Jump to content

Despre cutiile de viteze


MishuL
 Share

Postare recomandată

poate a fost luata de pe alta masina cutia si s-a dat rau gaura la cupla din spate de sub bancheta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • jan

    6

  • xellex

    4

  • bogdan

    3

  • TM06CZR

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

poate a fost luata de pe alta masina cutia si s-a dat rau gaura la cupla din spate de sub bancheta

s ar putea sa ai dreptate...acu mi am adus aminte ca ca 2 ani cand a fost montata ziceau ceva baietii de la sevice ca avea gaura de la cupla dedesubt..si a fost nevoie sa dea alta.... :)

pufi. ai cumva montat kit-ul ala empi de quickshift ?

:) ...nici nu stiu ce i ala... :blah:

poate a fost luata de pe alta masina cutia si s-a dat rau gaura la cupla din spate de sub bancheta

ai idee cum se centreaza gaura aia?

in ce viteza tre sa fie...sau la pct mort?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vii cu gaura mai inspre stanga masinii, probabil trebuie sa o dai langa dar sa nu se duca prea mult inspre stanga atunci :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la beuasca patim des cand schimb din 3 in 2 sa intre in marsaalier... probabil e aceeasi problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ar trebui sa se intample chestia asta cu mars-arrier-ul, ... e ca in bancul ala cu "R de la Racheta :rolleyes: "

Verifica sa ai "placuta de mars-arriere" in pozitia corecta si sa nu fie deteriorata... adica asa: http://www.thesamba.com/vw/forum/album_pag...p?pic_id=581124

De asemenea, poate ar fi cazul sa schimbi si bucsa de la tija schimbatorului (cea de plastic, aflata imediat in spatele schimbatorului in tunel ) , precum si "cupla" de sub bancheta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie mi-au migrat a-ntaia si-a doua spre centru cand am schimbat cupla elastica de sub bancheta. Probabil e o aliniere mai ciudata a gaurilor de pe noua cupla sau tre sa fac reglajul de la placutza de sub schimbator. Nu mi-am batut prea tare capul, e chestie de obisnuintza.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Pe lateral stanga parca.

Vezi ca sunt 2 coduri, unul e cel al piesei si unul cel al tipului de cutie.

http://www.customspeedparts.de/content/en/...berechnung3.php

Aici gasesti caracteristicile in functie de tip.

vad ca linkul ala nu mai functioneaza. unde se mai poate gasi informatia cu seriile de pe cutii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

S-a mai lovit cineva de problema saritului cutiei de viteze din marsarier? Sunt curios daca stie cineva cam ce presupune remedierea problemei, daca merita reparata sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, eu. Nu am facut nimic. inca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Remedierea problemei presupune demontarea cutiei, inlocuirea pinionului culisant de marsarier si reglajul timoneriei de marsarier. Cel mai adesea, trebuie inlocuit si mansonul de la vitezele 1-2, cu care se angreneaza pinionu-asta. Daca ai ghinionul, trebuie ca, dupa ce le-nlocuiesti, sa refaci cel putin reglajele la furca de 1-2 si la timoneria de marsarier. Basca de ce mai dai p-acolo de schimbat, probabil rulmentul de pe arborele principal, poate furcile, sincroane, alte bazaconii...

Se poate face, dar nu-i simplu. E ceva mai complicat decit sa montezi un motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concluzia in cazul asta e ca o sa trag de ea cat va merge, mai ales ca numai marsarierul face figuri. Mi-ar parea rau dupa cutie numai daca as fi ferm convins ca e o cutie medie, asta deoarece am demontat-o de pe un 1500, din 67 si nu are serie formata din litere, ci doar cifre. Daca ar fi o cutie medie, difera numai diferentialul fata de una scurta, sau si celelalte trepte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferentialul si a 4-a. E ceva de lucru, dar se face. Tu stii cel mai bine daca te-apuci de o treaba d-asta. Alta cutie...s-ar putea sa faca la fel sau mai rau.

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

huruie in viteza a 2-a? daca nu scapi ieftin schimband doar timoneria de marshariere.

oricum, pana nu o desfaci sa vizionezi totul nu ai de unde sti.

reglajul timoneriei de marshariere e destul de lejer.

in principiu este o piesa care e articulata la mijloc printr-o bucsa. tocmai bucsa asta se uzeaza (cu tot cu ax bineinteles)

astea se potrivesc cu cele din oricare alta cutie tip. adica nu conteaza ca e cutia lunga sau scurta.(banuiesc, ca vorbim de cutie IRS).

ideea e ca daca nu huruie sfatul meu e sa o desfaci ca pe masura ce uzura bucsei creste, pinionul de marshariere tinde sa se intalneasca nedorit cu ringul sincronului de a 2-a si atunci e najpa.

daca huruie intr-a 2-a atunci deja s-a intalnit cu el si trebuie sa-i schimbi tot ce a zis jan, plus reglajele de cuviintza, adica f.tere de u.tere :))

uite, ce e incercuit cu rosu e timoneria marsharierului, cu albastru e pinionul de marshariere si cu galben e articulatia care se muciuie

post-1347-1273644613_thumb.jpg

si uite pinionul si ringul de a 2-a care s-au intalnit:

post-1347-1273644626_thumb.jpg

Modificat de UVeul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...cu mentiunea ca e partial corect ce-a zis UVeul, nu se potriveste orice piesa din orice cutie intr-alta. Pozele reprezinta matzele de la o cutie IRS post-august '72, din si in care chiar ca nu s-ar potrivi mai nimic la una mai veche fara modificari "hardcore". Oricum, te distrezi cu chestii d-astea, nu te plictisesti :)). Reglajele le poti face modificind cu flexul un carter de la o cutie similara.

