Jump to content

Climatronic - probleme


RedLiner
 Share

Postare recomandată

Constantincatalin

Salut ! De obicei cand nu merge climatronicul si anume ma refer ca pe auto aerul ramane undeva in bord iar pe eco iese in masina ce clapeta poate fi de vina dintre cele doua v113 sa v 71 ? Multumesc !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea de recirculare. Scoate_i mufa, fa o proba

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Constantincatalin

Joi o sa ma ocup de treaba asta dar se poate merge asa cu mufa scoasa ? Nu ma intereseaza recircularea , nu am folosit niciodata si nici nu cred ca o sa folosesc !! Imi puteti spune va rog care din cele doua clapete este cea de recirculare v71 sau v113 ? Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da  poti mufele, cand functioneaz ok, baga aer proaspat de afara, si nu va merge recircularea. Atat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Buna seara tuturor. Am si eu o problema cu masina din semnatura. Problema este urmatoarea: i-am incarcat instalatia cu freon, mentionez ca nu are nici o pierdere, insa compresorul refuza sa cupleze iar ventilatoarele nu pornesc. De la ce ar putea fi ? Mentionez ca are clima si nu AC. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Electrovalva, cablaj,etc. Pana nu faci o diagnoza competenta, nu avem de unde sa stim

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Electrovalva pe Bora ?

@ionutslk  vezi ca am postat eu un DIY despre cum se verifica intstalatia electrica de Ac si ventilatoare. Urmeaza pasii si gasesti defectiunea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

nu ii vad profilul pe telefon. Oricum, avand climatronic, se identifica usor problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut băieți, vin și eu cu o problemă la Golful meu( 2002, 1.9, 131 cp, 96kw ), tocmai ce am încărcat azi cu 775 gr freon, însă nu bagă aer rece la capacitatea maximă, ci doar vine un aer ușor răcoros, adică nu vine frig blană să îngheți cum ar trebuii când dau pe LO ( Low ). Compresorul, ventilatoarele, radiatorul funcționează așa cum trebuie, freon full, țevile bocnă.
Țin să menționez că mașina nu a mai fost încărcată de aproape 3 ani cu freon.
Și mai sunt momente când climatronicul rămâne blocat pe o temperatură anume, de exemplu în toamnă/iarnă l-am avut la 29 de grade si oricat încercam să ii dau sub, 24 gen sau dadeam si pe LO de test, se schimba doar pe display 24, însă temperatura venea tot 29 și mai are și acum momente de genul.
Mă puteți ajuta cu un sfat? De la ce ar putea fi?
P.S: Pe tester nu apare nicio eroare la sistemul de climă!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

climatronic....verificati in blocurile de masura, temperaturi, servomotoare, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare colegi, masina in cauza e un golf 4 1.6fsi 110cp.

Am incarcat cu freon, masina a inceput sa bage racoare cat de cat, am citit eroriile de pe hvac, era eroare de la clapeta V71 si senzorul de temperatura exterioara G17, am mers sa vad ce e cu senzorul si surpriza...mufa de la senzor era scoasa, am bagat mufa de pe la aprox 32 de grade (masurat gresit ca real erau vreo 23), a scazut la 7 grade, dupa tot a scazut -1,5 si s-a oprit la -8,5 grade, bineinteles copresorul refuza sa mai porneasca din cauza ca ar fi prea rece.

Am incercat tot felul de chestii si nu masoara temperatura corect.

Sa fie de vina senzorul de pe bord?

Mentionez ca eroarea de la senzor nu mai apare.

Stie cineva care este mai exact clapeta V71, unde se afla situata?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posteaza valorile din blocurile de masura pe clima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Momentan nu am masina la dispozitie.

Ideea e ca atata timp cat indica temperatura sub -3 grade compresorul refuza sa porneasca, pe display laclimatronic indica -8.5 (afara vreo 23), cand era mufa scoasa la g71 indica 32 de grade si compresorul a functionat, facea aprox 12bar pe manometru dar cum a scazut acea temperatura refuza sa mai porneasca, arata -8.5 grade in bord si -8 pe display la climatronic.

