Jump to content

Climatronic - probleme


RedLiner
 Share

Postare recomandată

M-am uitat in noaptea asta acolo, am bagat mana pana la clapeta de sub bord si e blocata pe deschis, se si aud motorasele acolo cum incearca sa miste da par intepenite cu ceva, Ma gandesc sa fac un carlig cv dintr-o sarma sa o trag in jos fortat pana se face vremea mai buna ca pe ploaia asta nu imi vine sa dau jos torpedoul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapetele alea se misca doar daca sunt alimentate motorasele, in rest sunt intepenite. Nu le forta ca rupi bratele clapetelor .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat jos torpedoul pana la urma... dar motorasul ala se afla undeva in dreapta aerotermei, se ajunge foarte greu la el abia am bagat mana acolo si am miscat de bratele lui sa ramana clapeta inchisa. De scos poate se poate scoate cat de cat da nu stiu cine o sa il mai bage cum trebuie la loc fara nici un fel de vizibilitate. Au facut si nemtii astia niste sisteme complicate de te doare capul... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat jos torpedoul pana la urma... dar motorasul ala se afla undeva in dreapta aerotermei, se ajunge foarte greu la el abia am bagat mana acolo si am miscat de bratele lui sa ramana clapeta inchisa. De scos poate se poate scoate cat de cat da nu stiu cine o sa il mai bage cum trebuie la loc fara nici un fel de vizibilitate. Au facut si nemtii astia niste sisteme complicate de te doare capul...

Daca vrei sa ramana inchisa clapeta pana il repari/schimbi scoate mufa cu fire care merge la motoras, ca altfel sigur incepe iar sa isi calibreze pozitia si vei auzi ca functioneaza non-stop.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, m-am gandit sa dau jos mufa dupa ce am pus totul la loc acolo...dar am bagat o surubeltina lunga pe langa torpedoy pana la mufa si am fortat-o sa iasa. Pana la urma fara motorasul ala nu mai pot da pe recirculare, ar putea afecta si atlceva din functionarea climei ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am scos mufa la inceputul iernii ... si tinand cont ca nu foloseam nici inainte functia de recirculare, nu am observat nici o manifestare negativa, caldura baga normal... evident vei avea eroare pe vcds referitor la V71

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eroarea o am de anul trecut, dar nu stiam ce e si nu am dat importanta, iarna asta am observat ca mi se cam abureau geamurile pe spate si de aia am inceput sa cercetez cauza. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi puteti spune si mie ce este in imagine incercuit cu rosu ? Eu credeam ca este mufa de la motorasul V71, am impins cu ceva acolo in mufa sa iasa si a iesit impreuna cu altceva.... s-a desprins/rupt nu stiu sigur, problema este ca tot se aude motorasul incercand sa calibreze clapeta.  

 

Poza este de pe net luata.

 

Izf6pNq.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da demontat l-am vazut si eu pe net, nu stiu acolo exact ce este, din firele alea se mai duce vreo mufa si la altceva inafara de V71 ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mufa pt v71 are 5 pini (respectiv 5 fire): 2 sunt pentru motoras, 3 pentru potentiometru. La golf 4, destul de aproape de V71 se afla si senzorul de temperatura ce masoara temperatura imediat dupa filtrul de habitaclu; mufa lui are 2 pini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu exact cum e v71 (pozitionat) la Golf4 insa la Octavia1 cam asa arata LINK

 

L.E. am gasit si pt G4 e aceeasi schema link

Modificat de alexm1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzor temperatura admisie este ala din poza incercuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit astazi sa gasesc timp pt a demonta v71, la mine problema a fost usor de remediat. Bratul care are un decupaj era sarit de pe "nuca"- altfel nu stiu cum sai spun...

Pun foto face cat 1000 de cuvinte, deci ce e incercuit cu rosu parasise spatiul marcat cu verde... sincer nu cred ca a iesit singura de acolo pt ca intrat ft greu inapoi, oricum eu asa am cumparat masina cu eroarea aferenta v71.

In ordine, dupa remediere am folosit vcds: sterdere dtc , basic sett.

Acum motorasul funct ok zic eu, adica se opreste la capat de cursa, nu mai scoate zgomote precum as avea rozatoare prin torpedou... insa eroarea referitor la v71 apare instantaneu dupa stergere.

post-99041-13947993813885_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai remediat sau nu pana la urma?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Functioneaza, adica actionat recirculare si am urmarit cursa lui (cu ventilatorul demontat )si isi face cursa miscand pana la capat cele 2 clapete si in final se opreste ( inainte mergea non stop).

Deci functioneaza insa eroarea apare instantaneu dupa stergere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. deci la octavia nu se sparge acea rotita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei care cedeaza? E cumva aia mai mica care intra in contact direct cu axul metalic ar motorasului?

Am verificat si la interior , angrenajele din plastic aratau bine si nu patineaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex, de regula cedeaza roata mare, la contactul cu axul metalic. Nu e exclus sa cedeze si dantura rotii mari cat si cea mica (mai putin melcul antrenat de motoras - e din metal).

Nu stiu ce eroare aveai... dar, daca e aceasta:

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) 
37-00 - Faulty
 
O cauza frecventa este potentiometrul atasat de roata mare ce nu mai are contact ferm cu depunerea de carbon de pe placa de circuit imprimat. Incearca sa arcuiesti acele lamele metalice, sa faca contact mai bun. Alte cauze, cei drept mai putin probabile sunt: contact imperfect in mufa (are 5 pini -  2 sunt pentru motoras, 3 vin la acel potentiometru), fire intrerupte (tot acele ce fac legatura cu potentiometrul).
Potentiometrul de care spun are rolul de a spune climatronicului pozitia exacta a clapetei. La tine dpdv mecanic functioneaza bine, motorul si mecanismele isi fac treaba, dar climatronicul nu stie pozitia clapetei si atunci anunta prin acea eroare.
 
Spor la remediere!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eroarea e cea indicata de tine, cand mai prind ceva timp liber si vreme buna ( ca astazi ) am sa mai desfac o data si analizez mai atent.

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am dat jos torpedoul iar...am bagat senzorul de temperatura inapoi ca l-am scos fara sa vreau prima data, am decuplat motorasul v71 si gata..am pozitionat clapetele sa intre aerul de afara. Nu-mi mai trebuie recirculare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai sa simti utilitatea functiei de recirculare atunci cand stai in spatele unui autobuz sau camion din epoca trecuta, iti vei dori sa nu mai intre aer de afara. Parerea mea... te sperii degeaba. Cauta pe la dezmembrari un V71 (dupa codul corect), il montezi si ai scapat de probleme; eu asa am facut (dupa ce o remediere nu a tinut foarte mult timp).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am desfacut v71 am vazut o "chestie rosie" - foto luata de pe net- pozitionata in stanga ventilatorului si la care se conecteaza o mufa cu fire, banuiesc ca e rezistenta/ incalzitor auxiliar.

Intrebarea ar fi cum se comanda pornirea lui?

Porneste din comenzile climatronicului cand dau pe dezaburire sau cum?

post-99041-13952208948405_thumb.jpg

Modificat de alexm1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Chestia rosie" este regulatorul de turatie pentru ventilatorul de aer. Turatia lui este comandata de climatronic prin acest regulator. Acest regulator intrucat are un tranzistor de putere, este amplasat imediat dupa ventilator, pentru a fi racit.

Masinile fara climatronic au alt sistem de reglare, in trepte, prin niste rezistente de putere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, deci nu e ce "visez" eu...mersi pt. explicatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • taz21 pinned şi locked this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • taz21 unpinned şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!