Jump to content

Climatronic - probleme


RedLiner
 Share

Postare recomandată

salutare. am cumparat un golf 4 de cateva zile cu climatronic si am observat ceva dubios. de fiecare data cand pornesc motorul aerul se porneste singur si se da pe ultima treapta de viteza iar cand opresc motorul si las cheia in prima pozitie de contact se aude sub torpedou niste zgomote ca o bataie care se aude incontinuu.are cineva idee care poate fii problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o autotestare la climatronic (cu contactul pus si clima pornita se apasa simultan Econ si Recirculare) ..daca e vreo eroare o afiseaza, o notezi, apesi apoi butonul rosu (temperatura +) ca sa treci de la o eroare la alta....le notezi pe toate...cand a terminat de parcurs erorile afiseaza 444 sau 000...daca vezi asta apesi Econ sau Auto (nu mai stiu exact) ca sa parasesti modul de auto-diagnostic

 

Pune erorile aici si-ti spunem noi despre ce-i vorba, sau cauta in sursa afisata de Al Bundy

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu cateva intrebari legate de functionarea Climatronicului:

 

1. Am constatat ca atunci cand temperatura exterioara e de minim 5 grade si setez Clima pe Auto porneste compresorul ...e normal ca in modul Auto sa porneasca compresorul ? (evident, fiind indeplinita conditia de temperatura exterioara >= 5 grade...) Am vazut ca doar in modul Econ nu porneste compresorul 

    

   1.1 Cand e compresorul pornit, se invarte doar un singur ventilator in fata...trebuie sa porneasca amandoua din cate stiu, nu ? Care ar putea fi problema, va rog

 

         cateva sugestii, cu ce ar trebui sa incep ca sa remediez....

 

2. Daca e setata temperatura pe Clima la 22 grade de ex (in modul Econ) practic ar trebui sa sufle aer cald pana cand temperatura interioara atinge 22 grade si dupa aceea ventilatorul ar trebui sa se opreasca automat ? Asa as intelege eu ca s-ar traduce ideea de "Clima automata". La fel si la aer conditionat, inteleg ca ar trebui sa existe un senzor care sa-mi porneasca/opreasca automat Clima in functie de temperatura setata pe display. Iar daca, de exemplu, in masina e frig si eu setez temperatura pe 25 grade n-ar trebui sa creasca automat turatia ventilatorului astfel incat sa-mi aduca cat mai repede temperatura interioara la valoarea solicitata?

 

Va intreb pentru ca la mine nu mi s-a intamplat niciodata sa se opreasca automat Clima, chiar daca setasem o temperatura care era foarte probabil sa fi fost atinsa deja ...Sper ca nu am fost prea "fantezist " si considerati si voi ca asta e ideea de Clima automata..

 

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 1 sa sti ca am observat si la mine si pe o jeta din 2008 ca dupa 5 grade porneste compresorul...este normal si de multe ori bine ca scoate umezeala din aer si da porneste doar ventilatorul mic deoarece acela e de clima, nu ai ce sa remediezi ca nu e nimic stricat.

2 exista senzori si asa mai departe dar dupa cum ai repetat si tu de cateva ori cuvantul automat. La mine de ex daca setez temperatura si ii pe modul auto atunci variaza turatia ventilatorului pentru a aduce la temperatura solicitata...si doar atunci face asta... in rest variaza doar deschiderea robinetului de caldura...si asta am observat ca e la fel pe mai multe masini cu climatronic....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu cateva intrebari legate de functionarea Climatronicului:

 

1. Am constatat ca atunci cand temperatura exterioara e de minim 5 grade si setez Clima pe Auto porneste compresorul ...e normal ca in modul Auto sa porneasca compresorul ? (evident, fiind indeplinita conditia de temperatura exterioara >= 5 grade...) Am vazut ca doar in modul Econ nu porneste compresorul 

E OK, asa tb sa functioneze.

   

   1.1 Cand e compresorul pornit, se invarte doar un singur ventilator in fata...trebuie sa porneasca amandoua din cate stiu, nu ? Care ar putea fi problema, va rog

Trebuie sa mearga ambele, posibil cel care nu merge sa fie blocat sau sa nu mai aiba carbuni.

 

Va intreb pentru ca la mine nu mi s-a intamplat niciodata sa se opreasca automat Clima, chiar daca setasem o temperatura care era foarte probabil sa fi fost atinsa deja ...Sper ca nu am fost prea "fantezist " si considerati si voi ca asta e ideea de Clima automata..

 

Multumesc !

NU o sa se opresca niciodata clima, doar o sa scada turatia ventilatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Paul,  Al Bundy spune ca ar trebui sa functioneze amandoua...cum e pana la urma ? alte opinii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand pornesti clima pornesc ambele ventilatoare 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie imi porneste doar ala mic cand pornesc clima si imi raceste in masina bine, sau daca e aburita se dezabureste imediat; cat despre ventilatorul mare o data am stat cu masina pe loc sa se incinga si a pornit si cel mare pentru sistemul de racire al motorului...deci functioneaza nu e stricat..., pe calculator nu imi apare nici o eroare asa ca nu stiu ce sa zic...nu pornesc amandoua doar vara sau cand e mai cald afara? masina o am doar din noiembrie deci nu am trecut prin o vara incinsa incat sa  vad cum se comporta

Modificat de PaulG91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Insemna ca ala mare functioneaza doar pe treapta 2, si treapta 1 este arsa. Fa verificarile descrise in topicul dedicat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

 

Am pompa de presiune. Oare se poate folosi sa presurizez sistemul sa vad pe unde are pierdere?

