Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

Ieri seara plimbandu-ma prin oras mi s-a aprins martorul de la motor,dar fara sa imi zica ceva pe ecran...m-am speriat.am tras masina repede in parcare si am intrat pe forum sa vad ce e...am zis ca poate pana dimineata se stinge.Pornesc masina si tot aprins a ramas,m-am dus la la Petrom si am pus Premium 99+(reamintesc ca seara am pus de la MOL benzina 95 sau ceva de genu inainte sa se aprinda martorul)..dupa care cand dau cheie s-a stins martorul..stie care din ce cauza?

Modificat de IS0 4LEX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul tau, raspunsul il gasesti putin mai sus in post-ul lui istef, daca spui ca si-a revenit dupa schimbarea benzinei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am si eu o problema, cu ce exact nu stiu, dar banuiesc sonda lambda! Martorul de motor din bord s-a aprins, dar dupa o scanare cu Vag-Com la modulul de Engine, surpriza: Nici o eroare. Nici in alte module nu sunt erori. In afara de martorul de motor si display-ul de "Emission workshop",la cca 30sec dupa pornirea motorului, nu am alte indicatii dupa care sa caut o posibila defectiune. Nu am sesizat nici o scadere de putere a motorului, chiar se comporta ca si inainte de a se aprinde martorul motor.

Ati mai intalnit astfel de cazuri?

Aceasta problema a aparut dupa ce mi s-a descarcat bateria, si am avut 2 tentative nereusite de a o resuscita, una prin tragere de curent de la o alta masina si a doua cu o baterie portabila! Pana la urma am apelat la un redresor, care si-a facut treaba.

Incercand sa aflu raspuns la posibila eroare, am scanat din modulul Engine grupul 31, iar valoarea celei de-a doua sonde lamba nu varia, era constant 1.000. Dupa ce afirma sensaura, ar insemna ca nu e tocmai bine! Ce parere aveti? Daca cea dea-a doua sonda e defecta, mai pot circula cu masina pana la remedierea defectului? Care ar fi consecintele?

Mentionez ca ultimele 3 plinuri au fost doar de 95, si citind alte post-uri, s-ar putea sa fie si o problema de benzina. Azi am sa alimentez cu 98, s-ar putea sa faca o diferenta! Va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mandracu: si eu am avut aceeasi problema, si inca o am. Adica s-a aprins martorul acum vreun an jumate si nu s-a mai stins de atunci. Scanare la un service: totul ok, PROBABIL supapa EGR... nici ei nu erau siguri. La reprezentanta: supapa EGR trebuie schimbata. Inca nu am schimbat-o. Treaba cu benzina: dupa ce s-a aprins martorul si am citit si eu posturile cu benzina am bagat benzina de 98 vreo 3 plinuri si nu s-a intamplat nimic. Problema e ca personal m-as baga sa curat supapa EGR, da sincer nu stiu unde se afla la masina mea (vezi semnatura). Sunt si eu curios cum se poate rezolva prostia asta de bec care poate fi n'spe erori odata, dar pe niciuna nu este nimeni sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@voov-X, aseara cand m-am pornit spre pompa de benzina de 98, pornind motorul am avut o surpriza placuta, martorul de motor s-a stins. De cand s-a aprins martorul am parcurs 2 drumuri de cca 10km, si am facut vreo 4-5 porniri la relanti - atunci cand am scanat-o de erori cu VAG-COM-u. Tind sa cred ca a fost vorba de un dop de mizerie pe undeva, dar nu as putea sa ma pronunt unde. Incearca sa apelezi la careva de pe forum pentru o scanare (vezi intalnirile VW de Joi din Bucuresti) a diferitelor grupuri din modulul Engine, sa faci un log si poate se vor gasii ceva valori care nu sunt in limitele normale. Despre curatere EGR cred ca sunt cateva posturi utile pe forum, din pacate eu nu ma pricep.

In rest sunt si eu la fel de surprins , care a fost cauza aprinderii martorului motor fara sa genereze erori!?!

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sonda lambda de pe un seat leon 2001, cod motor, AUS 1.6 16 v, de cine e produsa? bosch? bosal?.....?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceau,

Am considerat ca ar fi constructiv sa va dau si ultimile detalii:

Desi nu am aflat sigur care e problema mea exact nici de pe forum si nici nu am gasit un alt expert in bezinare ( inafara de cei de la servisuri -care te cam curata dfe bani :-)) -- am luat hotararea singur de a schimba prima sonda (B1,S1), dupa schimbare eroarea a disparut singura (fara interventia cu vag-comul pentru a o sterge) dupa cateva ore de functionare.