Dupa codul de stare din measuring blocks da ca, compresorul este oprit deoarece este sub -3 grade.

Inainte codul era pentru compresor in functionare.

Acea temperatura de -8.5 grade apare si pe interfata la"calculated ambiant temperature", cine se ocupa de aceasta temperatura sau care senzori?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai multi senzori, de aceea trebuie valorile din blocurile de masura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica firele de la senzorul de temperatura exterioara pana la modul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionut_dragos

Salut. Impreuna cu multumirile adresate colegului Al Bundy pentru sfaturile pe care ni le ofera, postez,  pentru cei care nu le-au mai gasit,  modalitatea de verificare a sistemului climatonic si a ventilatoarelor la golf 4 care a fost culeasa tot de pe acest forum 

 

de asemenea am si eu nevoie de un sfat. Am un golf 4 motor ALH 90 hp. Freon exista in instalatie, ventilatoarele pornesc pe treapta 1, bobina compresorului este sub tensiune, dar ceva se intampla cu "forta" magnetica de atractie creata de bobina, pentru ca nu se cupleaza ambreiajul. Daca aproprii o surubelnita de cuplajul compresorului, se simpte ca aceasta este atrasa de electromagnet, deci ar trebui sa cupleze. Am cumparat un disc de ambreiaj nou, l-am schimbat restul componentelor ramase sunt alea vechi. Cand am schimbat discul, nu am gasit nici un fel de saiba distantiera si cred ca saiba aia distantiera are rolul de a mentine o 'departare' optima intre disc si fulia cu rulmernt pe care o antreneaza cureaua. Dar daca adaug o saiba, indepartez discul si mai mult de fulie, deci sansele de 'atractie' vor fi mai mici. Ce dimensiuni (grosime) trebuie sa aiba saiba aia?  La mine nu am gasit deloc saiba respectiva , credeti ca daca o adaug voi rezolva ceva? mai degraba ar trebui sa modific(la polizor) capatul discului de la ambreiaj, astfel incat el sa intre mai inauntru cu un milimetru si fiind mai aproape de fulie, sa se cupleze?

ventilatoare golf 4.odt diagnoza sistem ac golf 4.docx

Modificat de ionut_dragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, ma poate ajuta cineva? am o "anomalie" la un golf 4, 1.4, baga aer la relanti dar in mers nu baga destul, se simte ceva dar nu prea, adica la turatii mari nu baga cum ar trebui, are cineva vreo idee? multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ionut_dragos piesa care ai cumparat-o e AM sau OE.Daca e AM mai fac astfel de probleme.Ai curatat locasul unde intra? Poate are mizerie si nu intra la locul ei.Saiba nu avea nici vechiul meu golf dar mai exista posibilitatea ca bobina sa nu aiba destula putere magnetica.Incerca sa lovesti usor cu o surubelnita sa vezi daca cupleaza.Daca nu cupleaza ar fi mai indicat sa gasesti tot ambreajul sa il schimbi

@aragorn2033 trebuie sa pui manometre pe instalatie sau cu VCDS sa vezi presiunea in instalatie.Dupa cele spuse de tine mi-e greu sa vred ca si la relantiu scoate temperatura care trebuie (aproximativ 10 grade).Singurul lucru la care ma gandesc(in cazul in care ai cantitatea de freon necesara) este ca ai probleme cu compresorul.Revino cu masuratorile presiunii care ar trebui sa fie cam asa: la relantiu si trebui sa ai pe teava de nalta (cea subtire) 15 bari iar pe cea de retur 2,5-2,8 bari.Turat in 2000 rot/min ar trebui sa ai undeva in jur de 20 bari pe nalta iar pe retur 1,8 bari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Catalin99 said:

 trebuie sa pui manometre pe instalatie sau cu VCDS sa vezi presiunea in instalatie.Dupa cele spuse de tine mi-e greu sa vred ca si la relantiu scoate temperatura care trebuie (aproximativ 10 grade).Singurul lucru la care ma gandesc(in cazul in care ai cantitatea de freon necesara) este ca ai probleme cu compresorul.Revino cu masuratorile presiunii care ar trebui sa fie cam asa: la relantiu si trebui sa ai pe teava de nalta (cea subtire) 15 bari iar pe cea de retur 2,5-2,8 bari.Turat in 2000 rot/min ar trebui sa ai undeva in jur de 20 bari pe nalta iar pe retur 1,8 bari

