Jump to content

Climatronic - probleme


RedLiner
 Share

Postare recomandată

@Kristian, mergand pe ideea ca principiul de functionare a climatronicului este aceeasi pentru toate modelele VAG, cred ca te inseli spunand ca, compresorul nu porneste daca nu e freon in instalatie. Anul trecut, compresorul meu mergea/pornea bine mersi dar freon ioc. Nu vorbesc de o cantitate mica lipsa ci de una serioasa..

E al 2-lea post cu informatii eronate.....

"Un mecanic de la VW mi-a spus ca daca temperatura de afara este sun 12-sau 14 grade compresorul de AC nici nu porneste, orice i-ai face tu."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E al 2-lea post cu informatii eronate.....

"Un mecanic de la VW mi-a spus ca daca temperatura de afara este sun 12-sau 14 grade compresorul de AC nici nu porneste, orice i-ai face tu."

@blueyed Ce ai vrut sa spui cu asta?

Si eu stiu acelasi lucru de la aceeasi reprezentanta VW care mi-a spus si ce am scris mai sus: daca un compresor de AC nu are freon, acesta nici nu porneste. In schimb, cand am fost cu Golf-ul in service, tot cu probleme ca nu racea, compresorul meu pornea bine mersi dar i-au bagat aproximativ 600g de fron din 700-800g cat ar trebui sa aiba in total. Deci cu 100-200g de fron compresorul mergea. Banuiesc ca trebuie sa nu mai aiba deloc fron in instalatie pentru ca sa nu mai porneasca compresorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@istef: am vrut sa spun ca informatia ta este eronata! Compresorul porneste la +5 grade celsius, nicidecum la 12-14. De asemenea, imi imaginez ca doar in cazuri speciale nu mai exista freon deloc in instalatie si PROBABIL atunci nu porneste compresorul. Cum ai spus si tu, daca are putina "zeama" in el, merge bine mersi dar iti da cu tifla nebagand aer rece.

Am testat azi si am descoperit (fara stupoare) ca iar nu-mi baga aer rece desi compresorul merge. Cum dl adri98 nu a specificat locatia, in afara de GES (Bucuresti), unde as putea sa verific daca/unde am pierderi de freon pe instalatie (la costuri decente)? Cei de la GES au spus anul trecut ca nu am....se pare ca s-au inselat

Sa nu ne indepartam de subiect dar nici sa nu punem omul pe piste gresite...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa va spun pe unde pierdeam eu freon. Fix sub compresor este o tzeava de aluminiu care intra in partea inferioara a compresorului (se vede de sub masina). Pe acolo este o garnitura mica care era mancata si pierdea pe acolo freon. Poti sa bagi capul sub masina si daca o sa vezi respectiva conducata uda si uleioasa poti sti sigur ca trebuie schimbata acea garnitura. Daca faci operatiune sa nu uiti sa bagi si ulei in compresor (100-150g parca trebuie pus). Stiu mecanicii mai bine.

Metode de depistat daca se pierde freon:

1. ultraviolete (destul de costisitor)

2. se goleste instalatia, se baga presiune si sa lasa aprox 1h dupa care se masoara presiunea. Aceasta operatiune este facuta automat de unele scule mai destepte care baga freon in instalatie.

@blueyed Informatia cum ca comporesorul porneste de la 12-14 grade o am de la service-ul PoRo din Iasi. Eu nu te contrazic, insa se pare ca si unii ingineri de la reprezentanta ar mai avea nevoie de niste stagii de pregatire.

Eu cred ca daca te duci la o reprezentanta PoRo, inainte sa iti bage freon poate sa iti faca si o verificare de etanseitate a instalatiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Locatia mea e alba iulia. Testul si umplerea cu freon am facut-o cu o scula dibace digitala care a scos tot freonul , a facut vid in instalatie si dupa 20min sa putut observa ca presiunea nu sa modificat ceea ce insemana ca nu sunt pierderi . Problema nu e de la lipsa freon sau temp exterioara ci efectiv porneste compresorul odata cu motorul (specific ca pe toata perioada nu se opreste compresorul cand climatronicul e pe AUTO) si baga aer rece doar 2-3min dupa care teviile revin la temp normala si pot sa-mi iau gandul de la frig in masina :P . La o repornire a motorului din nou am frig in masina dar tot pt cateva minute....Repet ca pe Vag-Com nu apare nici o eroare si parametrii par ok :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare in legatura cu climatronicul (e posibil sa am o eroare).. cand pornesc motorul ventilatorul intarzie sa se activeze.. si cand pun contactul nu porneste :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna intarzie? Cat timp dureaza pana ce porneste? Acest comportament se intampla in modul AUTO, ECON? Daca dai sa maresti turatia ventilatorului tot nu vrea sa porneasca? Oricum ventilatorul ar trebui sa porneasca si cu contactul pus.

