Jump to content

Climatronic - probleme


RedLiner
 Share

Postare recomandată

merci florin, pana una alta am programat o verificare a freonului pentru joi. de cand am masina, din 2003, nu am facut treaba asta. revin cu feedback.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

no, atunci e cazul sa verifici si acest aspect.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost azi si am verificat freonul. Lipseau cca 100 gr Instalatia a fost vidata si reumpluta. Deocamdata e ok. Ma gandesc sa verific si radiatorul de la clima sa nu aiba murdarie si din cauza asta sa nu raceasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la golf 4, pe cele doua mufe de legatura cu aeroterma care e comanda pt ECU ?(ca sa mareasca turatia inainte sa intre compresorul)

Motorul , ECU si cluster de golf 4 puse pe un t4, instalatia de dubluclimatornic de t4 trebuie sa o leg pe ecu de golf, ma ajuta cineva?

banuiesc ca unitatea de control de t4 are un pin sau mai multe destinate pt treaba asta, trebuie sa le leg la instalatia de golf.

am pastrat cele doua mufe de la golf, oare ma pot lega acolo pe ceva pin?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o situatie cu clima,(VW Golf 4, 1.6/ 2004 ) iar pe la noi mai greu cu "mesterii" de aceea incerc sa inteleg cate ceva inainte sa mai caut  si alti specialisti, pe care sper sa-i gasesc.

 

Clima nu mai baga aer rece, m-a lasat brusc pe drum. Au verificat la service sa nu aiba pori ceva, au verificat freonul, l-au completat, au schimbat si o supapa , a mers 30 min apoi iar aer cald.

Nu sunt priceput deloc, asta este   :D , am cautat aici pe forum si am facut o diagnoza, dupa indicatii, apropo foarte utile indicatiile !

Asadar, eroare 04FA si 318 , le-am sters  iar la Diagnosticare OnBoard la 19 Cod iesire compresor  valoarea este 0, la 49 iar este 0, desi compresorul porneste, face zgomot , este adevarat ,dar nu cupleaza, aer este rece o perioada , dar nu de la clima, clar.

 

Intrebare, din aceste scurte detalii, poate cineva sa-mi spuna, compresorul trebuie schimbat? Sau am alte solutii?

 

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai ai freon in instslatie ? Cupeaza compresrul ? Ventilatoarele de pe radiator pornesc la apasarea butonului AC ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Freon da are,nu cred ca cupleaza, pt ca aerul nu este rece asa cum ar trebui, dar compresorul porneste, pt ca face foarte mult zgomot si se simte cand porneste . da ventilatoarele pornesc, asa cel putin am vazut eu !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin la problema de pe pagina anterioara:

zilele acestea am mers cu masina cateva sute de kilometri atat pe drum drept cat si virajat, urcare si coborare. clima a mers pana cand incepeam sa ma dau la masina. cum o forjam de cateva ori (3500-4500 rpm) cum simteam ca nu mai baga aer rece.

nu mai stiu ce sa ii fac.

instalatia a fost verificata. modulul de comanda a ventilatoarelor merge a fost verificat (ma gandesc ca daca ar fi defect nu ar merge deloc clima).

mai exista vreun senzor pe undeva care are vreo treaba cu clima? de ce intrerupe doar cand merg mai in fosrta cu masina si motorul turat?

Modificat de john33exe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu sigur,dar parca am mai auzit chestia asta ca dupa o anumita turatie la mers in forta calculatorul ar decupla clima pentru a avea mai multa putere,sper sa nu spun o ineptie dar mai asteapta si alte pareri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, ECU poate comanda oprirea compresorului. Vezi cu VCDS-ul, in blocurile de masura, cand ii dai si opreste, de ce s-a oprit compresorul.

 

eventual deconectat firul de la ECU si vazut daca il mai opreste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ECU comanda oprirea compresorului in sarcina, insa depinde si de cat timp vorbim, si nu ar trebui sa fie fluctuatii mari de temperatura. Mai degraba m-as duce cu gandul la compresor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vorbit azi cu un prieten care are service sa ma dc sambata la el. La telefon mu-a mai zis ca una din cauze ar putea fi siguranta de pe baterie care comanda venilatoarele. A avut un golf cu probleme la clima si a gasit, dupa ce credea ca nu ii mai da de capat, acea siguranta nu facea contact perfect, era un pic oxidata. Alta cauza ar fi ventilatoarele care, la turatie mare sa nu mearga cum trebuie si atunci ECU sa le intrerupa.

Oricum sambata merg sa verificam treburile astea si, aperand ca voi rezolva definitiv, voi posta aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curiozitate la voi la climatronic cand temperatura exterioara este de 27 grade iar temp setata 24 cat stau ventilatoarele pornite? intreb pentru ca anul trecut am inlocuit freon+ulei iar ventilatoarele stau pornite aprox 7 sec stau oprite 10 si tot asa.Este posibil sa am prea mult/putin freon?dar in acest caz nu trebuia sa am eroare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mers(>cca 40 km/h) nu mai ai nevoie de ventilatoare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la golf 4 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm. Scuze. Ma gandeam ca e ca la passat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curiozitate la voi la climatronic cand temperatura exterioara este de 27 grade iar temp setata 24 cat stau ventilatoarele pornite? intreb pentru ca anul trecut am inlocuit freon+ulei iar ventilatoarele stau pornite aprox 7 sec stau oprite 10 si tot asa.Este posibil sa am prea mult/putin freon?dar in acest caz nu trebuia sa am eroare?

