Jump to content

Climatronic - probleme


RedLiner
 Share

Postare recomandată

salut din nou 

 

din pacate din cauza programului pe acre il am nu am putut sa ma duc cu masina la service

sa ii fac o verificare aamanuntiata  copresorului de ac stie cineva un service sau pe cineva specializat care mi-ar putea rezolva 

o recomandare pentru Bcuresti ?

se pare ca el este cauza problemei mele 

si as vrea sa vad daca este ceva care se poate repara sau inlocui gen senzor sau vreo piesa sau poate tre sa schimb compresorul

poate problema care o am eu nu este la fel de costisitoare ca inlocuirea unui compresor . 

din toate parerile stranse pana acuma iclusiv de la mecanici tre sa ma duc cu ea la un service sau la un meserias care se ocupa doar de climatizare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva 

daca compresoarele de golf 4 tdi merg pe toate tipurile de motor diesel de golf 

de ex daca un compresor de ac de pe un motor pe pompa rotativa merge pe un mptor pd 

au aceeasi prindere ? se potrivesc ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai postat odata si pe topicul cu aer conditionat, insa abia dupa m-am gandit ca nu am postat unde trebuie, masina mea avand climatronic.

(cu aceasta ocazie cer scuze moderatorilor pentru acea postare)

 

Dupa perioda de iarna in care compresorul aerului conditionat nu cupla datorita temperaturilor sub 6"C (cred ca asta este limita) odata cu incalzirea vremii am pornit climatizarea. Acum mai nou cand functioneaza compresorul mi se aude un fel de scartaiala-huruit sub aeroterma. Acest zgomot se aude doar cand este cuplat compresorul, dupa ce trec pe ECON in cateva secunde dispare.

 

Am incercat sa inregistrez zgomotul respectiv. Se aude mai clar intre secundele 10-25 (cu volumul la boxe dat putin mai tare).

 

 

A mai intalnit cineva aceasta problema? Ce credeti ca ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

momentan problema s-a rezolvat masina a fost resoftata de la 101 la 130 cai si am scapat de beleua din topicurile anterioare se pare ca de vina este n 75 ul si ul electroventilator care fura curent si vibreaza 

sunt urmatoarele pe lista de inlocuit .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am constatat o chestie - cu climatronicul intre 20-26 grade (pe caldura) la picioare la sofer, prin tuburile de deasupra picioarelor baga cald, insa pe la pasager nu pare sa dea cald pe nicaieri. Chestia e ca nu ma prind nici pe unde ar trebui sa bage cald... O poza sau schema/indicatie m-ar ajuta.

masina este o bora tdi

 

Vad ca nu mi-a raspuns nimeni la intrebare...

In schema tubulaturilor de la climatronic - vad ca iesirea este comuna pentru "picioare sofer" "picioare pasager" si "spate" - cu toate astea, aer cald vine doar pe tubulatura de sub volan, spre sofer.

 

A mai intalnit cineva problema asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc sa nu cumva sa fie unitatea climatronicului de vina.....

Sau mai incearca o chestie: fa un output test manual. Adica tii apasat pe ECON+ Recirculare si pui contactul (fara sa pornesti motorul) . Pe displayul de la climatronic o sa-ti apara cuvantul "diagnose" plus ca se umple total tot ecranul de simboluri. El o sa inceapa sa testeze pe rand fiecare clapeta, va sufla in toate directiile la diferite viteze iar la sfarsit dupa ce a terminat iti va afisa erorile gasite(daca a gasit), daca nu a gasit atunci va aparea "444 00" .

Dar daca a gasit atunci cu butonul Temp+ (ala rosu cu care ridici temperatura) vezi ce erori ai stocate (le notezi) si apesi pe el pana iti apare " 000 00". Dupa ce ti-a aparut asta apesi lung pe Econ si ti le va sterge pe toate. Drept confirmare iti va aparea "444 00".

Daca nu reuseste sa stearga erorile (motorase arse,clapete blocate,etc)atunci ele vor reaparea atunci pe moment.Ca sa iesi din Diagnose apesi scurt Econ.

Cu acest mod de diagnose climatronicul readapteaza clapetele fara VCDS ,de aceea ti-am scris.

Incearca si asa , poate isi revine.

Daca zici ca nu ai nici o eroare stocata atunci e problema de sincronizare . Unitate climatronic sau motoras (potentiometrul din el, chiar daca motorasul e bun si invarte).

Sent from my iPhone4S using Tapatalk

Si eu am problema initiala (baga aer cald doar cand accelerez si merg cu viteza). Problema a inceput dupa ce am bagat in antigel Stop Leak, pentru ca aveam un por in radiator si, dupa ce acceleram puternic masina, pierdeam pe acolo antigel. Cum locuiesc in Cluj-Napoca si avem dealuri din belsug, asta se intampla destul de des, asa ca deja devenea o problema destul de costisitoare. Am bagat Stop Leak si intr-adevar, s-a acoperit acel por, insa de atunci nu se mai incalzeste masina cum trebuie ... cand stau la semafor deja baga aer la temperatura de afara (fie ca sunt cu compresorul pornit, fie ca nu). Daca ma duc mai mult de 200 metri la turatie mai mare, vine aer cald, dupa care din nou se raceste. E frustrant, mai ales ca primavara asta nu se prea anunta sa fie calda ...