Ai scanat cu VAG-COM-ul? Ai erori stocate in climatronic?

Modificat de istef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna intarzie? Cat timp dureaza pana ce porneste? Acest comportament se intampla in modul AUTO, ECON? Daca dai sa maresti turatia ventilatorului tot nu vrea sa porneasca? Oricum ventilatorul ar trebui sa porneasca si cu contactul pus.

Ai scanat cu VAG-COM-ul? Ai erori stocate in climatronic?

la pornirea motorului ventilatorul intarzie,dureaza cateva secunde bune pana porneste si cand pun contactul nu porneste,scanare VAG COM o sa o fac maine :P

Modificat de Torque
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Automotive Electronics
salut , am o problema la un Golf AXR 2002, 1,9TDI , cu climatronicul (V 2.0) si anume , la pornirea motorului si climatronicul fiind pe AUTO, porneste si clima conductele se racesc ca gheata dar dupa 1,2min conductele revin la temp normala si pot sa-mi iau gandul de la aer rece :) .La o dianoza cu Vag Com nu apare nici o eroare si toti parametri par in grafic. De curand am fost la un service sa verific cantitatea de freon si lipseau circa 200grame dar dupa umplere aceasi problema. Mentionez ca la cuplarea din ECON in AUTO compresorul se aude ca lucreaza...Ce sfaturi imi puteti da ca nu mai stiu de unde sa o apuc :(

multumesc anticipat

:) Cu cat mai multe pareri cu atat vad ca nu reusesti sa-ti repari clima la masinuta ta.Din experienta ,dupa simptomul prezentat de tine eu inclin sa cred ca nu iti porneste ventilatorul cel mic din compartimentul motor,verifica daca se invart ambele in momentul in care ai dat pe LOW climatronicul,sper ca o sa te ajute ce ti-am scris aici ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Pentru Torque si adri29: Nu mai puneti quote la postul anterior. Contravine regulamentului. Cititi Regulamentul paragraful 2.14.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ventilatoarele merg amandoua, un mecanic a zis ca s-ar putea sa fie din ventilul de expansiune....pt ca toata instalatia dupa ce se raceste pana la transpiratia conductelor in 2-3min revine la temp normala si compresorul nu se opreste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresorul pleaca pe la +5C. Compresorul decupleaza daca nu exista presiune de freon. Mai exact, exista doua praguri de presiune (prea mare, respectiv prea mica) peste (sub) care compresorul decupleaza. Tocmai de aceea si exista doi senzori (unul de presiune mica, celalalt de presiune mare) pe circuit.

@all: daca mai dati mult quote aiurea, vom fi obligati sa procedam la stergerea acestora; cum nu avem timp sa va editam fiecaruia mesajul, este f. probabil ca respectivul quote sa dispara cu tot cu mesaj. Va rugam respectati Regulamentul si nu mai folositi quote "la kilogram"

Modificat de s_c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am o problema cu climatronicul: nu mai baga aer rece. baga aer, dar e racit decat f f putin. poate decat e o falsa impresie ca raceste. aer cald baga, fara probleme. am verificat daca am freon apasand o supapa de alimentare care e pe circuit, cu motorul pornit, si iese freon. apasand pe supapa de aerisire(cea din fata) iese aer am verificat codurile de eroare cu ECON+Recirculare si apare 444(dupa cum am vazut inseamna ca nu are erori). singura chestie care am observat-o ca suspecta este in meniul de diagnoza(ECON+vent down+temp jos), la meniul 45(temp motorului) arata -99grd C (minus 99). s-ar putea sa fie de la acest senzor, care da informatii eronate? stiti cumva unde e senzorul amplasat, sa-l verific daca face contact bine si sa-l curat? ceva idei? are vreo importanta ca am pus chip de 140 cp? ar putea aparea eroarea la temp de acolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-99 grade ??? Esti sigur ca pe canalul ala e temp motorului?

