Jump to content

Din Nou Supapa Egr


voov-X
 Share

Postare recomandată

1. Justificare: am pus topicul aici deoarece se refera la supapa EGR pentru un motor 1.0 MPI, montat pe Lupo.

2. Detalii:

Am probleme cu supapa, cam de un an si jumatate. Coduri de eroare:

m-17811 Sistem reciclare gaze evacuare

00035

p-17852 Potentiometru recircularea gazelor de esapament

00035

m-P0106 Semnal incorect presiune teava admisie

Ok... astea au fost obtinute in 20.11.2006.

Si acum poze cu supapa EGR:

supapa EGR de vanzare... este exact supapa pentru 1.0 MPI

foto1

foto2

foto3

foto4

Urmatoarele semnificatii:

1 - galerie spre carburator si admisie

2 - surub fixare corspuri valva

3 - fixare galerie de corpul valvei

4 - fixare valva de blocul motor

5 - fixare valva de blocul motor

Problema este urmatoarea: am desfacut suruburile "2" incercand sa separ cele 2 parti ale valvei pentru a o curata. Am incercat si cu lovituri si cu trage-impinge, si cu tot felul de parghii, dar nu am reusit. Am desfacut suruburile 4 si 5, dar in acel moment a inceput sa iasa un lichid ciudat si m-am gandit sa nu scape ceva sub presiune pe acolo... deci le-am strans repede la loc. Am desfacut suruburile "3" (sunt 2 bucati), am separat galeria de corpul valvei si am gasit mizerie. Insa spatiu nu este deloc suficient pentru curatare. Acum am o intrebare: se pot separa cele doua corpuri ale valvei pentru curatare? (adica cilindrul negru si baza din aluminiu). Daca nu, atunci pot schimba valva? Ce era lichidul care curgea? Nu era ulei de motor... la inceput m-am speriat si m-am gandit sa nu se fi scurs lichidul de racire, dar avand in vedere ca au curs vreo 4-5 ml, nu mi-am facut probleme. Se poate schimba valva fara sa curca 3 litri de lichid? In fine... dati cat mai multe detalii despre curatire sau inlocuire... daca se poate.

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lichidu care a curs este ulei din galerie

daca desfaci toate suruburile din schema trebuie sa iasa.... incerca sa-l ciocanesti putin ...o fi gripat

post-4720-1201780571_thumb.png

Modificat de Swat Cat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult! Trebuie sa inlocuiesc toata supapa din cate vad... nu imi dau seama cum s-ar putea curata. Multumiri inca odata pentru schema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte sa schimbi valva merita sa incerci sa o cureti cu solutie de curatat carburatorul. Incearca sa bagi solutie cu o seringa. De asemenea curata si contactele. Apropo de cand ai valva defecta nu ti-a crescut consumul? Te rog sa postezi daca reusesti sa o cureti. Inca ceva, oare pentru toate motoarele de 1.0 la lupo valva arata la fel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu, eu am AUC motorul... a crescut putin consumul, dar nu cred sincer ca e de la valva, cred ca e de la stilul meu de condus :unsure: . Oricum, maine o sa fac operatiunea "monstrul" si o sa postez rezultate... solutie de curatat carburatorul nu stiu unde gasesc si nici nu o sa caut... poate o sa incerc cu putina benzina... sau vad eu cu ce. O sa postez rezultate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am desfacut si curatat supapa EGR, dar nici un efect ulterior. Becul de la bord a ramas aprins. O sa o schimb cu totul cat de curand pot.

Lichidul respectiv care a curs este antigel, nu ulei. In cazul in care va apucati de demontat supapa va sfatuiesc ori sa aveti cam 1-1.5 litri de antigel pentru a reumple instalatia, pentru ca tot antigelul din vas plus o parte din antigelul din instalatie se va scurge, ori daca nu aveti sau nu vreti sa pierdeti mult antigel atunci trebuie strangulat undeva furtunul care pleaca din vasul de racire, ca sa nu se scurga antigelul din el. Vasul de racire este mai sus decat supapa si daca furtunul nu e strangulat tot antigelul din vas se va scurge prin circuitul supapei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

am schimbat si eu supapa egr. piesa a costat 562 lei, manopera pt schimbare a fost 30 lei. durata 30 min. becul de avertizare, check, s-a sins fara resetarea erorii dupa vreo 2 zile. sper sa nu se mai aprinda niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Sal. Vreau sa curat si io supapa egr.. cum ai reusit sa demontezi?? eu am incercat dar nu am reusit sa desfac.

Modificat de Aditu
Quote
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am tot auc codul motorului si am egr exact cum ai si tu dar ce nu inteleg eu e ce martor s-a aprins in bord eu nu am engine, am decat airbag epc ulei temp

Modificat de Aditu
Quote
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal. Vreau sa curat si io supapa egr.. cum ai reusit sa demontezi?? eu am incercat dar nu am reusit sa desfac.

