Jump to content

Climatronic - probleme


RedLiner
 Share

Postare recomandată

eu am alta problema putin mai speciala cu climatronicul meu de golf 4 1.9 tdi 130 de cai nu vrea sa se mai aprinda deloc defapt asa am cumparato cind pun contactul porneste ventilatorul din ce in ce mai tare pina la maxim dar nu se aprind clima nici sa o bati astept sfaturile voastre

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica cu o alta unitate de clima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Revin cu o problema cu caldura la un golf 4 cu climatronic, baga cadura si dintr-o data da rece si revine dupa un timp , am suspectat clapeta de ameste aer rece cald dar funtioneaza, am puso pe testar si am mers cu masina si cand a incepu sa dea aer rece valorile nu sau schimbat, am verificata si vizual si functioneaza caloriferul l-am curatat, un amic mi-a zis ca posibil sa fie blocat termostatul pe inchis si din cauza ca nu isi face bine circuitul nu da caldura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca da brusc rece, nu e de la termostat - ci de la vreun senzor care da o valoare eronata, la un anumit moment.

 

daca e de la termostat, trebuie sa iti scada temperatura si pe bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In momentul ala cand da rece clapeta de aer rece cald trebuie sa isi schimbe valoarea in Measuring Bocks, valoarea ramane constanta, daca ar fi un senzoar care ar fi ala ca nu am nici o eraoare, multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta daca nu cumva e defecta si nu mai da valoarea reala ci una implicita. Incearca sa-i faci si un output test sa vezi daca culiseaza pe toata cursa, respectiv fa setarile de baza ale actuatoarelor.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la un mecani si m-a lamurit, calorifer infundat, turul e cald returul rece spre caldut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. In seara asta am dat peste o problema referitoare la climatronic la masina din semnatura. Stationam si aveam motorul pornit cu clima si deodata s-a oprit incalzirea, iar pe afisajul climatronicului nu mai aparea nimic.. Am oprit motorul, l-am repornit si nicio modificare. Am inversat o siguranta care credeam eu ca e de la clima cu alta, dar niciun rezultat, chiar mai rau a inceput sa se aprinda in bord cand pun contactul martorul referitor la nivelul de ulei care este in limita normala(verificat) impreuna cu mesajul "olsensor werkstatt". Apoi am incercat sa pun testerul dar nu se conecteaza, cred ca din cauza ca nu se aprinde climatronicul. Am revenit acasa iar pe bord am EPC aprins. A mai patit cineva ceva asemanator? Mi se par destul de ciudate erorile si nu gasesc legatura dintre ele..(sigurantele le-am pus din nou cum erau inainte sa se stinga clima)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai o siguranta arsa, cea care alimenteaza clima, senzorul de ulei si mufa de diagnoza, e vorba de sig SC5 de 7,5A.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care e siguranta pt vantilatorul din habitaclu , golf 4 din 2000 , sa oprit si nu mai merge, l-am alimetat pe direct si a pornit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare dragi colegi, am si eu o intrebare la voi si anume, cand am luat masina imi palpaia climatronicul la pornire, ulterior am aflat ca din cauza freonului facea, ca nu mai are, am incarcat-o si in 2 saptamani l-a pierdut pe tot si iar a inceput sa palpaie, acum ce vreau sa va intreb, nu mai palpaie deloc cand pornesc masina din ce cauza, trebuie sa bag iarasi freon? macar la primavara sa o verific ca acuma si asa este frig, se defecteaza ceva daca merg asa???? va multumesc

Modificat de boobby
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se defecteaza nimic, deoarece nu-ti mai porneste compresorul, cand e f. frig afara... sau cand nu ai freon.

 

la primavara - verifica presiunea freonului -daca l-a pierdut, baga cu substanta de contrast, sa vezi pe unde pierde si sa remediezi problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms de raspuns, dar de ce nu mai palpaie cum facea inainte????? nu mai are deloc freon??????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu palpaie neaparat de la lipsa freon. Acel palpait apare cind detecteaza o problema climatronicul. La mine palpaia ca aveam probleme cu setarile de baza la motorase. Acel palpait a disparut odat cu setarile efectuate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms de raspuns, dar de ce nu mai palpaie cum facea inainte????? nu mai are deloc freon??????