Senzorul de temp lichidului de racire e G62 si se afla pe blocul motor. O scanare cu VACCOM iti va spune daca e ok sau defect...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gasit problema. am fost la un prieten care lucreaza la AVIA si mi-a zis ca e cazut ambreiajul de la compresor. a zis ca e o problema destul de des intalnita. am avut mare noroc si l-am gasit cazut in scut. cam asta e... ma duc zilele astea sa mi-l monteze. daca nu-l gaseam mi-a zis ca trebuia sa scot vreo 14 mil :o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alex_pescaru
am gasit problema. am fost la un prieten care lucreaza la AVIA si mi-a zis ca e cazut ambreiajul de la compresor. a zis ca e o problema destul de des intalnita. am avut mare noroc si l-am gasit cazut in scut. cam asta e... ma duc zilele astea sa mi-l monteze. daca nu-l gaseam mi-a zis ca trebuia sa scot vreo 14 mil :D

Poti sa detaliezi un pic? Sau oricine stie? Si eu am aceeasi problema... :))

Adica ce ar putea avea la ambreiajul compresorului? Se desface in timp, sau ce se intampla? Se poate strange? Cum iti dai seama?

La mine e f. ciudat. Merge dupa cum vrea el, cu o personalitate puternica... Freon are, deoarece cand merge, tevile sunt reci gheata, cu o multime de condens pe ele. Cand nu merge sunt la temperatura incintei motor. De altfel se si observa pe consumul instantaneu, in relanti: cand merge, de la 0.7 l/h creste la 1.0 l/h. Cand nu, de abia urca la 0.8 l/h. Ca si cum compresorul nu ar consuma energie deloc.

Uitandu-te la compresor se observa ca atunci cand cuplezi pe AUTO, partea centrala a fuliei incepe sa se invarta odata cu fulia. Cand pui pe ECON se opreste si se invarte doar fulia exterioara.

Nici un cod de eroare la o testare cu VAG-COM-ul.

Very strange... Ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu aceiasi problema. nu baga aer rece, are freon (verificat), iar daca ii pui contactul pe direct(ocolind releul si senzorul) baga rece.

are cineva vreo idee? multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ silcos. vrei sa detaliezi putin cum se face manevra de ocolire? care sunt pasii care trebuie facuti si unde sunt amplasate piesele care trebuie ocolite, adica releul si senzorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sigurantele le-ati verificat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

primul lucru pe care l-am facut a fost sa verific sigurantele, sunt toate ok.

@ silcos. vrei sa detaliezi putin cum se face manevra de ocolire? care sunt pasii care trebuie facuti si unde sunt amplasate piesele care trebuie ocolite, adica releul si senzorul?

a facut-o un electrician, tot ce pot sa zic e ca releul e sub baterie, pe undeva pe sub soclul ei. ca sa faca bypass-ul, electricu' a luat un fir de la baterie si l-a intepat cu ceva pe cel ce ducea direct la compresorul de racire sau ceo fi fiind ala.

in urma manevrei a rezultat aer rece!

suspectez senzorul de temperatura de la climatronic. din ce ma zis eu mai sus, rezulta ca comp. de bord nu da semnal de pornire a climatronicului sau ca semnalul se pierde pe drum.

daca senzorul respectiv ar fi defect (de ex sa indice - 20 grade), atunci computeru' nu ar mai porni climatronicul.

am incercat sa desfac senzorul sa ma uit la el, dar nu am reusit, parca e lipit acolo, nu vrea si pace.

A, si sa nu uit, electricianul a desfacut releul in cauza, l-a inspectat vizulal si a spus ca nu pare a fi nimic ars pe acolo.

RUGAMINTE:

are cineva vreo schema de functionare a cllimatronicului, ca nu o sa il las sa moara prea usor!

Modificat de silcos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uitandu-te la compresor se observa ca atunci cand cuplezi pe AUTO, partea centrala a fuliei incepe sa se invarta odata cu fulia. Cand pui pe ECON se opreste si se invarte doar fulia exterioara.

partea centrala despre care amintesti este ambreiajul compresorului. daca ai observat, axul pe care e prins are filet. acolo vine un o piulita care il tine. de la vibratii, si mai ales de la cuplarea lui la turatii mari(asa mi-au zis mie), piulita se slabeste si cade.

nu stiu ce as putea sa-ti zic de problema ta, parerea mea este ca ambreiajul e cam tocit si nu cupleaza corespunzator. (repet, nu sunt deloc sigur ca asta e)

mi-a mai zis cineva ca s-ar putea sa fie o problema electrica(user SAL pe forum) :

"Am avut pana acum o ora problemele semnalate mai sus.

Pentru ca nu mai baga aer rece climatronicul citind posibilele remedieri din acest topic si dupa cateva vizite la service-uri am fost indrumat la un batranel care repara frigidere. Mi-a verificat presiunea in instalatie si a spus ca totul este OK din partea lui dar din cauze electrice nu se cupleaza compresorul (nu se invartea nici ventilatorul din partea dreapta a radiatorului).