Eu, unul, as desface cutia aia.

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia e swing axle, iar a doua nu huruie, singurul inconvenient ar fi ca daca o conduc mai sportiv si-i dau repede din 3 in 2 se aude un zgomot de cuplaj. Problema e ca numai anul trecut am montat cutia pe masina si nu as fi curios sa o dau curand jos, numai ca vroiam sa stiu cam ce ma asteapta si sa ma pregatesc din timp cu piese. Mai am cutia originala de pe broasca mea (tot '67) care imi sarea din a 4-a si o cutie AB cred ca de pe un '69 despre care nu stiu nimic. Macar piesele din cutiile swing se potrivesc intre ele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, piesele din alea ar trebui sa se potriveasca intre ele. Din 3 cutii poti face una mai buna, probabil.

Na acuma, parca mi-a venit cheful de mesterit la o cutie d-asta. Tre' sa vad de unde mai gasesc una d-aia de 1303, se potriveste foarte bine cu motorasul de tip 4...

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am si eu o curiozitate, sau mai bine zis o banuiala ce necesita confirmare:

Daca as vrea sa inlocuiesc tampoanele de la cutie care acum sunt model nou (post 72 parca) si sa pun din alea model vechi, s-ar potrivi? Luand in calcul bineinteles si inlocuirea jugului dintre coarne, cu modelul corespunzator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, merge. Da' tampoanele model mai nou sint mai solide, au si limitator de cursa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, dar alea model nou nu le-am gasit mai pe nicaieri decat din cauciuc, si ma gandeam sa incerc si acolo ceva uretan sau mai stiu eu ce. De fapt, mai exact as vrea sa incerc modelul ala "Rhino" care zic ei pe la descrieri ca e un super-design, de 2 ori mai durabil decat alea de cauciuc, ca e atat de ingenios incat a trebuit patentat etc :) Si din cate inteleg eu, cred ca i-au facut si un fel de "opritor" sau limitator, din partea interioara, metalica.

6211.jpg

Descriere si pret aici

Ma oftic rau ca un kkt de piesa, care la ei e 22USD, din pacate la noi ajunge 200RON, deci cam 10RON pe 1 usd. Si nici in catalog la dilar nu sunt mai ieftine.

Si din cate am observat, pare mult mai usor sa faci artificii cu modelul vechi de tampoane, in cazul in care pui alta cutie. (de fapt e logic, ca alea stau orizontal pe jug, si poti lati putin jugul eventual, sau doar dai alte gauri si le muti mai in spate, pe cand cele model nou, din cate am vazut au prinderea pe jug vertical, si e mai complicat sa te joci cu ele in plan orizontal.

Modificat de xellex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana sa demontez broscu am avut pe cutie jug si tampoane de-astea ca in poza

deci merge sigur.

totusi nu-mi place pozitia motorului... e ceva mai jos de fund decat normal. nu cu mult, fro juma de centimetru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai...poti deplasa jugul cu totul cu niste distantiere, sint o suta de variante de joaca acolo, poti sa-i sudezi niste chestii, etc. Poti sa renunti la prinderea de coarne si sa-i pui un jug la spate, ca la tip 3, tip 4...

Io nu prea-nteleg ce-i nou la tamponu-ala, cum e facut inauntru. Se-ntelege ca e o singura tabla undeva inauntru de care-s sudate suruburile si flexibilitatea e data de deplasarea surubului in gaura din cutie? Eu asa-mi imaginez. In cazu-asta, e ca un reazem simplu si n-ar fi tocmai bine, poate la drag-racing.

Daca te uiti nitel, se pare ca si la aia scriu chestii pe gard pentru public analfabetii si nu verifica nimeni (vezi statia "Cimpia Libertati" sau "Nu atingeti cablurile nici chiar cazute la pamint" etc.). Suruburile sint sudate p-o placa si la tamponul clasic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, nu stiu... ma gandeam ca or fi in vreun fel mai bune, si la pretul de catalog, chiar meritau incercate. Pacat ca pana la noi creste pretul asa tare. Adaptari e clar ca se pot face cu gramada, dar mi se pare mult mai usor, sau curat cu astea orizontale.

Eu caut acum o metoda pe care sa o folosesc deocamdata la cutia stock (am ajuns la concluzia ca tampoanele la mine sunt praf, probabil rupte complet si se mai tin doar in opritoarele respective), ca apoi sa o preiau la cutia de porsche. Acolo e ceva mai complicat, si am sa explic de ce, dar dincolo, la topicul despre cutii in 5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!