 

pentru ca acum, la auto, nu mai comanda pornirea compresorului.... drept urmare nu mai verifica si nu il mai intereseaza, despre presiunea freonului din instalatie.

 

Pistai.... multumim pentru corectare, dar nu este asa - palpaie doar cand sunt probleme legate de presiunea freonului din sistem. In rest, ca v-ati jucat cu VCDS-ul pe el si a inceput sa faca asa... sau l-ai bagat in setari de baza sau output test... este cu totul altceva.

 

setarile de baza se fac, obligatoriu - cand schimbi un servomotor - altfel, ca o faci cand vrei tu, nu are nicio treaba.... nu iti palpaie din aceasta cauza, ca nu are de ce....

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am vorbit din experienta proprie. La climatronicul meu am avut acel palpait,la autotestare  pe climatronic mi-a dat codul de resetare de baza nerealizata, am facut resetarea si palpaitul a disparut fara sa umblu la freon sau la altceva. (era inca cald afara deci foloseam inca clima). Daca nu pateam eu, nu i-mi permiteam sa scriu.     Felul cum functioneaza si daca are de ce sau nu sa palpaie ....eu doar am scris ce am patit personal, nu am vrut sa duc pe nimeni in eroare.

Modificat de pistay
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am vorbit din experienta proprie. La climatronicul meu am avut acel palpait,la autotestare  pe climatronic mi-a dat codul de resetare de baza nerealizata, am facut resetarea si palpaitul a disparut fara sa umblu la freon sau la altceva. (era inca cald afara deci foloseam inca clima). Daca nu pateam eu, nu i-mi permiteam sa scriu.     Felul cum functioneaza si daca are de ce sau nu sa palpaie ....eu doar am scris ce am patit personal, nu am vrut sa duc pe nimeni in eroare.

 

da, nu are de ce sa palpaie segmentele, de la setarea de baza - asta este important de retinut.....

 

asa cum am zis, daca nu s-a finalizat setarea de baza, au ramas segmentele aprinse... atunci da, trebuie finalizata setarea de baza, ca sa dispara eroarea.

 

clipitul segmentelor - doar de la presiune - scazuta sau prea mare - si aici pot sa fie mai multe cauze....

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna eraoarea la climatronic 4FA, din cauza asta nu da caldura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am priceput si eu (daca nu s-a finalizat setarea de baza, au ramas segmentele aprinse... atunci da). Omul cit traieste invata. Multumesc de lamurire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@liviuplaton

eraoarea de la climatronic 4FA, inseamna ca motorul ce actionaza concomitent cele 2 calpete, de recirculare si de presiune constanta (acesta din urma se afla imediat sub filtrul de polen si are rolul de a reduce cantitatea de aer ce intra in instalatia de climatizare pe masura ce creste viteza ), este defect.

La acest motor V71, in codificarea motoarelor climatronicului, defectul clasic, este spargerea butucului uneia dintre rotile dintate din interior, roata dintata ce are rol si de potentiometru, pentru comunicarea catre calculator a pozitiei motorului, respectiv a pozitiei clapetelor.

Eroarea mentionata nu are legatura cu faptul ca nu ai caldura in masina.

Modificat de Remus66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna ziua tuturor si La Multi Ani !

 

Va rog sa ma ajutati sa-mi lamuresc urmatoarea problema: am fost zilele acestea pe punctul de a-mi achizitiona un Vw Golf 4, 1.9 TDI, 2000, motor ALH, cu climatronic. Arata bine vizual si tehnic, am fost cu ea la un service DE MARCA si unul din mecanicii de acolo zicea chiar ”motorul se aude mai bine decat la a mea...” el avand tot un ALH din 2000.

