Jump to content

Garda la sol


aadmedias
 Share

Postare recomandată

in cadrul discutiilor despre pregatiri de iarna eu as include si o discutie despre garda la sol. cred ca toata lumea a avut experienta trecerii peste un bulgare/bucata de gheatza sau chiar mai rau pe un drum cu zapada cu 2 urmede rulare, iar zapada/gheatza dintre roti produce sunete de film horor. am un prieten cu audi in D, la care-i ridica garda la sol cind vine in Ro. deci, pentru masinile care nu au kitul /drum greu/ ar fi utila marirea garzii la sol, dar nu stiu cit si daca permite suspensia, pentru ca solutia cu scut de metal nu mi se pare o idee de salvare fata de toate bordurile si canalele noastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandeam si eu la ceva de genul asta dar nu stiu daca e posibil... Dar dupa ce am urcat pe un drum de munte spre o cabana m a cam dat cu fundul de pamant de cateva ori. Chiar nu ar strica daca s ar putea inalta un pic masina. :lol: Din pacate va mai trebui sa reziste inca o data de revelion... asta daca nu gasesc o rezolvare.

Daca cursa amortizoarelor permite cred ca s ar putea realiza. Ideea ar fi chiar daca ridici masina la vreun "hop" mai mare sa nu se smulga amortizorul cu totul.

Cred ca ar trebui studiate masinutele cu pachete de drumuri grele si oricum interventia nu as face o in alta parte decat la un service VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandeam si eu la ceva de genul asta dar nu stiu daca e posibil... Dar dupa ce am urcat pe un drum de munte spre o cabana m a cam dat cu fundul de pamant de cateva ori. Chiar nu ar strica daca s ar putea inalta un pic masina.  :P Din pacate va mai trebui sa reziste inca o data de revelion... asta daca nu gasesc o rezolvare.

Daca cursa amortizoarelor permite cred ca s ar putea realiza. Ideea ar fi chiar daca ridici masina la vreun "hop"  mai mare sa nu se smulga amortizorul cu totul.

Cred ca ar trebui studiate masinutele cu pachete de drumuri grele si oricum interventia nu as face o in alta parte decat la un service VW.

<{POST_SNAPBACK}>

Pachetul de drumuri grele ridica botul cu doar 4 cm, plus scut metalic. Pentru banii platiti (aprox 300 eur), e cam putin, zic eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

este un fas cucat este ridicata, eu am impresia ca dau mai repede cu scutul decat inainte, avand in vedere ca tabla aia are si ea 30/50kg, deci o apleaca si mai mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate utilizarea unor anvelope de dimensiuni ( inaltime ) mai mari se pot castiga cativa cm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma intereseaza si pe mine ce se poate face. Am la activ trei scuturi rupte la G4 (in opt ani). Saraca masina nu a fost facuta sa mearga pe drumuri ca la noi. Am intrebat ce se poate face si am primit raspunsuri ca si voi (tampoane de cauciuc la amortizoare). Nu am fost convins ca nu este o solutie anapoda. Vreau ceva care sa nu modifice mersul. Am pus cauciucuri de dimensiuni mai mari si am avut probleme instant, adica se freca roata de aparatoarele de plastic din jurul rotii. :D

Problema nu apare pe drum drept, apare la viraje strinse in sarcina.

Modificat de laur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Pe voi, posesorilor de Bora, nu va deranjeaza garda la sol foarte josa a masinii, in special in partea din fata? Sau numai a mea e fosrte joasa? Nu pot niciodata sa o parchez perpendicular pe o bordura fara sa ating spoilerul acela. M-am gandit chiar sa-l scot, dar cred ca ar arata urat. Aveti ceva idei de remediere a problemei? Ale voastre sunt la fel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa incerci sa montezi niste inaltatoare. Sunt relativ ieftine (sub 100 ron), si iti ridica masina 2 cm. Merg doar la puntea fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la inaltatoare, as avea niste intrebari:

1. Unde le gasesc?

2. Unde se monteaza, pe la amortizoare?

3. Este indicat sa le montez la reprezentanta, sunt greu de montat? Le pot monta si la un mecanic mai "de cartier"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine fusta aia neagra a sarit de la locul ei cam de la mijlocul barei pana la capatul din dreapta. Doar in capat e insa vizibila treaba. Cred ca tot de la vreo bordura ceva. Si DA, ma deranjeaza ca e cam joasa, dar ma multumesc cu ceea ce am :hainoroc: . M-am invatat sa o parchez in asa fel incat sa nu mai ating fusta de bordura. Ramane un pic in afara, dar asta e situatia.