Dupa aceasta faza am mers la un electrician care s-a uitat la o siguranta aflata deasupra acumulatorului (prima din stanga) si mi-a spus ca am nevoie de termostat. Stand de vorba respectivul a apasat siguranta amintita si climatizarea a intrat in functiune. La o analiza a respectivei sigurante s-a observat ca pe "piciorusele" acesteia s-au format cratere de contact in zona in care intra in soclu fapt care conducea la intreruperea circuitului electric"

si o intrebare: cum verific daca are freon? am vazut ca sunt 2 supape, una in fata si una mai in spate. apasand pe cea din fata( dinspre radiator) scoate decat aer. apasand pe cea din spate (dinspre parbriz) nu scoate nimic cu motorul oprit, iar cand il pornesc scoate freon. cand am fost la avia, ei au apasat pe supapa din fata (cu mororul oprit) si mi-au zis ca nu e freon in instalatie. cum stiu sigur? daca nu e freon, ce scoate cand pornesc motorul? :D

Modificat de zoli_bsp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mai gasit cate ceva pe net, referitor la climatronic. problema e ca are o gramada de chestii delicate: senzori de presiune, clapete si senzori de clapete, etc.

INTREBARE:

poate cineva sa scaneze cu vag-com-ul si sa imi spuna: presiunea indicata de senzor e x, clapetele sunt in pozitia x, temperatura indicata de senzori e x? asta referitor strict la climatronic?

si daca da, e cineva amabil sa ma ajute? multa bere.....

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca faci rost de valorile la cre trebuie sa fie se rezolva, masuratorile se fac, ideea e cu ce le compari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alex_pescaru
si o intrebare: cum verific daca are freon? am vazut ca sunt 2 supape, una in fata si una mai in spate. apasand pe cea din fata( dinspre radiator) scoate decat aer. apasand pe cea din spate (dinspre parbriz) nu scoate nimic cu motorul oprit, iar cand il pornesc scoate freon. cand am fost la avia, ei au apasat pe supapa din fata (cu mororul oprit) si mi-au zis ca nu e freon in instalatie. cum stiu sigur? daca nu e freon, ce scoate cand pornesc motorul? :)

Am fost la niste baieti care se ocupa de cand ii stiu cu instalatiile de climatizare si mi-au spus asa: intr-un sistem de climatizare se poate verifica existenta freonului doar cu aparate specializate. Testele de genul apasare pe ventil si daca iese ceva e OK, nu sunt relevante. In general, freonul din instalatie, chiar si in stare de repaus, e in mare masura/parte lichid. Exista situatii cand in circuit, dupa pierderea freonului, ramane doar aer, sub o anumita presiune. Suficienta oricum, pentru ca senzorul de presiune sa spuna ca e OK si sa porneasca compresorul. Prin apasarea ventilelor, aerul (de fapt mai mult azot) e cel ce iese in general. Freonul, mai ales la auto, se pierde doar in cazuri destul de dure, in caz de accident si crapare a unei tevi, si va iesi, in general, antrenat tot de partea gazoasa.

Mi-au spus ca testarea sistemului, in mod corect, se face cam asa:

Se scoate freonul din instalatie si se face vid. Se lasa sistemul in repaus. Acest vid, sau presiune negativa as putea spune, trebuie sa se pastreze cel putin 1/2 ora, fara sa scada (creasca, mai bine spus) peste o anumita valoare. In momentul ala, se poate spune ca sistemul e etans. Apoi se introduce azot sub presiune, si se circula o perioada de timp (cu cat mai mult cu atat mai bine) pentru a inlatura umezeala si eventualele impuritati din circuit. Apoi se introduce freonul si, daca e necesar, o mica cantitate de ulei special pentru ungerea compresorului. Apoi se fac teste de presiune, amonte si aval, cu compresorul pornit, pentru a vedea daca totul functioneaza corect. O mare atentie se va acorda si ventilului de laminare. Trebuie sa fie in buna stare, fara obturatii. Toata operatiunea dureaza aprox. 1 ora.

Cam asta mi-au spus. Deci, in opinia mea, mai bine sa se faca o testare adevarata, pentru o diagnoza corecta si sa nu se puna prea mare baza pe un nene de la service care spune ca e freon doar prin apasarea unui ventil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

un prieten de al meu are un golf4 din 2001 cu climatronic si de la o vreme masina nu ii baga sub nici o forma aer la parbriz.nici cald nici rece...de nici un fel, de parca ar fi un fel de dop pe undeva.ma gandesc ca o fi vreo problema electrica mai degraba...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • taz21 pinned şi locked this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • taz21 unpinned şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!