Pentru cei interesati pot citi mai sus in posturile anteriore erroerea:

17588 - Linear O2 Sensor: Pump Current: open circuit

P1180 - 35-10 - - - Intermittent

17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Electrical Malfunction

P1196 - 35-00 - -Intermitent

Costuri :

5500000 lei vechi

Este sonda originala facuta de NTK cu 5 fire - de la BOSCH nu este ecivalent

( cod produs : LZA11-V4) http://www.lambdasensor.co.uk/main/vwntk.htm

Cum s-a procedat pentru a inlocui prima sonda (B1,S1) (Golf 4 1.6 16V):

--specificati instalare de producator: http://www.lambdasensor.co.uk/main/mfit.htm

1:Se inlaturat capacul protector de pe motor - ( este prins in 4 locuri pe motor ) po si simplu se trage de el incepand cu partea din fata si apoi

partea din spate

2: Identificati cablul care vine din sonda si deconectati conectorul acestuia.

3: Sonda este montata pe teava de evacuare care iese din motor si este protejata de o carcasa de aluminiu care este prinsa si ea la randu cu 2 suruburi, dupa ce se desfac aceste 2 suruburi se poate indeparta carcasa pentru a extrage sonda.

Pentru a demonta sonda aveti nevoie de un sprei dizolvant de mizerie ( rugina, praf, oxizi) dupa care cu o cheie de 22 se desface usor sonda care se inlocueste cu cea noua.

Merci |SENSAURA| Sper sa va fie de folos !

Modificat de sensaura
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi puteti spune si mie pana de fapt care sonda e la eroarea asta (17526)............. nu stiu exact care e uni zic ca e prim alti zic ca e a doua cea de dupa catalizator.......... as vrea sa o inlocuiesc in vara ca stau cu becul aprins de anul trecut..... si deja mi s-a imprimat in ochii :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mine aceeasi problema! tot 1,4 16 v

a doua sonda lambda imi da pe tester heating circuit, meseriasul mi-a zis ca nu se incalzeste, si ca schimbarea ei nu e urgenata, desi o sa ma pregatesc sa o schimb, costa vreo 3 milioane

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal! imi poate spune si mie cineva cu exactitate unde se afla sonda (sondele) lambda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intreb si eu aici: masina consuma cam mult in oras si afara sub 7,5 nu reusesc sa scot. IN oras nu prea e corect sa faci consum, dar sub 14 si ceva nu scade orice as face. Poate sa fie o problema la sonda lambda sau EGR? Nu am nicio eroare pe vag-com sau pe bord. Nimic. Doar ca mi se pare ca se cam da la benzina. Ce as putea face?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine aceeasi problema cred ca e cu sonda lambda dar acum va intreb si eu pe voi, dimineata pornesc motorul merge cam 2 min si se aprinde martorul respectiv in forma de motor de culoare galbena,motorul merge perfect nu-si schimba comportamentul merg cu masina pana se ridica apa pe la 80 grade apoi daca opresc si repornesc motorul nu se mai aprinde dar a doua zi aceeasi chestie.Sa fie de vina lambda sau ca eu cu o zi inainte am alimentat cu benzina de 95?Chestia e ca dupa ce am alimentat nu sa aprins imediat sa aprins a doua zi.Am realimentat cu benzina de la mol de 98 ca de obicei de acolo alimentez dar tot asa ramane.

Nu stiu ce sa fac ca parca vad ca ma duc la mecanic si se apuca sa schimbe pe acolo ce crede el si tot nu se rezolva.Sa fi ramas eroarea si trebuie stearsa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost astazi la mecanic si a pus vag-comul pe masina si singura eroare care a fost era legata nu de sonda ci de rezistenta de incalzire a acesteia.In prima faza i sa parut ciudat ca i-am zis ca dimineata cand pornesc motorul sta aprins martorul apoi dupa circa 20-30 km se stinge,apoi explicatia lui a fost ca in momentul cand se stinge martorul incepe sa functioneze sonda normal si ca nu mai are legatura rezistenta de incalzire.