 

Am facut pasii pe care i-ai mentionat, insa nu mi-a dat nicio eroare (444 00). Am apasat totusi lung pe Econ, iar dupa 10 secunde am lasat butonul si a iesit din modul de Diagnose. Ce altceva ar mai putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Nu cumva ai reusit sa infunzi partial radiatorul din interior cu solutia minune?Aceeasi problema am si eu dar la mine e de la mizeria ce a fost in antigel.Singura explicatie plauzibila este ca atunci cand stai la relanti apa nu mai circula cu mare presiune si daca e putin infundat nu mai baga caldura.Cand pornesti la drum accelerezi deci creste si debitul de apa din calorofer.Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Calorifer infundat de la prostia care ai bagat-o in instalatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cumva ai reusit sa infunzi partial radiatorul din interior cu solutia minune?Aceeasi problema am si eu dar la mine e de la mizeria ce a fost in antigel.Singura explicatie plauzibila este ca atunci cand stai la relanti apa nu mai circula cu mare presiune si daca e putin infundat nu mai baga caldura.Cand pornesti la drum accelerezi deci creste si debitul de apa din calorofer.Bafta!

Intr-adevar, e aproape infundat radiatorul de la habitaclu. Am citit mai multe instructiuni care erau in topicul acesta asa ca am lasat motorul sa se incalzeasca la 90 grade, dupa care am pus mana pe tubul de tur, care era fierbinte, apoi pe cel de retur. Era aproape rece.

 

L-am sunat pe un prieten care e mecanic sa-l intreb daca m-ar putea ajuta cu radiatorul si mi-a dat o idee: sa las motorul sa se incalzeasca bine (l-am lasat cam o ora sa ruleze in timp ce ma uitam la un episod din Top Gear :D) apoi am calcat-o bine de tot prin cartier. Spre surpriza mea, si-a revenit in proportie de 90%, in sensul ca incepe sa bage aer cald (fierbinte chiar) la fel de repede ca inainte; iar aici ma refer a doua zi, dimineata. Totusi, trebuie curatata instalatia de rahatul ala de stop leak asa ca azi ma asteapta putina munca la schimbatul antigelului. De asemenea, o sa incerc si sa bag apa pe returul radiatorului de habitaclu, sa il curat cat de bine pot inainte de a pune lichid curat inauntru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare.La climatronic cand este pe AUTO la 23 grade spre exempu,dupa un anumit timp nu trebuie sa scada turatia ventilatorului daca a ajuns la temp dorita sau sa urce?La mine ramane unde e setata turatia ex: treapta 3 nu scade nu urca.Golf lV 1.6 16V AUS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

A venit momentul sa postez si eu pe acest topic... (din nefericire)

 

 

La masina din semnatura, din senin nu imi mai porneste climatronicul. Am fost in service, am verificat cantitatea de freon si este ok.  Am pus diagnoza si imi da urmatoarea eroare:

 

04fa eroare servomotor clapeta retentie

 

 

Am montat unitatea de comanda de pe o alta masina pe masina si nu merge. Am montat alt senzor de presiune. Am montat alt releu la ventilatoare. Daca ii fac autotest, imi cupleaza compresorul si ventilatoarele.

 

Aveti idee ce inseamna mesajul de eroare de mai sus? Din cauza lui nu porneste clima oare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

salutare.La climatronic cand este pe AUTO la 23 grade spre exempu,dupa un anumit timp nu trebuie sa scada turatia ventilatorului daca a ajuns la temp dorita sau sa urce?La mine ramane unde e setata turatia ex: treapta 3 nu scade nu urca.Golf lV 1.6 16V AUS.

In mod normal ar trebui sa scada turatia daca indeplineste toate conditiile cerute de unitatea climatronic. Adica daca reuseste sa scada sau creasca temperatura la 23 grade atunci turatia va scadea. Dar daca nu reuseste sa scada temperatura (lipsa freon,clapete blocate,etc) atunci va merge la aceeasi turatie mult si bine. Nu va scadea niciodata.

Asa si in cazul caldurii. Daca vreo clapeta e blocata, caloriferul infundat sau etc atunci va merge la aceeasi turatie.

 

Trebuie sa faci o diagnoza sa vezi daca ai erori stocate pe climatronic. Cu ajutorul VCDS sau manual direct din climatronic. Gasesti aici pe topic cum se face.

In functie de erorile gasite cauti solutia pentru remedierea lor.