Modificat de lau090
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! :hainoroc: Mi-am inaltat si eu suspensia la golf cu 2cm in fata ,si am pus inaltator de Bora ca cel care il dadea programul pentru golf era de doar 1 cm insa se potrivesc de la una la alta .inaltatoarele sunt din aluminiu si le-am cumparat de la dealerul vw din Cluj insa fiind piese originale vw ar trebui sa ti le aduca orice magazin .Problema e ca vanzatorii nu stiu de aceasta piesa , tu nu stii exact ce sa ceri ca piesa n-are cod pe ea si cine stie ce-o sa-ti aduca asa ca mai bine mergi la dealer. Au costat exact 46 ron ambele si arata ca niste inele .Sunt la fel de mari cam cat un rulment de roata.Daca incerci sa bagi mana sub aripa fata pe deasupra rotii si ridici sus de tot (abia incape)o sa vezi ca arcul are ultimele spire, cele de sus mai mici si calca pe un taler metalic cam cat o farfurioara de cafea.Deasupra acestui taler vine montata "piesa" de inaltare. Cu putina indemanare se poate monta chiar si fara sa dai telescoapele jos. Eu mi-am confectionat doua prese de arcuri dintr-o tija cu filet pe care am cumparat-o de la un magazin de materiale de constructii cu 3 ron cateva bucati de platbanda si cateva piulite. Am prins arcul in pozitia comprimat in pozitia in care masina statea pe roti ,am desgacut piulita care tine tija telescopului si am ridicat masina cu cricul de mana (cu arcul prins cu presa) am pus inaltatorul la locul lui si am coborat masina la loc. Am avut nevoie de cineva sa traga de capatul tijei telescopului imediat dupa ce am bagat inaltatorul ca tija avea tendinta sa coboare in jos.Am vrut sa merg la mecanic dar toti aveau presa de arcuri mare care nu incapea pusa direct pe masina si ar fi trebuit sa demonteze arcul si telescopul de tot.Pe manopera aici in Alba mi-au cerut 100 ron mai mult decat piesa! Ridic-o ca merita eu mi-am montat si scut metalic pe burta ! Spor!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar c-am joasa garda. Ai dezavantaje dar si avantaje legate de stabilitate.

Eu mi-am format un obicei de a parca cu spatele la bordura sau daca parchez cu fata nu ma duc pana in bordura. Am observat ca la bordura care atinge spoilerul cand intri cu fata, poti sa o urci fara a atinge dar din lateral nu frontal! La inceput e mai greu dar in timp te obisnuiesti.

Modificat de wolfydRg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OVIDEOS Alba - Sa inteleg ca sunt suficiente doar acele inaltatoare (inele) dupa montare comprima doar arcul. Nu este nevoie sa se prelungeasca si tija amortizorului? Cum se comporta masina in curbe dupa inaltare?

Si eu simt nevoia sa o inalt putin. In afara de faptul ca la bordura o parchez numai cu spatele, am mai avut surprize neplacute la coborarea unei pante cu asfaltul in valuri sau pe macadam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceeasi problema am si eu...!dar incerc de ficare data sa o parchez cu spatele...!daca nu cu fatza..am devenit profesionist de acuma la parcat cu fatza(asta dupa ce mi-a sarit de vreo 2 ori spoilerul ala negru)...!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vagsile, te rog sa folosesti search inainte de a deschide un nou topic. Exista deja un topic pe aceasta tema, le-am unit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot niciodata sa o parchez perpendicular pe o bordura fara sa ating spoilerul acela.

Ai incercat sa garezi cum spatele asa cum te-a invatat la scoala de soferi? Este mult mai usor de parcat asa, in special in locurile stramte. Ma uit la altii care incearca sa parcheze cu fata in locuri stramte si fac zeci de manevre dupa care renunta. Cu putin antrenament te vei obisnui si nu vei mai strica nici spoilerul si nici inaltatoare nu-ti vor trebui. Aceste intaltatoare au dezavantajul ca pierzi din stabilitatea masinii in curbe si la viteze mari, in special pentru o Bora care nu stralucreste la stabilitate in curbe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am renumitul pachet de drumuri grele! E bun mai ales datorita acelui scut din fier. In rest asa e...pierde la stabilitate foarte mult. dar dupa ce am spart odata baia, fara scut nu as mai merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la un dealer Seat, aveau inele cu grosimea de 1 cm la pretul de 18 lei/buc. Nu au groase de 2 cm si nu mosteaza asa ceva nici daca i-asi ruga pentru ca afecteaza mult stabilitatea. Eu unul renunt sa mai montez asa ceva.