Ventilatoarele stau pornite de cand cuplezi AC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu 2 probleme legate de climatronic si as avea nevoie de niste sfaturi. Am sa incerc sa explic cat mai bine.

 

1) Baga aer haotic: pornesc clima (indiferent ca e pe AUTO, ECON sau nimic) si urca ventilatia pe turatia maxima, dupa care scade, dupa care iar urca si tot asa. Daca setez eu viteza de ventilatie la 2-3-4 liniute se linisteste si nu mai oscileaza, dar daca nu ating nimic pe la climatronic asa se comporta pe tot parcursul drumului. Plus ca, desi este setata o treapta de ventilatie cateodata incepe sa bage aer foarte puternic, dupa care isi revine la normal si dupa o perioada iar sufla de parca ar fi un uragan.

 

2) Se aude un fasait ciudat pe partea pasagerului: pe ECON nu se aude nimic, in schimb pe AUTO sau nimic se aude un fasait ca de aer pe instalatie. Cateodata se aude incet, dar se intampla sa se auda si destul de tare (ca si cum ai da drumul la chiuveta si ar iesi aer in loc de apa - alta comparatie mai buna nu am).

 

Aer cald baga, la fel si rece. Pierderi de antigel nu am, iar singura eroare care apare este ,, 01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71): Faulty " si pe care nu pot s-o sterg.

Astept niste sfaturi. Multumesc frumos.

 

Astazi am fost si am incarcat instalatia cu freon si se pare ca problema cu comportamentul haotic al climatronicului a disparut (aveam doar vreo 170 de grame in instalatie). :sly:

 

Insa, tot mai am parte de niste ciudatenii de care s-a mirat si cel care mi-a incarcat cu freon.

Omul mi-a spus ca am presiune prea mare in instalatie si nu-si poate da seama daca asa e la motorul 1.8T, pentru ca nu a mai intalnit.

 

Pe scurt: pornesc clima, dar ventilatoarele nu pornesc. Presiunea in instalatie creste pana la ~ 33 de bari (timp in care baga aer rece si nu prea). La 33 de bari, pornesc ventilatoarele pe treapta 1 si presiunea scade pana la ~ 20 de bari (timp in care baga si aer foarte rece). Dupa ce se opresc ventilatoarele, presiunea iar creste la 33 bari si iar nu prea mai baga aer asa rece si tot asa...

E normal asa ceva? Daca nu, ce as putea sa verific ? Un sfat, va rog ? Multumesc. :tuktuk:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatoarele au fost verificate pe ambele trepte ?

Nu cred ca la 33 bari pornesc pe tr2, poate pe la 16, ca la 32 decupeaza compresorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incerc sa fiu mai clar: cand pornesc clima, compresorul cupleaza dar ventilatoarele nu pornesc. Cand ajunge presiunea la 33 (sau 32) bari, ventilatoarele pornesc pe treapta 1 si incepe sa bage aer foarte rece.

Dupa aproximativ 1 minut, ventilatoarele se opresc si presiunea incepe sa creasca iarasi pana la ~ 32-33 bari (destul de repede - maxim 10 secunde), timp in care nu prea mai baga aer rece. Cum ajunge la 32-32 bari, iar pornesc ventilatoarele pe treapta 1 si tot asa. :tuktuk:

Foarte rar pornesc ventilatoarele pe treapta 2. De fapt in ultima luna nici nu cred ca au mai pornit pe treapta 2. Nu au fost verificate pe ambele trepte astazi cand am incarcat cu freon.

Am pus Vag-com pe masina si pornesc pe treapta 1 la 96-97 de grade. Eu din cate siu, ar trebui sa plece pe la 91-92 de grade, corect ? :sly:

Multumesc. :unsure:

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU are cum sa ajunga la 33 bari, la 16 cupleaza ventilatoarele pe tr 2, la cuplarea AC trebuie sa plece pe tr 1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun...si de ce nu pleaca pe treapta 1 la cuplarea AC ? :sly:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta trebuie sa ne spui tu dupa ce faci verificarile descrise de mine in DIY dedicat.

Ori ventilatoare duse pe tr 1 ori sig arsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, voi verifica tot si revin cu un raspuns. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Al Bundy, ventilatoarele merg pe treapta 1, dar nu atunci cand pornesc clima. :icon_thumleft:

Am inceput verificarile si se pare ca deja am dat de o problema. Am scos mufa din termocupla si am facut strap intre pini si nu-mi pleaca ventilatoarele pe treapta 2 (nici cu AC pornit, nici fara). Banuiesc ca din cauza asta creste presiunea in instalatie.

Am verificat sigurantele si sunt bune. Nici in mers (fara AC) nu merg ventilatoarele pe treapta 2 ? Ce ar putea fi de vina ? Multumesc. :tuktuk:

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • taz21 pinned şi locked this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • taz21 unpinned şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!