A venit momentul sa postez si eu pe acest topic... (din nefericire)

 

 

La masina din semnatura, din senin nu imi mai porneste climatronicul. Am fost in service, am verificat cantitatea de freon si este ok.  Am pus diagnoza si imi da urmatoarea eroare:

 

04fa eroare servomotor clapeta retentie

 

 

Am montat unitatea de comanda de pe o alta masina pe masina si nu merge. Am montat alt senzor de presiune. Am montat alt releu la ventilatoare. Daca ii fac autotest, imi cupleaza compresorul si ventilatoarele.

 

Aveti idee ce inseamna mesajul de eroare de mai sus? Din cauza lui nu porneste clima oare?

4FA se refera la motorasul de la clapeta de recirculare. Ori e blocata clapeta ori motorasul e ars ,ori potentiometrul din motoras.

Dar asta nu afecteaza pornirea climatronicului. 

La ce te referi ca nu merge? Nu poti sa-l pornesti deloc? Adica nu-ti afiseaza nimic pe ecran, nici macar "OFF" ? 

Daca zici ca ai incercat si cu alta unitate atunci verifica sigurantele. Nu stiu care sunt alea,dar ma uit si revin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Display-ul se aprinde.

 

Cand incerc sa pornesc climatronicul pe aer rece (valabil si cand trec de pe econ pe normal), imi pornesc ventilatoarele pentru o secunda, dupa care se opresc. Din cate am senzatia, cupleaza doar ventilatoarele, fara compresor (care precizez ca e ok in urma autotestului efectuat) si atat, imi baga aer normal, nu ac.

 

Acum cativa ani, imi aduc aminte ca o cunostinta avea probleme la o fabia cu clima din cauza senzorului de la picioare si ii punea o rezistenta ca sa il pacaleasca.

 

Aveti idee unde sa ma uit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In blocurile de masura, de pe clima, la shut off ce cifra e?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi am citit in paginile anterioare unde ai explicat cum se intra in blocurile de masura, te rog mai repeta-mi o data cum sa fac sa intru sa citesc valorile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai folosit pana acum VCDS?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Diagnoza in service s-a facut cu un tester bosch, in celalalt service cu un laptop si un  aparat pe cablu, iar eu acuma am doar posibilitatea sa o fac doar din butoane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din butoane nu vezi blocurile de masura. Pentru VAG cel mai bun tester este VCDS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luni dau comanda de cablu VCSD...

 

Intre timp m-am mai jucat putin si am reusit sa cuplez releul de la clima printr-un fir legat la masa din a III a mufa neagra (dinspre sofer) la firum albrastru + rosu.

 

 

De aici rezulta ca unitatea de control (butoanele) nu trimit semnal inspre releu. vreo idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noutati. Ieri am facut 400 km cu firul de masa legat si se comporta foarte bine momentan... Intre timp asteptam VCDS-ul sa intram mai adanc in problema.

 

 

 

Totusi, am observat ca atunci cand cuplez compresorul, la inceput masina imi moare la relanti daca nu parcurg o distanta de 1-2 km, adica daca pornesc clima de pe loc, nu imi moare motoru, dar, daca in 500 m am un semafor, moare.

 

Totodata, pana fac cativa km (indiferent daca motorul este cald sau rece), masina este foarte lenesa.

 

Precizez ca pe tester am eroare la clapeta de acceleratie. Sa fie de la clapeta sau ar fi bine sa schimb ambreiajul la compresor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noutati.

 

Odiseea continua.

 

Dupa ce am gasit firul din mufa a III a la care i-am dat masa, bineinteles ca au inceput si alte probleme. Tot ce tine de clima functioneaza perfect, dar, asa cum este si normal, sunt si probleme. Calculatorul (cred) nu citeste faptul ca este pornita clima si implicit relantiul ramane la 750. Din acest motiv, de multe ori imi moare motorul la relanti.

 

Are cineva idee de unde vine respectivul fir la care i-am dat masa? Banuiesc ca de acolo este buba. Daca reusesc sa il elimin, sper sa imi dispara si problemele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre care mufa vorbesti? pune o poza cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adumitrachy

Este vorba despre a III a mufa dinspre sofer inspre dreapta din spatele butoanelor care comanda clima. In total sunt partru mufe. Este o mufa CREM, ROSIE, NEAGRA(una mai mica), NEAGRA (una mai mare). Imi este greu sa postez poza pentru ca am montat totul innapoi, dar, daca este cazul, ma duc si desfac panoul.

 

 

Intre timp mama lui de 1 mai, azi trebuia sa imi ajunga vcds-ul, dar bineinteles ca nu se lucreaza :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAcar spune cati pini avea mufa, ca sa o identificam mai usor si ce culoare avea firul. In ce pin era acel fir?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adumitrachy

10 fire. Era un fir albastru cu rosu, al IV lea dinspre sofer inspre pasager, pe randul de deasupra al mufei. Tin minte ca in momentul in care l-am depistat, nu era nici o notatie pe mufa privind numarul firului(sau nu am vazut-o eu)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • taz21 pinned şi locked this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • taz21 unpinned şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!