Mai ma sfatuit sa merg cu motorul mai turat ceva timp ca poate se curata.Acum nu stiu ce sa zic un coleg pe forum daca am inteles eu bine parca zicea ceva ca se poate inlocui aceasta rezistenta sau am mai inteles ca merge si curatata dar nu mereu da rezultate bune.Asa o fi?Ca una noua mi-a zis mecanicul ca e in jur de 500 lei :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am fost la alt mecanic in legatura cu problema mea.A pus testerul pe masina si binenteles sonda lambda dar, el a zis ca-i da eroare la ea dar ca n-ar fi sonda bulita ca ea ar functiona si ca de vina e benzina ca e ceva normal la grupul VAG si Opel benzinare.A zis ca el daca vreau mi-o schimba dar o sa se aprinda iar becul respectiv ca a intalnit o gramada de cazuri sa se manifeste asa.Prerea lui:sa merg asa cu el ca nu se intampla nimic ca sunt sanse sa-si revina.

Voi ce parere aveti?Mi-e frica sa dau si banii aiurea si apoi sa vad iar ala aprins in bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce benzina folosesti ? Daca pui de 95 atunci sigur asta e cauza. Pune si tu o benzina mai buna. Pune pe masian ep rezerva un 25 litri de Carrera 100 si vezi apoi daca se mai aprinde becul . :evil:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Benzina de 95 am folosit fff rar numai in caz de necesitate in rest numai de 98 de la mol, dupa ce sa aprins becul am bagat si carrera 100 vreo 20 de litri dar nici o schimbare o sa mai incerc,poate se intampla minunea.Intr-o seara am bagat de 95 nu avea la petromul respectiv de 98 a doua zi hop sa aprins becul :) asta e invatare de minte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

villy_83: "eroare care a fost era legata nu de sonda ci de rezistenta de incalzire a acesteia".

Pai de la benzina cu CO mai mare nu se repara singur circuitul de incalzire al sondei lambda.

Din cate am citit de pe pagina ngk elementul sensibil al sondei lambda (pentru masurarea cantitatii de molecule de oxigen din gazele evacuate) are la baza Bioxid de Zirconiu (ZrO2). Electrodul de ZrO2 (ceramic) trebuie incalzit peste 300 grade C pentru ca acesta sa poata masura corect concentratia de oxigen din gazele evacuate. Prin urmare fara circuitul propriu de incalzire sonda lambda nu o sa functioneze la parametrii reali pana cand gazele de esapament nu depasesc temperatura de 300 grade C. Problema este ca nu gasesc la ce temperatura ajung gazele evacuate pentru un motor otto. Poate nu ating niciodata temperatura asta. Aici poate ne ajuta cineva care are experienta cu asa ceva.

Daca zici ca aprinderea martorului e sporadica atunci iti recomand sa verifici si sa cureti contactele sondei.

Daca nu ajuta curatarea contactelor si eroarea este tot la circuitul de incalzire atunci eu zic ca trebuie sa inlocuiesti sonda ca sa scapi de eroare.

numai bine

documentatie sonda lambda:

http://de.ngk.de/Die_Lambdasonde.369.0.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si io probleme cu sonda lambda am bagat-o pe tester dupa ce mi-a aparut check engine; ar putea fi probleme daca merg cu masina cu sonda defecta ? face o groaza de faze tremura la relanti , creste turatia la 1000 de ture cand sunt in trafic( asta sper sa fie tot de la sonda ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi s-a aprins dupa ce masina a stat cateva zile nepornita in zapada.Am dat sa o incalzesc pana mai dadeam eu omatul :( de pe ea si cand am dat sa plec am observat acest martor aprins.Initial am renunatat sa mai plec cu masina si am luat alta in speranta ca la intoarcere voi reusi sa vb cu cineva si sa-mi explice fenomenul, insa nu a mai fost nevoie..s-a stins de la sine

deci, nu trebuie sa ne agitam si vb lui @ABC - rabdare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

abuwz-aceeasi explicatie mi-a dat-o si mecanicul dar din cate am vazut eu se fereste sa o schimbe ca nu e sigur ca se stinge becul si binenteles ca eu nu o sa-i platesc nimic daca nu se stinge.Nu stiu ce sa mai zic parca am observat ca a crescut si consumul.Cred ca pana la urma ma duc la reprezentanta sper sa rezolv acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca a folosit un aparat de masura montat pe firul sondei intrebarea mea este : de cate ori i-si schimba valoarea tensiunea generata de sonda lambda intr-un minunt ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ManiacuV6-pai n-a pus nimic la sonda a pus doar testerul pe masina avea un model de la delphi din cate am observat si de acolo a tras el concluzia ca aia ar fi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!