Jump to content

oprire motor


Pedro
 Share

Postare recomandată

am un g4 cu motor 1.6 16v AZD si recent am intampinat o problema:

dupa o perioada de stationare (o data dupa 1 noapte si o data dupa circa 7h) in momentul in care pornesc motorul, merge cateva sec, aprox 10 dupa care scade turatia, tremura toata masina si se opreste. pana acum m-i s-a int de 2 ori in ultima saptamana. in trecut nu s-a mai manifestat niciodata asa. prima data aveam cam jumatate de rezervor de benzina, a doua oara cam 2 linii. curand masina mea va intra intr-o revizie generala cu schimb de ulei, filtre, distributie si ce va mai fi nevoie. credeti ca trebuie sa am in vedere si altceva? poate fi din cauza unui filtru?

motorul era rece in momentul in care m-i s-a intamplat, ambreiajul calcat, masina in treapta 1 si de obicei cand o pornesc folosesc o perioada f. scurta electromotorul, doar il aud ca a plecat si gata.. care ar putea fi cauza opririi motorului, nu imediate ci dupa cateva secunde de functionare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Pedro

    15

  • istef

    12

  • xxnelu

    7

  • albert88

    7

Top Posters In This Topic

Imobilizatorul.

Dupa ce se opreste, clipeste indicatorul galben cu o cheie pe bord? Daca da, atunci aceasta este problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu.. dupa ce se opreste ramaane contactul pus, e ca si cum l-as opri din cheie..

am uitat sa mentionez ca dupa repornire functioneaza absolut normal si cand s-a oprit , s-a intamplat dupa o perioada de stationare a masinii, deci cu motorul rece. are legatura faptul ca tin foarte putin electromotorul? adica imediat ce il aud ca porneste eliberez cheia.. cam cat trebuie tinut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uita-te la indicatorul cu imobilizator. Cand bagi cheia si pui contactul daca clipeste, nu da cheie pt. ca masina va portni si se va opri. Deobicei se mai intampla cand tii cheia pe langa ceva magnetic. Daca nu face asa si tot se opreste, poate fi ceva de genul bujii, fise.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul era rece in momentul in care m-i s-a intamplat, ambreiajul calcat, masina in treapta 1 si de obicei cand o pornesc folosesc o perioada f. scurta electromotorul, doar il aud ca a plecat si gata.. care ar putea fi cauza opririi motorului, nu imediate ci dupa cateva secunde de functionare?

Ti se intampla si daca pornesti motorul cu masina scoasa din viteza? Ma leg de precizarea ta (cea subliniata) si gandesc sa nu ai o prob. cu ambreiajul (cursa scurta); o f. usoara ridicare a piciorului - ambreiere - motor rece - oprire :hainoroc: . Putin probabil dar nu imposibil :blink:

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In acest caz nu cred ca este vorba de imobilizator. Imobilizatorul opreste motorul dupa 1-2 secunde de la pornire si il opreste normal, nu cu acele trepidatii ciudate de care amintea Pedro.

@Pedro Ar fi bine sa faci o scanare cu VagCom-ul. Daca vrei te ajut eu. S-ar putea sa fi ramas stocate ceva erori si ar fi un punct de plecare. Acele trepidatii puteau fi asociate cu un motor care merge in 3 cilindri? Daca da s-ar putea sa ai probleme cu o bobina de inductie sau cu un injector infundat. Si filtrul de benzina ar putea genera astfel de probleme, dar ar trebui sa se intample mai des. Cand pornesti motorul la rece, dimineata, la cate ture sta turometrul in primul minut de functionare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dimineata pe la 1100-1200 de ture sta cateva secunde dupa care scade. dupa 1 min cam 900-1000

nu am idee cum se manifesta un motor in 3 cilindri, dar banuiesc ca prin pierderi de putere , lucru care nu m-i s-a intamplat. masina functioneaza absolut normal dupa repornire. acuma am lasat-o de vineri seara pana luni dimineata si maine o sa vad ce surpriza imi pregateste.

tot nu m-am lamurit cat trebuie tinut electromotorul in functiune si daca imediat dupe ce porneste motorul trebuie ajutata macar putin din acceleratie.

legat de filtrul de benzina , e posibil sa fie de vine pt ca nestiind si ascultand pe cei de la benzinarie am pus de mai multe ori benzina de 95 si e posibil sa se fi infundat filtrul. oricum in cel mult 1 luna va fi schimbat. daca nu, de la ce altceva ar putea fi?