istef - De ce este mai instabila Bora decat un Golf?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SAL- da sunt suficiente acele inele , arcul insa dupa montarea lor nu sta mai comprimat decat inainte deoarece inelul vine deasupra talerului, pur si simplu caroseria sta mai sus si tija telescopului lucreaza in telescop cu 2 cm mai sus ,inelul nu e la fel pe amandoua partile are asa forma incat e facut sa calce perfect pe talerul de deasupra arcului care are un mic santulet deasupra unde intra inainte rulmentul telescopului iar la partea superioara inelul are o adancitura unde va calca rulmentul dupa inaltare.I-mi pare rau acum ca nu am pus 2 inele unul de 2 cm si unul de 1 cm ca atunci ridicam 3 cm fata de 2 . In problema stabilitatii nu stiu ce sa zic ,eu merg 100 -120 km / h am telescoape bune si acum sa fim seriosi cine conduce la limita aderentei ?Schimbari "majore" in tinuta de drum nu am oservat ,acum normal ca chiar un pic daca-ti ascuti simturile si esti un sofer experimentat care simti soseaua vezi ceva diferente ,dar oricum piesa e facuta de VW care va spun eu daca ar afecta siguranta nu ar vindeo! Daca o sa o inaltati 2cm nu va asteptati ca poate urca pe bordura dar oricum eu aveam scut si cand vedeam cate o umflatura pe drum ridicam instinctiv picioarele si strangeam dintii ceea ce nu pot sa zic ca mai patesc acum.Vorbiti si cu userul CRISTIAN F ca si el si-a inaltat masina si el mi-a dat ideea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

istef - De ce este mai instabila Bora decat un Golf?

Nu stiu de ce Bora este mai instabila. Asa au construit-o VW. Si nu eu zic asta ci oameni care au testat si au folosit ambele masini. Dar chiar si asa, nu poate fi vorba de a periclita siguranta pasagerilor. Chiar si cu acele inele nu se pericliteaza siguranta. Doar un sofer inconstient care va forta masina peste limite va periclita siguranta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doar pentru Bora sunt de 2 cm Pentru Golf programul de la dealer nu arata ca s-ar potrivii decat cele de un cm . Eu mi-am pus de Bora pe Golf ca am auzit la altcineva de pe forum ca se potrivesc si a avut dreptate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In privinta stabilitatii nici macar Golfurile nu au toate aceeasi tinuta de drum si stabilitate.Eu am 2 Golfuri pe benzina unul 1.6 akl 1999 provenienta PORO, altul 1.4 16v 2000 Germania . Amandoua sunt inaltate cu 2 cm fata. Umbland la suspensie am vazut ca telescoapele erau diferite si aveau coduri diferite . cautand pe net codurile am vazut ca unele erau pt. echipare sport ,iar altele standard , nici macar arcurile nu erau la fel ,la unul din golfuri aveau trei buline cu vopsea albastru -verde -albastru parca , la celalalt doar doua buline . De aici rezulta o stabilitate si o tinuta de drum diferita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau in primul rand sa va felicit pentru acest FORUM, este ceea ce ne trebuia. Eu il citesc de 2 saptamani si am invatat o multime de lucruri utile, sper sa pot si eu ajuta cu ceva pe cineva.

Intrebarea mea este de unde se pot achizitiona acele inaltatoare de care sa pomenit, si daca influenteaza cu ceva masina la probleme ma refer.Sunt la inceput sper sa nu fi gresit nimic. Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic de la orice magazin de piese auto care poate sa aduca pe comanda piese originale VW Audi.Practic insa vanzatorii nu stiu ca exista aceasta piesa , tu nu stii exact ce sa ceri , piesa n-are cod scris pe ea desi e produsa de vw asa ca mai bine mergi la o reprezentanta VW si cumpar-o de acolo.Cere de Bora ca au 2 cm ,fata de cele pt Golf de 1 cm,pentru suspensia fata vorbesc.Cu stabilitatea stai linistit ca si eu mi-am pus si n-am probleme. Merita !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!