Sau trebuie neparat sistemul de verificare pentru clime?

 

http://www.shopmania.ro/bricolaj/p-pompa-testare-presiune-instalatii-rp-50-s-rothenberger-60200-36236048

 

Asta e pompa.

 

Merci,

Florin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bagi freon plus substanta de contrast si cu lampa UV o sa vezi pe unde pierde. Asa se procedeaza....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

mie imi porneste doar ala mic cand pornesc clima si imi raceste in masina bine, sau daca e aburita se dezabureste imediat; cat despre ventilatorul mare o data am stat cu masina pe loc sa se incinga si a pornit si cel mare pentru sistemul de racire al motorului...deci functioneaza nu e stricat..., pe calculator nu imi apare nici o eroare asa ca nu stiu ce sa zic...nu pornesc amandoua doar vara sau cand e mai cald afara? masina o am doar din noiembrie deci nu am trecut prin o vara incinsa incat sa  vad cum se comporta

Trebuie sa porneasca ambele de-odata. Se poate repara daca ai noroc sa nu fie scrum, sa mearga si pe treapta 1. doar ca trebuie demontat de pe masina. Decapsat capacul de la motor si refacuta rezistenta pt treapta 1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PaulG91 Confirm ce au spus si altii trebuie sa porneasca amandoua ventilatoare cand deschizi clima pe auto.De vei incarca clima si de-ti va da probleme tipo barait si relantiul se va duce in jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sa inteleg ca ventilatorul are doua trepte....in treapta I porneste atunci cand este actionata klima, iar in treapta II atunci cand se incalzeste motorul si este necesar ca acesta sa asigure racirea ? Ideea e ca la mine nu stiu daca acel ventilator merge in treapta II....in treapta I (pentru clima) nu merge sigur...

 

Daca, de exemplu, se va constata ca nu merge in ambele trepte s-ar putea repara ?

 

Al Bundy, nu ne dai te rog linkul dedicat in care putem citi ce verificari sa facem ? Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Salutare.Am facut si eu un test cu vagul iar ca rezultat am primit 2 erori.Habar nu am ce reprezinta, daca ma puteti ajuta..Multumesc

post-116195-0-08969100-1394057461_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica cablajul la g68, pana in modulul climatronicului. Veriifica in blocurile de masura, daca vede sau nu viteza.

 

senzorul de presiune - e posibil sa necesite inlocuire - trebuie vazut de ce nu l-a testat la contact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca erorile sunt in urma testului dat cu vagcom-ul, si masina este in stationare, temperatura exterioara este sub 4 grade (nu porneste compresorul), atunci acele erori sunt normale. Acele erori sunt pentru ca senzorii nu au putut fi testati in functionare. Sterge-le si stai linistit, verifica din nou daca ai erori dupa ce masina a fost in miscare si cand temperatura exterioara este peste 4 grade (evident cu AC-ul pornit)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Am inteles.masina era in stationare cand am facut testul.am verificat si azi si nu era nicio eroare.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut imi poate spune cineva ce semnifica eroarea " 4FA   00" ?


Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

salut imi poate spune cineva ce semnifica eroarea " 4FA   00" ?

 

 

 

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71): Faulty

 

incearca un output test pe climatronic si vezi daca isi revine. Daca nu, trebuie desfacut servomotorul sa vezi daca se poate repara - daca nu, trebuie inlocuit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am facut un test la climatronic si mi-a inregistrat urmatoarele erori

 

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC        Labels: 3Bx-907-044.lbl
   Part No: 3B1 907 044 C
   Component: CLIMATRONIC     C 2.0.0  
   Coding: 11000
   Shop #: WSC 01317  
   VCID: 214DE1B78309
 
2 Faults Found:
00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85) 
            37-10 - Faulty - Intermittent
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)                                
            37-00 - Faulty
 
-------------------------------------------------------------------------------
 
Am inteles din ce s-a scris pe forum ca (V71) este motorasul de la clapeta de aer, dar cealalta eroare ce reprezinta ?
 
Cum as putea sa remediez problemele ?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V85 e cel raspunzator cu dirijarea aerului spre picioare. Defectul spune ca "nu citeste, nu stie care este pozitia clapetei". Practic, fiecare servomecanism are un potentiometru (un traductor) care spune unitatii de comanda care este pozitia clapetei respective. In cazul tau, pentru V85 eroarea e... aleatorie, dar in curand va deveni permanenta, cum e la V71.

 

Solutii de remediere sunt mai multe, mergand de la cea mai simpla - schimbarea servomecanismelor, pana la incercarea de a le "resuscita", prin desfacere, curatire, etc etc (pentru ca ce e cu adevarat defect poti vedea numai dupa ce desfaci obiectul).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta care este actionata de V71 o pot vedea cumva daca dau jos filtrul de polen ?  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, o poti vedea. Sub filtrul de polen e clapeta care regleaza cantitatea de aer ce intra in habitaclu, in functie de viteza masinii si de parametrii setati pe climatronic. Acelasi v71 comanda si clapeta de recirculare, pe asta o poti vedea daca te bagi cu capul sub torpedou, la picioare. In pozitia de recirculare, aceasta clapeta trebuie sa fie complet deschisa. Orice pozitie intermediara poate cauza aburirea geamurilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • taz21 pinned şi locked this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • taz21 unpinned şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!