Salutare, multumesc de sfaturi, la relanti a fost masuarata cu termo scanerul am avut si 10 grade, iar daca tineam turat motorul incepea sa creasca temperatura 11 grade.... deci e o anomalie  ? la care nu pot sa-i dau de capat, nici cel ce mi-a pus freonul si el foarte mirat (el se ocupa de instalatiile de racire de la o firma), a facut si vacum cu un compresor de frigider.
Deci ea baga rece dar nu si in mers doar daca stau pe loc :)) 

Ma gandesc sa o duc la un aparat de incarcat freon sa verifice si uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 minute în urmă, aragorn2033 a scris:

Ma gandesc sa o duc la un aparat de incarcat freon sa verifice si uleiul

Uleiul din compresor nu se pierde.In instalatie la pierderea sau la scoaterea freonului se pierd 25-30 g.Si sa nu adaugi aceasta cantitate nu pateste nimic.Pune manometre cum ti-am spus si mai departe o sa vedem

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionut_dragos

@Catalin99: discul care l-am cumparat este AM, fabricant THERMOTEC. Cod piesa KT020022. Identic cu cel vechi

Am cumparate deja ambreiajul complet, astazi o sa incerc sa-l montez. Este AKS DASIS cod 855001N.  Daca aproprii o surubelnita de cuplajuj actual (cel vechi) , se simte ca electromagnetul lucreaza si exista o atractie asupra surubelnitei. cred ca totul tine de distanta dinte fulie si discul de ambreiaj care este tras de electromagnet. Daca cumva distanta este nare, nu se  Nu l-am ciocanit......      Saiba distantiera nu este inclusa in kit.   Sper sa rezolv. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Ciprian Gocan

Buna ziua, am si eu o problema cu climatronicul de pe o Bora an 2002, nu stiu nu-mi dau seama daca in mers se intampla dar cand ma opresc si e in relanti am observat ca climatizarea merge cu intermitenta deci cand baga aer rece cand nu .. am bagat de seama fiindca in timpul cand baga aer rece consumul e la 1-1,1 L/h in momentul cand nu mai baga consumul coboara la 0.5-0.6 L/h si baga aer cald. In timpul mersului nu-mi dau seama daca se intampla respectivul fenomen deoarece nu pot sa vad fluctuatia la consum . Si o alta observatie, parca fenomenul e mai frecvent cand masina sta in soare si e incinsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Buna seara, am o bora 1.9 tdi 2002 cu climatronic si de o luna cam asa ma tot chinui cu caldura

la temperaturi scazute sub -5 la relantii baga rece iar in mers baga caldura si daca e turata tare ma refer la depasiri pe la 100 la ora baga rece instant

am observat azi ca daca dau drumu la caldura la fata si la picioare baga doar la fata si la picioare de loc cu clima la maxim

Daca dau pe rece adica 0 baga doar la picioare si la fata de loc

am schimbat caloriferul de sub bord si termostatul

(de precizat ca am scos conducta de la ac cand am schimbat caloriferul si nu am incarcat cu freon)

Modificat de Buckzor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil garnitura de chiulasa are scapari. verifica daca sunt tari furtunele care intra in radiator atunci cand ii dai forja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@BuckzorCând ai inlocuit caloriferul ai verificat clapetele de dozaj/amestec aer cald/rece? Vezi in video de mai jos, de la minutul 20:00, daca nu mai ai spuma pe clapetele din tabla, degeaba incearca climatronicul sa regleze temperatura si directia, ca nu mai reuseste. Sau ma rog poate fi o alta problema a clapetelor.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!