Modificat de Pedro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.Din ce spui acum, nu-i nimic anormal (privind pornirea).

2. Electromotorul ...cum ai spus in primul post, asa este corect/normal.

3. Benzina de 95 ... crezi ca infunda filtrul? :D Eu asta folosesc de cand am luat masina, aprox. 1 an si nu am probleme. :)

4. Mersul in 3 cilindri ...se manifesta printr-un mers tremurat/neregulat la ralanti iar in sarcina (sau chiar accelerari pe loc) il simti si il auzi ....cand (daca) te vei lovi de acest lucru, vei intelege mai bine ce am vrut sa spun. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3. Benzina de 95 ... crezi ca infunda filtrul? :lol: Eu asta folosesc de cand am luat masina, aprox. 1 an si nu am probleme. :hainoroc:

Masina ta are EURO 4? Pui benzina de 95 Euro 4? Daca nu vei avea de suferit deoarece catalizatorul se va defecta.

O particularitate la masina lui Pedro si a mea (cod motor AZD) este ca aceasta masina, pe langa faptul ca este Euro 4, vrea si benzina de 95/98 si nu 91/95 cum sunt majoritatea benzinarelor. Prin urmare aceasta masina este mai pretentioasa la benzina. Dar chiar daca ai alimentat cu 95 nu cred ca asta a dus la infundarea filtrului ci poate doar un ghinion cu o benzina proasta (dar se poate intampla foarte bine si cu o benzina de 98 sau 100).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am mai pornit-o.. am avut fordul la dispozitie si nu am mai pornit golful zilele astea.. asa dar cand il voi porni daca e intr-adevar o problema banuiesc ca va aparea din nou dupa 5 zile cat masina nu a functionat. astept si eu sa vad daca se mai manifesta la fel sau a fost doar o chestie de moment din cauza benzinei/filtrului sau din alte cauze.

doar mie m-i s-a intamplat asa ceva? :-?? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@istef - cred ca diferenta 98/95 impusa de producator pt. diferitele tipuri de motoare, este legata de performante si nu de catalizator. Faptul ca ar putea exista la noi benzina 95 non Euro 4 (caci si al meu 1,6mpi este tot Euro4) asta ar trebui sa stie si dealerii din RO si sa recomande benzina ca atare. Cand am luat masina (oct.2005) mi-au sugerat/recomandat de la ce benzinarii sa alimentez dar, CO , ca si in carte :95/91 (pt. a mea). :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca e offtopic oarecum si pornind de la posturile lui istef si xxleeus, pun urmatoarea intrebare? De ce e recomandata benzina de 98 si ce are cea de 95 (in ipoteza ca ambele satisfac norma Euro 4)?

Eu cunosc urmatoarea teorie pe care va rog sa mi-o confirmati/infirmati:

1. CO arata rezistenta benzinei la autoaprindere (detonatie), CO mare - rezistenta mare

2. motorul AZD, cazul lui istef, al meu, etc. are o compresie mare, cel putin cand e nou ;), de 11.5. Asta inseamna o probabilitate mai mare de aparitie a autoaprinderii, prin urmare benzina de 98 e mai indicata.

3. Posibilitatea de aparitie a detonarilor apare la turatii mari (probabil frecventa lor), e sesizata de ECU printr-un senzor (cumva knock senzor????) si automat taie din puterea motorului. Prin urmare, daca nu stai toata ziua cu motorul in 6.000 de ture e posibil sa obtii aproximativ aceasi performanta si cu o benzina de 95.