 

Am fost pe punctul s-o cumpar dar la scanarea de erori mi se spune ”are o problema pe instalatia de climatizare, nu porneste compresorul de clima. Am incercat sa-l pornim din tester si trebuia sa porneasca indiferent de temperatura de afara ca i-am dat noi comanda sa porneasca ...” Si-mi mai spune ”are eroarea G68 Vehicle speed sensor”...dupa care au verificat daca exista presiune pe instalatie...si cum presiune era si instalatia avea freon au ridicat din umeri si au spus ca doar la vara pot vedea exact de unde provine problema...

 

Eu insa cum aveam de cumparat...am cerut un sfat si acela a fost ”poate fi usor de remediat sau poate fi costisitor, te poti duce pana-n 1000 euro, eu zic sa n-o cumperi, cauta alta..”

 

Plec din service iar vanzatorul incercand sa ma convinga ca din cauza temperaturii exterioare (cred ca erau in jur de 4-5 grade) nu porneste compresorul regleaza climatronicul pe Lo si intr-adevar incepe sa bage aer rece (pana atunci orice temp setam baga aer ventilat). Nestiind exact ce sa cred ma intorc la service si-i spun mecanicului ”am impresia ca pe Lo baga aer conditionat, oare nu e defect doar un senzor de temperatura din interior” ...iar raspunsul: nu exista, ala e aerul rece de afara, e tot un aer ventilat, compresorul nu porneste, trebuia sa porneasca atunci cand i-am dat noi comanda din tester.

 

In fine, pt ca mi-a parut rau dupa masina (care in rest era impecabila) am inceput sa ma documentez pe net si am fost surprins sa constat ca eroarea G68 nu are legatura directa cu climatronicul, ea determinand alte defecte care la masina asta nu erau vizibile.

 

Am cateva intrebari:

1. E cazul sa mai merg cu masina in alt service ? Mi s-a parut superficiala abordarea unde am fost..

2. E posibil sa fie doar un senzor defect ? (ex: senzorul care citeste temp din interior) Unde e pozitionat acesta, undeva in bord sau chiar in modulul de climatronic ? Cat de costisitor ar fi fost de remediat? Care era scenariul cel mai pesimist ? Sa fi fost defect totusi compresorul ?

3. Vanzatorul n-a vrut sa mai lase nimic pentru acest defect ...ce parere aveti, ati fi cumparat masina ? (repet, in rest...impecabila, optic si tehnic)

 

Scuze moderatorilor pt lungimea postului.

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vroiam sa mai  adaug ceva: la data la care am facut verificarea in service nu stiam mare lucru despre Climatronic si posibilitatea de autodiagnostic pentru a vedea ce erori afiseaza ...abia astazi am aflat, asa ca daca as mai face o intalnire cu vanzatorul as testa ce erori afiseaza Climatronic-ul...dar daca ele existau nu trebuiau sa le vada si cei din service cand au facut diagnoza ? Diagnoza computerizata nu inseamna mai mult decat auto-testarea Climatronicului ?

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G68 e un senzor de la cutia de viteze automata.

 

SI nu ai cum sa pornesti compresorul din tester, la 4 grade nu porneste.

daca vrei sa vezi ca porneste, il alimentezi direct cu 12V in bobina de la ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, am recitit informatiile despre G68 si e asociat cu cutiile de viteze automate...cum poate totusi ca diagnoza sa dea o astfel de eroare cat timp se testa o masina cu cutie manuala ? Se poate sa existe totusi acest senzor si pe Golf-urile cu cutie manuala ? e ciudat, in fine...

 

Referitor la pornirea compresorului din tester, Al Bundy, in  hala in care s-a facut verificarea erau totusi peste 10 grade iar masina a stat cam 30-40 min inauntru...nu stiu ce sa cred si sa zic, dar ma deprima ideea ca poate am ratat o masina buna pentru un pseudo-defect incorect diagnosticat...


Deci chestia cu pornitul compresorului din tester e asa, de adormit copiii ? Din ce-mi spui tu asa-mi pare...

 

 

Al Bundy, daca as fi din Bucuresti as veni cu masina la tine si nu m-am mai complica, dar sunt din Suceava totusi...

 

Poate reusesti sa ma ajuti cu un sfat...Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • taz21 pinned şi locked this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • taz21 unpinned şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!