Pai trebuie demontata teava aia care e prinsa de supapa cu 2 suruburi, apoi trebuie scoase 3 suruburi care fixeaza valva EGR de blocul motor. Daca te uiti la primul post, sunt suruburile 4 si 5 si mai este unul putin mai ascuns. Grija sa nu curga tot antigelul :rolleyes:.

eu am tot auc codul motorului si am egr exact cum ai si tu dar ce nu inteleg eu e ce martor s-a aprins in bord eu nu am engine, am decat airbag epc ulei temp

Este vorba de o chestie galbena, care seamana cu un robinet, chiar sub EPC. EPC se aprinde la inceput cand bagi cheia. Sub el e martorul pentru Engine Check... nu scrie nimic pe el, "e decat" o pictograma (asta ca sa ma exprim si eu cu chestii din astea avangardiste care sfideaza regulile gramaticale ale limbii romane :huh: ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

si eu am acest bec aprins..a fost curios ca am pus benzina de la omv si dupa ceva timp s-a stins..dar am pus apoi benzina de la un petrom normal..dintre blocuri..si s-a infundat toata masina..nici nu mai mergea..s-a apins becu si mai si clipea pe deasupra..

dar dupa ceva timp ramanea doar aprins..am rezolvat asta..au schimbat la service filtre , au verifica fisele si acum trage cum trebuie dar tot il am aprins..au zis ca e o rezistenta la sonda lambda sau cum se cheama..si costa vreo 7 mil sa o schimbe..

sa inteleg ca e da la EGR aceasta problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

am avut si eu aceata problema dar s-a rezolvat.m-a ajutat prietenul meu mecanicosul.a dat jos egr l-a curatat si m-a sfatuit ca urmatorul plin sa-l fac cu benzina de 100 si sa-l calc mai tare pe coada.zis si facut.becul s-a stins singur si nu s-a mai aprins.sper sa mearga si la voi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Si eu am schimbat EGR - ul de curand, dupa o curatare prealabila care a tinut 4 luni :D

650 RON + manopera (caci imi trebuia garantia, mai ales k e facuta in China minunatia de piesa !

Daca nu vreti garantie, va sfatuiesc s-o faceti singuri, mai ales k schema data mai sus e foarte explicita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce unii dintre voi au inlocuit ori curatat EGR-ul ...la EGR a facut cineva si setarea lui?

Stiu ca altfel nu funtioneaza corespunzator( asa cum trebuie sa mearga pt. a nu se mai aprinde martorul de bord).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
am schimbat si eu supapa egr. piesa a costat 562 lei, manopera pt schimbare a fost 30 lei. durata 30 min. becul de avertizare, check, s-a sins fara resetarea erorii dupa vreo 2 zile. sper sa nu se mai aprinda niciodata.

salut,

unde ai gasit la banii astia ? eu am intrebat pe cineva de la meteor si mi-a zis ceva de genu 750 ron

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am o intrebare !

Se poate desface Valva de EGR ?

E din 2 bucati , dar nu stiu daca se pot desface , eu am incercat dar nu am reusit...:-(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cat mai costa o supapa EGR?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

la meteor coswta in jur de 750 ron

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te apuca sa cureti EGR ...ori sa il dai jos de pe motor ...daca nu ai verificat furtunele de comanda de la EGR( uneori sunt coapte si se crapa de la caldura, alteori sunt strangulate de asezarea pe furtune a altei piese care le turteste)verifica mai inainte defectele de pe motor( incearca sa le stergi)si apoi executa o adaptare a EGR! EGR-ul functioneaza doar in turatii ..nu la relanti!

P.S.

te costa timp, nervi,telefoane si nu in ultimul rand bani pe care ii dai in cazul in care cumperi EGR-ul nou nout si nu iti functioneaza nici cu el nou!(insa descoperi apoi ca aveai alta problema minora si fara costuri "babane"...ma gandesc cat costa un EGR :blink: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Mersi mult! Trebuie sa inlocuiesc toata supapa din cate vad... nu imi dau seama cum s-ar putea curata. Multumiri inca odata pentru schema.

Uite eu acum am avut aceeasi problema cu supapa

nu are rost sa te chinui sa separi cele 2 parti-capsula neagra de suportul de aluminiu.In interiorul butoiasului de aluminiu sunt 4 surubele care il tin prins de suportul de aluminiu.Poti sea le separi doar daca reusesti sa demontezi butoiasul pe partea cu mufa...

Uite eu acum am avut aceeasi problema cu supapa

nu are rost sa te chinui sa separi cele 2 parti-capsula neagra de suportul de aluminiu.In interiorul butoiasului de aluminiu sunt 4 surubele care il tin prins de suportul de aluminiu.Poti sea le separi doar daca reusesti sa demontezi butoiasul pe partea cu mufa...

p.s egr costa cam 7-8 sute ron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te rog detaliaza. Am si eu problema cu EGR-ul asta afurisit. Orice idee e binevenita inainte sa scot din buzunar 770 ron.

Multam fain.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Firara!! si eu am probleme cu EGR-ul asta.. urmaresc atent ce atzi postata pt a trage concluzii in vederea rezolvarii problemei. :rolleyes:

/putetzi sa-mi spunetzi simptomele/cum se manifesta motorul la cei cu EGR defect.??

ms ;)

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine parca nu trage cum trebuie. Parca se simte gatuit. Si de exemplu daca-i dai pedala pe loc de la relanti la 6000 urca foarte greu in ture fata de o masina cu EGR-ul ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant.. as putea spune ca si la mine merge la fel

mai rau e ca face figuri la pornire, pornire la cald.. nu totdeauna dar uneori dc opresc motorul dupa vreo 15minute de functzionare si il las s stea cateva minute, cand ii dau cheie dinou nu mai porneste,,, treb sa-i dau serios la automat si dupaia intr-un final porneste inecat/ intrerupt si scoate fum/miros de benzina nerasa >oribil:P

Am fost la un tester.. si mi sa zis ca supapa EGR e dusa.. acuma nu stiu treb s ma uit mai atent eventual sa o curatza sau ceva.. :-??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha. De asta porneste greu dimineata? Ca bateria e buna/alternatorul idem.

Pffff un EGR nou e ~ 750 RON.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!