(va rog sa-mi confirmati/infirmati aceste puncte de mai sus)

In romania in momentul de fata toata benzina de 95 produsa de Petrom este Euro 4, prin urmare majoritatea benzinariilor au 95 Euro 4. Se poate deduce rapid ca OMV si Petrom automat au 95 Euro 4. Apoi la MOL pe pompa scrie clar, 95 fara plumb Euro 4. Despre Rompetrol si LuckOil din pacate nu stiu nimic.

Acum excluzand faptul ca la MOL/OMV benzinele de top sunt Euro 5, si presupunand ca atat 95 cat si 98+ sunt benzine Euro 4, care sunt principalele dezavantaje pentru un motor daca alimentezi cu 95?

Offtopic la offtopic: La un moment dat am vazut pe siteul Petrom, probabil mai e informatia, ca produc benzina Euro 5 cu CO 95. Ce-i opreste pe OMV/MOL de exemplu sa cumpere aceasta benzina din Romania si sa aduge aditivi sa-i creasca CO la 98+.

PS: istef daca este un topic mai adecvat unde se incadreaza mai bine acest post, te rog muta-l, dar a fost un replay la ce spuneam in prima fraza. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2. motorul AZD, cazul lui istef, al meu, etc. are o compresie mare, cel putin cand e nou ;), de 11.5.

;)

Daca nu umbli la hardware-ul motorului, si la 1.000.000 km raportul de compresie e tot 11.5.

Ceea ce scade in timp e presiunea (in atmosfere) obtinuta la punctul mort superior (cand pistonul e sus si supapele sunt inchise).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca e offtopic oarecum si pornind de la posturile lui istef si xxleeus, pun urmatoarea intrebare? De ce e recomandata benzina de 98 si ce are cea de 95 (in ipoteza ca ambele satisfac norma Euro 4)?

Eu cunosc urmatoarea teorie pe care va rog sa mi-o confirmati/infirmati:

1. CO arata rezistenta benzinei la autoaprindere (detonatie), CO mare - rezistenta mare

2. motorul AZD, cazul lui istef, al meu, etc. are o compresie mare, cel putin cand e nou ;), de 11.5. Asta inseamna o probabilitate mai mare de aparitie a autoaprinderii, prin urmare benzina de 98 e mai indicata.

!

Exact asa cum spui. Cu cat creste raportul de compresie, cu atata creste si riscul autoaprinderii in cazul unei benzine cu CO mica.

Acum; de ce am spus mai sus ca poate afecta si performanta. Nu stiu sigur (doar ma gandesc) dar, avand in vedere diferentele totusi minci intre CO98 si CO95 , aparatia unor detonatii (aprinderi premature) la motorul 11.5 (r.c) alimentat cu CO95 nu trebuie neaparat sa se simta (fizic) in fuctionarea motorului dar, se pot simti in performanta. Asta deoarece,detonatiile s-ar produce cu foarte putin timp inaite de scanteie.

Se intelege ceva din ce am scris?! :P

Daca sunt persoane avizate sa ne lamureasca/explice ...le asteptam cu interes. ;)

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea si eu sa mai adaug cate ceva:

- catalizatorul nu se strica din cauza folosirii CO 95 si nu a CO 98, catalizatorul se strica daca se foloseste benzina EURO 3 in loc de benzina EURO 4. Daca CO 95 este EURO 4 atunci totul e ok dpv al catalizatorului;

- daca masina cere CO 95 / 98 (cum e cazul meu) atunci eu zic ca e bine de respectat aceste indicatii. Un caz concret cu masina mea. Cand am cumparat-o nu stiam ca vrea CO 98 si am pus benzina CO 95. In Germania / Austria masina a mers foarte bine cu CO 95 dar cand am ajuns in Romania si am pus CO 95 masina avea un tremurat la relanti (destul de rar, se manifesta o data la o saptamana, si tremura relantiul intre 500 rpm si 1000 rpm). Am fost pe la mecanic si mi-a zis sa alimentez cu benzina de 98 sau 100. De atunci am pus OMV Super 100 si acest tremurat nu se mai manifesta.

