clar nu s-a indreptat bine dar material moale ... Robi ... nu shtiu daca nu cumva iarashi e ceva ***** facut de "meshterul Manole" ala de mecanic la care umbla masina ta cand era la vechiul proprietar. spune Lexxus ca are de vanzare - daca vrei noua.

uite asta se vedea inauntru la tine ... si cerculetsele alea erau de ghidaj ...

post-9878-1187441068_thumb.jpg

Modificat de vavi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nah, clar. Eu n-am gasit nici o garnitura intre bloc si bachelita, am gasit una destul de coapta intre pompa si bachelita.Intr-adevar cred ca , carburatorul o fi de vina ca sa-ntamplat asta ( mai ales ) pt. ca are 2 suruburi care abia prind ceva si suta-n suta ca trage aer fals, si degeaba am reglat eu dupa manual si alte ghiduri ca demult carbul asta e iesit din toti parametri... desi, bachelita aia era crapata deja cand am cumparat masina... dar nu i-am dat importanta crezand ca e doar o garnitura mai inalta si n-are treaba.Am la mine un carburator 30 pict 2 , pe care o sa i-l montez in locul asteia pe care-l am acum 28 pict si o sa cumpar tija bachelita si garnituri. Motorul e cu dinam si tija pare ca se misca total vertical, dar ma mai asigur pe-ndelete. Despre bucatica aia mica lipsa din bachelita veche, doar atat ca vreau sa golesc si sa schimb uleiul din motor si sper ca o sa o gasesc peacolo pe-undeva.Si mersi de informatii :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nah, salutare.

Thank's to Alex B am primit azi piesele de schimb ( planseul cu tija si garniturili ) , deci urmeaza sa va bruiez iara cu o-ntrebare :D.

Stie cineva cat trebuie sa fie jocul tijei din "planseul unitatii de alimentare cu combustibil" ? ( asa se numeste " bachelita" nyenorocita :) aflai si eu ulterior ) ???. Sau un link, ceva please cu datele respective.

Modificat de Profy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!