Si aici se gasesc niste informatii interesante, in special despre Super 100.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

(primul post pe forum :salut: )

Am achizitionat si eu de o saptamana un golf 4 1,6 16V AZD din Germania (93mii km).

4 zile - dimineata - fara probleme de pornire.

De 3 zile la pornire dimineata motorul sta 1-2 secunde la 1100 si apoi da sa moara, scade turatia, face "clank" (ca si cum cupleaza ceva) apoi revine la 1100.

Din prima zi am alimentat cu petrom 99+. Am facut aprox 1000km pana acum.

Sa fie benzina petrom de vina?

Sa trec la mol sau omw? (mi-e frica de omw 100 :) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand bine ai venit printre noi si felicitari pt achizitie.

problema ta e in mare cam aceeasi cu cea pe care o am si eu. datorita faptului ca se manifesta doar dupa o perioada de repaos a masinii, perioada destul de mare, peste 4-5-6 ore (cel putin la mine) cred ca se datoreaza depunerilor din rezervor si probabil filtrul de benzina. ai idee cand a fost schimbat filtrul ultima data?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc!

Nu am idee cand a fost schimbat filtrul.

O sa ma uit in caietul de service daca scrie ceva.

Intentionez sa-i fac o revizie la un service VW.

Am primit recomandari sa-i schimb distributia, uleiurile, si filtrele (de la tipul care mi-a adus-o).

Ce e interesant ca nu a facut din prima asa. Si am pornit-o de cateva ori la rece pana vineri dimineata cand a avut prima data manifestari de acest fel.

:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil nu a facut din prima asa pt ca a avut ceva benzina ori din afara, ori pusa de la noi dar mai din vest si acum cand ai alimentat ai nimerit o benzina proasta. a mea a inceput sa faca dupa 1 luna deci explicatia asta la mine cade :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am alimentat de patru ori din patru statii diferite: Hateg, Deva, Timisoara, Arad :)

astept sa se goleasca rezervorul si o sa bag de la mol

Modificat de albert88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intentionez sa-i fac o revizie la un service VW.

Ar fi mai mult decat necesar sa faci o verificare la un service, dar nu neaparat la VW. Este important sa fie un service marisor ca sa aiba credibilitate si sa aiba un aparat pt diagnoza.

Trebuie sa fii atent sa fii sigur ca in cartea de service s-a actualizat toate interventiile, inclusiv schimbul filtrului de benzina. Daca nu esti sigur este bine sa-l schimbi.

Mai trebuie sa verifici filtru aer, clapeta de acceleratie, bujii. Daca nu stii sigur un schimb de ulei si schimbul distributiei ar fi mai mult decat necesar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa o sa fac.

chit ca nu am incredere in mecanicii de la noi.

o sa ma duc la vw Timisoara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu noi informatii pe acest topic. problema nu era de la masina ci de la benzina care s-a dovedit a avea excesiv de multa apa intrucat filtrul de benzina era imbibat in apa. un plin cu mol 95 euro 4 si un filtru nou si e deja alta masina. parca putin mai sprintena, nu se mai opreste motorul... in concluzie sunt multumit si ma bucur ca masina e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in seara asta am bagat si eu carrera 100 de la omv.

sunt curios ce se intampla dimineata!!!!!

filtrul de benzina se poate schimba DIY? la opelul astra care l-am avut l-am schimbat singur.

si mai am o intrebare (sper ca nu sunt foarte off topic - dar am dat search si nu am gasit):

unde gasesc instructiuni despre curatarea filtrului de aer?

mai exact cum ajung la el?

ca m-am uitat ca matza in calendar la capacul acela mare de plastic pe care scrie 1.6 16v, dar nu am vazut nici o clema sau surumb cum era la opel....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Capacul se trage in sus cu putere. Nu are nici o clema. Trebuie sa ai grija ca pe margine are un furtun care trebuie scos dupa care tragi cu putere de capac in sus. Dupa ce scoti capacul pe partea interioare sunt vreo 10 suruburi care trebuie sa le desfaci si ajungi la filtru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!